ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική: | Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη | Υποθεματική: | Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | 1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής ( κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (χρήση ψηφιακών μέσων). 3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (ενσυναίσθηση και ευαισθησία). |
1ο Εργαστήριο: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρίες (Εισαγωγή στο θέμα)
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: |
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 1ου εργαστηρίου αναμένεται να :
|
Δραστηριότητες :
- Μέσω Βίντεο γνωρίζουμε την κ. Ε. Μυλωνά, δασκάλα νοηματικής, η οποία μας μιλάει για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία, τη νοηματική γλώσσα και μας μαθαίνει ότι «όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί».
2. Με διάφορα υλικά της τάξης δημιουργούμε διαφορετικούς ανθρώπους. Τους φωτογραφίζουμε και φτιάχνουμε συνεργατικά μια ψηφιακή αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρίες.
3. Μαθαίνουμε το σήμα των αναπήρων και συζητάμε για το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε σε αυτήν την σήμανση. Δημιουργούμε με το σώμα μας και υλικά της τάξης το σήμα των αναπήρων και φωτογραφιζόμαστε.
4. Ζωγραφίζουμε με το στόμα (κινητική αναπηρία).
5. Γράφουμε τα ονόματα μας ανακατεύοντας τα γράμματα και προσπαθούμε να τα διαβάσουμε (μαθησιακές δυσκολίες).
6. Αξιολόγηση. Αναστοχασμός. Συζητάμε για την αναπηρία. Δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη για την αναπηρία.
2ο Εργαστήριο: Γνωρίζω τη νοηματική Γλώσσα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: |
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 2ου εργαστηρίου αναμένεται να :
|
Δραστηριότητες :
1. Επικοινωνούμε μέσω βίντεο με την κυρία Ε. Μυλωνά. Μας βοηθάει να μάθουμε τα ονόματα μας στη νοηματική.
2. Μαθαίνουμε στη νοηματική το «όλοι ίσοι όλοι διαφορετικοί» και δημιουργούμε βίντεο. 3. Αξιολόγηση. Αναστοχασμός. Προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας στη νοηματική γλώσσα. Μαντεύουμε λέξεις διαβάζοντας τα χείλη. Διαπιστώνουμε τη μεγαλύτερη δυσκολία που υπάρχει φορώντας μάσκα. |
3ο Εργαστήριο: Γνωρίζω τη γραφή Braile
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: |
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 3ου εργαστηρίου αναμένεται να :
|
Δραστηριότητες :
4ο Εργαστήριο: Κατανοώ τη διαφορετικότητα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: |
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 4ου εργαστηρίου αναμένεται να :
|
Δραστηριότητες :
1. Διαβάζουμε το παραμύθι «Το κάτι άλλο», των Κ. Κέιβ και Κ. Ρίντελ, (εκδ. Πατάκη) και συζητάμε για τη διαφορετικότητα.
2. Φτιάχνουμε με νήματα διαφορετικές κούκλες. Τις φωτογραφίζουμε και δημιουργούμε την αφίσα του Προγράμματος μας. 3. Μέσα από μεγάλα έργα τέχνης εντοπίζουμε τη διαφορά. Ζωρζ Σερά, Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ Ρενουάρ. Basket of Flowers, 1890 Gauguin. Nafea Faa Ipoipo Guido-Borelli. La strada del lago
4. Αξιολόγηση. Αναστοχασμός. Φύλλο εργασίας. Ζωγραφίζω το διαφορετικό. https://blogs.sch.gr/14nipchalk/files/2022/03/Φύλλο-αξιολόγησης.-Ζωγραφίζω-τη-διαφορετικότητα.pdf
|
5ο Εργαστήριο: Η αξία της διαφορετικότητας
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα |
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 5ου εργαστηρίου αναμένεται να :
|
Δραστηριότητες :
6ο Εργαστήριο: Το σχολείο της συμπερίληψης/ Αξιολόγηση
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα |
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 6ου εργαστηρίου αναμένεται να :
|
Δραστηριότητες :
1. Χωριζόμαστε σε μικρές ομάδες. Κάθε ομάδα ζωγραφίζει σε χαρτόνι μια τάξη με παιδιά. Παρουσιάζουν στην ολομέλεια τον τρόπο με τον οποίο συνεργαστήκανε και το προφίλ του κάθε μαθητή που ζωγραφίσανε. Φώτο εδώ.
2. Συζήτηση στην ολομέλεια για τις έννοιες της συμπερίληψης και του αποκλεισμού. 3. Ενώνουμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι τις τάξεις και φτιάχνουμε το σχολείο της συμπερίληψης σε ομαδικό έργο. 4. Παίζουμε ένα ομαδικό παιχνίδι και τονίζουμε την έννοια της ομάδας. 5. Φύλλο αξιολόγησης 1. Ζωγραφίζω ένα σχολείο για όλους! 6. Φύλλο αξιολόγησης 2. Πως αισθάνομαι όταν βλέπω ένα παιδί να είναι μόνο του; Γιατί; Τι μπορώ να κάνω γι’ αυτό; Φωτογραφίες εδώ. Φύλλο αξιολόγησης 2. Πώς αισθάνομαι όταν βλέπω ένα παιδί μόνο. |