Μετρήσαμε τα δακτυλάκια και γράψαμε επάνω τους αριθμούς. Βρήκαμε τους αριθμούς στα φυλλαράκια και τους αντιστοιχήσαμε με τα δακτυλάκια.
Στη συνέχεια, σε ένα καλάθι βάλαμε μήλα. Τα μετρήσαμε και τα ομαδοποιήσαμε σε κόκκινα και πράσινα. Έπειτα, βάλαμε μήλα στο καλάθι και αφού τα μετρούσαμε προσθέταμε ή αφαιρούσαμε κάποια και παρατηρούσαμε το αποτέλεσμα.
Πήραμε σχήματα, τα κόψαμε στη μέση και τα ανακατέψαμε. Αναζητήσαμε να βρούμε το ζευγάρι τους και από μισά να γίνουν ολόκληρα.
Τέλος, μοιράστηκαν Pattern blocks, με τα οποία τα νήπια μπόρεσαν να σχεδιάσουν, συνδυάζοντας τα σχήματα, την εικόνα που έβλεπαν στην καρτέλα που τους μοιράστηκε, ή και να κατασκευάσουν κάτι με τη φαντασία τους.
Η χρήση των Pattern Blocks στο Νηπιαγωγείο οδηγεί σε :
- Ανάπτυξη Γεωμετρικής Σκέψης:
- Αναγνώριση και ονομασία σχημάτων (π.χ. τρίγωνα, εξάγωνα).
- Εξερεύνηση ιδιοτήτων σχημάτων (πλευρές, γωνίες).
- Κατανόηση της έννοιας της συμμετρίας και της συμμετρικής κατασκευής.
- Κατανόηση Μαθηματικών Εννοιών:
- Αναγνώριση και δημιουργία μοτίβων.
- Εξερεύνηση κλασμάτων, π.χ. “Δύο τρίγωνα κάνουν ένα εξάγωνο.”
- Μέτρηση και σύγκριση σχημάτων (μεγαλύτερο-μικρότερο, πόσα τρίγωνα χρειάζονται για να γεμίσει ένα εξάγωνο).
- Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επίλυσης Προβλημάτων:
- Δημιουργία σχημάτων και σχεδίων.
- Δοκιμή και λάθος (εξερεύνηση διαφορετικών συνδυασμών).
- Εύρεση διαφορετικών τρόπων για να γεμίσουν έναν χώρο ή να φτιάξουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο.
- Καλλιέργεια Δημιουργικότητας:
- Ελεύθερη δημιουργία σχεδίων ή εικόνων (π.χ. λουλούδια, ζώα, σπίτια).
- Συνδυασμός χρωμάτων και σχημάτων για καλλιτεχνική έκφραση.
Τα Pattern Blocks συνδυάζουν τη διασκέδαση με τη μάθηση, καλλιεργώντας ταυτόχρονα μαθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες μέσα από συνεργασία και παιχνίδι!