Υλικό για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, η Γυναίκα στον Αθλητισμό

Αγαπητοί /ες  συνάδελφοι Φυσικής Αγωγής

Σας  αποστέλλω υλικό με θέμα «η Γυναίκα στον Αθλητισμό ..»

«8η  ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ»

Στο πλαίσιο των κοινωνικών στόχων του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και των Αθλητικών δραστηριοτήτων στο σχολείο  και με  αφορμή την 8 του Μάρτη, Παγκόσμια ημέρα της  Γυναίκας, θα ήθελα να σας προτείνω δραστηριότητα – εργασία με θέμα << Η Γυναίκα στον Αθλητισμό >>. Εργασία  την οποία  θα μπορούσατε να πραγματοποιήσετε μαζί με τους  μαθητές /τριές σας μέσα από συνεργασία και  καθοδήγηση,  για την ανάδειξη μιας  Γυναικείας Αθλητικής προσωπικότητας . Άλλη δραστηριότητα- εργασία  που θα μπορούσαν οι μαθητές να υλοποιήσουν , είναι να αναλάβουν τον ρόλο Αθλητικού Δημοσιογράφου  και με ερωτηματολόγιο που θα δημιουργήσουν , να ρωτήσουν  την οικογένειά τους , τους φίλους , τους συμμαθητές τους  και γνωστούς  ποια είναι η πιο σπουδαία γυναίκα αθλήτρια σε εθνικό επίπεδο , ή  από το παγκόσμιο αθλητικό χώρο .

Για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής θα μπορούσαν να συνεργαστούν με τους μαθητές της Ε ΄ & ΣΤ ΄ τάξης .

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής θα μπορούσαν να συνεργαστούν με τους μαθητές της  Α ΄, Β ΄, & Γ ΄ τάξης  Γυμνασίου κάτι που ισχύει  και για τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής των ΓΕΛ & ΕΠΑΛ . Επίσης  στην δραστηριότητα – εργασία  μπορούν να συμμετάσχουν  και εκπαιδευτικοί Ειδικής Φυσικής Αγωγής , Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής Ειδικής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης .

Λίγα λόγια ….

Αξίζει για την υλοποίηση της δραστηριότητας-Εργασίας ,  να ξεκινήσετε με μια αληθινή ιστορία των Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο-Βραζιλία , την οποία σας παραθέτω .

«…Στον αγώνα των 5000μ Γυναικών , δυο αθλήτριες η Nikki Hamblin από τη Νέα Ζηλανδία και η  AΒbey D΄ Agostino από τις Η.Π.Α κατά τη διάρκεια του αγώνα είχαν μια σύγκρουση , και έπεσαν κάτω. Η Αgostino σηκώθηκε γρήγορα προσπαθώντας να τραβήξει την συναθλήτριά της για τη συνέχεια του αγώνα. Πράγματι οι δυο αθλήτριες συνέχισαν τη διαδρομή. Σε λίγο η D ΄ Agostino αισθάνεται πόνο στον αστράγαλο, τότε η Hamblin την πλησιάζει και της ψιθυρίζει «σήκω πρέπει να τερματίσουμε».  Ο χρόνος έπαψε να νοιάζει την αθλήτρια και αυτό που βίωνε εκείνη τη στιγμή ήταν να βοηθήσει την συναθλήτριά της . Τερμάτισαν μαζί τελευταίες …»

Αυτή η καταγραφή αποτέλεσε ένα από τα κορυφαία διδάγματα  ανάδειξης των αξιών του Ολυμπιακού πνεύματος . Η Ολυμπιακή Επιτροπή τίμησε τις δυο αθλήτριες με το βραβείο Πιερ Ντε Κουμπερτέν , του πατέρα των Ολυμπιακών Αγώνων  και δύο αυτές Γυναίκες Αθλήτριες θεωρήθηκαν με τη συμπεριφορά τους ως εμπνευσμένα πρότυπα .

Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο και να  παραθέσετε παρόμοιες ιστορίες ή ιστορίες από προσωπική σας εμπειρία, με τις οποίες θα ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και θα αντιληφθούν καλύτερα την αξία της Γυναίκας Αθλήτριας.  

*βλέπε εργασία με θέμα : Γυναίκα , Αθλητισμός , Ισότητα

https://amitos.library.uop.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/2742/Grypari%20full%20text%20MDE.pdf?sequence=1&isAllowed=y

 

 

 

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

«Η Γυναίκα στον Αθλητισμό …»

ΕΝΟΤΗΤΑ : Συναισθηματικοί /Κοινωνικοί στόχοι στη Φυσική Αγωγή και τις Αθλητικές Δραστηριότητες

 

 

Ομαδική Δραστηριότητα (Εργασία )

 

Ονόματα των μαθητών της ομάδας

Επιμέλεια :(Όνομα , επίθετο εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής )

 

Σχολική Μονάδα :

 

Σχολικό Έτος 2020-21

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ :

« Η Γυναίκα στον Αθλητισμό …»

 

Σκοπός της Ομαδικής Δραστηριότητας

Οι μαθητές /τριες να μάθουν για τον εορτασμό της  Παγκόσμιας Ημέρας για τη Γυναίκα, για τους αγώνες και την ισότιμη αντιμετώπιση και καταξίωση της γυναίκας στον αθλητισμό …
 

Στόχοι της Ομαδικής Δραστηριότητας

 

ü  Να γνωρίσουν οι μαθητές ,γυναίκες  που άφησαν το αποτύπωμά τους στο χώρο του αθλητισμού

ü  Να γνωρίσουν οι μαθητές την πρώτη ελληνίδα αθλήτρια , το αγώνισμα στο οποίο επιδίδονταν

ü  Να γνωρίσουν τη Γυναίκα και τη συμμετοχή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες …..

 

 

Μεθοδολογία  διδασκαλίας

Μέθοδος της Καθοδηγούμενης Ανακάλυψης

Με αρωγό την έρευνα και τη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής οι μαθητές επιλέγουν σε ομαδικό επίπεδο την γυναίκα αθλήτρια .Συζητούν σε επίπεδο τάξης και αποφασίζουν

Μέσα διδασκαλίας Πηγές του Διαδικτύου ,Βιβλιοθήκες Αθλητικά άρθρα αφιερωμένα σε Γυναίκες Αθλήτριες
Ορισμός  του Θέματος Δραστηριότητας –Εργασίας  & Ορισμός Ομάδων Το θέμα που έχει ορισθεί :«η Γυναίκα στον Αθλητισμό …» Εδώ αναγράφονται τα ονόματα των μαθητών /τριών  της ομάδας Εργασίας
Παραδοτέα

Παρουσίαση

 

 

ü  Δημιουργία Παρουσίασης

(Power Point)  μέχρι 10 διαφάνειες

ü  Χρόνος που θα γίνει η παρουσίαση από κάθε ομάδα είναι τα 10 ΄ λεπτά

Η Παρουσία γίνεται στην τάξη  από κάθε ομάδα μαθητών ,αφού έχετε ορίσει την ημερομηνία παρουσίασης, μέρα και ώρα καθώς και το χώρο (στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων , ή  τάξη ή μέσα από τηλεργασία )

 

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Γυμναστών, Δασκάλων, Δευτεροβάθμια, ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Επιμορφωτικές δράσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.