Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών αισθητικής αγωγής (εικαστικών, μουσικής, θεατρικής αγωγής) για τη διαθεματικότητα μέσω του θεάτρου σκιών

Η Ομάδα “Οθόνιον” υλοποιεί πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης της Αισθητικής Αγωγής με θέμα: «Διαθεματικότητα μέσω του θεάτρου σκιών για εκπαιδευτικούς αισθητικής αγωγής (εικαστικών, μουσικής, θεατρικής αγωγής)». Σκοπός του σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευτικοί να συνεργαστούν διαθεματικά και διεπιστημονικά για να αναπτύξουν δεξιότητες συγγραφής σεναρίου, κατασκευής και εμψύχωσης φιγούρας και τεχνικές παράστασης του θεάτρου σκιών. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα τελείται με έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε τρία αυτοτελή διαδικτυακά σεμινάρια για τους/τις εκπαιδευτικούς εικαστικών, μουσικής και θεατρικής αγωγής των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της Αττικής με τη συνεργασία των Σ.Ε.Ε. Αισθητικής Αγωγής, την Πέμπτη 3/12/2020, την Τετάρτη 9/12/2020 και την Παρασκευή 11/12/2020 και ώρα 17:30 μ.μ. – 21:00 μ.μ. Η μέγιστη συμμετοχή σε κάθε συνάντηση είναι 60 άτομα και για το εργαστήριο θα δημιουργηθούν μικτές ομάδες εκπαιδευτικών. Για την έγκαιρη συμμετοχή σας, πρέπει να συμπληρώσετε και να υποβάλετε ηλεκτρονική δήλωση, που παρατίθεται στη συνέχεια του εγγράφου, επιλέγοντας την ημέρα που επιθυμείτε  μέχρι τη Δευτέρα 30/11/20, ώρα 23:00.

Οδηγίες και υλικά που χρειάζονται, καθώς και οι σύνδεσμοι των διαδικτυακών συναντήσεων θα σταλούν στα e-mail των συμμετεχόντων την Τρίτη 01/12/20. Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί  που επιθυμούν μπορούν να αποτελέσουν τον πυρήνα διάχυσης των τεχνικών του θεάτρου σκιών στις σχολικές τους μονάδες με την υποστήριξη των Σ.Ε.Ε. Αισθητικής Αγωγής της Αττικής.

Εισηγήσεις:

Ιωσήφ Βιβιλάκης, πρόεδρος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ.

Άθως Δανέλλης, παίκτης θεάτρου Σκιών.

Ομάδα «Οθόνιον».

 

ΔΟΜΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Α ́ φάση: Δημιουργία περιβάλλοντος για εξερεύνηση, μάθηση και γνωριμία με το θέατρο σκιών μέσα από τη ζωντανή σκηνική πρακτική. Live streaming της παράστασης στο χώρο εκδηλώσεων των εκδόσεων Αρμός.

Στόχος: Γνωριμία με τους συμμετέχοντες, δημιουργία κλίματος συνεργασίας και παρουσίαση των στόχων του προγράμματος.

Β ́ φάση: Η τέχνη του θεάτρου σκιών

Οι  τρέχουσες εξελίξεις στην επιστημονική έρευνα και μύηση στη γλώσσα της τέχνης του           θεάτρου σκιών μέσα από διδασκαλία και παραδείγματα.

Γ ́ φάση: Το θέατρο σκιών και εμείς

Στόχος: Η προσωπική εμπλοκή στο εργαστήριο.

Δ ́ φάση: Δημιουργία ομάδων – Διερεύνηση – Ανάπτυξη δράματος

Στόχος: Η ανάπτυξη αισθήματος ευθύνης, διαπροσωπικών σχέσεων και η συνεργασία σε κλίμα ασφάλειας.

Ε ́ φάση: Παρουσίαση – Επανερμήνευση

Στόχος: Η δημόσια έκθεση μέσα από την ανάληψη ρόλων παικτών και μουσικών.

ΣΤ ́ φάση: Αξιολόγηση του εργαστηρίου

Στόχος: Ανατροφοδότηση μέσω της αυτοαξιολόγησης και της εκτίμησης της επιμορφωτικής εμπειρίας

Δήλωση Συμμετοχής

Πέμπτη 3/12/20

             Εκπαιδευτικοί Εικαστικών: https://forms.gle/MN6bF8AvJSB5fJ426

Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής: https://forms.gle/zENxAPJZRHv1mhci6

Εκπαιδευτικοί Μουσικής: https://forms.gle/5KkrKvcCzEL3Yw5G9

 

Τετάρτη 09/12/20

Εκπαιδευτικοί Εικαστικών: https://forms.gle/NGo6Qy9Du5qbyKUVA

Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής: https://forms.gle/4TseFvr4ah48EcxP6

Εκπαιδευτικοί Μουσικής: https://forms.gle/b7wrbWVratv1eYtu8

 

             Παρασκευή 11/12/20

             Εκπαιδευτικοί Εικαστικών: https://forms.gle/E9k9HrcnKucGrXcu7

Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής: https://forms.gle/oWenREufh7dizs8a6

Εκπαιδευτικοί Μουσικής: https://forms.gle/eA5VCsKVauwwzYrG8

 

Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου

 του 3ου, 4ου και 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

Βασιλική Σοφρά  ΠΕ. 08 Εικαστικών

Έλενα Ανδρέου  ΠΕ.79 Μουσικής

Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη ΠΕ.91 Θεατρικής Αγωγής

 

Σύντομη περιγραφή της παράστασης “Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών” από τον καθηγητή Ιωσήφ Βιβιλάκη, πρόεδρο του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ:

 Στην επιμορφωτική συνάντηση παρουσιάζεται η παράσταση του έργου Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών από την ομάδα «Οθόνιον». Με βασικό μήνυμα το νόημα της αλληλεγγύης και της ελευθερίας σε καιρούς δύσκολους, η παράσταση προσφέρεται ως εργαλείο για έμπνευση και πειραματισμό για μια άμεση επικοινωνία με έναν ιδιαίτερο τρόπο έκφρασης και με μια γλώσσα της συγκίνησης που οδηγεί σε περισυλλογή και γόνιμο αναστοχασμό.

Η λογική του δράματος βασίζεται στην παιδαγωγική αξία που μπορεί να προκύψει από τη θέαση. Η ιστορία της Φιλοθέης Μπενιζέλου εκτυλίσσεται στον 16ο αιώνα, στην οθωμανική Αθήνα, και λειτουργεί ως οδηγός για την κατανόηση της κοινωνίας του 21ου αιώνα, τη θέση και την εκμετάλλευση της γυναίκας, τη λειτουργία της οικογένειας, το ζήτημα των προσφυγικών ροών και τη βία. Η ιστορία της Φιλοθέης λειτουργεί ως πηγή που προσφέρει ερεθίσματα και κινεί το ενδιαφέρον για να οικοδομηθεί ένα ταχύδραμα που θα παρουσιαστεί από τους συμμετέχοντες. Τα θέματα που θίγονται είναι: ελευθερία, γάμος, οικογένεια, πίστη, διαφορετικότητα, εφηβεία, εκμετάλλευση, ηρωισμός, μαρτύριο, εξουσία, ακτιβισμός.

O κύκλος των αυτοτελών σεμιναρίων του προγράμματος βασίζεται στη δημιουργική εμπειρία της παράστασης. Οι συμμετέχοντες, δημιουργοί από τρεις διαφορετικούς χώρους, έρχονται σε επαφή μεταξύ τους και εξοικειώνονται με τον κόσμο του θεάτρου σκιών, την ιστορία και το δραματολόγιο, τους χαρακτήρες και τις φιγούρες, τη θεματική και την υποκριτική πίσω από το πανί της σκηνής. Μέσα από μια συγκεκριμένη μέθοδο και την παρουσίαση μιας ολοκληρωμένης παράστασης, ενθαρρύνεται ο πειραματισμός και η έκφραση σε γλωσσικό επίπεδο αλλά και η δημιουργική γραφή νέων ιστοριών που αφορούν το παρόν.

Ο διαθεματικός και διεπιστημονικός χαρακτήρας του θεάτρου σκιών, καθώς και η διαπολιτισμική διάσταση των παραστάσεων αναδεικνύει την παιδαγωγική σημασία της τέχνης αυτής για το χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης. Το θέατρο σκιών αποτελεί πρόταση εφαρμογής στη σχολική μονάδα, μέσα από τη χρήση παιδαγωγικών μεθόδων (μέθοδος project), επιτρέποντας τον διάλογο των τεχνών, τις δυνατότητες συνεργασίας των εκπαιδευτικών της Αισθητικής Αγωγής και τη σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα. Ο διάλογος των τεχνών είναι σύζευξη, ώσμωση, ανταλλαγή και αλληλεπίδραση που έχει ευρύτερη διάχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα. Το «Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών αισθητικής αγωγής: Διαθεματικότητα μέσω του θεάτρου σκιών» προωθεί τη βιωματική προσέγγιση διδακτικών πρακτικών με δημιουργικό κι ευέλικτο τρόπο, ενθαρρύνει τη συνεργασία και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και παρέχει το πλαίσιο να λειτουργούν τόσο αυτόνομα όσο και μέσα στην ομάδα. Το Πρόγραμμα υποστηρίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

Πληροφορίες για την ομάδα “Οθόνιον” και την παράσταση μπορείτε να βρείτε τους παρακάτω συνδέσμους:

https://othonion.wordpress.com

https://www.facebook.com/miteraphilothei/

 

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Δασκάλων, Εικαστικά, ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Επιμορφωτικές δράσεις, Θέατρο, Μουσική. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.