Αυγ 30 2014

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και οι αμοιβαίες μεταθέσεις για το διδακτικό έτος 2014

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και οι αμοιβαίες μεταθέσεις για το διδακτικό έτος 2014-15 ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ | Esos.gr.

Αυγ 22 2014

Καμιά αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών

Καμιά αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – news.gr.

Αυγ 21 2014

18.000 τα κενά-Την άλλη εβδομάδα οι αποσπάσεις

18.000 τα κενά-Την άλλη εβδομάδα οι αποσπάσεις | Esos.gr.

Αυγ 21 2014

Αναπληρωτές: Όλο το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων

Αναπληρωτές: Όλο το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – news.gr.

Αυγ 21 2014

Διορισμοί: Τι ζητούν οι αναπληρωτές φιλόλογοι

Διορισμοί: Τι ζητούν οι αναπληρωτές φιλόλογοι – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – news.gr.

Αυγ 18 2014

Καταργούν ειδικότητες για να βουλώσουν τρύπες

Καταργούν ειδικότητες για να βουλώσουν τρύπες | Εφημερίδα των Συντακτών | online έκδοση.

Αυγ 18 2014

Ναρκωτικά και Εφηβεία

Τα ναρκωτικά

Το παιδί σας έχει μπει στην εφηβεία και ο μεγαλύτερος εφιάλτης σας είναι τα ναρκωτικά. Αναρωτιέστε τι πρέπει να κάνετε για να το προστατεύσετε και ποια σημάδια μπορεί να δηλώνουν ότι έχει μπλέξει; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα «Οι γονείς κάνουν τη διαφορά», «Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά», «Οι γονείς χωρίζουν» και «Παιδιά στην εφηβεία, γονείς σε κρίση», κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει. 

Μπορεί να πειραματιστούν με ναρκωτικά οι έφηβοι που…

-έχουν άγχος και ανασφάλεια ή κατάθλιψη

-δε διαθέτουν κοινωνικές δεξιότητες για να αντιμετωπίσουν διάφορα καθημερινά προβλήματα

-αισθάνονται απόρριψη από το περιβάλλον, νιώθουν να μην ανήκουν πουθενά και θέλουν απεγνωσμένα να ενταχθούν σε μια ομάδα η οποία επιτέλους θα τα αποδεχτεί- στην προκειμένη περίπτωση, στην ομάδα των παιδιών που κάνουν ήδη χρήση ουσιών

-θέλουν να κάνουν τους τολμηρούς και τους αρχηγούς και τους αρέσει η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά, ρισκάρουν για να αποδείξουν στη συντροφιά και στον εαυτό τους πόσο άτρωτοι και ισχυροί είναι

-δεν έχουν στενές σχέσεις με τους γονείς τους ή με άλλα θετικά πρότυπα ενηλίκων και παράλληλα συναναστρέφονται με παρέες ή ένα άτομο που κάνει ήδη χρήση ουσιών

-δεν έχουν πειστεί από τους γονείς και το ευρύτερο περιβάλλον τους ότι «τα ναρκωτικά είναι κάτι κακό» και δεν έχουν σαφώς αρνητική στάση έναντι των ναρκωτικών – δηλαδή δεν τα απορρίπτουν κατηγορηματικά

-έχουν γονείς τοξικομανείς ή αλκοολικούς.

Πώς θα προλάβετε…

Όπως σε όλα τα σοβαρά προβλήματα των εφήβων, η καλύτερη πρόληψη είναι η συχνή, σταθερή και σε βάθος επικοινωνία με το παιδί.

Ακόμα και αν ο έφηβος είναι αρνητικός και προχωρεί σε ρήξη, ο γονιός θα πρέπει να προσπαθεί καθημερινά να ξαναχτίζει τις γέφυρες.

Η σταθερή προπαγάνδα των γονιών κατά των ναρκωτικών να ξεκινά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

Οι έφηβοι που μιλούν τακτικά με τους γονείς τους για τους κινδύνους των ναρκωτικών έχουν 42% λιγότερες πιθανότητες να κάνουν χρήση. Ωστόσο μόνο το ¼ των εφήβων αναφέρουν ότι συζητούν με τους γονείς αυτά τα θέματα.

Να χρησιμοποιούν ρεαλιστικά και επιστημονικώς αποδεδειγμένα επιχειρήματα και όχι να το εκφοβίζουν με ανακρίβειες, γιατί αν το παιδί αποφασίσει να τους παρακούσει και δοκιμάσει χασίς, θα διαπιστώσει ότι «δεν πέθανε από μια ρουφηξιά». Κατά συνέπεια, θα διαπιστώσει ότι οι γονείς του υπερέβαλαν και πολύ πιθανόν να θεωρήσει ότι εξίσου ανακριβή είναι όλα όσα του είπαν για το ζήτημα των ναρκωτικών.

Ένα συχνό επιχείρημα που τα παιδιά επικαλούνται είναι ότι δε βλάπτει η χρήση χασίς. Οι γονείς μπορούν να τα ενημερώσουν ότι ένα τσιγάρο που περιέχει 750 χιλιογραμμάρια χασίς έχει τις ίδιες βλαβερές συνέπειες στους πνεύμονες όσο 4 κανονικά τσιγάρα και φυσικά το πρόβλημα λειτουργεί αθροιστικά. Να τους θέσουν όμως προβληματισμούς για το τι τα οδηγεί στη χρήση.

Σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων να οργανώνουν στο σχολείο του παιδιού κατά καιρούς εκστρατείες ενημέρωσης των μαθητών κατά των ναρκωτικών.

Τι πρέπει να σας θορυβήσει

Έχει γενικά αλλάξει συμπεριφορά, δείχνει απόμακρο, κουρασμένο, παραμελεί την ατομική του καθαριότητα, δεν είναι συνεργάσιμο.

Παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις στη διάθεσή του.

Αποφεύγει τους γονείς.

Εμφανίζει έντονη υπνηλία ή αϋπνία.

Έχει αλλάξει η στάση του απέναντι στο σχολείο, κάνει κοπάνες και πέφτουν οι βαθμοί σε όλα τα μαθήματα.

Αφαιρείται συχνά.

Καθυστερεί ή και αμελεί τις υποχρεώσεις του.

Δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος για δραστηριότητες.

Κάνει συχνά περίεργα τηλεφωνήματα με αξιοσημείωτη μυστικότητα.

Λέει αρκετά ψέματα τον τελευταίο καιρό.

Δείχνει πιο ευερέθιστο και αμυντικό. Ρίχνει πιο εύκολα τις ευθύνες στους άλλους.

Πίνει και καπνίζει στις εξόδους με τις παρέες του.

Συμπεριφέρεται με τρόπο που δείχνει ότι ίσως δεν απορρίπτει πια τη χρήση ναρκωτικών ουσιών.

Έχει πιθανόν ξεκόψει από τους παλιούς του φίλους. Κάνει παρέα με μεγαλύτερα ή συνομήλικα παιδιά που έχετε υπόνοιες ότι ίσως κάνουν χρήση ναρκωτικών.

Προμηθεύεται φάρμακα που δεν ξέρετε σε τι τα χρειάζεται.

Έχει τύχει να το δείτε να παραπατά ή να μιλάει σαν μεθυμένο χωρίς να έχει πιει.

Γελάει και χαχανίζει χωρίς λόγο.

Ζητάει πολλά γλυκίσματα.

Αρχίζει ξαφνικά να χρησιμοποιεί διάφορα αρωματικά στόματος.

Τα μάτια του είναι κατά καιρούς θολά ή πολύ κόκκινα και οι κόρες είναι άλλοτε πολύ διεσταλμένες και άλλοτε πολύ μικρές.

Ίσως τελειώνουν πολύ γρήγορα τα ποτά στο σπίτι.

Ζητάει παραπάνω χρήματα ή, αντίθετα, βρίσκεται με πολλά χρήματα που δεν του τα έχετε δώσει εσείς.

Χρησιμοποιεί αργκό που δε συνήθιζε παλιά.

Έχετε ανακαλύψει στο δωμάτιό του ή στα πράγματα του κομμάτια αλουμινόχαρτο ή χαρτάκια για τσιγάρο ή κομμένα καλαμάκια, ή περίεργη σκόνη, χάπια ή σύριγγες.

Πηγή : http://www.news.gr/

Αυγ 11 2014

Ανάθεση μαθημάτων φιλολόγων σε άλλες ειδικότητες

Ανάθεση μαθημάτων φιλολόγων σε άλλες ειδικότητες

Έντονη είναι η αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων στην διεύρυνση της Β ανάθεσης του μαθήματος Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός που με απόφαση του κ. Δερμεντζόπουλου μπορούν πλέον να το διδάσκουν και ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους «οι καθηγητές ξένων γλωσσών δεν έχουν ούτε μία επισκόπηση της ελληνικής και ευρωπαϊκής Ιστορίας, αφετέρου χαρακτηρίζουν θετική την εξέλιξη αυτή, παραβλέποντας βεβαίως τις επιπτώσεις για τους Φιλολόγους και τους ίδιους τους μαθητές».

Παράλληλα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΑ.Σ.Α.Φ.) γνωστοποιεί στο Υπουργείο την προσφυγή του στο ΣτΕ για το θέμα της β” ανάθεσης της Ιστορίας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, στηριζόμενος στην υπουργική απόφαση 124062/Γ2/06.09.2013, η οποία ορίζει ότι μόνο για το 2013-2014 οι καθηγητές ξενόγλωσσης φιλολογίας έχουν το δικαίωμα να διδάσκουν Ιστορία ως β΄ ανάθεση.

Ο ΠΑΣΑΦ τονίζει ότι «ο θεσμός της β” ανάθεσης προέκυψε ως αναγκαιότητα μόνο σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές της χώρας. Η πρακτική, όμως, των αναθέσεων έλαβε απειλητικές διαστάσεις και σε σχολεία των πόλεων με τραγικές συνέπειες για το εκπαιδευτικό έργο, και καθώς είναι αντίθετη σε κάθε επιστημονική και παιδαγωγική δεοντολογία, ακυρώνει στην πράξη τη διάκριση των επιστημονικών κλάδων στην Εκπαίδευση και υποβαθμίζει ευθέως την ποιότητα του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς διδάσκονται αντικείμενα από ειδικότητες μη καταρτισμένες, όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και στη διδακτική του».

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της πιο πάνω διαπίστωσης παρουσιάζεται η Ιστορία που σύμφωνα με τον ΠΑΣΑΦ «υπήρξε κραυγαλέο θύμα αυτής της πολιτικής με αποτέλεσμα τα Ελληνόπουλα να είναι σχεδόν ανιστόρητα. Για το θέμα αυτό υπήρξε σωρεία αντιδράσεων από επιστημονικές ενώσεις (Π.ΕΦ.,ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, Συνδέσμους Φιλολόγων) χωρίς ωστόσο το Υπουργείο να λάβει μέριμνα για τον τερματισμό αυτού του παραλογισμού».

Ο ΠΑΣΑΦ δεν παραλείπει να αναφερθεί και στην πρόθεση του Υπουργείου για περαιτέρω διεύρυνση των αναθέσεων «με το επιχείρημα της έλλειψης οικονομικών πόρων, αγνοώντας τη γνωμοδότηση του ΙΕΠ, που είναι υπεύθυνο για τις αναθέσεις των μαθημάτων με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια. Με σεμινάρια προτίθεστε να αντικαταστήσετε τις σπουδές κάθε εκπαιδευτικού και οι μαθητές τελικά θα είναι για άλλη μια φορά τα θύματα της μνημονιακής πολιτικής που εσείς επιλέξατε;» υπογραμμίζουν μεταξύ των άλλων οι αναπληρωτές φιλόλογοι.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων κλείνει την ανακοίνωσή του τονίζοντας ότι «το λειτούργημα του εκπαιδευτικού δε δύναται να εφαρμοστεί με τις επιταγές του μνημονίου -κατά το δοκούν- και με υπουργικές αποφάσεις που καταστρατηγούν επαγγελματικά δικαιώματα στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού και στη γενικότερη εξυπηρέτηση της σχολικής μονάδας. Κάθε ειδικότητα – εξ ορισμού – διδάσκει συγκεκριμένα μαθήματα και το Υπουργείο επιθυμεί να έχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να διδάσκονται μαθήματα με βάση την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών και μόνο, παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια. Κύριε Υπουργέ, ευελπιστούμε πως θα πρυτανεύσει η λογική και δε θα υλοποιηθεί ένα ακόμη έγκλημα στον ήδη πληγέντα χώρο της Παιδείας».

Πηγή : http://www.news.gr/

Αυγ 10 2014

Υπ. Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ σε όλους τους φορείς

Υπ. Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ σε όλους τους φορείς – Ολα τα ονόματα | AlfaVita – Εκπαιδευτικό Ενημερωτικό Δίκτυο.

Αυγ 08 2014

Στο Facebook σε παρακολουθούν και σε αναλύουν. Δηλαδή σε ελέγχουν και σε διαλύουν

Μπορεί εδώ και αρκετά χρόνια να γνωρίζουμε ότι…μας παρακολουθεί ο “Μεγάλος Αδελφός”, οπότε προσαρμόζουμε ανάλογα και τις κινήσεις μας, όμως αυτό που δεν γνωρίζαμε, είναι ότι στους…παρακολουθητές έρχονται πλέον να προστεθούν και οι επιστήμονες.

Ναι, ναι, όπως το διαβάσατε και ας μην βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα, ότι τάχα μου πρόκειται για απόπειρες συκοφαντίας ή γνωστές παραφιλολογίες που κυκλοφορούν κατά καιρούς με το κιλό, διότι τα γεγονότα θα σας διαψεύσουν πανηγυρικά.

Αυτή τη φορά, η επιστημονική κοινότητα “απλώνει τα πλοκάμια” της εκεί, όπου ο καθείς έχει κατά καιρούς αφήσει το…στίγμα του, με ό,τι μέσα διαθέτει. Φυσικά, μιλάμε για το τεράστιο “σαλόνι” των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα εκείνο με την…ταπετσαρία στην απόχρωση του μπλε, που όλοι μας “λατρεύουμε να μισούμε”.

Σύμφωνα, λοιπόν, με στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα, οι ειδικοί επιστήμονες είναι σε θέση να ανιχνεύουν με ακρίβεια λεπτομερείς πτυχές του χαρακτήρα και της ζωής του κάθε χρήστη ανάλογα με αυτά που κατά καιρούς “ανεβάζει”, όπως τις φωτογραφίες, τα τραγούδια, την επιλογή άρθρων, ακόμη και τα σχόλια που παραθέτει κάτω από δημοσιεύσεις φίλων και λοιπών…συνοδοιπόρων που δίνουν καθημερινά το παρόν στο μπλε σαλόνι του Ζάκερμπεργκ.

Κάποιοι μιλούν για χειραγώγηση της ανθρώπινης προσωπικότητας, άλλοι για προσπάθεια μετατροπής μας σε αποχαυνωμένα όντα, στη ζωή των οποίων μπορεί να εισχωρήσει όποτε το επιθυμεί, ο κάθε ειδικός επιστήμονας-που προφανώς λειτουργεί ως πιόνι του εκάστοτε υπερ-συστήματος-και να τα κάνει όλα…μαντάρα, αφού όλα τα στοιχεία, που με τη θέλησή μας έχουμε αναρτήσει στο Facebook, τον οδηγούν κατευθείαν στην…καρδιά μας με ό,τι κάτι τέτοιο συνεπάγεται.

Ας το σκεφτούμε, λοιπόν και δεύτερη και τρίτη φορά πριν κάνουμε την επόμενή μας ανάρτηση στον “τοίχο” μας, γιατί όσο κι αν επιμένεις να το…ξεχνάς, εκείνος είναι εκεί…ο “Μεγάλος Αδελφός” του μπλε σαλονιού φορώντας λευκή ρόμπα.

Επιστήμονας, γαρ…

Πηγή : http://provocateur.gr

Παλαιότερα άρθρα «