Κάτι ήξεραν οι αρχαίοι που υποστήριζαν «νους υγιής εν σώματι υγιεί». Νέα βρετανική επιστημονική έρευνα επιβεβαιώνει την πεποίθηση αυτή, καθώς υποστηρίζει ότι οι νέοι που ασκούνται τακτικά, έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η άσκηση συνδέεται με καλύτερους βαθμούς τόσο στα θεωρητικά μαθήματα (γλώσσα), όσο και στα θετικά (μαθηματικά, φυσική κ.α.) και μάλιστα σε βάθος χρόνου.
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Νταντί και του Στραθκλάιντ, με επικεφαλής τη δρα Τζόσι Μπουθ, κατέγραψαν αύξηση στις σχολικές επιδόσεις για κάθε 17 λεπτά πρόσθετης άσκησης των αγοριών και 12 λεπτά των κοριτσιών.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι νέοι που ασκούνταν συχνά, τα κατάφερναν καλύτερα στο σχολείο και στα διαγωνίσματα διαχρονικά, στις ηλικίες των 11, 13 και 16 ετών. Μάλιστα, όσο πιο τακτική και έντονη ήταν η άσκηση, τόσο πιο θετικές επιπτώσεις είχε στη βαθμολογία.
Η συνιστώμενη διάρκεια άσκησης για τους νέους είναι 60 λεπτά την ημέρα (είτε αυτό αφορά τη γυμναστική στο σχολείο, είτε σχετική εξωσχολική δραστηριότητα).
Διαβάστε όλα το άρθρο κάνοντας κλικ εδώ.
ΠΗΓΗ: naftempotiki.gr
3 σχόλια
Αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα είδηση αλλά θα πρέπει να σκεφτούμε λίγο αν εφαρμόζεται στην ελληνική πραγματικότητα.
Γιατί αν ζητάς από τα παιδιά παπαγαλία (κάτι που πολλές φορές κάνουμε στο σχολείο μας) τότε η άσκηση κατά τη γνώμη μου δεν επηρεάζει την απόδοση και γι αυτό βλέπουμε μαθητές “τσακωμένους με τη γυμναστική” να αριστεύουν.
Μόνο αν εφαρμόζεις βιωματική μάθηση και απαιτείς δημιουργικότητα, έμπνευση και κοινωνικότητα ένα παιδί που παίζει και αθλείται θα έχει πραγματικά όφελος.
Τι να πεις δε για τους μαθητές που έχουν ενεργητικότητα και αθλούνται συστηματικά αλλά απορρίπτονται από το σύστημα γιατί “δεν κάνουν ησυχία”… Μεγάλη συζήτηση
Πιστεύω πως η άθληση διευρύνει γενικώς το νοητικό μας πεδίο. Μας βοηθά να βλέπουμε πολύπλευρα ένα θέμα, να βρίσκουμε ευκολότερα λύσεις σε θέματα που φαντάζουν δυσεπίλυτα, μας χαρίζει σωστότερη κρίση, μας κάνει δυναμικούς αλλά και σώφρονες, υπομονετικούς αλλά και επίμονους, διεκδικητικούς αλλά και γενναιόδωρους. Μας γεμίζει αυτοπεποίθηση και καλή διάθεση. Λογικά, συνέπεια των ανωτέρω είναι και η καλή σχολική επίδοση, αλλά αυτή είναι απλά μία μόνο παράμετρος των πλείστων οφελών της άθλησης που θα έχει ο άνθρωπος αν αθλείται συστηματικά στη ζωή του. Πίσω από τους μαθητές που “δεν κάνουν ησυχία”, πρέπει να αναζητηθούν οργανικά ή ψυχολογικά αίτια που μπορεί να έχουν σχέση με το σχολικό ή οικογενειακό τους περιβάλλον. Η άθληση σίγουρα βοηθά στην εκτόνωσή τους, αλλά χρειάζονται και επιπρόσθετη βοήθεια από δασκάλους, γονείς ή και άλλους φορείς.
Η άθληση φέρνει μακροπρόθεσμα πολύ καλύτερους βαθμούς στο σχολείο ακόμα και στο νοσηρό εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αλλά ακόμα κι αν “έπεφτε” η βαθμολογική τους επίδοση-πράγμα που δε συμβαίνει- τα οφέλη στο χαρακτήρα τους και στην μαθητεία τους για την όποια προσπάθεια στη ζωή τους είναι τέτοια που δεν αποτελεί λόγο για να μη γίνεται. Μια καλή φυσική κατάσταση αυξάνει και τις αντοχές για διάβασμα, τονώνει την αυτοπεποίθησή τους -ειδικά στην εφηβεία- και μαθαίνουν να διεκδικούν μέσα στο πλαίσιο των κανόνων του αθλήματος. Αυτά είναι λίγα από τα “εφόδια” που δίνει ο αθλητισμός…..