Εσωτερικός Κανονισμός 2025-26
Αγιασμός για τη σχ. χρονιά 2025-26
Διακρίσεις του σχολείου μας 2025
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, ανακοινώνουμε ότι το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας απέσπασε σημαντικές διακρίσεις σε πανελλήνιους και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, επιβεβαιώνοντας το παιδαγωγικό του όραμα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και εκπαιδευτικών μας.
🔸 Education Leaders Awards 2025
Τιμηθήκαμε με το Ασημένιο Βραβείο για Διεθνείς Συνεργασίες στην Δημόσια Εκπαίδευση
🔸 Bravo Schools 2025:
Τιμηθήκαμε με τη διάκριση Καλύτερης Προσέγγισης στην Προσχολική Εκπαίδευση για τον Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης 2 – Μηδενική Πείνα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος “Little Farmers, Great Impact”, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το σχολείο μας με εταίρους από Ισπανία και Τουρκία.
🔸 WRO Hellas – Διαγωνισμός Ρομποτικής:
Οι μικροί μας μαθητές παρουσίασαν σενάρια ζωής στον Άρη, με ήρωα τον TPBot και σταθμούς βιώσιμης διατροφής, κηπουρικής και κομποστοποίησης.
🔸 Διαγωνισμός HELMEPA Junior & ΕΛΛΑΚ:
Το σχολείο μας έλαβε μέρος με έργα STEAM και περιβαλλοντικού περιεχομένου που ενσωματώνουν ρομποτική, ανοιχτές τεχνολογίες και συμμετοχική μάθηση.
🔸 Διαγωνισμός Safer Internet for Kids
🔸 Συμμετοχή στο Δίκτυο του ΚΠΕ Βερτίσκου
🔸 Συμμετοχή στο Ευρωπαίκό Πρόγραμμα
🔸 Συμμετοχή στο Europe Code Week
Είμαστε υπερήφανοι για τους μικρούς μας μαθητές που, με απλότητα και φαντασία, μας δείχνουν τον δρόμο για έναν πιο δίκαιο και βιώσιμο κόσμο.
Συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε, να δημιουργούμε και να πιστεύουμε ότι κάθε παιδί, κάθε σχολείο, μπορεί να αφήσει το δικό του “μεγάλο αποτύπωμα”!
🙏 Ευχαριστούμε τους γονείς, τους συνεργάτες και όλους όσοι στηρίζουν έμπρακτα τη δουλειά μας.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧ. ΧΡΟΝΙΑΣ 2024-25
Myth2Space
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Aπό την ελληνική Μυθολογία στις διαστημικές αποστολές τής NASA”, είναι ένα σύνολο καινοτόμων δραστηριοτήτων που βασίζεται πάνω στην ολιστική προσέγγιση τής μάθησης βάζοντας στο κέντρο τον μαθητή και τη μαθήτρια με στόχο την ολοκληρωμένη συγκρότηση της προσωπικότητάς του. Η αφορμή για την ενασχόληση των παιδιών με ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι η αποστολή Artemis της NASA και η προσσελήνωση της πρώτης γυναίκας και του πρώτου έγχρωμου άνδρα, με απώτερο στόχο την προσεδάφιση στον Άρη, καθώς και η σύνδεση της αποστολής, αφενός από τους ίδιους τους προγραμματιστές της γενικότερα με τη σοφία της ελληνικής μυθολογίας, αφετέρου από την παράλληλη διεθνή κίνηση Alpha Mission – Δelos, η οποία μέσα από την ιστορία και τη μυθολογία του νησιού του Απόλλωνα και της Άρτεμης αναδεικνύει την ανθρωπιστική και περιβαλλοντική πλευρά του ιστορικού αυτού νέου τεχνολογικού βήματος της ανθρωπότητας.
Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να ασχοληθούν με θέματα της επικαιρότητας, να προβληματιστούν και να πάρουν πρωτοβουλίες πάνω σε σύγχρονα θέματα όπως η κλιματική κρίση και η ισότιμη κοινωνική θέση της γυναίκας και των εγχρώμων. Μέσα από το πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες θα καλλιεργήσουν και θα αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, θα συμμετέχουν σε βιωματικές δράσεις και δράσεις STEAM.
Το πρόγραμμα στηρίζεται στην εξωστρέφεια και την συνεργασία σχολείων με στόχο τη δημιουργία ενός σχολικού πολιτιστικού δικτύου. Το Νηπιαγωγείο μας συνεργάζεται με το Νηπιαγωγείο της Σικίνου και το Νηπιαγωγείο των Γαλανάδων της Νάξου. Στα πλαίσια της συνεργασίας μας πραγματοποιήθηκε στις 28 Νοεμβρίου η Πρώτη Διαδικτυακή Συνάντησή μας. Γνωρίσαμε τους μαθητές και τα ενδιαφέροντά τους και μάθαμε πληροφορίες για τα σχολεία, το μέρος που βρίσκονται και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Το διαστημικό μας ταξίδι ξεκίνησε, φορέσαμε τις διαστημικές μας στολές, εφοδιαστήκαμε με τα απαραίτητα για το ταξίδι και …3, 2, 1.. φύγαμε.
Απομακρυνόμαστε από τη Γη με το διαστημόπλοιό μας…
‘Ολα είναι σκοτεινά, ήρθε η ώρα να παρακολουθήσουμε πως δημιουργήθηκε το σύμπαν σύμφωνα με τους επιστήμονες.. αρχίζουμε με ένα βίντεο πολύ ενδιαφέρον για το Bing Bang και αρχίζουμε να επισκεπτόμαστε ένα ένα τους πλανήτες.
Ταξιδέψαμε σε όλους τους πλανήτες, διαβάσαμε βιβλία, συλλέξαμε στοιχεία, παρακολουθήσαμε video , ζωγραφήσαμε για να φτιάξουμε το δικό μας ηλιακό σύστημα
Σταθήκαμε περισσσότερο σε δυο πλανήτες τη Γη (Γαία) και την Αφροδίτη γιατί θέλαμε μέσα από το γυναικείο όνομα που δώθηκε σε αυτούς τους πλανήτες να μάθουμε περισσότερα πράγματα για το ρόλο της γυναίκας στο πέρασμα των χρόνων. Η Γη ήταν το μέρος που όλα ξεκινούσαν και όλα τελείωναν. ‘Ηταν η μητέρα όλων των υπαρχόντων, συμβολίζει τη μητρότητα και το πιο σημαντικό ρόλο της γυναίκας. Ένας άλλος πλανήτης με γυναικείο όνομα η Αφροδίτη, που πήρε το όνομά της από τη βθεά της ομορφιάς. Δυο στοιχεία της γυναικείας φύσης, η μητρότητα και η ομορφιά άρρηκτα συνδεδεμένα με το ηλιακό μας σύστημα.
Συγκεντρώνουμε ότι μάθαμε για τους πλανήτες μέσα στο διαστημόπλοιό μας, σε μια ατομική κατασκευή…
και ψάχνουμε περισσότερες πληροφορίες μέσα από τα μονοπάτια της μυθολογίας, από ποιους θεούς πήραν οι πλανήτες το όνομά τους και διαβάζουμε διάφορους μύθους για αυτούς.
Ξεκινάμε με τον Ερμή και τον αδελφό του, τον Απόλλων,
διαβάζουμε για τον Ηλιο και τη Σελήνη,
μαθαίνουμε για το μήλο της Έριδας και τη διαμάχη των θεών
και τη δημιουργία του κόσμου, σύμφωνα με τη μυθολογία
Διαβάσαμε για την πρώτη γυναίκα που ταξίδεψε στο διάστημα την Βαλεντίνα Βλ. Τερεσκόβα…
Και ήρθε η ώρα να ενημερωθούμε για την αποστολή ARTEMIS , να διαβάσουμε πληροφορίες από το διαδίκτυο, να ζωγραφίσουμε,
να σχεδιάσουμε το λογότυπο της αποστολής,
να σχεδιάσουμε το αρχικό γράμμα με το πρόγραμμα pixel 2 στοιχείων.
Αρχίσαμε να ετοιμαζόμαστε για την δεύτερη διαδικτυακή μας συνάντηση με τα άλλα νηπιαγωγεία. Φτιάξαμε ένα αερόστατο, ανεβήκαμε επάνω και έτοιμοι για να τους τηην παρουσίαση..
συνδεθήκαμε, χαιρετηθήκαμε, τραγουδήσαμε όλοι μαζί και τέλος, παρουσιάσαμε τις κατασκευές μας και το πείραμα περιμένει να το δοκιμάσουμε
το αερόστατό μας απογειώθηκε στην τάξη μας…
όμως εμείς θέλαμε να φτάσουμε μέχρι το διάστημα και έτσι βγήκαμε στη αυλή
Η περιπλάνησή μας συνεχίζεται. Ντυθήκαμε αστροναύτες αγόρια και κορίτσια και επισκεφτήκαμε το διαστημικό σταθμό
Διαβάσαμε βιβλία για το διάστημα και τη σελήνη…όπως το Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι του Eric Carne και το ζωγραφίσαμε…
εμπνευστήκαμε κιόλας από αυτό και για τη δημιουργία του ετήσιου ημερολόγιο μας
και τον Φεγγαροσκεπαστή του Puybaret Eric, όπου μας έδωσε αφορμή να προβληματιστούμε για τις διαφορετικές μορφές του φεγγαριού.. και να προσπαθήσουμε να λύσουμε τα αινίγματα ης Τ. Μάνεση, απαντώντας στις σχετικές ερωτήσεις..

Είχαμε και μια ιδέα, να γράψουμε ένα δικό μας τραγούδι, έτσι καταγράψαμε τις ιδέες μας σε ένα ιστόγραμμα
και με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης.. γράψαμε τους στίχους
Πετάμε ψηλά, στη γειτονιά τ’ ουρανού,
οι πλανήτες μας χορεύουν τριγύρω παντού!
Ένας, δύο, τρεις… μέτρα ως το οχτώ,
στο ηλιακό μας σύστημα, όλα είναι εδώ!
…………
Πρώτος είναι ο Ερμής, μικρούλης, ζεστός,
πολύ γρήγορος και φωτεινός!
Μετά η Αφροδίτη, λαμπερή και χρυσή,
έχει σύννεφα πυκνά και καίει πολύ!
………….
Τρίτη η Γη, το σπίτι το γαλανό,
με βουνά, ποτάμια, θάλασσες κι ουρανό!
Κι ο Άρης πιο πέρα, κόκκινος πολύ,
με βουνά και φαράγγια, αμμουδιές στη γη!
……………….
Πετάμε ψηλά, στη γειτονιά τ’ ουρανού,
οι πλανήτες μας χορεύουν τριγύρω παντού!
………….
Ο Δίας ο γίγαντας με ρίγες πολλές,
κι ένας τεράστιος τυφώνας που στροβιλίζεται χθες!
Ο Κρόνος έχει δαχτυλίδια λαμπερά,
σαν στεφάνι γύρω του, γυρίζει χαρωπά!
……………
Ο Ουρανός γαλάζιος, παγωμένος, κρύος,
μια μπάλα γαλάζια με άνεμο ζωηρός!
Και τέλος ο Ποσειδώνας, μακρινός και γαλάζιος,
φυσάει δυνατά, κι είναι τόσο μαγικός!
…………………..
Πετάμε ψηλά, στη γειτονιά τ’ ουρανού,
οι πλανήτες μας χορεύουν τριγύρω παντού!
Ένας, δύο, τρεις… μέτρα ως το οχτώ,
στο ηλιακό μας σύστημα, όλα είναι εδώ!
και τους μελοποιήσαμε
https://ilovesong.ai/work/4492515-efa8fecf-c410-4875-b05f-1f8e6be4f22d
και επειδή μας αρέσει πολύ η ρομποτική, επιλέξαμε τις διαδρομές μας και ταξιδέψαμε στους πλανήτες…
Δημιουργήσαμε και τα δικά μας ηλιακά ρολόγια και τα χρησιμοποιήσαμε στην αυλή του σχολείου, όπου παρατηρήσαμε την χρησιμότητα του Ήλιου και τις ιδιότητες που έχει και τέλος, πειραματιστήκαμε με αυτές..
και άλλες κατασκευές, συνεργαζόμαστε και φτιάχνουμε πυραύλους με διάφορα υλικά..
ζωγραφίζουμε ελεύθερα
Παρακολουθήσαμε την επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε από τον Δημόκριτο για το Ηλιακό μας σύστημα
Τέλος, προσπαθήσαμε όλες αυτές τις γνώσεις μας και τις εργασίες μας να τις χωρέσουμε σε ένα lapbook και να τις παρουσιάσουμε σέ όλο το σχολείο και τους γονείς μας.
✨ Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Μια Σπουδαία Εμπειρία!

Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο είναι ένα σημαντικό βήμα για κάθε παιδί. Για να κάνουμε αυτό το πέρασμα όσο πιο ομαλό και χαρούμενο γίνεται, πραγματοποιήσαμε πρόσφατα μια πολύ ξεχωριστή επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο της περιοχής μας.
Η διευθύντρια του σχολείου μάς υποδέχτηκε με ένα θερμό χαμόγελο και ανέλαβε να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους του σχολείου. Περπατήσαμε στους φωτεινούς διαδρόμους, επισκεφτήκαμε αίθουσες διδασκαλίας, το γυμναστήριο, τη βιβλιοθήκη, το εργαστήριο πληροφορικής και φυσικά την αυλή, που ενθουσίασε τους μικρούς μας μαθητές!
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τις δραστηριότητες των “μεγάλων”, να καθίσουν στα θρανία και να κάνουν ερωτήσεις. Η ξενάγηση βοήθησε τους μικρούς μας φίλους να αποκτήσουν μια πρώτη, θετική εικόνα για το νέο τους σχολικό περιβάλλον.
Η εμπειρία αυτή όχι μόνο γέμισε τα παιδιά με ενθουσιασμό και περιέργεια, αλλά και μείωσε τον ενδεχόμενο φόβο ή άγχος για την αλλαγή που έρχεται. Η ομαλή μετάβαση είναι για εμάς προτεραιότητα, και τέτοιες δράσεις μας φέρνουν πιο κοντά στον στόχο μας: να υποδεχτούν τα παιδιά το δημοτικό με χαμόγελο, σιγουριά και αυτοπεποίθηση.
Καλή αρχή στους μικρούς μας μαθητές! 📚😊
Ημέρα Γονιού – Ημέρα χαράς

Το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας ετοίμασε για το τέλος της χρονιάς στις μαμάδες μια έκπληξη!!!! Αποχαιρετιστήριο για όλα τα παιδιά και τις μαμάδες που μας επισκέφτηκαν αυτή τη χρονια!! Ευχαριστούμε!
Για να δείτε την παρουσίαση μας START και βελάκι ⇒
Σχεδιο δράσης 2024-25 “Η αυλή των θαυμάτων και των χρωμάτων”
Το παρόν άρθρο αποτελεί το Σχέδιο Δράσης του ΝΓ Νεοχωρούδας για το σχολικό έτος 2024-25. Τα Σχέδια Δράσης αποτελούν παιδαγωγικές παρεμβάσεις που εφαρμόζονται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στοχεύουν στη βελτίωση της σχολικής ζωής, μέσα από οργανωμένες δράσεις που βασίζονται στις ανάγκες κάθε σχολείου, ενισχύοντας τη συνεργασία, την καινοτομία και την ενεργό συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Το θέμα που πραγματεύτηκε το σχολείο μας για αυτή τη σχολική χρονιά ήταν ο καλλωπισμός του αύλειου χώρου μας και ονομάστηκε “Η αυλή των θαυμάτων και των χρωμάτων”.
Η αυλή του νηπιαγωγείου αποτελεί έναν ζωτικό χώρο, ο οποίος επεκτείνει και εμπλουτίζει το μαθησιακό περιβάλλον της σχολικής τάξης. Σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ και το ΑΠΣ για την προσχολική εκπαίδευση (ΥΠΕΠΘ, 2003), προτεραιότητα δίνεται στη δημιουργία εκπαιδευτικών εμπειριών που στηρίζονται στη βιωματική μάθηση, στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, καθώς και στην ενεργή συμμετοχή του. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο καλλωπισμός της αυλής μπορεί να λειτουργήσει ως μια γόνιμη παιδαγωγική ευκαιρία για την ενίσχυση διαθεματικών δεξιοτήτων και αξιών.
Οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες αναγνωρίζουν τον ρόλο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και υποστηρίζουν ότι αποτελεί έναν από τους σημαντικούς παράγοντες της παιδαγωγικής διαδικασίας. Ο ρόλος της αυλής του σχολείου έχει υποτιμηθεί και η χρήση του έχει γίνει διεκπεραιωτική. Με την κατάλληλη οργάνωση και τονεξοπλισμό, η σχολική αυλή μπορεί να στηρίξει τις διαδικασίες μάθησης μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες
εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
ΣΤΟΧΟI
- Αναβάθμιση της σχολικής αυλής καθώς και του όλου εξωτερικού χώρου, ώστε να εξυπηρετεί ανάγκες αισθητικές καθώς και δημιουργικού παιχνιδιού για τους μαθητές.
- Ανάδειξη της αυλής, ώστε να συνδέεται με μαθησιακές διαδικασίες και βιωματικές δράσεις.
- Εκμάθηση των μαθητών στη σωστή διαχείρηση του περιβάλλοντα χώρου τους.
- Η διαμόρφωση μικρών φυσικών οικοσυστημάτων σε διάφορες γωνίες της αυλής και η σωστή διαχείρηση φυσικών πόρων. Το φετινό μας σχέδιο δράσης έχει στόχο την αναδιαμόρφωση και την αναβάθμιση του αύλειου χώρου, ώστε να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον πιο φιλικό και υποστηρικτικό των παιδαγωγικών διαδικασιών και των διαδικασιών της μάθησης.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
Στον αρχικό προγραμματισμό, εκτός από την φροντίδα του σχολικού κήπου, είχε προταθεί η δημιουργία λαχανόκηπου. Έτσι με τη βοήθεια των γονιών, προσφέροντας μας βολβούς και ρίζες από λαχανικά, αρωματικά φυτά και οπωροφόρα δέντρα, δημιουργήσαμε τον δικό μας χώρο, όπου με πολύ φροντίδα και συνεχή πότισμα, αναπτύχθηκαν και μας έδωσαν καρπούς και λαχανικά.
H παραγωγή μας…
Παράλληλα, δημιουργήσαμε παρτέρια από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως λάστιχα αυτοκινήτου, φυτεύοντας λουλούδια.
Τέλος, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Θεσ/νικης μας χάρισε δέντρα και πραγματοποιήθηκε δεντροφύτευση σε ειδικό διαμορφωμένο χώρο στην αυλή. Στόχος μας ήταν παιδαγωγική αξιοποίηση της αυλής αλλά και η συνεργασία μαθητών- γονέων-εκπαιδευτικών.
Κατασκευάστηκε-δημιουργήθηκε το παγκάκι της φιλίας, ως χώρος που προάγει την καλλιέργεια και την ενίσχυση των φιλικών σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών.
Δημιουργήσαμε ζωγραφιές στους τοίχους με βοήθεια της Εικαστικού και Αντιπροέδρου της Κοινότητας Νεοχωρούδας, Μπόζια Ε. και της Παυλίδου Δ. Βάλαμε συνθήματα που προάγουν αξίες, όπως την αποδοχή, την διαφορετικότητα και τη συνεργασία μεταξύ των νηπίων και ενισχύουν το θετικό σχολικό κλίμα.
Οι γονείς ανέλαβαν να ομορφύνουν τα σκαλοπάτια της αυλής μας…
Ακόμα, σχεδιάστηκαν επιδαπέδια παιχνίδια στην σχολική αυλή, όπως κουτσό, τρίλιζα, αριθμητάρι, διάφορες γωνιές προσχηματικών εννοιών και προγραφής., για την αξιοποίηση τους από τους μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας των παιδιών μέσω των ομαδικών παιχνιδιών, τη δημιουργία της αίσθησης χαράς και ευεξίας μέσω του παιχνιδιού, την καλλιέργεια του σεβασμού και τη δυνατότητα έκφρασης, μέσω της κίνησης των παιχνιδιών.
Επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας μια γεωπόνος, διδάκτορας του ΑΠΘ, όπου μίλησε στους μαθητές για τα δέντρα, τα φυτά, το δάσος και τις καλλιέργειες.
Από την έναρξη του διδακτικού έτους, οι μαθητές του Α τμήματος, είχαν οριστεί υπεύθυνοι για την ανακύκλωση της σχολικής μονάδας, μαζεύοντας και πηγαίνοντας ανά τακτικά διαστήματα στους κάδους ανακύκλωσης, χαρτί, πλαστικό και αλουμίνιο, που υπάρχουν έξω από το προαύλιο χώρο του σχολείου μας.
Τα νήπια κατασκεύασαν ταΐστρες πουλιών με ανακυκλώσιμα υλικά, οι οποίες τοποθετήθηκαν σε δέντρα που υπάρχουν μέσα στον προαύλιο χώρο. Παρατήρησαν τις επισκέψεις πουλιών στις ταΐστρες και συζήτησαν το βαθμό στο οποίο κρίθηκαν αποτελεσματικές.
Όλοι οι μαθητές βοήθησαν στην περιποίηση του πρασίνου μέσα στην αυλή σε συνεργασία με το δήμο.
Τέλος, αξιοποιήσαμε παιδαγωγικά τη νέα διαμορφωμένη αυλή μας, διοργανώνοντας μια εκδήλωση για την παρουσίαση των δράσεων στους γονείς….
Ρομποτάκι στο δάσος- ΕΛΛΑΚ Διαγωνισμός

Αυτό το project υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού διαγωνισμού Ανοιχτός Σχεδιασμός, με στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν να σέβονται το περιβάλλον μέσω της ρομποτικής!
Το ρομποτάκι μας (Maqueen + Micro:bit) περπατά μέσα στο δάσος και υπενθυμίζει στους επισκέπτες:
🌱 “ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ”
🦉 “ΜΗΝ ΠΕΤΑΤΕ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ!”
🌳 “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ!”
- Maqueen Plus V2
- Micro:bit V2
- BME280 (αισθητήρας υγρασίας και θερμοκρασίας)
- AS7341 (αισθητήρας φωτός και χρωμάτων)

- Το ρομποτάκι κινείται στο μονοπάτι του δάσους
- Αν ανιχνεύσει κάποιον (με αισθητήρα φωτός ή απόστασης),
- Τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομπότ με MakeCode
- Οι επισκέπτες του δάσους ακούνε τις υπενθυμίσεις του!

- Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης
- Συνεργασία παιδιών σε κατασκευαστικό project
- Δημιουργία διαδραστικού δημόσιου χώρου (δάσους)🧠 Μελέτη υπάρχουσας κατάστασης
Τα δάση αντιμετωπίζουν προβλήματα από ανθρώπινες δραστηριότητες όπως ρίψη απορριμμάτων, άναμμα φωτιάς και καταπάτηση ευαίσθητων οικοσυστημάτων. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Νεοχωρούδας επισκέφτηκαν το περιαστικό δάσος του Δ. Ωραικάστρου κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025.
Τα παιδιά εντόπισαν σημεία με αυξημένη ανθρώπινη παρέμβαση και αποφάσισαν ότι έπρεπε να βρουν τρόπο να προστατέψουν το περιπατητικό μονοπάτι.
Ορισμός προβλήματος – ανάγκης
Αφού καλέσαμε την κ. Αφροδίτη Τσιούρη Διδάκτορα του τμήματος Δασολογίας του ΑΠΘ να απαντηθούν τα ερωτήματα που μας προέκυψαν,
διαπιστώθηκε η ανάγκη να κάνουμε κάτι καινοτόμο για να προστατέψουμε το δάσος μας. Αποφασίσαμε ότι θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε το ρομποτάκι μας, με το οποίο ναενημερώνονται οι επισκέπτες του δάσους με ευχάριστο και εκπαιδευτικό τρόπο για τους κανόνες συμπεριφοράς. Ταυτόχρονα να δημιουργηθεί ένα διαδραστικό ρομπότ που ενισχύει τη συναισθηματική σύνδεση των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον.
Προτεινόμενη λύση Κατασκευάσαμε ένα ρομπότ Maqueen micro:bit που μόλις εντοπίσει την παρουσία ανθρώπου μέσω αισθητήρα υπερήχων, δίνει συμβουλές στους επισκέπτες, για τη σωστή συμπεριφορά στο δάσος.

Πρωτοτυπία Η λύση συνδυάζει τεχνολογία, συναισθηματική εκπαίδευση και προστασία του περιβάλλοντος. Το ρομπότ γίνεται “φύλακας” και “εκπαιδευτής” με απλό και χαρούμενο τρόπο.

Βασικός αλγόριθμος
Όταν ο αισθητήρας ανιχνεύσει απόσταση < 15cm
Παίζει ηχογραφημένο μήνυμα: «ΣΩΣΤΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ», «ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΔΟ» “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”
Ηχητικό Σήμα.
Αποτελεσματικότητα Το ρομπότ λειτουργεί αξιόπιστα, εντοπίζει τους επισκέπτες και δίνει φιλικές οδηγίες. Οι επισκέπτες γελούσαν και άκουγαν τα μηνύματα.
Χρήση υλικών Όλα τα υλικά χρησιμοποιήθηκαν με ασφάλεια και ήταν κατάλληλα για παιδιά.
Προγραμματισμός Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με MakeCode σε block και μεταφέρθηκε σε JavaScript. Ο κώδικας υπάρχει στο αποθετήριο και στο wiki.




























































































































































