Συμπεριφορές μαθητών Γ’ γυμνασίου σε αποδείξεις προβλημάτων γεωμετρίας με το πρόγραμμα Geogebra.

apodeiksi_geogebra

Η έρευνα που ακολουθεί πραγματοποιήθηκε σε μαθητές της Γ’ γυμνασίου οι οποίοι χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να απαντήσουν σε τρία προβλήματα γεωμετρίας, σε κάποιες ώρες του προγράμματος των σχολικών μαθημάτων.

Τα ερωτήματα που στοχεύει να απαντήσει η έρευνα είναι τα παρακάτω:

  • Σε ποιο βαθμό είναι ικανοί οι μαθητές της Γ’ γυμνασίου να κατασκευάσουν  γεωμετρικά σχήματα αυξανόμενης δυσκολίας, μετά από μια τρίωρη διδακτική παρέμβαση για την εξοικείωση τους με το λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας Geogebra;
  • Σε ποιο βαθμό οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το λογισμικό, αλλά και με ποιο τρόπο θα το χρησιμοποιήσουν για τη λύση γεωμετρικών προβλημάτων;
  • Σε ποιο βαθμό οι μαθητές  επιλέγουν την εμπειρική απόδειξη που προσφέρει το περιβάλλον του Geogebra, σε σχέση με την επαγωγική (τυπική μαθηματική) απόδειξη;
  • Ποια είναι η άποψη των μαθητών αλλά και του εκπαιδευτικού για την ενδεχόμενη χρήση του λογισμικού στο μάθημα;

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

Αρθογράφοι: Χ. Λεμονίδης και Χ. Αποστόλου

Πηγή: Ευκλείδης Γ’ τεύχος 74