Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

4 ος Θεματικός κύκλος: «Φροντίζω το Περιβάλλον»

Δεξιότητες που επιδιώκεται να αναπτυχθούν:

  • Δεξιότητες Μάθησης 21ου αι (4cs):

Κριτική σκέψη (Critical thinking) – Επικοινωνία (Communication) – Συνεργασία (Collaboration) – Δημιουργικότητα (Creativity)

  • Δεξιότητες Ζωής:

Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός –Παραγωγικότητα

  • Ψηφιακές Δεξιότητες

Ψηφιακή επικοινωνία και συνεργασία, Πληροφορικός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός

Εισαγωγή στο θέμα

Οι μαθητές/τριες εισάγονται στο θέμα μέσα από ένα παιχνίδι κίνησης και ρυθμού

Collage 20230531 231307 Collage 20230531 231815

Άνθρωποι και ζώα – μια σχέση αλληλεξάρτησης

Η εκπαιδευτικός στην ολομέλεια καλεί τους μαθητές/τριες να σκεφθούν κάποια ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο και ποιά είναι αυτή; Με την τεχνική της ιδεοθύελλας δημιουργείται ο  αρχικός εννοιολογικός χάρτης με κεντρικό ερώτημα «Ζώα που μας προσφέρουν τροφή».

IMG 20230525 124411

Στη συνέχεια δημιουργείται ο δεύτερος εννοιολογικός χάρτης «Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα»

IMG 20230601 192211

Από τη σύγκριση των δύο χαρτών καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.

Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων

Παρατήρηση και ανάλυση του πίνακα του Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό” μέσα από τέσσερις διαδοχικές φάσεις: «παρατηρώ», «σκέφτομαι δημιουργικά», «σκέφτομαι κριτικά» και «σκέφτομαι ολιστικά».

images

Μετά την επεξεργασία του έργου τέχνης, οι μαθητές/τριες απέδωσαν το
μήνυμα που θέλει να στείλει ο Σαγκάλ «Υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων»

IMG 20230531 121544 edit 6650941588047 IMG 20230531 121552 edit 6665454866691 IMG 20230531 121535 edit 6635682370862  IMG 20230531 121513 edit 6589926681806 IMG 20230531 121520 edit 6605838896908 IMG 20230531 121240 edit 6444190970370 IMG 20230531 121230 edit 6402360619335 IMG 20230531 121046 edit 6380078815172 IMG 20230531 121042 edit 6367144859965 IMG 20230531 121056 edit 6390568094337

«Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι»

Oι μαθητές/τριες παρακολουθούν δύο ολιγόλεπτα βίντεο που προβάλλει η εκπαιδευτικός. Το πρώτο αφορά την εκτροφή κοτόπουλων σε  συνθήκες ελεύθερης βοσκής σε ένα αγρόκτημα και το άλλο την εκτροφή των ζώων σε βιομηχανικές μονάδες ωοτοκίας και τις συνθήκες που επικρατούν σ’αυτές.

Ζωγραφίζουμε σε αντιδιαστολή τις δύο περιπτώσεις.

IMG 20230531 121429 edit 6575451792746 IMG 20230531 121423 edit 6562207660457 IMG 20230531 121409 edit 6533708679211 IMG 20230531 121416 edit 6548508570875 IMG 20230531 121336 edit 6473501587553 IMG 20230531 121344 edit 6492852757342 IMG 20230531 121352 edit 6507440187548 IMG 20230531 121322 edit 6459931266722 IMG 20230531 121402 edit 6520367912025

Στη συνέχεια παίζουν ένα παιχνίδι ρόλων με τίτλο «Αν είχαν φωνή τα ζώα, τι θα μας έλεγαν;».

Και τα ζώα έχουν δικαιώματα

Έχουν τα ζώα εκτροφής δικαιώματα σε μια καλύτερη ζωή και σε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης; Τι νομίζετε;

Ακολουθεί συζήτηση και καταγραφή των αποψεων των παιδιών.

Μετά τη συζήτηση η εκπαιδευτικός παρουσιάζει οπτικοποιημένο το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων, εστιάζοντας στα άρθρα του κειμένου σχετικά με την υπερκμετάλλευση των ζώων εκτροφής από τον άνθρωπο.

Poster Animals rights

Ο κάθε μαθητής/τρια καλείται να απεικονίσει με μια ζωγραφιά κάποιο δικαίωμα. Στη συνέχεια το παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης και αποφασίζουν όλοι να δημιουργήσουν με τα έργα τους ένα βιβλίο για τα δικαιωμάτα των ζώων. Αυτό θα γίνει ψηφιακά με ένα on line πρόγραμμα δημιουργίας παιδικών βιβλίων σαν αυτό που ειχαμε χρησιμοποιήσει για να φτιάξουμε το flip book με τους αγαπημενους μας πλανήτες.

Τα δικαιώματα των ζώων και η εκπαιδευτική ρομποτική.

Σε ποιο ζωάκι θέλετε να στείλουμε τη μελισσούλα – ρομποτάκι να το ενημερώσει για τα δικαιώματά του;

IMG 20230525 113456 IMG 20230525 112225 IMG 20230525 112523 IMG 20230524 112507

Αναλαμβάνουμε δράση

«Τι νομίζετε ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε όλοι εμείς, για να υπερασπισθούμε τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής;»

–Να στείλουμε το βιβλίο μας με τα δικαιώματα των ζώων στους γονείς μας και σε όλο τον κόσμο!

https://online.fliphtml5.com/eldxt/jyyc/

IMG 20230607 130659 resized 20230608 094502405

–Να φτιάξουμε μία αφίσα και να τους τη στείλουμε γιατί μπορεί να μην ξέρουν τι παθαίνουν τα ζωάκια!

ΑΦΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Αξιολόγηση – Αναστοχασμός

Συζήτηση – ερωταποκρίσεις και σύγκριση του αρχικού με τον τελικό εννοιολογικό χάρτη: Τότε νόμιζα – τώρα ξέρω, είναι οι μέθοδοι αξιολόγησης του εργαστηρίου, αυτοαξιολόγησης και εταιροαξιολόγησης  των εμπλεκομένων