1,2,3 το μέτρημα αρχίζει, 4,5,6 φτιάχνουμε παρέα, στρογγυλά, μισά & ολόκληρα, γεμάτη η ημέρα!

Ένα, δύο, τρία, το μέτρημα αρχίζει,
ένα μήλο στο καλάθι, η χαρά γεμίζει.
Τέσσερα, πέντε, έξι, φτιάχνουμε παρέα,
στρογγυλά, μισά και ολόκληρα, γεμάτη η ημέρα.

Εφτά, οχτώ, εννιά, το σχήμα ξεχωρίζω,
τετράγωνα, κύκλοι, και γραμμές αρχίζω.
Το δέκα είναι στόχος, τα μήλα στη σειρά,
μα αν μισό μου λείψει, το βρίσκω με χαρά.

Μετρώ, μαθαίνω, σχήματα αγαπώ,
το καλάθι γεμίζει, και το παιχνίδι προχωρώ.
Μισό και ολόκληρο, φίλοι στη στιγμή,
οι αριθμοί μια ιστορία, σε κάθε μας στιγμή.

3217a35b e293 463b 83c4 66988088a74f

0685edb4 7ee1 40b5 abfb fcaf810e9b66 62e8c12c 33eb 40c4 bd55 59c30c9f2952 0ccad8ea ef4b 4cd3 80c7 5362b479eca3 dcae486a b857 4080 9804 30ee9185d765 0c2c54eb 3f2c 42bc b388 a5091f3ef250

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετρήσαμε τα δακτυλάκια και γράψαμε επάνω τους αριθμούς. Βρήκαμε τους αριθμούς στα φυλλαράκια και τους αντιστοιχήσαμε με τα δακτυλάκια.
Στη συνέχεια, σε ένα καλάθι βάλαμε μήλα. Τα μετρήσαμε και τα ομαδοποιήσαμε σε κόκκινα και πράσινα. Έπειτα, βάλαμε μήλα στο καλάθι και αφού τα μετρούσαμε προσθέταμε ή αφαιρούσαμε κάποια και παρατηρούσαμε το αποτέλεσμα.

 

c73c6b1e 050d 4c36 a040 be9b8d767cb9 1df0a42f 2863 4f24 9264 edbc7bb79656 688b31a8 813b 44ed 9f56 c8804759ca3c 050e522a 9a39 446e 8e40 adeb0c414b81 5e372f81 d934 48d7 86e4 83d0a02d1b75 5c6a036d 02e3 4a11 a40d 67351522eade

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πήραμε σχήματα, τα κόψαμε στη μέση και τα ανακατέψαμε. Αναζητήσαμε να βρούμε το ζευγάρι τους και από μισά να γίνουν ολόκληρα.

 

ef141b5f 4955 49e3 87ca 412a68e3523b dd50a6a2 4da2 4e41 9151 6cdd71797694 bf1e94b2 e6ef 4a2d b307 a5823183e934

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0a6f90e3 2ba1 42fc ae6d 362a4002f8103bed6520 5ee3 46f1 85d1 373ac0ead8af

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τέλος, μοιράστηκαν Pattern blocks, με τα οποία τα νήπια μπόρεσαν να σχεδιάσουν, συνδυάζοντας τα σχήματα, την εικόνα που έβλεπαν στην καρτέλα που τους μοιράστηκε, ή και να κατασκευάσουν κάτι με τη φαντασία τους.

 

e2caade0 770c 41c2 8b79 61f810ea95bd dfe7b8cd 93f5 438e 952e 069365c23a7b d3f53a16 33e5 45e2 91ac 948cd71c3b64 cab12564 ff4b 4374 9b7c 837603d9f84e c35df952 e46c 4db2 a70f 60bcfd78ada2 0cc72261 39c2 48c6 b617 965c737d9969 0dea5d30 5a32 473c 978f 101dc643ea04 7a783fe3 cee9 434d a811 9b3edda01836 24b47c2b 418f 4bd7 bcbf b4ed5bd36755 85ae4701 4414 43d7 b5b4 cae235399e4e 289ba4ed 2f69 4e11 8161 f36f43275f02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η χρήση των Pattern Blocks στο Νηπιαγωγείο οδηγεί σε :

  1. Ανάπτυξη Γεωμετρικής Σκέψης:
    • Αναγνώριση και ονομασία σχημάτων (π.χ. τρίγωνα, εξάγωνα).
    • Εξερεύνηση ιδιοτήτων σχημάτων (πλευρές, γωνίες).
    • Κατανόηση της έννοιας της συμμετρίας και της συμμετρικής κατασκευής.
  2. Κατανόηση Μαθηματικών Εννοιών:
    • Αναγνώριση και δημιουργία μοτίβων.
    • Εξερεύνηση κλασμάτων, π.χ. “Δύο τρίγωνα κάνουν ένα εξάγωνο.”
    • Μέτρηση και σύγκριση σχημάτων (μεγαλύτερο-μικρότερο, πόσα τρίγωνα χρειάζονται για να γεμίσει ένα εξάγωνο).
  3. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επίλυσης Προβλημάτων:
    • Δημιουργία σχημάτων και σχεδίων.
    • Δοκιμή και λάθος (εξερεύνηση διαφορετικών συνδυασμών).
    • Εύρεση διαφορετικών τρόπων για να γεμίσουν έναν χώρο ή να φτιάξουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο.
  4. Καλλιέργεια Δημιουργικότητας:
    • Ελεύθερη δημιουργία σχεδίων ή εικόνων (π.χ. λουλούδια, ζώα, σπίτια).
    • Συνδυασμός χρωμάτων και σχημάτων για καλλιτεχνική έκφραση.

Τα Pattern Blocks συνδυάζουν τη διασκέδαση με τη μάθηση, καλλιεργώντας ταυτόχρονα μαθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες μέσα από συνεργασία και παιχνίδι!