Ιαν 25 2015

Το Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αρχαία της Γ Λυκείου 2015-2016

Το Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αρχαία της Γ Λυκείου 2015-2016 – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – news.gr.

ΦΕΚ-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2015-2016

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3385

Ιαν 25 2015

Το multitasking βλάπτει τον… εγκέφαλο!

Το multitasking βλάπτει τον… εγκέφαλο!H υπερβολική δικτύωση μέσω των smartphones επηρεάζει τις επιδόσεις μας σε όλους τους τομείς της ζωής μας.
Στην εποχή μας κατά την οποία γινόμαστε κυριολεκτικά χίλια κομμάτια, ανάμεσα σε επαγγελματικές, κοινωνικές και… διαδικτυακές υποχρεώσεις, ο εγκέφαλός μας καλείται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πάντων… χθες! Με τους ρυθμούς της καθημερινότητας να καλπάζουν σε ιλιγγιώδεις ταχύτητες, τα «έξυπνα» κινητά και οι εύχρηστες ηλεκτρονικές συσκευές έχουν δημιουργήσει μια ζωή hi-tech που δεν «κοιμάται» ποτέ. Τα e-mail ταξιδεύουν όλες τις ώρες, τα μηνύματα δεν γνωρίζουν χρονικούς περιορισμούς, τα social media «βράζουν» τη σούπα τού τώρα και οι χρήστες ναυαγούν στην τρικυμία των διαρκών ενημερώσεων πάσης φύσεως.
Ακόμη και οι πιο απλές (και μέχρι πρότινος βαρετές) δραστηριότητες, όπως π.χ. το περπάτημα στον δρόμο και η αναμονή σε ουρές, έχουν αποκτήσει διαδικτυακή διάσταση – «σερφάροντας» ή ακούγοντας μουσική, απαντώντας στα ανυπόμονα e-mail, ανανεώνοντας την «τοποθεσία» μας στα social media, συνομιλώντας με φίλους κ.ά.
Ενα είναι σίγουρο: οπουδήποτε βρισκόμαστε μας ακολουθεί ένα «σμήνος» από ηλεκτρονικές δυνατότητες και δράσεις οι οποίες καταλήγουν να… στοιχειώνουν την καθημερινότητά μας. Η σκέψη μας από το υπερβολικό «ζογκλάρισμα» θολώνει, δεν συγκρατούμε πληροφορίες, ξεχνάμε, καθώς οι στιγμές που αποχωριζόμαστε τα ηλεκτρονικά «ελβετικά σουγιαδάκια» μας είναι λιγοστές και περιορίζονται – για τους περισσοτέρους – στις ώρες του βραδινού ύπνου.

Ο εγκέφαλός μας δεν είναι «ζογκλέρ»
«Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι «καλωδιωμένος» ώστε να πραγματοποιεί πολλαπλές παράλληλες δραστηριότητες – το γνωστό μας multitasking» εξηγεί ο δρ Ερλ Μίλερ, νευροεπιστήμονας από το MIT και ειδικός σε θέματα διάσπασης της προσοχής. «Οταν ο κόσμος θεωρεί ότι κάνει multitasking, ουσιαστικά περνάει από δραστηριότητα σε δραστηριότητα πάρα πολύ γρήγορα. Κάθε φορά που κάνει κάτι τέτοιο φυσικά υπάρχει γνωστικό κόστος» τονίζει ο ειδικός. Η συχνή μεταπήδηση από κάτι που κάνουμε σε κάτι άλλο, κατά τον δρα Μίλερ, μας στοιχίζει πολύτιμη απόδοση.
Η διαδικασία του multitasking, σύμφωνα με μελέτες, φαίνεται να αυξάνει την παραγωγή της ορμόνης του στρες κορτιζόλης, όπως επίσης και της αδρεναλίνης, που με τη σειρά της οδηγεί στην υπερδιέγερση του εγκεφάλου την οποία διαδέχεται μια νοητική θολούρα.
Παλαιότερα, όταν ήμασταν απασχολημένοι και χτυπούσε το τηλέφωνο, είτε δεν το απαντούσαμε είτε απλά κατεβάζαμε το ακουστικό. Οταν το μοναδικό τηλέφωνο ήταν το σταθερό, ο κάτοχος της γραμμής δεν ήταν διαρκώς διαθέσιμος, όπως αντίθετα συμβαίνει με το κινητό. Κάτι τέτοιο του προσέφερε την πολυτέλεια του προσωπικού χρόνου. Σήμερα πάλι τα πολυδιάστατα και άκρως εθιστικά smartphones ακολουθούν τους (περισσότερους) κατόχους τους ακόμη και στην τουαλέτα!
Ο δρ Γκλεν Γουίλσον, από το Κολέγιο Γκρέσαμ του Λονδίνου, ονομάζει την πολυδιάσπαση της εποχής μας «info-mania» ή αλλιώς μανία πληροφόρησης.
«Οταν λαμβάνουμε νέες πληροφορίες κατά το multitasking, αυτές καταλήγουν σε λανθασμένες περιοχές του εγκεφάλου μας» σπεύδει να εξηγήσει από την πλευρά του ο δρ Ρας Πόλντρακ από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ.

Αλλο το μονοπάτι της μνήμης μέσω multitasking
Για παράδειγμα, αν ένας φοιτητής μελετάει την ώρα που βλέπει τηλεόραση, τότε οι πληροφορίες που αντλεί από τη μελέτη του καταλήγουν στην περιοχή του ραβδωτού σώματος του εγκεφάλου – την περιοχή, δηλαδή, η οποία σχετίζεται με την αποθήκευση νέων ικανοτήτων και διαδικασιών και όχι με την αποθήκευση νέων δεδομένων και ιδεών. «Χωρίς την τηλεόραση οι πληροφορίες θα πήγαιναν στον ιππόκαμπο, όπου τα νέα στοιχεία κατηγοριοποιούνται με τρόπο που να ευνοεί την εύκολη ανάκτησή τους» αναφέρει ο δρ Πόλντρακ.
Οι περισσότερες ενέργειες multitasking βασίζονται στη λήψη αποφάσεων, γεγονός που, κατά τους ειδικούς, ασκεί επίσης τεράστια πίεση στα νευρικά «αποθέματα» του εγκεφάλου, καθώς ακόμη και οι μικρής σημασίας αποφάσεις απαιτούν την ίδια ενέργεια με εκείνες μεγάλης σημασίας.
Στον βωμό του multitasking και της υπερδικτύωσης πέρα από την απόδοσή μας θυσιάζονται και οι ανθρώπινες σχέσεις μας. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, οι περισσότεροι χρήστες προτού κοιμηθούν, αντί να κουλουριαστούν στην αγκαλιά του αγαπημένου τους, «κλείνονται» στη σφαίρα του ψηφιακού τους κόσμου κάνοντας την τελευταία βόλτα της ημέρας στα social media, προς αναζήτηση νέων ενημερώσεων γύρω από φίλους, γνωστούς και αγνώστους. Μήπως τελικά η υπερβολική δικτύωσή μας με την τεχνολογία έχει οδηγήσει στην αποδικτύωσή μας από την πραγματικότητα και στη δημιουργία μιας «διπλής» ταυτότητας, την οποία οι περισσότεροι χρήστες δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσουν; Οι νέες διαταραχές που ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια και σχετίζονται με τον εθισμό στα ηλεκτρονικά μέσα το επιβεβαιώνουν…

Πηγή : http://www.tovima.gr/science/article/?aid=670332

ZoomInto: Pictures, Images and Photos

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3383

Ιαν 18 2015

Έφηβοι και διατροδικές διαταραχές : πώς τις αναγνωρίζουμε και τί πρέπει να κάνουμε ;

Οι γονείς ανησυχούν για τη διατροφή του παιδιού τους από την πρώτη στιγμή που αυτό έρχεται στον κόσμο, προκειμένου να είναι σίγουροι ότι θα αναπτυχθεί σωστά.

 Δυστυχώς όμως πολλές φορές συμβαίνει το παιδί να παρουσιάσει κάποια διατροφική διαταραχή με αποτέλεσμα να χάνει ή να παίρνει βάρος συνεχώς. Οι πιο συνηθισμένες διατροφικές διαταραχές είναι η νευρική ανορεξία και η ψυχογενής βουλιμία.

Η νευρική ανορεξία είναι μία διαταραχή κατά την οποία ένα άτομο φυσιολογικού βάρους προσπαθεί να χάνει συνεχώς κιλά διατηρώντας μία λανθασμένη εικόνα για το σώμα του, μειώνοντας δραματικά την πρόσληψη τροφής και έχοντας υπερβολική απώλεια βάρους. Αφορά κυρίως τις έφηβες, όμως τα τελευταία χρόνια έχουν παρατηρηθεί κρούσματα και σε αγόρια και κορίτσια μικρότερων ηλικιών και σε ενήλικες.

Κατά την ψυχογενή βουλιμία το άτομο τρώει μεγάλες ποσότητες φαγητού, αλλά αμέσως μετά τις αποβάλλει προκαλώντας εμετό ή καταφεύγοντας σε διουρητικά και καθαρτικά. Η διαφορά με την νευρική ανορεξία είναι ότι σε αυτή την περίπτωση το άτομο μπορεί να περάσει απαρατήρητο, καθώς είναι φυσιολογικού βάρους ή λίγο υπέρβαρο.

Οι λόγοι που μπορεί να εμφανίσει κάποιος μία διατροφική διαταραχή ποικίλουν και συνήθως είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Μπορεί να παίζουν ρόλο τα γονίδια, η πίεση της οικογένειας για συγκεκριμένο τρόπο διατροφής, τα διάφορα οικογενειακά προβλήματα, όπως ένα διαζύγιο ή μια κακοποίηση, η ίδια η προσωπικότητα του εφήβου, π.χ. να είναι τελειομανής ή εσωστρεφής και φυσικά τα πρότυπα της κοινωνίας που προωθούν ότι ο ιδανικός σωματότυπος είναι ο αδύνατος.

Συμπτώματα διατροφικών διαταραχών

Οι διατροφικές διαταραχές και ειδικότερα η νευρική ανορεξία έχουν κάποια συγκεκριμένα σημάδια που θα πρέπει να είμαστε σε επιφυλακή αν τα εντοπίσουμε.

- Μη φυσιολογικό βάρος σε σχέση με την ηλικία και το φύλο του παιδιού

- Απότομη απώλεια βάρους

- Υπερβολικός φόβος για παχυσαρκία σε συνδυασμό με έντονη ενασχόληση με δίαιτες και γυμναστική

- Η αμηνόρροια στα κορίτσια

- Η λανθασμένη αντίληψη σώματος

Γενικότερα στις διατροφικές διαταραχές, αυτό που πρέπει να μας ανησυχήσει είναι ότι ενώ τα παιδιά μπορεί να είναι φυσιολογικού βάρους, θέλουν να χάνουν συνεχώς κιλά, ψάχνουν δικαιολογίες για να μη φάνε και αντιδρούν άσχημα όταν τους επισημαίνεται ότι έχουν αδυνατίσει πολύ. Επίσης πολλές φορές παρατηρούνται εναλλαγές στη διάθεσή τους και μπορεί να παρουσιάζουν συμπτώματα κατάθλιψης ή άγχους.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;

- Το πρώτο βήμα για να βοηθήσετε το παιδί σας είναι να εντοπίσετε εγκαίρως αυτό που του συμβαίνει, έτσι ώστε να το αντιμετωπίσετε μαζί. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί χτίζοντας μια καλή σχέση και ουσιαστική επικοινωνία μαζί του.

- Σκεφτείτε ότι η διατροφική συμπεριφορά του παιδιού δεν είναι απλώς ένα πείσμα του αλλά μία διαταραχή. Επομένως δε χρειάζεται να καυγαδίζετε μαζί του για το πώς και πόσο πρέπει να φάει ή να σχολιάζετε το βάρος του, αλλά να συζητήσετε ήρεμα για να καταλάβετε πώς σκέφτεται, τους λόγους που το οδηγούν σε αυτή τη συμπεριφορά και να του δείξετε ότι είστε εκεί για αυτό.

- Προσέξτε όμως να μην τους δείξετε υπέρμετρο ενδιαφέρον, καθώς ειδικότερα στην εφηβεία, τα παιδιά συνήθως αντιδρούν στην υπερβολική ενασχόληση των γονιών τους με αυτά και μπορεί να καταλήξουν στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

- Φροντίστε επίσης να του παρέχετε όσον το δυνατόν υγιεινότερες επιλογές φαγητού, αποφεύγοντας να έχετε στην κουζίνα παχυντικές λιχουδιές και δίνοντας εσείς το παράδειγμα σωστής διατροφής.

- Προσπαθήστε να έχετε κάποια γεύματα μέσα στην εβδομάδα όλοι μαζί, προκειμένου να έχετε διακριτικά μια εικόνα του τι και πόσο τρώει, αλλά και για να επικοινωνείτε περισσότερο.

- Ακόμα, αν το παιδί σας γυμνάζεται και αντιληφθείτε ότι χάνει ή παίρνει βάρος εξαιτίας υποδείξεών του προπονητή του, συζητήστε με αυτόν για να μάθετε πώς ακριβώς πρέπει να το κάνει, ώστε αυτή η μεταβολή των κιλών του να μην αποτελέσει κίνδυνο για την υγεία του.

- Τέλος, αναζητήστε πολύπλευρη βοήθεια η οποία θα περιλαμβάνει διατροφολόγο σε συνδυασμό με κάποιο ψυχολόγο ο οποίος θα σας κατευθύνει στον τρόπο προσέγγισης του παιδιού σας με εξειδικευμένες συμβουλές και θα του αλλάξει το δυσλειτουργικό τρόπο σκέψης σχετικά με την εικόνα του.

 

Ράνια Τοπτσόγλου, Ψυχολόφος

Πηγή:http://www.ekpaideytikos.gr/index.php/psyxologia/730-efivoi-kai-diatrofikes-diataraxes-pos-tis-anagnorizoume-kai-ti-boroyme-na-kanoume-tis-psyxologou-ranias-toptsoglou

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3382

Ιαν 12 2015

10 σκληρές αλήθειες για την έφηβη κόρη σας

από Έλενα Μπούλια | 8 Ιαν 2015
H μαμά-blogger Sandy Ramsey έχει την ιδιαίτερη χαρά να έχει μεγαλώσει δύο έφηβες κόρες, ενώ η τρίτη της κόρη μπαίνει τώρα στα πρώτα στάδια της εφηβείας. Αναπολώντας την εποχή που οι κόρες της ήταν δύο ετών, η Ramsey προειδοποιεί -με χιούμορ και μεγάλες δόσεις αλήθειας- τις μαμάδες με κόρες που μπαίνουν τώρα στην εφηβεία, για τα παρακάτω:1. Οι παροδικές στιγμές χαράς θα βρίσκονται στο έλεος των εναλλασσόμενων ορμονών που οδηγούν κάθε λίγο σε δραματικά συναισθηματικά ξεσπάσματα.

2. Η ειρωνεία της θα αναδειχθεί σε 8η τέχνη.

3. Αν δεν είστε ήδη, πρέπει να γίνετε εξπέρ στον σαρκασμό. Θα κερδίσετε πολλές μάχες έτσι. Και θα πρέπει να μάθετε να μιλάτε στην γλώσσα της (για να μην «σκαλώνετε» από αυτά που θα σας λέει).

4. Αυτό το φόρεμα που σας έπρηξε να της αγοράσετε; Στοίχημα ό,τι θέλετε ότι σε μερικές μέρες θα το βρείτε στο πάτωμα της ντουλάπας ή -ακόμα χειρότερα- στο πάτωμα κάτω από το κρεβάτι, ακόμα με τα ταμπελάκια.

5. Συνηθίστε στην ιδέα ότι στα μάτια της είστε το πιο «άκυρο» άτομο του κόσμου. Μέχρι να ανακαλύψει ότι είστε το πιο άκυρο άτομο του κόσμου… με πιστωτική κάρτα.

6. Ετοιμαστείτε να ακούσετε, ξανά και ξανά, ότι ποτέ δεν θα την καταλάβετε και ότι είστε τόσο άδικη. Μπορεί, επίσης, να σας ξεφουρνίσει και ότι σας μισεί μερικές φορές.

7. Συνειδητοποιήστε ότι το να της στέλνετε μήνυμα είναι το μοναδικό αποδεκτό μέσο επικοινωνίας μεταξύ σας όταν δεν είναι στο σπίτι, παρόλο που εσείς της πληρώνετε το κινητό. Επίσης, η πιθανότητα να σας απαντήσει στο μήνυμα είναι 50-50 (στην καλύτερη περίπτωση).

8. Όταν θα σας λέει «σε 5 λεπτά» θα εννοεί πάντα «σε μισή ώρα».

9. Όσο έξυπνο κι αν θεωρείτε τον εαυτό σας, δεν θα ξέρετε ποτέ τίποτα.

10. Τη στιγμή που θα πιστέψετε ότι την έχετε καταλάβει, θα της «γυρίσει» το μυαλό και θα αλλάξει όλους τους κανόνες.

Σας ακούγονται οικεία όλα τα παραπάνω; Συγχαρητήρια! Είστε η περήφανη (;) μαμά μιας έφηβης κόρης. Μην απελπίζεστε, όμως: Αυτός ο εξωγήινος που μοιάζει να έχει καταπιεί το γλυκό σας κοριτσάκι, θα μεταμορφωθεί μια μέρα σε μία υπέροχη, ενήλικη κοπέλα, η οποία θα αποζητά τη μαμά της. Και εσείς θα είστε εκεί, για να την αγαπάτε πάντα το ίδιο και περισσότερο!

- See more at: http://www.mama365.gr/21060/10-sklhres-alhtheies-gia-thn-efhvh-korh-sas.html#sthash.jvGrVIVu.ATTzcDra.dpuf

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3380

Ιαν 09 2015

Μειώνονται τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων-Διακοπή τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος

Μειώνονται τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων-Διακοπή τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος | esos.gr.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3378

Ιαν 04 2015

Πώς να μάθουμε στο παιδί να διαβάζει σωστά

Το σωστό διάβασμα που αποδίδει και δεν κουράζει το παιδί δεν θέλει κόπο. Θέλει τρόπο. Μάθετε που κάνετε λάθος (κι εσείς και το παιδί) και ποιες παγίδες πρέπει να ξεπεράσετε στο κεφάλαιο «μελέτη».

Είναι καρφωμένο με τις ώρες στο γραφείο του και μοιάζει αληθινά προσηλωμένο στη μελέτη του. Ναι, είστε πολύ υπερήφανη που το παιδί σας μελετάει μόνο του ενώ άλλες μαμάδες δίνουν μάχες για το διάβασμα. Κι όμως οι βαθμοί του δε λένε το ίδιο, ούτε η δασκάλα του, που το βρίσκει συχνά αδιάβαστο! Τι συμβαίνει; Πως γίνεται το παιδί σας να διαβάζει πολύ (ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται) και να μην αποδίδει; Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι πολύωρες μελέτεςμπορεί να μην είναι αποδοτικές στην περίπτωση που δεν έχουν γίνει με το σωστό τρόπο. Τι μπορείτε να κάνετε εσείς ως γονείς για να το μάθετε να διαβάζει σωστά και αποτελεσματικά;

Μάθημα πρώτο: Συμπαρασταθείτε του!
Μια βασική αρχή, στα πρώτα τουλάχιστον χρόνια της μαθητικής σταδιοδρομίας του παιδιού σας, είναι να νιώθει πως σε ένα τόσο σπουδαίο εγχείρημα έχει για συμπαραστάτες τους γονείς του. Η άποψη «αφήνω το παιδί να διαβάσει μόνος του για να αυτονομηθεί» δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί αυτόματα αλλά προοδευτικά. Αυτό σημαίνει πως βοηθάμε το παιδί στην πρώτη δημοτικού, σίγουρα όμως δεν στεκόμαστε με τον ίδιο τρόπο κοντά του στην τρίτη δημοτικού. Αντίθετα, προσπαθούμε να του μάθουμε να έχει συνειδητή στάση απέναντι στη μάθηση, βοηθώντας πλέον περιστασιακά, όταν δηλαδή του δημιουργείται κάποιο αξεπέραστο πρόβλημα με μια άσκηση. Αλίμονο αν το παιδί αντιληφθεί πως σε κάθε δυσκολία που του παρουσιάζεται θα έχει δεδομένη την «πατερίτσα» μας. Γρήγορα θα το συνηθίσει χάνοντας έτσι το αίσθημα της αυτονομίας.Εννοείται πως υπάρχουν παιδιά που αυτονομούνται γρήγορακι άλλα με μεγαλύτερη εξάρτηση, που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να βρουν το δρόμο τους. Το σίγουρο είναι πως όταν μάθουν να διαβάζουν σωστά, εκτός από την απόδοσή τους στα μαθήματα, θα αποκτήσουν παράλληλα αυτοπεποίθηση και υψηλή αυτοεκτίμηση.

Μάθημα δεύτερο: Δείξτε υπομονή ( πολύ υπομονή!)
Όταν το παιδί διαβάζει, ο γονιός θα πρέπει να φροντίζει ώστε να υπάρχει γύρω του ένα ήρεμο περιβάλλον με καλή ενδοοικογενειακή επικοινωνία. Τα επικριτικά επίσης σχόλια και ο εξουσιαστικός ρόλος των γονιών κάνουν απεχθή στο παιδί την προετοιμασία του για το σχολείο. Δεν είναι λίγοι όμως οι γονείς που έχοντας απίστευτες εκκρεμότητες να προλάβουν μέσα στην ημέρα, δεν έχουν την υπομονή να ασχοληθούν όπως πρέπει με το διάβασμα του παιδιού τους. Έτσι εκνευρίζονται όταν το παιδί αργεί να διαβάσει, ή να καταλάβει κάτι! Αυτό που οφείλουν οι γονείς να κάνουν είναι να το αφήσουν ή να το βοηθήσουν «να πάρει το χρόνο του», και να βρει το ίδιο τις «στρατηγικές διαβάσματος» που του ταιριάζουν.

Μάθημα τρίτο: Μην ενθαρρύνετε την παπαγαλία!
Ο πιο λανθασμένος τρόπος διαβάσματος, στον οποίο όμως καταφεύγουν συχνά τα περισσότερα παιδιά, είναι η παπαγαλία. Μια κακοδαιμονία, σύμφωνα με τους δασκάλους, που παράγεται στο σχολείο και αναπαράγεται πιο έντονα στο σπίτι, όπου τα παιδιά μαθαίνουν το μάθημά τους  χωρίς να καταλαβαίνουν το νόημά του. Δυστυχώς, στην παγίδα της παπαγαλίας πέφτουν οι περισσότεροι γονείς καθώς είναι πιο χρονοβόρο να εξηγήσουν στο παιδί κάτι που δεν καταλαβαίνει, από το να το ακούσουν να τους λέει το μάθημα απέξω.

Μάθημα τέταρτο: Βοηθήστε το να οργανωθεί
Για να μην φαίνονται στον μικρό μαθητή τα σχολικά μαθήματα βουνό θα πρέπει να μάθει να οργανώνει το διάβασμά του αλλά και το χρόνο του, θα πρέπει δηλαδή να βρει πόση ώρα χρειάζεται να αφιερώνει σε κάθε μάθημα και ποια βήματα θα ακολουθεί στη μελέτη του. Όλα αυτά αφού γυρνώντας από το σχολείο, φάει για μεσημέρι, σας διηγηθεί τα νέα του και ξεκουραστεί λιγάκι παίζοντας. Από εκεί και πέρα, αυτό που πρέπει να καταλάβει είναι πως το σωστό διάβασμα χρειάζεται αυτοσυγκέντρωση και σύστημα. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει με μελέτη της τελευταίας στιγμής ή όταν μας απασχολεί παράλληλα και κάτι άλλο.

Οδηγίες για «πρωτάκια» και «αρχάριες» μαμάδες Μια καλή αρχή είναι να ξεκινήσει ο μικρός μαθητής τον προγραμματισμό στη σχολική του ζωή από την πρώτη δημοτικού. Σε αυτό το σημείο, οι μαμάδες θα πρέπει να τα βοηθήσουν (πάντα με υπομονή) να οργανωθούν. Πως; 

 • Πρώτα απ’ όλα σημειώστε σε ένα χαρτί τις εργασίες που έχει το παιδί να κάνει για την επόμενη μέρα, εξηγώντας του ότι κάθε μάθημα πρέπει να το τελειώνει μέσα σε ορισμένο χρονικό διάστημα. • Στη συνέχεια,  βεβαιωθείτε πως το παιδί έχει καταλάβει τι ακριβώς πρέπει να κάνει ή πώς να λύσει μια άσκηση, και εξηγήστε του πως θα βρίσκεστε εκεί κοντά και σε λίγο θα επιστρέψετε να το τσεκάρετε!
• Κάθε μάθημα που τελειώνει, από αντιγραφή μέχρι αριθμητική, διαγράψτε το από τη λίστα, έτσι ώστε και το παιδί να αντιλαμβάνεται πως σιγά-σιγά οι υποχρεώσεις του φτάνουν στο τέλος τους. •Όταν ολοκληρωθεί το διάβασμα σε όλα τα μαθήματα, τσεκάρετε το αποτέλεσμα μαζί με το παιδί. Αν διαπιστώσετε πως κάπου έχει κάνει λάθη, μην τα διορθώσετε αλλά προτρέψτε το να ξανακοιτάξει προσεκτικά τα κείμενα και τις ασκήσεις του.
• Εννοείται πως αν δεν κάνει καλά γράμματα ή γράφει με λάθος τρόπο για δέκατη φορά, δεν σκίζετε τις σελίδες ούτε σβήνετε με μανία. Μπορείτε όμως να ρωτήσετε το παιδί αν είναι ικανοποιημένο από τη δουλειά του, τονίζοντάς του πως έχει τη δυνατότητα να προσφέρει πολύ περισσότερα.
• Θυμηθείτε πως για να αξιοποιηθεί ο χρόνος μελέτης του παιδιού χρειάζεται σταθερός ρυθμός στο διάβασμα και απόλυτη αυτοσυγκέντρωση, με ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα κάθε μισή ώρα για τα παιδιά του δημοτικού και κάθε μία ώρα για τα παιδιά του γυμνασίου-λυκείου.

Οι βασικές αρχές του σωστού διαβάσματος

Η επανάληψη: Δεν την λένε τυχαία μητέρα πάσης μαθήσεως!  Μαζί με τις απορίες  και την κριτική ματιά αποτελούν τα τρία βασικά σημεία κλειδιά της απομνημόνευσης του μαθήματος. Μια ανακεφαλαίωση θα αποδείξει πως έχει καταλάβει την ύλη, την έχει συνδυάσει με προηγούμενα μαθήματα και έτσι έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να θυμηθεί το μάθημα αν τύχει και εξεταστεί την επόμενη μέρα.

Η αυτοαξιολόγηση:  Όταν τα παιδιά ολοκληρώσουν το διάβασμα θα πρέπει να παρουσιάσουν το μάθημα στον εαυτό τους φωναχτά, σαν να παίζουν θέατρο. Στη συνέχεια θα πρέπει να προχωρήσουν στην αυτοαξιολόγηση. Όσο περισσότερο ένας μαθητής δουλεύει μόνος του τόσο πιο γρήγορα ανακαλύπτει τις δεξιότητές του.

Η συνεργασία: Μια στις τόσες αξίζει να αφήνουμε το παιδί μας να διαβάζει μαζί με άλλα παιδιά. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, η ομαδική μελέτη είναι πιο αποτελεσματική.

Το κριτικό πνεύμα: Ειδικά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού η μαμά θα πρέπει να κάνει στο παιδί κάποιες ερωτήσεις γύρω από το κείμενο που θα της αποκαλύψουν αν έχει καταλάβει το νόημά του ή όχι.

Η κατάλληλη ώρα: Σύμφωνα με έρευνες τα δύσκολα μαθήματα διαβάζονται τις πρώτες απογευματινές ώρες όπου ο βαθμός συγκέντρωσης της προσοχής είναι καλύτερος και μεγαλύτερος.

Ο χώρος: Θα πρέπει να προσέξουμε, ώστε το παιδί να μελετάει σε έναν περιποιημένο, καθαρό και σταθερό χώρο που δεν θα αλλάζει κάθε λίγο και λιγάκι και που θα εμπνέει τη μελέτη.

Η επιβράβευση: Αμέσως μετά το διάβασμα μπορούμε να του επιτρέψουμε να παίξει με τους φίλους του ή με το αγαπημένο του παιχνίδι φροντίζοντας πάντα ώστε το παιδί μας να μην χάσει το γέλιο και το κέφι του εξαιτίας της ψυχικής έντασης, που μπορεί να προκαλούν καμιά φορά τα μαθήματα, αλλά και των δικών μας υψηλών απαιτήσεων.

Πηγή: www.imommy.gr / http://www.ekpaideytikos.gr/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3376

Δεκ 31 2014

Καλή Χρονιά ! Χαρούμενο και Δημιουργικό 2015 !

new-year-greetings-2015

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3374

Δεκ 29 2014

Λαϊκότητα και Λαϊκισμός : διασάφηση όρων

Λαϊκός: είναι όποιος ανήκει στο λαό ή προέρχεται ή πηγάζει απ’ αυτόν. Πρόκειται για την πηγαία, αυθόρμητη, λαϊκή έκφραση και δικαίωση του λαού.
Λαϊκότητα:συνιστά το γνήσιο λαϊκό στοιχείο με χαρακτηριστικά την απλότητα και τη λιτότητα, που αποσκοπεί στην αναβάθμιση του λαού και τη συμμετοχή του στο κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι.
Λαϊκισμός:Κίνημα που εκθειάζει το λαό και ό,τι απορρέει απ’ αυτόν. Συνδέεται με οποιαδήποτε μορφή δημαγωγίας και κολακείας των αδυναμιών και ελαττωμάτων του λαού. Φαινομενικά υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα, όμως στην πραγματικότητα εξαπατά και χειραγωγεί τα λαϊκά στρώματα αποσκοπώντας στην εξυπηρέτηση ιδιοτελών σκοπιμοτήτων.
Λαϊκιστής:πρόσωπο (συνήθως του δημόσιου βίου) που κολακεύει το λαό, υιοθετεί ευχάριστες και όχι ωφέλιμες απόψεις για το λαό, αποβλέποντας στην εύνοιά του και την υποστήριξή του.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3373

Δεκ 28 2014

Οδηγίες του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθημάτων στην Β” Λυκείου

Οδηγίες του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθημάτων στην Β” Λυκείου | AlfaVita – Εκπαιδευτικό Ενημερωτικό Δίκτυο.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3371

Δεκ 28 2014

Άδειες Εκπαιδευτικών

adeies_ekpaideytikon

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/3367

Παλαιότερα άρθρα «

Top