Με αφορμή την “ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ” που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 6 Μαρτίου , αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Αφορμή για την επεξεργασία του παραπάνω θέματος , αποτέλεσε η ανάγνωση μιας ιστορίας για την ενδοσχολική βία, της Ελένης Τσούση, με τίτλο «ΜΙΛΑ ΜΙΚΡΗ ΚΑΜΗΛΑ»
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και προβληματιστήκαμε γύρω από αυτά
https://www.youtube.com/watch?v=hgDbafji3xI
https://www.youtube.com/watch?v=sAAUCGUEVN4
Συζητήσαμε και αναλύσαμε τις μορφές εκφοβισμού
- ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
- ΛΕΚΤΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
- ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΚΒΙΑΣΜΟ
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
- ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Μιλήσαμε για τους τρόπους αντιμετώπισης σε περίπτωση που εγώ ή κάποιος άλλος πέσει θύμα εκφοβισμού.
Εστιάσαμε στη διαφορά μεταξύ πειράγματος και σχολικής βίας.
Το πείραγμα:
- Γίνεται μεταξύ ανθρώπων που συμπαθούν ο ένας τον άλλον.
- Επιτρέπεται μόνο όταν όλοι το διασκεδάζουν.
- Σταματάει αμέσως μόλις κάποιος από την παρέα αισθανθεί άσχημα.
Σχολική βία:
- Ασκεί κάποιος όταν σκόπιμα σε κάνει δυστυχισμένο ή σε απειλεί.
Επιπρόσθετα, επισημάναμε τη διαφορά ανάμεσα στο «ΚΑΡΦΩΜΑ» και την «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ»
- Αυτός που καρφώνει θέλει απλά να δημιουργήσει μπελάδες , ενώ
- αυτός που ενημερώνει σώζει κάποιον από μπελάδες, είναι έτσι ένας ήρωας!
Στη συνέχεια, σκεφτήκαμε και καταγράψαμε συνθήματα κατά της σχολικής βίας όπως: Μίλα Τώρα, Μη φοβάσαι, είμαστε μαζί σου, όλοι μαζί είμαστε ποιο δυνατοί, σ’ αγαπάμε κ.α. και διασκεδάσαμε ακούγοντας το τραγούδι των Locomondo «Χεριά σαν κι αυτά»
https://www.youtube.com/watch?v=IFnv9vxubYc
Τέλος, όπως κάθε χρόνο , έτσι και φέτος, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Κανδήλας συμμετείχαν στη δράση που διοργανώνει το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ κατά της βίας και του εκφοβισμού , με σλόγκαν “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” δημιουργώντας την παρακάτω ομαδική εργασία και στέλνοντας το δικό τους ηχηρό μήνυμα αγάπης και συμπαράστασης σε όλα τα άτομα που έχουν υποστεί bullying.