Η έννοια της Γραμμής: Μία διερευνητική προσέγγιση

IMG 5792

Με αφορμή το φθινόπωρο και τους φθινοπωρινούς θησαυρούς που συλλέξαμε στην τάξη μας και τις παρατηρήσεις που κάναμε από την ανάπτυξη των σπόρων και τη σπορά, δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να παρατηρήσουν τις γραμμές στα φύλλα!

Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τους φθινοπωρινούς θησαυρού ως ανοιχτά υλικά (‘loose parts”) και τους αντιστοίχησαν με διαφορετικούς τύπους γραμμών.

IMG 5775 IMG 5791 IMG 5786 1 IMG 5796

 

Διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο “Το Ταξίδι της Γραμμής” (εκδ. ΜΙΝΩΑΣ).

2022 11 03 10.36.30 μμ

 

Στη συνέχεια έγινε διεύρυνση της έννοιας της γραμμής (τα παιδιά μικρής ηλικίας ταυτίζουν ακόμα την έννοια της γραμμής αμιγώς με την ευθεία γραμμή, αλλά όχι με άλλους τύπους της), όπου τα παιδιά προσκλήθηκαν να συνεχίσουν δεδομένες γραμμές αλλά και να δημιουργήσουν άλλες νέες!

Έτσι, είχαμε την κορυφογραμμή, την κυματογραμμή, την ελατηριογραμμή, την καστρογραμμή, και την κυκλογραμμή, όπως είπαν τα ίδια.

IMG 4697 IMG 4701 IMG 4703

 

Στο τέλος, τα παιδιά σε ατομικές εργασίες αναπαρήγαγαν τους διαφορετικούς τύπους γραμμών που ανακάλυψαν!


IMG 5805