Η Ακαδημία Khan είναι ένας μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός ιστότοπος που δημιουργήθηκε το 2006 από τον αμερικανό εκπαιδευτικό Salman Khan, απόφοιτο του MIT και του Harvard Business School. Η βασική αποστολή της είναι “να παρέχει εκπαίδευση υψηλής ποιότητας για οποιονδήποτε, οπουδήποτε”.
Ο δικτυακός τόπος παρέχει μια δωρεάν online συλλογή με περισσότερες από 4.000 μικρές διαλέξεις μέσω εκπαιδευτικών βίντεο, που είναι αποθηκευμένα στο YouTube, με θέματα σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών, της ιστορίας, της υγείας, την ιατρική, τη φυσική, τη χημεία, τη βιολογία, την αστρονομία, την οικονομία κ.α. Η Ακαδημία Khan έχει παραδώσει μέχρι σήμερα, πάνω από 240 εκατομμύρια μαθήματα.
Το νέο σχολείο
Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές έχουν εισαχθεί στα σχολεία εδώ και πολλά χρόνια. Όμως δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη ο τρόπος με τον οποίο αυτό το νέο εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην καθημερινή σχολική διδασκαλία με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Η πρόταση της Ακαδημίας Χαν, που στηρίχθηκε στη σχολική εμπειρία του ιδρυτή της, προσπαθεί ακριβώς να βρει τη βέλτιστη χρήση των υπολογιστών στο σχολείο. Στο κλασικό σχολείο ο δάσκαλος απευθύνεται στον «μέσο» μαθητή, με αποτέλεσμα οι δυνατότεροι μαθητές να βαριούνται και ο δάσκαλος να προχωρεί στην «παράδοση» νέας ύλης προτού οι πιο αδύνατοι κατανοήσουν τα προηγούμενα. Αν όμως οι δυνατότεροι μαθητές κατανοούν το μάθημα της ημέρας από την απογευματινή μελέτη του διαδικτυακού υλικού στο σπίτι τους, τότε ο δάσκαλος έχει περισσότερο διαθέσιμο χρόνο το επόμενο πρωί στο σχολείο για να βοηθήσει τους πιο αδύνατους. Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο, σε αυτό το σημείο, να μεταφέρω την εμπειρία μου από τη φοίτησή μου σε μονοθέσιο Δημοτικό σχολείο στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Το σχολείο είχε μία μόνο αίθουσα με έναν δάσκαλο, ο οποίος δίδασκε εκ περιτροπής τους μαθητές και των έξι τάξεων του Δημοτικού. Οι μαθητές των δύο πρώτων τάξεων ακολουθούσαν ξεχωριστό πρόγραμμα, ενώ η Γ’ τάξη είχε συνδιδασκαλία με τη Δ’ και η Ε’ με τη Στ’. Όσο ο δάσκαλος ήταν απασχολημένος με τους μαθητές μίας ή δύο τάξεων, κρατούσε απασχολημένους τους υπόλοιπους με δουλειά που κανονικά θα γινόταν στο σπίτι. Όσοι τελείωναν γρήγορα μπορούσαν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των ανώτερων τάξεων ενώ όσοι από τις ανώτερες τάξεις δεν είχαν τίποτα καινούργιο να μάθουν, διάβαζαν βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι μαθητές μπορούσαν να παρακολουθούν τα μαθήματα με τον ρυθμό που αυτοί επέλεγαν. Η διαφορά είναι ότι την εποχή εκείνη η επιτυχία της μεθόδου αυτής εξαρτιόταν από την ικανότητα του εκάστοτε δασκάλου, ενώ με τη μέθοδο του Χαν εξαρτάται μόνο από την ικανότητα ενός επιλεγμένου εκπαιδευτή και την ύπαρξη του Διαδικτύου.
Πηγές: en.wikipedia.org, tovima.gr/science
–
Σχετικοί σύνδεσμοι:
Khan Academy Αγγλικά https://www.khanacademy.org/
Khan Academy Ελληνικά https://el.khanacademy.org/
Google Plus: https://plus.google.com/109050230672993035916/about
YouTube: www.youtube.com/khanacademy
Twitter: http://twitter.com/#!/khanacademy
Facebook: www.facebook.com/khanacademy
–
Δείτε επίσης το βίντεο:
TED – Salman Khan: Ας ξαναεφεύρουμε την εκπαίδευση με βίντεο