Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΘΕΜΑ: «Μεταλλαγμένα Τρόφιμα και οι επιπτώσεις τους στον άνθρωπο και το περιβάλλον»
Σχολικό Έτος: 2005-2006
Εκπαιδευτικοί, καθοδηγητές: Βαγγέλης Πετρόπουλος (μαθηματικός) – Μίλτος Κάππης (φυσικής αγωγής)
Συμμετείχαν οι μαθητές: Αγάθου Μαρίνα, Αγκιστριώτης Παντελής, Αντωνίου Χρύσα, Δουβίκα Σοφία, Ζαντρίμα Χριστίνα, Ζαφείρης Κωνσταντίνος, Ιωάννου Χρύσα, Κανέλλου Ιωάννα, Κασεμλάρη Μπρικένα, Κλεμπετσάνη Σπυριδούλα, Λόντρα Γεωργία, Μαντατζή Χρύσα.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ:
- Φυσική Μετάλλαξη
- Τεχνητή Μετάλλαξη
- Βιοτεχνολογία
- Γενετική
- Ευγονική
- Συντηρητικά ~ Πρόσθετα
- Μεσογειακή Διατροφή
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η σωστή διατροφή είναι μια από τις κυριότερες γνώσεις που πρέπει να λάβουν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία έτσι ώστε να τους γίνει βίωμα. Τα τελευταία χρόνια έχουμε ξεφύγει από την υγιή Μεσογειακή Δίαιτα και έχουμε προσκολληθεί σε «εισαγόμενο» τρόπο διατροφής που είναι επιβλαβής για την υγεία. Τα συντηρητικά και τα πρόσθετα δεσπόζουν σε όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα. Και σαν να μη φτάνουν όλα αυτά ήρθαν και τα Μεταλλαγμένα να μπουν στη ζωή μας. Ως κύριο κριτήριο επιλογής του θέματος είναι η ενημέρωση των μαθητών για τα προαναφερθέντα με το «βάρος» περισσότερο στα μεταλλαγμένα.
ΣΤΟΧΟΙ & ΣΚΟΠΟΙ
Στόχοι του προγράμματος είναι η Βιωματική μάθηση των μαθητών σχετικά με την υγιεινή διατροφή, η θωράκιση της υγείας τους και ο σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Σκοπός μας είναι, τα παραπάνω, οι μαθητές να τα ανακαλύψουν μόνοι τους με την διακριτική καθοδήγησή μας ώστε να τα εμπεδώσουν καλύτερα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Η εργασία μας χωρίστηκε σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος ασχοληθήκαμε με την Συγκρότηση Επιστημονικής Ομάδας με σκοπό την ανάπτυξη της αυτογνωσίας, κριτικής ικανότητας, αυτοεκτίμησης, συνεργασίας, υπευθυνότητας και κοινωνικοποίησης των παιδιών. Στο τελευταίο στάδιο καταπιαστήκαμε με την Μεθοδολογία Έρευνας σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
Στο δεύτερο μέρος εργαστήκαμε στη συλλογή πληροφοριών μελετώντας επιτεύγματα άλλων επιστημόνων σχετικά με τη Φυσική και Τεχνητή Μετάλλαξη, τη Βιοτεχνολογία, τη Γενετική, την Ευγονικής με σκοπό να φτάσουμε σε σαφή συμπεράσματα για τα Μεταλλαγμένα Τρόφιμα και τις επιπτώσεις τους στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Για να εμπεδώσουν καλύτερα οι μαθητές τις ανακαλύψεις τους δουλέψαμε και θεατρικά δρώμενα σχετικά με το θέμα.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Προσπαθήσαμε να δώσουμε στα παιδιά μια πολλαπλής, διαθεματικής και εναλλακτικής μάθησης, αναπτύσσοντας έτσι πολύπλευρα την προσωπικότητά τους.
Η δια βίου μάθηση που τους προσφέραμε, τα ενθάρρυνε στην αναζήτηση της γνώσης, τους κεντρίσαμε την περιέργεια και τη δημιουργικότητα, τους διδάξαμε έννοιες και αξίες για μια ολόκληρη ζωή.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στο πρόγραμμα με ζήλο και ευχαρίστηση και απέδωσαν τα μέγιστα.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Προγράμματα που έχουν ως θέμα την υγεία και το περιβάλλον πρέπει να γίνονται κάθε χρόνο.
Πρόσφατα σχόλια