Με αφορμή το φθινόπωρο και τους φθινοπωρινούς θησαυρούς που συλλέξαμε στην τάξη μας και τις παρατηρήσεις που κάναμε από την ανάπτυξη των σπόρων και τη σπορά, δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να παρατηρήσουν τις γραμμές στα φύλλα!
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τους φθινοπωρινούς θησαυρού ως ανοιχτά υλικά (‘loose parts”) και τους αντιστοίχησαν με διαφορετικούς τύπους γραμμών.
Διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο “Το Ταξίδι της Γραμμής” (εκδ. ΜΙΝΩΑΣ).
Στη συνέχεια έγινε διεύρυνση της έννοιας της γραμμής (τα παιδιά μικρής ηλικίας ταυτίζουν ακόμα την έννοια της γραμμής αμιγώς με την ευθεία γραμμή, αλλά όχι με άλλους τύπους της), όπου τα παιδιά προσκλήθηκαν να συνεχίσουν δεδομένες γραμμές αλλά και να δημιουργήσουν άλλες νέες!
Έτσι, είχαμε την κορυφογραμμή, την κυματογραμμή, την ελατηριογραμμή, την καστρογραμμή, και την κυκλογραμμή, όπως είπαν τα ίδια.
Στο τέλος, τα παιδιά σε ατομικές εργασίες αναπαρήγαγαν τους διαφορετικούς τύπους γραμμών που ανακάλυψαν!