spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Δεν έφταιγεν ο ίδιος, τόσος ήτανε …

22 Μαΐου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης

Δεν έφταιγεν ο ίδιος, τόσος ήτανε

η εποχή, τα βάρη, οι συνθήκες

κι άλλοι την πάθανε που τότε είπαν το ναι

και δεν ακούσανε των παλιών τις υποθήκες.

 

Τάχα η θέλησή σου λίγη

τάχα ο πόνος σου μεγάλος

η ζημιά ήτανε στο ζύγι

πάντα φταίει κάποιος άλλος.

 

Καλά καλά ποιο είναι το κέρδος, ποια η ζημιά

ποιος να το πει δεν ξέρει

το βέβαιο ήτανε πως κάτι δεν πήγε καλά

δεν έφτασε όπου ονειρεύτηκε το χέρι.

 

Δεν έφταιγεν ο ίδιος, τόσος ήτανε

κι οι άνθρωποι γεμάτοι είναι τώρα απαιτήσεις

αφού σήμερα δε θά ΄λεγε το ίδιο το ναι

τώρα περίσσεψαν η σύνεση και η κρίση. 

Ξαφνικά, όλοι θυμήθηκαν τον Μ. Αναγνωστάκη. Χρησιμοποιούν από τα λόγια του, αποσπασματικά, ό,τι εξυπηρετεί τα κείμενα, τον σκοπό τους. Δεν πειράζει. Έστω κι έτσι, επανέρχονται μορφές που κάποτε αποτελούσαν πρότυπα. Πριν η Πολιτεία (1988) επισήμως καταργήσει από την θεματική των εκθέσεων του Λυκείου την αναφορά σε σύμβολα, τους χαρακτηρισμούς προσώπων κλπ… Η ανάρτηση αυτή συντάσσεται με αφορμή τον στίχο του τίτλου της που διάβασα στην ελληνική έντυπη αρθρογραφία: εδώ και εδώ. Το ποίημα μελοποιημένο εδώ

Ετικέτες:·

Εξετάσεις και … σκονάκια

14 Μαΐου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

02 
Κάποτε οι μαθητές έγραφαν σε χαρτάκια. Οι μαθήτριες είχαν το … προνόμιο ν01α γράφουν στα πόδια τους, που κάλυπταν με τη μαθητική ποδιά. Στην εποχή μας οι τεχνικές άλλαξαν. Διαβάστε την ακόλουθη είδηση, αξίζει τον κόπο:

Ταϊλάνδη: Γυαλιά με κάμερα και smartwatch με 3G «για επιτυχία στις εξετάσεις»

Κάμερες κρυμμένες σε γυαλιά όρασης, τα οποία συνδέονται σε ρολόγια με πρόσβαση στο Διαδίκτυο: αυτό είναι το τέχνασμα που επινόησαν τρεις μαθητές από την Ταϊλάνδη με στόχο να επιτύχουν στις εξετάσεις και να πάρουν το πολυπόθητο εισιτήριο για την ιατρική σχολή. Η υπόθεση μάλλον παραπέμπει στο σενάριο της ταινίας “Mission impossible” και αποτέλεσε αντικείμενο εκτεταμένων συζητήσεων μεταξύ των χρηστών στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης. Ο Άρτιτ Ουρεράτ, ο πρύτανης του πανεπιστημίου Rangsit, ανήρτησε το βράδυ φωτογραφίες του εν λόγω εξοπλισμού στον λογαριασμό του στο Facebook, όπου γνωστοποίησε επιπλέον ότι οι εξετάσεις αναβλήθηκαν μετά την ανακάλυψη της απάτης. Οι τρεις φοιτητές χρησιμοποίησαν τα γυαλιά όρασης για να φωτογραφήσουν τα διαγωνίσματα των εξετάσεων. Τα γυαλιά τους συνδέονταν με τα ρολόγια που φορούσαν μέσω των οποίων σκόπευαν να στείλουν τις ερωτήσεις σε συνεργούς τους εκτός της αίθουσας, οι οποίοι με τη σειρά τους θα τους έστελναν τις απαντήσεις. Ο εξοπλισμός στοίχισε στον καθένα 800.000 μπατ (20.000 ευρώ), σύμφωνα με τον πρύτανη.

«Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, ιδίως στο πλαίσιο εξετάσεων όπως αυτές για την ιατρική σχολή όπου οι θέσεις είναι λίγες και οι υποψήφιοι πολλοί» σημείωσε ο Ουρεράτ στο τηλεοπτικό δίκτυο της Ταϊλάνδης Channel 3.

Η πρώτη ανάρτησή του σχετικά με το περιστατικό «σάρωσε» το Διαδίκτυο. «Εάν τα είχαν καταφέρει και είχαν πάρει στο τέλος τα πτυχία τους, θα επρόκειτο για παράνομους ιατρούς» προειδοποίησε ένας χρήστης. Ωστόσο ορισμένοι φάνηκαν να εντυπωσιάζονται κυρίως από την τεχνολογία που χρησιμοποίησαν. «Ωραίο. Θα λέγαμε (τύπου) Χόλιγουντ ή Mission Impossible» έγραψε ένας άλλος χρήστης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ και in.gr

Ετικέτες:

Windows 10: Λήγει η περίοδος δωρεάν διάθεσης

12 Μαΐου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · υπολογιστής

Λήγει η περίοδος δωρεάν διάθεσης

Κατοχυρώστε δωρεάν τα Win10 πριν τις 29 Ιουλίου, κι επιστρέψτε στα Win7
Η Microsoft διαθέτει τη νεότερη έκδοση των Windows, τα Windows 10 δωρεάν στους κατόχους αδειοδοτημένης έκδοσης των Windows 7 και των Windows 8.1 έως τις 29 Ιουλίου 2016 (τον πρώτο χρόνο της κυκλοφορίας τους). Η επικείμενη λήξη της περιόδου δωρεάν διάθεσης, δημιουργεί το εύλογο ερώτημα: πώς μπορώ να αποκτήσω ένα αδειοδοτημένο αντίγραφο των Windows 10, αφού έκανα την αναβάθμιση, αλλά επέστρεψα στην προηγούμενη έκδοση των Windows;

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Ετικέτες:·

«ἅπαξ ποιούμενον»

30 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα

άπαξ ποιούμενον

 

Στο Μουσείο της  αυτοκινητοβιομηχανίας Ferrari, στην ιταλική πόλη Maranello, εκτίθεται  μεταξύ άλλων και αυτό το αυτοκίνητο της Ferrari, το F12 TRS. Το αξιοσημείωτο είναι ότι, οι υπεύθυνοι για την διαμόρφωση του χώρου, επέλεξαν ελληνική πολυτονική γραφή, για να πλαισιώσουν το σπουδαίο αυτοκίνητο. Στον τοίχο αναγράφεται: «ἅπαξ ποιούμενον», δηλαδή «μια φορά κατασκευασμένο», άρα μοναδικό. Δεν είναι η πρώτη φορά, που εταιρείες με διεθνείς δραστηριότητες χρησιμοποιούν για την προβολή τους, ελληνικό λόγο και γραφή. Ακόμα και στα λογότυπά τους τα χρησιμοποιούν, όπως π.χ.:

  • NIKE, η πολυεθνική στα αθλητικά είδη, από τη λέξη «Νίκη».
  • Pepsi, η πολυεθνική στα αναψυκτικά, από τη λέξη «πέψη».
  • Amazon, η ισχυρή διαδικτυακή εταιρία εμπορίας βιβλίων και άλλων ειδών από τη λέξη «Αμαζών».
  • Hermes, η εταιρία πολυτελών τσαντών από τη λέξη «Ἑρμῆς». 
  • Olympus, η μεγάλη ιαπωνική βιομηχανία φωτογραφικών και ηλεκτρονικών, από τη λέξη «Ὄλυμπος». 

Αυτά, έτσι για να μαθαίνουμε! 

Ετικέτες:

Μια μέρα σε σχολείο της Φινλανδίας

26 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

Ετικέτες:···

Όταν ο μαυροπίνακας συναντά το διαδραστικό του εγγόνι

26 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

Νέα εικόνα

Ετικέτες:···

Σύγχρονη Εκπαίδευση (Modern Educayshun)

26 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα

Ετικέτες:·

Nicola Lagioia

26 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις

640x344_1435897308023_lag3

Ο Νικόλα Λατζόια (Nicola Lagioia) με το μυθιστόρημά του La Ferocia (Η αγριότητα) από τις εκδόσεις Einaudi αναδείχθηκε νικητής του Βραβείου Strega για το 2015. Ο πολυβραβευμένος συγγραφέας  θα φιλοξενηθεί την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου (ώρα έναρξης 19:00) στο Μέγαρο Μουσικής, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Μegaron Plus. Τον ιταλό λογοτέχνη θα παρουσιάσει στο κοινό η Ομότιμη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας) Στέλλα Πριόβολου. Θα ακολουθήσει συζήτηση με ταυτόχρονη μετάφραση από τα ιταλικά.
Το Premio Strega αποτελεί την κορυφαία λογοτεχνική διάκριση της Ιταλίας. Θεσμοθετήθηκε στα 1947, είναι ετήσιο και έχει απονεμηθεί σε πεζογράφους διεθνούς ακτινοβολίας, όπως ο Αλμπέρτο Μοράβια, ο Ουμπέρτο Έκκο, ο Τσέζαρε Παβέζε, κ.ά.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο με είσοδο ελεύθερη για το κοινό και δελτία προτεραιότητας (έναρξη διανομής 17:30).

Ο συγγραφέας Νικόλα Λατζόια γεννήθηκε το 1973 στο Μπάρι και ζει στη Ρώμη. Το 2001 έκανε το λογοτεχνικό του ντεμπούτο με το μυθιστόρημα Tre sistemi per sbarazzarsi di Tolstoj (senza risparmiare se stessi) [Τρεις τρόποι για να απαλλαγούμε από τον Τολστόι (χωρίς να εξαιρέσουμε τους εαυτούς μας)] από τις εκδόσεις minimum fax (Bραβείο Lo Straniero). Το 2004 δημοσίευσε στις εκδόσεις Einaudi το μυθιστόρημα Occidente per principianti (H Δύση για αρχάριους – Bραβείο Scanno, φιναλίστ Premio Bergamo, φιναλίστ Premio Napoli). Το 2005 κυκλοφόρησε, στη σειρά της Einaudi Stile Libero, το έργο 2005 dopo Cristo (2005 μετά Χριστόν), μυθιστόρημα γραμμένο σε συνεργασία με τους Francesco Pacifico, Francesco Longo και Christian Raimo υπογεγραμμένο με το συλλογικό όνομα Babette Factory.
Διηγήματά του έχουν δημοσιευτεί σε διάφορες ανθολογίες. Υπεύθυνος ιταλικής πεζογραφίας για τις εκδόσεις minimum fax, είναι ένας από τους ιδρυτές του λογοτεχνικού blog “minima&moralia”. Αρθρογραφεί για το περιοδικό “Internazionale” και είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού “Lo straniero” που διευθύνει ο Goffredo Fofi. Από το 2010 είναι ένας από τους παρουσιαστές της εκπομπής Pagina3, του καθημερινού πολιτιστικού μαγκαζίνο που μεταδίδεται από τη Rai-Radio 3.
Με το μυθιστόρημα Riportando tutto a casa (Φέρνοντας τα πάντα πίσω στο σπίτι, εκδ. Einaudi) απέσπασε το Βραβείο SIAE- Sindacato scrittori, το Βραβείο Vittorini, το Βραβείο Volponi και το Βραβείο Viareggio 2010 πεζογραφίας.
Από το 2013 ανήκει στην ομάδα επιλογής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Η εκδήλωση θα μεταδοθεί απευθείας μέσω διαδικτύου και θα είναι ανοικτή σε όλους.
Η παρακολούθηση της μετάδοσης θα είναι εφικτή μέσω της ιστοσελίδας του Μεγάρου Μουσικής http://www.megaron.gr

Ετικέτες:

Ημερίδα για τα ανθρωπιστικά μαθήματα

26 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις, ιστορία της εκπαίδευσης

Ενδιαφέρουσα ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20/2/2016 στο 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Αθηνών με θέμα: Ο ρόλος και η σημασία των ανθρωπιστικών μαθημάτων στο σύγχρονο σχολείο”. Ομιλητές θα είναι οι:

1) Σταύρος Ζουμπουλάκης, συγγραφέας, πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης Ελλάδος,

2) Γιάννης Δημητρακάκης, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Ρεθύμνου,

3) Δημήτρης Μαλέσης, ιστορικός, συγγραφέας,

4) Μιχάλης Πάγκαλος, φιλόλογος στη Μέσα Εκπαίδευση, καθηγητής στο ΕΑΠ. Πληροφορίες εδώ.

 

Ετικέτες:·

Ισλάμ

23 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Χωρίς κατηγορία

«Πολεμώντας το Ισλάμ»

Λησμονούν πως η τζιχάντ δεν αποτελεί εκδίκηση για το παρελθόν. Αλλά σχέδιο δράσης για το μέλλον

Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Ιανουάριος 18 2016

Τον τελευταίο καιρό ακούγονται πολλά για τους ισλαμιστές και για τις ευθύνες της Δύσης που οδήγησαν δήθεν στις ακρότητες κάποιων συμπεριφορών. Οι απολογητές των βαρβαροτήτων των οπαδών της τζιχάντ επιμένουν πως είναι οι Δυτικοί και το αποικιοκρατικό τους παρελθόν που προκαλεί τις επιθετικές αντιδράσεις των μουσουλμάνων.

Λησμονούν όμως όλοι αυτοί πως η τζιχάντ δεν αποτελεί εκδίκηση για το παρελθόν. Αλλά σχέδιο δράσης για το μέλλον. Το επιθετικό Ισλάμ δεν είναι αποτελεί προϊόν των χρόνων της από-αποικιοποίησης. Αλλά είναι σύμφυτο με την ύπαρξη αυτόνομων και ισχυρών μουσουλμανικών κοινοτήτων που αναπόφευκτα ρέπουν προς την επέκταση και την κατάκτηση. Να μην ξεχνάμε πως στην  πρώτη του δημόσια διακήρυξη μετά την εμφάνιση της Αλ Καέντα, ο Οσάμα Μπιν Λάντεν δεν έκρυψε τον τελικό του στόχο. Την κυριαρχία δηλαδή του Ισλάμ σε όλα τα εδάφη που ‘παραδοσιακά’ είναι δικά του – από την Νότια Ασία μέχρι την Ανδαλουσία της Ισπανίας. Με τις ενδιάμεσες ευρωπαικές – πρώην Οθωμανικές – χώρες, και τα Βαλκάνια βέβαια, συμπεριλαμβανόμενες !!

Από την αρχή της κυριαρχίας της ισλαμικής πίστης στις ερήμους της Αραβίας ο Δυτικός κόσμος, και όχι μόνο, αντιμετώπισε τον επεκτατισμό των πιστών της. Η Βόρεια Αφρική αρχικά, με πρώτα θύματα την Αίγυπτο των Βυζαντινών τότε και τα εδάφη απέναντι από την Ιταλία, την Μάλτα και την Κορσική, έσκυψαν το κεφάλι στις στρατιές των μουσουλμάνων της Αραβίας. Σειρά είχε μετά η Ισπανία, με τους οργανωμένους φανατικούς πολεμιστές του Χαλίφη των Ουμαγιάδων να φθάνουν μέχρι την Γαλλία. Εκεί ο Τσάρλς το Σφυρί (Μαρτέλ) – παππούς του γνωστού Καρλομάγνου – μπόρεσε να τους κατατροπώσει στις μάχες της Τούρ και του Πουατιέ. Εκεί αναχαιτίσθηκε στρατιωτικά η προέλαση του Ισλάμ στα εδάφη της Δυτικής Ευρώπης. Δεν τελείωσε όμως τότε.

‘Ηδη από το 670 μχ, επανειλημμένα τα οπλισμένα μουσουλμανικά στίφη του Χαλίφη της Βαγδάτης είχαν επιχειρήσει να καταλύσουν την Βυζαντινή Αυτοκρατορία και να καταλάβουν την Κων/πολη. Τα υψηλά τείχη της Πόλης όμως και η ανακάλυψη του ‘Υγρού Πυρός’ απέτρεψαν τις ισλαμικές επιδιώξεις. Δεν γλύτωσαν όμως η Κύπρος και η Σικελία. Που πέρασαν στα χέρια των μουσουλμάνων κατακτητών. ‘Οταν αργότερα οι Οθωμανοί παρέλαβαν τα ηνία του μουσουλμανικού Χαλιφάτου το μένος τους για κατάκτηση της Ευρώπης δεν κόπασε. Μετά την Κων/πολη ο Μωάμεθ ο Πορθητής επιχείρησε να καταλάβει την Ιταλία. Με ένα στόλο 140 πλοίων ο Οθωμανικός στόλος αποβιβάσθηκε στην Απουλία, κοντά στο Οτράντο. Δώδεκα χιλιάδες κάτοικοι της περιοχής σφαγιάσθηκαν, κάτι που διατράνωσε τις ‘αγαθές’ προθέσεις των μουσουλμάνων. Ο Τάρανδρας, το Λέτσε και το Πρίντεζι υπέστησαν την σφοδρότητα των οθωμανικών επιθέσεων. Μοναχά η κοινή δράση του Πάπα Σίξτου με τον βασιλιά τη Νάπολης Φερράντε, απώθησε τους μουσουλμάνους και τους απέτρεψε από μια μεγαλύτερη και καταστροφικότερη εισβολή.

Οι επιθέσεις των μουσουλμάνων εναντίον τη Ευρώπης δεν έληξαν βέβαια εκεί. Στα μέσα του 16ου αιώνα, κι αφού η Κων/πολη είχε γίνει το επίσημο ισλαμικό χαλιφάτο, ο Σουλειμάν ο Μεγαλοπρεπής κατέλαβε την Ουγγαρία κι έφθασε απειλητικά έξω από τα τείχη της Βιέννης. Η παρέμβαση στρατού από την Πολωνία τελικά απέτρεψε την τελική τραγωδία ενώ κάποια χρόνια αργότερα, το 1683, μετά την λήξη του τριακονταετούς πολέμου, με επικεφαλής τον Μεγάλο Βεζίρη Καρά Μουσταφά οι Οθωμανοί και πάλι βρέθηκαν να απειλούν την Βιέννη. Οι Πολωνοί και πάλι, κάτω από τον βασιλιά τους Τζαν Σομπιέσκι, έσωσαν την κατάσταση. Και απεφεύχθη ουσιαστικά ο εξισλαμισμός της Ευρώπης. Εκτοτε οι μουσουλμάνοι άρχισαν να εκδιώκονται από την μιά ευρωπαϊκή χώρα μετά από την άλλη και ιδρύθηκε τελικά η Αυστρουγγαρία. Όσο για την Ρωσία, να μην ξεχνάμε πόσο πίσω ιστορικά πηγαίνουν οι αντιπαραθέσεις με τους μουσουλμάνους Τατάρους, που είχαν καταλάβει τα εδάφη της ήδη από τους Μεσαίους Χρόνους.

Είναι λοιπόν τουλάχιστον υποκριτικό να ισχυρίζονται κάποιοι πως το ακραίο Ισλάμ επιτίθεται κατά της Δύσης και των ανθρωπιστικών της αξιών εν είδει εκδίκησης λόγω των έργων της αποικιοκρατικής εποχής. Τα λόγια του Κορανίου, που καθοδηγούσαν τις στρατιές της Αραβίας στα πρώτα μετά την εμφάνιση του Ισλάμ χρόνια, ηχούν ολοζώντανα στα αυτιά των σημερινών σαλαφιστών: “Πολεμήστε τον άπιστο, όπου κι αν τον συναντήσετε, μέχρις ότου κάθε αντίσταση εκμηδενιστεί». Ο Μωάμεθ είχε διαφύγει από τους διώκτες του πηγαίνοντας σαν πρόσφυγας στη Μεντίνα. Αυτή η ‘φυγή’, ‘Χαιζίρα’ στα Αραβικά, γιορτάζεται σαν η ημερολογιακή έναρξη του Ισλάμ και επιφορτίζει όλους τους μουσουλμάνους με την ευθύνη να την μιμηθούν. Η προσφυγική φυγή λοιπόν δεν αποτελεί κατατρεγμό για τους ισλαμιστές. Αποτελεί υποχρέωση για τους πιστούς ώστε να διαδώσουν τις διδασκαλίες του προφήτη, με προοπτική στο μέλλον να κυριαρχήσουν και στις περιοχές που ακόμη κατοικούν ‘άπιστοι’.

Το Ισλάμ δεν επιτίθεται από εκδικητική αντίδραση. Είναι θρησκευτικό καθήκον και υποχρέωση των πιστών του να πολεμήσουν με όλα τα μέσα για την τελική του επικράτηση, παντού.

*Ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος υπήρξε για πολλά χρόνια Βουλευτής, Υπουργός και Δήμαρχος Πειραιά. Από το 1994 έχει εγκαταλείψει την πολιτική κι απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, στην ενημέρωση και στον πανεπιστημιακό χώρο.

Ετικέτες:·

Τι πολίτες θέλουμε εμείς οι δάσκαλοι;

22 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

… Αυτό σκέφτομαι μετά από κάθε παιδαγωγική συνεδρίαση, καθώς επανεκτιμώ ένα ένα από όσα διαδραματίζονται . Σήμερα όμως, ανακατεύοντας τα χαρτιά μου βρήκα το ακόλουθο εξαιρετικό κείμενο, του κ. Χρήστου Γιανναρά και νομίζω ότι θα κάνει καλό σε όλους μας, αν το μελετήσουμε:

«Η πολιτική αλογία πηγάζει από το σχολείο»

Ποια είναι η πρώτη (υπ’ αριθμόν ένα) αιτία κακοδαιμονίας της χώρας σήμερα; Ανεπιφύλακτα θα ψήφιζα: η αλογία, η έκλειψη της λογικής, ο παραλογισμός.
Σαν σε κυνήγι μαγισσών κυνηγάμε σκάνδαλα πολιτικών. Σκάνδαλα σε ατέρμονη αλληλουχία. Δεν μας ενδιαφέρει η ολοφάνερη κοινή αιτία όλων των σκανδάλων, δεν προσπαθούμε να εξαλείψουμε την αιτία ώστε να λείψουν τα σκάνδαλα. Το κυνήγι των σκανδάλων έχει αυτονομηθεί καθεαυτό, είναι αυτοσκοπός – χρειαζόμαστε το κυνήγι, όχι την εξάλειψη των σκανδάλων.
Κι αυτό, επειδή η παρανοϊκή φενάκη, που τη λογαριάζουμε σαν πολιτικό βίο, λειτουργεί στη βάση της πρόκλησης και της διαχείρισης εντυπώσεων – δεν έχει σχέση ούτε με πραγματικά προβλήματα ούτε με πραγματική προσπάθεια λύσης προβλημάτων. Καίρια πτυχή αυτού του παιχνιδιού των εντυπώσεων είναι το κυνήγι των σκανδάλων. Αυτό ρίχνει κυβερνήσεις, το κυνήγι – παιχνίδι των εντυπώσεων, όχι η πραγματικότητα του διεφθαρμένου κομματικού παρακράτους, των ανίκανων κυβερνήσεων, των κωμικά ολίγιστων αρχηγών.
Το 1989, το 1993, το 2004 ο λαός καταψήφισε σκάνδαλα, δεν υπερψήφισε καινοτόμες πολιτικές προτάσεις. Ψήφισε ποντάροντας στην ελπίδα λιγότερων ή ευφυέστερα συγκαλυμμένων σκανδάλων, όχι σε μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα ρεαλιστικής εξάλειψης των προϋποθέσεων που γεννάνε τα σκάνδαλα. Οπως στις δημοσκοπήσεις θεωρεί ο λαός, πάντοτε, καταλληλότερο για πρωθυπουργό τον υπάρχοντα πρωθυπουργό, έστω και αν αποδοκιμάζει συντριπτικά την πολιτική του και το κόμμα του, έτσι και με την ψήφο του στην κάλπη θεωρεί ο λαός άγγελο – εξολοθρευτή των σκανδάλων τον πιο πρόσφατο καταγγέλτη σκανδάλων, έστω και αν ήταν ο ίδιος ο καταγγέλτης πριν από λίγα χρόνια δεινά καταγγελλόμενος. Ιλιγγος παραλογισμού.
Ναι, συναινούν οι ψηφοφόροι στο κυνήγι των μαγισσών, στο στημένο παιχνίδι των εντυπώσεων. Γι’ αυτό και παραμένει ανατριχιαστικά ανήθικη η αδιαφορία των πολιτικών για τα πραγματικά προβλήματα, τον πόνο, την αδικία, τον βασανισμό του πολίτη. Ο πολίτης με την ψήφο του τους επιτρέπει να παίζουν αδιάντροπα μαζί του, αυτός, δίχως αντιστάσεις λογικής, γίνεται έρμαιο των «επικοινωνιακών» τεχνασμάτων της κομματοκρατίας, τεχνασμάτων πρόκλησης και διαχείρισης εντυπώσεων. Να γιατί λέμε ότι ο παραλογισμός, η αλογία, είναι το πρώτο (υπ’ αριθμόν ένα) αίτιο κακοδαιμονίας της χώρας.
Βλέπει και ξέρει ο πολίτης ότι αυτοί που καταγγέλλουν σήμερα τα σκάνδαλα στην ακτοπλοΐα, είναι οι ίδιοι που χθες μοιράζονταν με τα δικά τους λαμόγια την καταλήστευση των άγονων γραμμών, οι ίδιοι που τους βαραίνει καίρια ενοχή για τον φρικώδη πνιγμό των ογδόντα τεσσάρων ψυχών στο «Σαμίνα». Και αυτοί που κόπτονται για τα σκάνδαλα της Ζήμενς ή του Βατοπεδίου είναι οι ίδιοι που πρώτοι εντόπισαν την κότα με τα χρυσά αυγά, αλλά τους πρόλαβαν οι ατζαμήδες, οι ανίκανοι να κρύψουν τις πομπές τους. Τα ξέρει αυτά ο πολίτης και μύρια ανάλογα, αλλά δεν συνδέει τις επικαιρικές εντυπώσεις με την ιστορική του μνήμη. Την ψήφο του την κατευθύνει ο πιο πρόσφατος συνεπαρμός, όχι η λογική πραγματιστική σύνδεσή της με τα ρεαλιστικά δεδομένα της εμπειρίας του.
Η ψήφος μεγάλης, κρίσιμης για το εκλογικό αποτέλεσμα μερίδας πολιτών είναι φανερό ότι υπακούει σε εξωλογικές παρορμήσεις: σε απηχήσεις μυστικιστικών οραματισμών εγκεντρισμένων στον παιδικό ψυχισμό από την ατμόσφαιρα του πατρικού σπιτιού, σε φαντασιώσεις οφειλόμενης «μάχης» για την «Αριστερά» ή για τη «Δεξιά», όπως μας φάνταξαν στα νεανικά μας διαβάσματα από βιβλία και μπροσούρες εισαγόμενων ιδεολογημάτων. Και πρέπει να είναι ασήμαντος ο αριθμός των ψηφοφόρων που κάθεται να λογαριάσει, λογικά και ψύχραιμα, τι θετικό και ποιες συμφορές επισώρευσε κάθε κόμμα και κάθε αρχηγός στη χώρα – πόσα από τα επιφανή στελέχη των μεταδικτατορικών «κομμάτων εξουσίας» θα εξέτιαν σήμερα βαρύτατες ποινές κάθειρξης, αν λειτουργούσε δημοκρατική, ορθολογική νομοθεσία περί ευθύνης (και συνυπευθυνότητας) υπουργών.
Αν η ψήφος των σημερινών Ελλήνων ήταν κατά πλειονότητα καρπός ορθολογικής στάθμισης και υπεύθυνης κρίσης, τα υπάρχοντα σήμερα στη Βουλή κόμματα θα είχαν προ πολλού αφανιστεί από προσώπου γης. Ποια λογική θα επέτρεπε στον πολίτη να αναθέτει τη διαχείριση της ζωής του και του μέλλοντος των παιδιών του σε φτηνούς επαγγελματίες του εντυπωσιασμού, ανθρώπους ψυχοπαθολογικά παγιδευμένους στην ιδιοτέλεια και στην εξουσιολαγνεία, διασυρμένους για την κωμικοτραγική ανικανότητά τους και τα εγκληματικής ασυνειδησίας λάθη τους;
Η αλογία, η έκλειψη της λογικής, ο παραλογισμός δεν είναι συμπτώματα που προέκυψαν αναίτια και τυχαία στην ελλαδική κοινωνία. Είναι οργανικές συνέπειες της εκπαίδευσής μας των Ελλήνων, του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα συστήματος, εδώ και μισό περίπου αιώνα. Από την πρώτη «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» που επιχείρησε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής στη δεκαετία του 1950, ο στόχος ήταν επιπόλαια χρησιμοθηρικός: Να πλουτιστεί η διδακτέα στην εκπαίδευση ύλη με πληροφοριακό υλικό για τα καινούργια θησαυρίσματα γνώσης που προσπορίζει η ραγδαία εξέλιξη των επιστημών. Και να συνδεθεί αυτή η «εκσυγχρονισμένη» πληροφόρηση με τις ανάγκες και σκοπιμότητες της παραγωγικής διαδικασίας, της οικονομικής ανάπτυξης.
Πενήντα χρόνια τώρα η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι παγιδευμένη σε αυτή τη χρησιμοθηρική προτεραιότητα «ενημερωτικής» επάρκειας της διδακτέας ύλης. Πρωτεύον εκπαιδευτικό ζητούμενο (δηλαδή πρώτιστος κοινωνικός στόχος της εκπαίδευσης) δεν είναι η άσκηση του μαθητή στην κριτική σκέψη, στη δημιουργική φαντασία και αυτενέργεια, στο πού και πώς θα βρει την πληροφορία, πώς θα ελέγξει την εγκυρότητά της. Γι’ αυτό και προτεραιότητα στην εκπαίδευση δεν έχει η γλώσσα ως λογική ούτε τα μαθηματικά ως γλώσσα. Στόχος είναι η κονσερβοποιημένη πληροφοριακή «ενημερότητα», δηλαδή η απομνημόνευση. Αποκλειστικός τρόπος διδασκαλίας είναι οι από έδρας «παραδόσεις» και κυρίαρχο εξεταστικό σύστημα… η αντιγραφή!
Με αυτά τα δεδομένα, θα μπορούσε ποτέ να υπάρξει, σε οποιαδήποτε τάξη του σχολείου, μάθημα, λ. χ., Κριτικής Ανάγνωσης του Τύπου ή μάθημα Συγκριτικής των Πολιτευμάτων; Το ελλαδικό εκπαιδευτικό σύστημα, θελημένα ή συμπτωματικά, αντανακλά την όλη αποχαυνωτική παραζάλη του καταναλωτικού ευδαιμονισμού που συνέχει την ελλαδική κοινωνία. Ετοιμάζει κομματικούς οπαδούς, όχι πολίτες, αφιονισμένους συνδικαλιστές (από το δημοτικό κιόλας σχολείο) που μαθαίνουν να εκβιάζουν, όχι να σκέπτονται – ετοιμάζει παθητικούς καταναλωτές, όχι ανθρώπους που μπορούν να ξεχωρίσουν ποιότητες.
Αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα συντηρεί και διαιωνίζει τη συλλογική ντροπή που είναι τα κόμματα του ελλαδικού κοινοβουλίου σήμερα. Γι’ αυτό και το μόνο που έχουν να πουν για την παιδεία τα κόμματα (τα ίδια ή οι εκάστοτε «σοφοί» παρατρεχάμενοί τους) είναι ότι θα αυξήσουν τα κονδύλια ή θα ξεκινήσουν εξ υπαρχής «διάλογο» ή θα βελτιώσουν το «σύστημα» μετάβασης από τα εξαχρειωμένα σχολειά στα διαλυμένα πανεπιστήμια.
Tου Χρήστου Γιανναρά
Καθημερινή

Ετικέτες:····

Εθελοντισμός ή πολιτισμός;

21 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Χωρίς κατηγορία

941735_Screenshot_3_1427 εθελοντές της GloVo «υιοθέτησαν» για μια νύχτα δεκαεννιά παππούδες και γιαγιάδες και τους συνόδευσαν στην παράσταση «Η Βασίλισσα του Χιονιού» της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Η δράση έλαβε χώρα ένα Σαββατο πριν λίγες εβδομάδες, από τις 5.30μμ μέχρι τις 11.30μμ. Οι εθελοντές παρέλαβαν τους «υιοθετημένους» παππούδες και γιαγιάδες από το φιλανθρωπικό σωματείο Κοινωνική Μέριμνα Μοσχάτου και το 3ο ΚΑΠΗ Αθηνών, τους συνόδευσαν στις εγκαταστάσεις της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, παρακολούθησαν την παράσταση «Η Βασίλισσα του Χιονιού» και στη συνέχεια τους επέστρεψαν «σπίτι». Τη μεταφορά από και προς τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ανέλαβαν τα Taxibeat. (Η GloVo είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα εθελοντών, στην οποία άνθρωποι από όλο τον κόσμο μπορούν να εγγραφούν ως εθελοντές και να συμμετέχουν σε κάθε είδους events ανάλογα με την τοποθεσία τους, τα ενδιαφέροντά τους και τις ικανότητές τους. Επίσης οι διοργανωτές εκδηλώσεων και events μπορούν να επωφεληθούν βρίσκοντας εθελοντές που θα απασχοληθούν στο δικό τους event.) Πηγή: www.lifo.gr

Ετικέτες:·

Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς

21 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, εκδηλώσεις, ιστορία της εκπαίδευσης

942014_IMG_1038

Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO Πηγή: www.lifo.gr

Η ιστορία του θεάτρου είναι συνυφασμένη όχι μόνο με τον Πειραιά αλλά και με την ιστορία της Ελλάδας. Το 1916, κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, καταλαμβάνεται από Γάλλους στρατιώτες και το 1922 ανοίγει τις πύλες του και φιλοξενεί για δύο χρόνια πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία. Το 1944 υφίσταται φθορές από τον συμμαχικό βομβαρδισμό του Πειραιά και οι σεισμοί του 1981 και του 1999 αφήνουν τα σημάδια τους πάνω του. Σήμερα, πλήρως ανακαινισμένο, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, έπειτα από χρόνια παρακμής και σιωπής, πρωταγωνιστεί στην πολιτιστική ζωή του τόπου, ανεβάζοντας παραστάσεις που γίνονται πόλος έλξης για χιλιάδες θεατές. Μαζί του, ο Πειραιάς μοιάζει να ξυπνά από βαθύ λήθαργο και να ανακτά τη χαμένη για καιρό μεγαλοπρέπειά του. Πηγή εδώ και εδώ

Ετικέτες:··

… Δηλώσεις σοβαρών (;) ανθρώπων η αφορμή

20 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Χωρίς κατηγορία

Άκουσα κάτι στο ραδιόφωνο, καθώς επέστρεφα από το σχολείο, είδα που με εξέπληξε και αυθορμήτως αναρωτιέμαι: Γιατί θα πρέπει μια εκκλησία να ακούγεται σαν μια υποδιαίρεση πολιτικού συνασπισμού ή μέρος οποιουδήποτε χρώματος. Και ακόμα κι αν ο χριστιανός εκδηλώνει συμπάθεια περισσότερο προς μια  ορισμένη κατεύθυνση, δεν θα πρέπει να πιστεύει με αφοσίωση ή φανατισμό σε όσα το κόμμα αυτό υποστηρίζει. Δυστυχώς τις περισσότερες περιόδους η εκκλησία έχει εξαρτηθεί από ιδεολογίες που καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Γι’ αυτό και επέτρεψε οι ιδέες της να γίνουν συνονθύλευμα. Ο κόσμος φαίνεται σαν να μη μπορεί να οριοθετήσει αξίες, σαν να μην έχει κριτήριο να ορίσει προτεραιότητες. Τόσο αναποφάσιστος και μπερδεμένος που αντί να διαβάσει π.χ. την Αγία Γραφή, διαβάζει και βάζει κάτω από το μαξιλάρι του την εφημερίδα που γράφει για την Αγία Γραφή. Η εφημερίδα, όμως, πρόσκειται ιδεολογικά «κάπου». Δεν είναι ανεξάρτητη, αφού δεν μπορεί αλλιώς να επιβιώσει. Το «κάπου» είναι ο εκδότης της, οι εκδότες της, τα κόμματα που αλληλο-εμπλέκονται σε συμφωνίες και πιέσεις με αποτέλεσμα να μην διακρίνεις –ίσως και να μη χρειάζεται – ποιος πιέζει ποιον κάθε φορά.

Ο κόσμος, κι ιδιαίτερα εμείς οι φιλόλογοι δάσκαλοι δεν αξιολογούμε πάντοτε την χριστιανική πίστη μέσα από τις ιδεολογίες που διδάσκουμε ή προσεγγίζουμε για τη γνώση των μαθητών μας. Κι όμως έχουμε απόλυτη ελευθερία να κάνουμε το μάθημά μας! Παρ’ όλα αυτά αφήνουμε στον θεολόγο όλη τη δουλειά ή στον παπά της ενορίας. Όμως δεν αποτελεί θρησκοληψία και προσηλυτισμό το να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να δουν μέσα από την συγκριτική αγωγή και γνώση των ιδεολογιών πόσο η μία επηρέασε την άλλη. Τα μαθήματα και οι γνώσεις δεν είναι σε κουτάκια. Για παράδειγμα, η έμφαση του φιλελευθερισμού στην προσωπική ζωή, η σοσιαλιστική αλληλεγγύη και ο συντηρητικός σκεπτικισμός έχουν παραλληλισμούς με την εφαρμογή της χριστιανικής πίστης.   Μια τέτοια προσέγγιση στα πλαίσια της διαθεματικότητας δημιουργεί σταδιακά στον σκεπτόμενο κριτικό νου ένα κλίμα ανεξαρτησίας, αμφισβήτησης των πολώσεων (αριστερά- δεξιά) και ορθότερες επιλογές.

Ετικέτες:···

«Από πότε άλλαξε η επίσημη θρησκεία;»

10 Ιανουαρίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης

Αναδημοσίευση:

θρήσκευμα«Στο Βήμα της Κυριακής μαζί με τις υπόλοιπες προσφορές υπήρχε και ένα βιβλίο με τις Σημαίες του Κόσμου.
Ανάμεσα στις υπόλοιπες σημαίες φυσικά είχε και την Ελληνική. Προς μεγάλη έκπληξη όμως στο σημείο που αναφέρεται στη θρησκεία της χώρας μας γράφει Ορθόδοξοι και Μωαμεθανοί.
Χωρίς να θέλω να προσβάλλω κανέναν πιστό αναρωτιέμαι από πότε άλλαξε η επίσημη θρησκεία της χώρας μας. Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας η επίσημη θρησκεία είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού (άρθρο 3 παράγραφος 1 όπου αναφέρονται οι σχέσεις Εκκλησίας Πολιτείας).
Έχει αλλάξει κάτι και δεν το γνωρίζουμε; Η ερώτηση επαναλαμβάνω γίνεται με σεβασμό προς όλες τις θρησκείες παρά το γεγονός ότι νιώθω πως η συγκεκριμένη αναφορά από την έκδοση έγινε με περίεργο σκοπό.
Επίσης, δεύτερο ερώτημα: Γιατί αναφέρθηκαν οι μωαμεθανοί και όχι οι καθολικοί, οι εβραίοι ή οι δωδεκαθεϊστές για παράδειγμα.

Με εκτίμηση
Γιώτα Χουλιάρα,  Δημοσιογράφος» 

Εγώ τώρα τι να πω; Τα δικά μου «γαλλικά» δεν επαρκούν. Τα δικά σας;

Ετικέτες:··