ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ
Θεματικό πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία
Θεματική Ενότητα: Γλώσσα
Θεματική Υποενότητα: Προφορική επικοινωνία, ii) Μεταγλωσσική επίγνωση
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν ότι ο προφορικός λόγος αποτελεί ένα σύστημα που απαρτίζεται από επιμέρους γλωσσικές μονάδες (φωνολογικές, μορφολογικές)
Δεξιότητες: Να αναλύουν τις λέξεις σε μορφήματα και να συνδυάζουν μορφήματα, σύμφωνα με τους κανόνες της γλώσσας, ώστε να παράγουν νέες λέξεις
Στάσεις: Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους
Τα παιδιά απολαμβάνουν την αφήγηση του παραμυθιού «Το αντίθετο» του ΤΟΜ ΜΑΚΡΕΫ. Εντοπίζουν την καινούρια έννοια των αντίθετων λέξεων και εκφράζουν τη γνώση τους γύρω από αυτές.
Στη συνέχεια χωρίζονται σε μικρές ομάδες, παίρνουν ένα ζευγάρι εικόνων και μέσα από συζήτηση προσπαθούν να εντοπίσουν την αντίθεση που εκφράζουν οι εικόνες. Επιστρέφοντας στην ολομέλεια, αναφέρουν τις διαπιστώσεις τους…
Ακολουθεί ομαδικό παιχνίδι κατά το οποίο τα παιδιά εντοπίζουν τα ζεύγη αντίθετων εννοιών.
Τέλος, ζωγραφίζουν ελεύθερα στο χαρτί αντίθετες λέξεις.