Αγαπητοί /ες συνάδελφοι Φυσικής Αγωγής
Σας αποστέλλω υλικό με θέμα «η Γυναίκα στον Αθλητισμό ..»
«8η ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ»
Στο πλαίσιο των κοινωνικών στόχων του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και των Αθλητικών δραστηριοτήτων στο σχολείο και με αφορμή την 8 του Μάρτη, Παγκόσμια ημέρα της Γυναίκας, θα ήθελα να σας προτείνω δραστηριότητα – εργασία με θέμα << Η Γυναίκα στον Αθλητισμό >>. Εργασία την οποία θα μπορούσατε να πραγματοποιήσετε μαζί με τους μαθητές /τριές σας μέσα από συνεργασία και καθοδήγηση, για την ανάδειξη μιας Γυναικείας Αθλητικής προσωπικότητας . Άλλη δραστηριότητα- εργασία που θα μπορούσαν οι μαθητές να υλοποιήσουν , είναι να αναλάβουν τον ρόλο Αθλητικού Δημοσιογράφου και με ερωτηματολόγιο που θα δημιουργήσουν , να ρωτήσουν την οικογένειά τους , τους φίλους , τους συμμαθητές τους και γνωστούς ποια είναι η πιο σπουδαία γυναίκα αθλήτρια σε εθνικό επίπεδο , ή από το παγκόσμιο αθλητικό χώρο .
Για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής θα μπορούσαν να συνεργαστούν με τους μαθητές της Ε ΄ & ΣΤ ΄ τάξης .
Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής θα μπορούσαν να συνεργαστούν με τους μαθητές της Α ΄, Β ΄, & Γ ΄ τάξης Γυμνασίου κάτι που ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής των ΓΕΛ & ΕΠΑΛ . Επίσης στην δραστηριότητα – εργασία μπορούν να συμμετάσχουν και εκπαιδευτικοί Ειδικής Φυσικής Αγωγής , Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής Ειδικής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης .
Λίγα λόγια ….
Αξίζει για την υλοποίηση της δραστηριότητας-Εργασίας , να ξεκινήσετε με μια αληθινή ιστορία των Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο-Βραζιλία , την οποία σας παραθέτω .
«…Στον αγώνα των 5000μ Γυναικών , δυο αθλήτριες η Nikki Hamblin από τη Νέα Ζηλανδία και η AΒbey D΄ Agostino από τις Η.Π.Α κατά τη διάρκεια του αγώνα είχαν μια σύγκρουση , και έπεσαν κάτω. Η Αgostino σηκώθηκε γρήγορα προσπαθώντας να τραβήξει την συναθλήτριά της για τη συνέχεια του αγώνα. Πράγματι οι δυο αθλήτριες συνέχισαν τη διαδρομή. Σε λίγο η D ΄ Agostino αισθάνεται πόνο στον αστράγαλο, τότε η Hamblin την πλησιάζει και της ψιθυρίζει «σήκω πρέπει να τερματίσουμε». Ο χρόνος έπαψε να νοιάζει την αθλήτρια και αυτό που βίωνε εκείνη τη στιγμή ήταν να βοηθήσει την συναθλήτριά της . Τερμάτισαν μαζί τελευταίες …»
Αυτή η καταγραφή αποτέλεσε ένα από τα κορυφαία διδάγματα ανάδειξης των αξιών του Ολυμπιακού πνεύματος . Η Ολυμπιακή Επιτροπή τίμησε τις δυο αθλήτριες με το βραβείο Πιερ Ντε Κουμπερτέν , του πατέρα των Ολυμπιακών Αγώνων και δύο αυτές Γυναίκες Αθλήτριες θεωρήθηκαν με τη συμπεριφορά τους ως εμπνευσμένα πρότυπα .
Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο και να παραθέσετε παρόμοιες ιστορίες ή ιστορίες από προσωπική σας εμπειρία, με τις οποίες θα ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και θα αντιληφθούν καλύτερα την αξία της Γυναίκας Αθλήτριας.
*βλέπε εργασία με θέμα : Γυναίκα , Αθλητισμός , Ισότητα
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
«Η Γυναίκα στον Αθλητισμό …»
ΕΝΟΤΗΤΑ : Συναισθηματικοί /Κοινωνικοί στόχοι στη Φυσική Αγωγή και τις Αθλητικές Δραστηριότητες
Ομαδική Δραστηριότητα (Εργασία )
Ονόματα των μαθητών της ομάδας
Επιμέλεια :(Όνομα , επίθετο εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής )
Σχολική Μονάδα :
Σχολικό Έτος 2020-21
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ | ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ :
« Η Γυναίκα στον Αθλητισμό …» |
Σκοπός της Ομαδικής Δραστηριότητας |
Οι μαθητές /τριες να μάθουν για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας για τη Γυναίκα, για τους αγώνες και την ισότιμη αντιμετώπιση και καταξίωση της γυναίκας στον αθλητισμό … |
Στόχοι της Ομαδικής Δραστηριότητας
|
ü Να γνωρίσουν οι μαθητές ,γυναίκες που άφησαν το αποτύπωμά τους στο χώρο του αθλητισμού
ü Να γνωρίσουν οι μαθητές την πρώτη ελληνίδα αθλήτρια , το αγώνισμα στο οποίο επιδίδονταν ü Να γνωρίσουν τη Γυναίκα και τη συμμετοχή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες ….. |
Μεθοδολογία διδασκαλίας |
Μέθοδος της Καθοδηγούμενης Ανακάλυψης
Με αρωγό την έρευνα και τη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής οι μαθητές επιλέγουν σε ομαδικό επίπεδο την γυναίκα αθλήτρια .Συζητούν σε επίπεδο τάξης και αποφασίζουν |
Μέσα διδασκαλίας | Πηγές του Διαδικτύου ,Βιβλιοθήκες Αθλητικά άρθρα αφιερωμένα σε Γυναίκες Αθλήτριες |
Ορισμός του Θέματος Δραστηριότητας –Εργασίας & Ορισμός Ομάδων | Το θέμα που έχει ορισθεί :«η Γυναίκα στον Αθλητισμό …» Εδώ αναγράφονται τα ονόματα των μαθητών /τριών της ομάδας Εργασίας |
Παραδοτέα
Παρουσίαση
|
ü Δημιουργία Παρουσίασης
(Power Point) μέχρι 10 διαφάνειες ü Χρόνος που θα γίνει η παρουσίαση από κάθε ομάδα είναι τα 10 ΄ λεπτά Η Παρουσία γίνεται στην τάξη από κάθε ομάδα μαθητών ,αφού έχετε ορίσει την ημερομηνία παρουσίασης, μέρα και ώρα καθώς και το χώρο (στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων , ή τάξη ή μέσα από τηλεργασία ) |