Περί Διατροφής

Ιστότοπος για τη διατροφή, τα τρόφιμα και την υγεία

Μεταλλαγμένο γονίδιο, ένοχο για παχυσαρκία!

Μαρ 201219

Μία και μόνη μετάλλαξη σε ένα συγκεκριμένο γονίδιο που εμπλέκεται στη λειτουργία του εγκεφάλου και προκαλεί λαιμαργία, οδηγεί σε ανεξέλεγκτη όρεξη και, κατά συνέπεια, σε παχυσαρκία, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική έρευνα που βασίστηκε σε πειράματα με ποντίκια.

Οι ερευνητές του τμήματος φαρμακολογίας και φυσιολογίας της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Τζορτζτάουν, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο ιατρικό περιοδικό «Nature Medicine», σύμφωνα με το BBC, πιστεύουν ότι το γονίδιο Bdnf είναι υπεύθυνο για αρκετές περιπτώσεις παχυσαρκίας, στις οποίες το άτομο δεν μπορεί να ελέγξει την όρεξή του.

Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, οι δοκιμές με τα πειραματόζωα, που είχαν μεταλλαχθεί για να έχουν τη συγκεκριμένη παραλλαγή του γονιδίου, έδειξαν ότι το εν λόγω γονίδιο, στη συγκεκριμένη μετάλλαξή του, εμποδίζει πλέον τους νευρώνες (κύτταρα) του εγκεφάλου να στείλουν το μήνυμα στο σώμα ότι έχει φάει αρκετά. Έχοντας χάσει το »φρένο» του κορεσμού, ο οργανισμός τρώει ανεξέλεγκτα και παχαίνει. Τα ποντίκια κατανάλωναν κατά μέσο όρο 80% περισσότερο φαγητό από το φυσιολογικό.

Το γονίδιο ρυθμίζει ένα παράγοντα ανάπτυξης (πρωτεΐνη) που ελέγχει τη νευροχημική επικοινωνία μεταξύ των νευρώνων. Όταν υπάρχει πρόβλημα με το Bdnf και αυτό δεν είναι πλήρως ενεργό, τα εγκεφαλικά κύτταρα δεν μπορούν να »μιλήσουν» κανονικά μεταξύ τους.

Το αίσθημα του κορεσμού ρυθμίζεται κυρίως από δύο ορμόνες, τη λεπτίνη και την ινσουλίνη, το επίπεδο των οποίων αυξάνει αφού κάποιος φάει και χορτάσει. Όμως το μεταλλαγμένο γονίδιο μπλοκάρει τα σήματα αυτών των δύο ορμονών και έτσι το μήνυμα του κορεσμού δεν φθάνει στον εγκέφαλο μέσω του αίματος και, κατά συνέπεια, δεν δίνεται εντολή στο σώμα να πάψει να τρώει.

Οι επιστήμονες ευελπιστούν ότι η ανακάλυψη θα ανοίξει νέους δρόμους για τον έλεγχο της όρεξης και της παχυσαρκίας. Σύμφωνα με καθηγήτρια του πανεπιστημίου Κέμπριτζ, η οποία είναι ειδική στη σχέση μεταξύ γονιδίων και παχυσαρκίας, έχει υποτιμηθεί μέχρι σήμερα ο σημαντικός ρόλος που παίζουν τα γονίδια στην αύξηση του βάρους. Όπως ανέφερε, περίπου το 40% έως 70% της διαφοράς του βάρους μεταξύ δύο ατόμων οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες. Επεσήμανε όμως πως η νέα μελέτη αφορούσε αποκλειστικά ποντίκια και ότι η μετάλλαξη του γονιδίου Bdnf φαίνεται να είναι πολύ σπάνια στους ανθρώπους.

ΠΗΓΗ: real.gr

Η ώρα πήγε…

Ο καλός μας ο καιρός…

booked.net

Ακολουθήστε… την «άχνη» μας στο facebook

Ακολουθείστε (την ..."άχνη") μας...

Ακολουθείστε μας στο Instagram

Healthy Tips

Εμπλουτίστε την καθημερινή διατροφή σας με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών διαφορετικών χρωμάτων για να παραλάβετε βιταμίνες και άλλα φυτοχημικά συστατικά, ουσίες πολύτιμες για την υγεία σας!

Η κατανάλωση 10 καρυδιών κάθε μέρα βοηθά την καρδιά και τις αρτηρίες και συμβάλλει εναντίον του διαβήτη και του καρκίνου.

Βάζετε στα φαγητά σας διατροφικά βότανα, όπως δενδρολίβανο, φασκομηλιά, μαντζουράνα, εστραγκόν και ρίγανη. Σας προσφέρουν έτσι ουσίες που ωφελούν την υγεία και παρατείνουν τη νεότητα.Η κατανάλωση σοκολάτας σχετίζεται με μείωση του κινδύνου για καρδιακή προσβολή, διαβήτη και εγκεφαλικό επεισόδιο. Προτιμάτε τη σοκολάτα πλούσια σε κακάο, φτωχή σε ζάχαρη και λίπη.

Μάρτιος 2012
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ   Απρ »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Θερμιδομετρητής

Αρχείο δημοσιεύσεων

Στο ιστολόγιο αυτό μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δράσεις και τα μαθήματα της ειδικότητας Τεχνολογίας Τροφίμων του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμαριάς, να παρακολουθείτε νέα σχετικά με τη διατροφή και τα τρόφιμα, καθώς και να εκφράζετε τις απορίες και ερωτήματά σας σχετικά με αυτά.

Αρχείο δημοσιεύσεων