Iατρική εξέταση… ή ψυχολογικό τραύμα;

Εκτενής έρευνα έχει δείξει ότι το άγχος αυξάνει τον πόνο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ένα παιδί που έχει λιγότερο άγχος κατά τη διάρκεια μίας ιατρικής εξέτασης, θα βιώσει λιγότερο πόνο και η όλη διαδικασία θα είναι λιγότερο δραματική. Κατά τη διάρκεια μίας ιατρικής εξέτασης, η παρουσία του γονέα μειώνει το φόβο και το άγχος του παιδιού, και έτσι «μειώνει» την αίσθηση του πόνου και είναι λιγότερο πιθανό το παιδί να τραυματιστεί από τη βίαιη καθήλωση του από το ιατρικό προσωπικό. Στις περιπτώσεις λοιπόν που μας καλούν να βγούμε έξω από το δωμάτιο εξέτασης και στη περίπτωση που δε δημιουργούμε θέμα, θα ήταν χρήσιμο να ζητήσουμε να μείνουμε κοντά στο παιδί.
Παρόλο ότι ο γονέας βοηθάει το ιατρικό προσωπικό, το παιδί δεν κατηγορεί το γονέα και ζει την εμπειρία ως λιγότερο τραυματική  από ότι αν το έπαιρναν μόνο του σε ένα δωμάτιο μακριά από τους γονείς. Ο γονέας μπορεί να αποσπάσει καλύτερα την προσοχή του παιδιού από ότι ένας άγνωστος (είτε τραγουδώντας, είτε κάνοντας παράξενους ήχους ή μιμήσεις ζώων, ή διαβάζοντας το αγαπημένο του βιβλίο) και αυτό μπορεί να κάνει τη διαδικασία περισσότερο ανεκτή. Όταν το παιδί είναι αρκετά μικρό, ο γονέας είναι ίσως προτιμότερο να μη συμμετέχει στο να συγκρατεί το παιδί αλλά να βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, μιλώντας με χαλαρωτικό τόνο να προσπαθήσει να αποσπάσει την προσοχή του παιδιού. Και κυρίως η συμπεριφορά του γονέα να μην είναι απολογητική αλλά να προσπαθήσει να επαινεί το παιδί. Θα μπορούσε να φανεί ίσως χρήσιμο ένα παιδί να φορέσει ακουστικά και να ακούει την αγαπημένη του μουσική ή την αγαπημένη του ιστορία.
Υπάρχει εντούτοις, πάντα η δυνατότητα προετοιμασίας του παιδιού πριν την εξέταση ενώ αν η εξέταση αποβεί τραυματική ίσως χρειαστεί τα παιδιά να την επεξεργαστούν στη συνέχεια. Η επεξεργασία γίνεται συνήθως με το να λέει το παιδί την ιστορία πολλές φορές και πιθανά κλαίγοντας. Αν το παιδί δεν το κάνει αυτό αυθόρμητα, συνήθως βοηθάει η δραματοποίηση της όλης διαδικασίας όπως το να πάρετε μία κούκλα η οποία θα παίξει το ρόλο του εξεταζόμενου παιδιού.
*ευχαριστώ τη φίλη μου τη Γκέλυ για την ιδέα του θέματος 🙂
**πηγή: http://www.ahaparenting.com/ask-the-doctor-1/frightening-and-painful-medical-tests-traumatic-for-kids
Αναρτήθηκε από 
Δημοσιεύτηκε στην κατηγορία ΑΡΘΡΑ,ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ, με ετικέτες , στις από την/τον .

Σχετικά με 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

ΓΕΡΟΝΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ: Στις 7 Αυγούστου του 1973 στο Αννόβερο Γερμανίας. ΖΩ: Στην Αρχάγγελο Ρόδου. ΣΠΟΥΔΑΣΑ: Στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αιγαίου την περίοδο 1992 – 1996. Την περίοδο 2007 – 2009 έκανα μετεκπαίδευση στο Διδασκαλείο «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ: Εργάστηκα ως νηπιαγωγός από το 1997 έως το 2001 στο Δημοτικό Παιδικό Σταθμό Αρχαγγέλου. Το 2003 δούλεψα ως αναπληρώτρια νηπιαγωγός στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το Σεπτέμβριο του 2003 μέσα από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ διορίστηκα στο 1ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου όπου έμεινα μέχρι το 2007. Από το 2007 και μετά είμαι  στο  3ο Νηπιαγωγείο Αρχάγγελου.


Περισσότερες πληροφορίες

Αφήστε μια απάντηση