Το ψέμα των 21 ωρών εργασίας!

Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα ακούμε από τα ΜΜΕ (συμπεριλαμβανόμενου και του ηλεκτρονικού τύπου) να υποστηρίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται μόνο 21 ώρες την εβδομάδα, διαμορφώνοντας μια ψευδή αντίληψη στην κοινή γνώμη.

Προσπαθούν να προκαλέσουν σύγχυση στους πολίτες, εκμεταλλευόμενοι την άγνοιά τους σχετικά με τη διαφορά που υπάρχει στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και τις πραγματικές ώρες εργασία τους.

____________________________________________________________________

Άλλο ώρες διδασκαλίας και άλλο ώρες εργασίας

21 για καθηγητές / 24 για δασκάλους οι ώρες διδασκαλίας – πάνω από 40 οι ώρες εργασίας

_______________________________________________________________

Οι 21 ώρες που αποκαλούνται τα ΜΜΕ, είναι οι διδακτικές ώρες, στις οποίες υποχρεούται ο καθηγητής να είναι μέσα στην τάξη και να διδάσκει.

Στις αρμοδιότητες του εκπαιδευτικού όμως δεν είναι μόνο το μάθημα μέσα στην τάξη. Στην απασχόληση του εκπαιδευτικού συμπεριλαμβάνονται:

Καθημερινές εργασίες …

  • Εργασίες γραφείου (*1)… οι οποίες έχουν πολλαπλασιαστεί αφού στην εποχή μας τα σχολεία δεν απασχολούν γραμματεία και είναι υποχρεωμένος ο εκπαιδευτικός να καλύψει και αυτό το κενό.
  • Προετοιμασία για το αυριανό μάθημα … εργασία η οποία εκτελείται στην οικία του εκπαιδευτικού και εκτός ωραρίου σχολείου.
  • Εφημερίες.

Τακτικές εργασίες …

  • Διόρθωμα γραπτών από τεστ και διαγωνίσματα …. εργασία η οποία εκτελείται κυρίως στην οικία του εκπαιδευτικού και εκτός ωραρίου σχολείου … εδώ κάποιες ειδικότητες (π.χ. φιλόλογοι) ξεπερνούν κατά πολύ τον μέσο όρο κανονικού ωραρίου.
  • Επιμόρφωση … το λειτούργημα του εκπαιδευτικού χρήζει συνεχούς επιμόρφωσης, απασχόληση η οποία πραγματοποιείται κατά κόρον εκτός ωραρίου σχολείου.

Περιοδικές εργασίες …

  • Επιτήρηση … κατά την διεξαγωγή των εξετάσεων.
  • Προετοιμασία εορτών και επετείων – Προετοιμασία και συνοδεία παρελάσεων.
  • Παραλαβή, ταξινόμηση και διανομή βιβλίων στους μαθητές.
  • Προετοιμασία αιθουσών για τις εξετάσεις.

Εθελοντικές εργασίες …

  • Κοινωνικό φροντιστήριο … σε ώρες μετά το σχόλασμα παραδίδονται μαθήματα κυρίως σε αδύναμους μαθητές, ανιδιοτελώς.
  • Δημιουργία και καθοδήγηση προγραμμάτων πολιτιστικών, περιβαλλοντικών, αγωγής υγείας, αγωγής σταδιοδρομίας … εκτός ωραρίου σχολείου και Σαββατοκύριακα.
  • Συνοδεία σε εκπαιδευτικές εκδρομές, πολλές φορές και πολυήμερες, με περίσσεια ευθύνη.
  • Διοργάνωση πολιτιστικών επισκέψεων (μουσεία, θέατρα κλπ) εκτός ωραρίου σχολείου και Σαββατοκύριακα.

Εβδομαδιαίες ώρες εργασίας εκπαιδευτικού.

21 διδακτικές ώρες + 10 ώρες (2ώρες x 5 ημέρες) εργασίες γραφείου + 10 ώρες (2ώρες x 5 ημέρες) προετοιμασία για το μάθημα = 41 ώρες

Όπως βλέπετε στον παραπάνω υπολογισμό, ο οποίος δείχνει ότι ο εκπαιδευτικός εργάζεται περισσότερες από 40 ώρες εβδομαδιαίως, δεν συμπεριέλαβα καθόλου τις τακτικές, περιοδικές και εθελοντικές εργασίες. Ιδίως στις τακτικές εργασίες και συγκεκριμένα στο διόρθωμα διαγωνισμάτων και γραπτών δοκιμασιών (τεστ), οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους για τις απαιτήσεις της εργασίας τους. Οπότε καταλαβαίνετε ότι αρκετές εβδομάδες της σχολικής χρονιάς (για να μην πω ότι είναι τουλάχιστον οι μισές) ο εκπαιδευτικός εργάζεται αρκετές παραπάνω από τις 40 ώρες.

Πρωτοβάθμια:

Μη νομίζετε ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα πράγματα είναι καλύτερα. Οι δάσκαλοι έχουν υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας 24 ώρες την εβδομάδα και στο σπίτι πρέπει να προετοιμαστούν για 4 με 5 μαθήματα καθημερινά. Εφημερίες κάνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Επίσης, για τις εργασίες γραφείου πιθανόν και οι δάσκαλοι να έχουν τόσες όσες και η δευτεροβάθμια … αυτό θα είναι καλό να το αναφέρει κάποιος δάσκαλος με σχόλιο. Όσο για τις τακτικές, περιοδικές και εθελοντικές εργασίες, σίγουρα οι περισσότερες από τις παραπάνω που αναφέρω ισχύουν και για τους δασκάλους. Συμπέρασμα … και οι δάσκαλοι εργάζονται πάνω από 40 ώρες την εβδομάδα.

UNESCO:

Σύμφωνα με πρόσφατη (2012) μελέτη της UNESCO (Πηγή) κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου!

Αυτό συμβαίνει διότι η δυσκολία μίας εργασίας καθορίζεται κατά βάση από το πλήθος και τη δυσκολία των αποφάσεων που καλείται να λάβει ο εργαζόμενος κατά τη διάρκειά της. Αυτός είναι και ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί παθαίνουν συχνά υπερκόπωση, burnout και γενικώς στρεσάρονται πολύ περισσότερο από άλλους εργαζόμενους.

Προσωπική άποψη: Σίγουρα δεν έχει καμία σχέση οποιαδήποτε άλλη εργασία με την εργασία (διδασκαλία) του εκπαιδευτικού. Μόνο και μόνο να αναφέρω την υπευθυνότητα που έχει το επάγγελμα, φτάνει. Ο εκπαιδευτικός έχει να ασχοληθεί με ψυχές και όχι με υλικά πράγματα. Όποιος δεν έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός, δυστυχώς δεν μπορεί να καταλάβει τη δυσκολία της συγκεκριμένης εργασίας (η οποία είναι λειτούργημα). Και σε τέσσερις ώρες να μην αντιστοιχεί μια διδακτική ώρα, σίγουρα αντιστοιχεί σε δύο.

*Υποσημείωση 1:

Κάποιες από τις εργασίες γραφείου:

  • Υπεύθυνοι Τμημάτων (*2)
  • Υπεύθυνοι Πρακτικού Συνεδριάσεων Συλλόγου
  • Υπεύθυνοι Συστήματος “ΕΠΑΦΟΣ”,”δ-ΒΑΣΗ” και αποτελεσμάτων
  • Υπεύθυνος Σύνταξης Προγραμμάτων
  • Υπεύθυνοι Μητρώου Μαθητών
  • Υπεύθυνοι Πρωτοκόλλου – Αρχειοθέτησης
  • Υπεύθυνοι Εγγραφών – Μετεγγραφών – ενημέρωσης ατομικών δελτίων μαθητών
  • Υπεύθυνοι Βιβλίων Μαθητών
  • Υπεύθυνος Μαθητικών Εισιτηρίων – ΚΤΕΛ
  • Υπεύθυνος για αλλοδαπούς και δυσλεκτικούς μαθητές
  • Υπεύθυνος Φαρμακείου
  • Υπεύθυνοι Αθλητικού Υλικού σχολείου
  • Υπεύθυνοι Στατιστικών – Ερευνών
  • Υπεύθυνος Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών
  • Υπεύθυνος Εργαστηρίου Πληροφορικής
  • Υπεύθυνοι Ξενόγλωσσων Βιβλίων
  • Υπεύθυνος Χαρτών Ιστορίας
  • Υπεύθυνος Χαρτών Γεωγραφίας
  • Υπεύθυνος Βιβλιοθήκης
  • Υπεύθυνος Διαδραστικών Πινάκων
  • Υπεύθυνος Συντήρησης Κτιρίου – Υλικού Σχολείου
  • Υπεύθυνος Κυλικείου
  • Υπεύθυνοι εορτής 28ης Οκτωβρίου
  • Υπεύθυνοι εορτής 17ης Νοέμβρη
  • Υπεύθυνοι εορτής 25ης Μαρτίου

*Υποσημείωση 2:

Καθήκοντα υπεύθυνου τμήματος:

Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς ορίζονται οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τμημάτων, οι οποίοι:

  • Τακτοποιούν και τηρούν τις καρτελοθήκες του τμήματος κατά απόλυτη αλφαβητική σειρά.
  • Ελέγχουν την πληρότητα των ατομικών στοιχείων των μαθητών στις καρτέλες.
  • Προετοιμάζουν κι ενημερώνουν το Βιβλίο φοίτησης του τμήματος.
  • Ορίζουν τους απουσιολόγους και τους επιμελητές.
  • Ενημερώνουν τους γονείς – κηδεμόνες με υπηρεσιακό σημείωμα, μόλις οι απουσίες του μαθητή φθάσουν συνολικά τις 30.
  • Καταχωρούν τις απουσίες από το ημερήσιο δελτίο στο βιβλίο φοίτησης. Δικαιολογούν και αθροίζουν τις απουσίες.
  • Στο τέλος κάθε τριμήνου: α) Ελέγχουν την ορθότητα των καταχωρημένων βαθμών – απουσιών στο ατομικό δελτίο προόδου και στην ατομική καρτέλα του μαθητή. β) Αθροίζουν και καταχωρούν τις απουσίες στο βιβλίο φοίτησης και στην ατομική καρτέλα του μαθητή. γ) Σφραγίζουν και υπογράφουν το ατομικό δελτίο προόδου και τους απολυτήριους τίτλους των μαθητών.
  • Οι υπεύθυνοι της Γ΄ τάξης συγκεντρώνουν τα πιστοποιητικά γέννησης και τις φωτογραφίες των μαθητών.

Επίσης διαβάστε το άρθρο: “Προπαγάνδα για τις ώρες διδασκαλίας!”

    1 σχόλιο

    1 ping

    1. Να προσθέσω εδώ και τρεις άλλες “Υπευθυνότητες” τις οποίες έχω αναλάβει, μεταξύ άλλων, στο σχολείο μου και οι οποίες απαιτούν κάμποσες ώρες ενασχόλησης την εβδομάδα, κυρίως από το σπίτι, αφού “σχολάσω” δηλαδή.

      * Υπεύθυνος μαθητικών λογαριασμών
      * Υπεύθυνος σχολικού site
      * Υπεύθυνος Μαθητικού Ιστολογίου

      Από κει και πέρα εμείς τα λέμε εμείς τα ακούμε δυστυχώς, Οι απολύσεις έρχονται και πολύς κόσμος αποχαυνωμένος από την προπαγάνδα και τα ψέματα, τις επικροτεί κι από πάνω λες και είμαστε αντίπαλοι και όχι συνεργάτες στη διαπαιδαγώγηση των ίδιων τους των παιδιών!

    1. […] […]

    Αφήστε μια απάντηση

    Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση