spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Επιμόρφωση και Αξιολόγηση

21 Ιουνίου 2021 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, εκπαίδευση, ιστορία της εκπαίδευσης, υπολογιστής

Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας δόθηκε το σύνθημα της παιδαγωγικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Και η ενημέρωση, η ανταλλαγή απόψεων τόνωσε την συναισθηματική ανθεκτικότητα όλων μας, με συναντήσεις και πολλά σεμινάρια, όλα ως Επιμορφώσεις, άλλες με απλές βεβαιώσεις συμμετοχής, άλλες ως μοριοδοτούμενα Προγράμματα.

Όλοι οι φορείς ήσαν και είναι σε εγρήγορση: ΠΕΚΕΣ, ΠΣΔ, Πανεπιστήμια.

Έτσι αποτυπώθηκε αυτό που υποψιαζόμασταν, ότι είναι πολλοί, πάρα πολλοί οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν με έμπνευση και σχέδιο, ότι είναι πολλοί, πάρα πολλοί οι εκπαιδευτικοί που η δημιουργικότητά τους αφήνει πολύχρωμο παιδαγωγικό αποτύπωμα στις μαθήτριές  και στους μαθητές τους.

Γι’ αυτό και επιλέγουν να είναι παρούσες και παρόντες σε εκπαιδευτικά προγράμματα που αξιολογούν την ατομική δραστηριότητα και ανατροφοδοτούν την δημιουργικότητα.

Για παράδειγμα, το Πρόγραμμα Τ4Ε, που σχεδιάστηκε από οκτώ (8) φορείς, Πανεπιστήμια, ΠΣΔ, Ινστιτούτο Διόφαντος. Εκπαιδευτικοί με κέφι και ελεύθερο πνεύμα, δημιουργική έμπνευση αξιολογούνται και ανατροφοδοτούνται μαθαίνοντας και εμπλουτίζοντας τον παιδαγωγικό τους ρόλο μέσα από τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες e-class και e-me, την ηλεκτρονική Webex με εβδομαδιαίες διαδικτυακές συναντήσεις και ζωηρή και εποικοδομητική επικοινωνία.

Η εκπαιδευτική ταυτότητα δεν είναι ένα τυχαίο και άχρωμο απόκτημα, όπως θέλουν να μας πείσουν οι αρνητές της Αξιολόγησης. Από την παλιά και κακοτυπωμένη ανθρώπινη έκδοσή τους το 1982 έως και τώρα στη νεότερη έκδοσή τους το 2021, αυτά τα ανθρώπινα κακέκτυπα απομυζούν την δημιουργικότητα των υπολοίπων καταδικάζοντάς τους στην σιωπή.

Αλλά στάθηκε ισχυρή αφορμή η πανδημία ώστε να ξαναβρούν τον αυθεντικό ρόλο τους οι επιμορφώσεις, δηλαδή να βοηθήσουν στην σταδιακή αλλαγή της νοοτροπίας, από το Εγώ στο Εμείς, από την αδιαφάνεια και την σιωπή στην διαφάνεια και την δημιουργική σκέψη.

Ευτυχώς, γιατί το δημοκρατικό ανοιχτό σχολείο χρειάζεται κυρίως διαφάνεια και αίσθημα υπευθυνότητας. Όποιος δεν αντέχει αυτό κλίμα μάλλον θα πρέπει να αναπροσανατολιστεί επαγγελματικά.

Ετικέτες:

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση