Πρόκειται για το έργο «Αποκαθήλωση» που άφησε ημιτελές ο Τιτσιάνο. Οι έντονες πινελιές που χάραζαν τον καμβά θεωρήθηκαν από τους μεταγενέστερους κριτικούς ως νέα τεχνική που προμήνυε αρκετά ενωρίς τον ιμπρεσσιονισμό. Στην πραγματικότητα όμως είχε προκύψει η εξασθένηση της όρασης του Τιτσιάνο. Και αυτό γινόταν όλο και ευρύτερα γνωστό. Χρειαζόταν αρκετή απόσταση ο καλλιτέχνης για να καταλαβαίνει το αποτέλεσμα της κίνησής του πάνω στον καμβά, οπότε δεν μπορούσε να ελέγξει την λεπτομέρεια.
Η παράδοξη υπογραφή του στην εικόνα του Ευαγγελισμού(Chiesa di San Salvadore), «Titianus fecit fecit» έχει ερμηνευθεί ως η απάντηση του σε επικρίσεις που αμφισβητούσαν τις ικανότητές του σε προχωρημένη ηλικία.
Το εκπληκτικό όμως είναι ότι αυτή η τεχνική που δεν μοιάζει με εκείνη της νεότητάς του, έδωσε αριστουργήματα, όπως ο Ευαγγελισμός, ο Άγιος Σεβαστιανός (Ερμιτάζ), ο Άγιος Λαυρέντιος (Εσκοριάλ) και κυρίως η Αποκαθήλωση (Pietà, Gallerie dell’Accademia). Ο Τιτσιάνο, ο ζωγράφος που επί 70 έτη συνεχώς παρήγαγε αριστουργήματα,πέθανε υπέργηρος το 1576, σε ηλικία 103 ετών, όταν μια επιδημία πανώλης έπληττε την Βενετία.
Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓
Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.