spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Δημοψηφίσματα στην Ελλάδα

29 Ιουνίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα

Αθήνα
Επτά δημοψηφίσματα έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα από τη σύσταση του νεοελληνικού κράτους το 1831 και όλα τον 20ο αιώνα μέσα σε διάστημα 54 ετών. Από τα επτά δημοψηφίσματα στις έξι περιπτώσεις το ερώτημα να σχετίζεται με το πολίτευμα (βασιλευόμενη ή αβασίλευτη δημοκρατία) και σε μία για την έγκριση συντάγματος. Τρία από τα επτά δημοψηφίσματα διενεργήθηκαν από δικτατορικά καθεστώτα.

Συγκεκριμένα:

1920: Λίγο μετά τηυ νίκη στις βουλευτικές εκλογές, όπου έχασε ο Ελευθέριος Βενιζέλος εν μέσω της μικρασιατικής εκστρατείας, η νέα κυβέρνηση υπό τον Δημήτριο Ράλλη προκηρύσσει δημοψήφισμα για τις 5 Δεκεμβρίου με ερώτημα την επιστροφή του βασιλιά Κωνσταντίνου του Α’. Στο δημοψήφισμα δεν συμμετέχουν οι Φιλελεύθεροι. Η επάνοδος του εξόριστου βασιλιά εγκρίνεται με 99%.
Το αποτέλεσμα ενοχλεί τις συμμαχικές δυνάμεις: οι σύμμαχοι παύουν να υποστηρίζουν την Ελλάδα προσφέροντας την υποστήριξή τους προς την Τουρκία. Η αλλαγή της στάσης των συμμάχων θεωρείται ένας από τους παράγοντες που συνέλαβαν καθοριστικά στη μικρασιατική καταστροφή.
1924: Η Δ’ Συντακτική Εθνοσυνέλευση προκηρύσσει δημοψήφισμα για τις 13 Απριλίου με ερώτημα την κατάργηση της μοναρχίας. Η διαδικασία οργανώνεται από την κυβέρνηση Παπαναστασίου. Υπέρ της αβασίλευτης δημοκρατίας ψηφίζει το 69,95% των ψηφοφόρων και κατά το 30,05%. Την 1η Μαΐου της ίδιας χρονιάς ορκίζεται πρόεδρος της Δημοκρατίας ο Παύλος Κουντουριώτης.
1935: Προκηρύχθηκε από το διδακτορικό καθεστώς του Γεωργίου Κονδύλη κι έμεινε στην ιστορία ως “νόθο δημοψήφισμα”. Το ερώτημα ήταν η κατάργηση της αβασίλευτης δημοκρατίας. Σύμφωνα με το επίσημο αποτέλεσμα, υπέρ της βασιλευoμένης δημοκρατίας ψήφισε το 97,88% των ψηφοφόρων, ενώ το “όχι” απέσπασε μόλις το 2,12%.
1946: Η κυβέρνηση Κωνσταντίνου Τσαλδάρη προκηρύσσει δημοψήφισμα για την 1η Σεπτεμβρίου. Οι επιλογές ήταν τρεις: υπέρ ή κατά της επανόδου του βασιλιά και υπέρ της αβασίλευτης Δημοκρατίας. Υπέρ της επανόδου του βασιλιά Γεωργίου Β’ ψήφισε το 69%, κατά το 20% και υπέρ της αβασίλευτης Δημοκρατίας το 11%.
1968: Η χούντα των συνταγματαρχών διενεργεί δημοψήφισμα στις 29 Σεπτεμβρίου για σχέδιο συντάγματος που είχε εκπονήσει η ίδια. Στο δημοψήφισμα – παρωδία το “ναι” αποσπά ποσοστό 92,21% και το “όχι” το 7,79%. Στη διαδικασία δεν είχαν δικαίωμα συμμετοχής οι πολιτικοί κρατούμενοι που είχαν συλληφθεί ή εκτοπιστεί μετά το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου.
1973: Το δεύτερο δημοψήφισμα – παρωδία της απριλιανής δικτατορίας πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιουλίου εκείνου του έτους. Τα ερωτήματα σχετίζονταν με την έγκριση μεταρρύθμισης του συντάγματος του 1968, την εκλογή προέδρου (Γεώργιος Παπαδόπουλος) και αντιπροέδρου (Οδυσσέας Αγγελής) της Δημοκρατίας για θητεία οκτώ ετών και την κατάργηση της μοναρχίας. Υπέρ ψήφισε το 78,43% και κατά το 21,57%.
1974: Μετά την πτώση της δικτατορίας, η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή διενεργεί στις 8 Δεκεμβρίου δημοψήφισμα με ερώτημα τη μορφή του πολιτεύματος. Το δημοψήφισμα διενεργήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου. Το 69,2% των ψηφοφόρων ψηφίζει κατά της βασιλευόμενης δημοκρατίας και κατά το 30,82%.
Πηγή: Newsroom ΔΟΛ

Ετικέτες:·

3ο Λύκειο Ηλιούπολης, Σ΄ευχαριστώ!

27 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης

όμορφη και παράξενη πατρίδαΣήμερα το σχολείο μου ξεπέρασε τον εαυτό του. Δυο δάσκαλοι, ο Γιώργος Μπαρμπέρης με την Αντωνία Τσιμπλή και δεκαπέντε παιδιά επί δύο χρόνια, Σάββατα και Κυριακές σχεδίαζαν, μελετούσαν, διδάσκονταν και συνέθεταν μια καταπληκτική παράσταση. Το όνομά της «’Ομορφη και παράξενη πατρίδα». Είχαμε την τιμή να την παρακολουθήσουμε χθες και απόψε. Ευτυχώς, ανάμεσά μας υπάρχουν οι εμπνευσμένοι, οι ρωμαλέοι ρομαντικοί, οι αντιστεκόμενοι στην ευτέλεια και την προχειρότητα. Και παρά την πολεμική που δέχονται, που εκφράζεται άλλοτε με κριτική κι άλλοτε με ειρωνεία, τολμούν να αφήνουν το παιδαγωγικό τους ίχνος, ανεξίτηλο στη γη αυτής της Πατρίδας.

Ετικέτες:···

Το μέλλον μας είναι η δεκαετία του 80

27 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης

Μεταφέρω από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Κ»:

Νομική Αθηνών – «Ο ινστρούχτορας που σήμερα είναι υπουργός» Της Μαρίας Γαβουνέλη*

Πρωτοετής το 1981, θυμάμαι με εξαιρετική ενάργεια την παλλόμενη μάζα των πρωτοεμφανιζόμενων φοιτητών στο μεγάλο αμφιθέατρο Σβώλου στη Νομική, με ένα τεράστιο ανάγλυφο της κεφαλής του Σβώλου δίπλα στην είσοδο που ανακαλύψαμε στο τρίτο έτος, όταν ο Μιχάλης Σταθόπουλος ως πρύτανης καθάρισε τους τοίχους από εκατοντάδες στρώσεις αφισών. Στη γεμάτη αίθουσα πηγαινοέρχονταν κόσμος και κάθε τόσο κάποιος στεκόταν, «Συνάδελφοι!», φώναζε και μας καλωσόριζε εξ ονόματος μιας φοιτητικής παράταξης. Ωσπου μπαίνει στην αίθουσα μια κοπελίτσα κρατώντας μια «Βραδυνή». Ο ινστρούχτορας της Πανσπουδαστικής αρπάζει την εφημερίδα, την πετά κάτω, την πατά και δηλώνει «όσο ζω εγώ, αυτή η φυλλάδα δεν μπαίνει εδώ μέσα». Η αίθουσα παγώνει για μια στιγμή και μετά σηκώνεται διαμαρτυρόμενη για την απρόκλητη επιθετική ενέργεια. Ο ινστρούχτορας είναι σήμερα υπουργός.

Τον Μάιο 2008, νεοεκλεγμένη επίκουρη καθηγήτρια, έχω καλέσει δύο διπλωμάτες να μιλήσουν στους φοιτητές για τις επαγγελματικές προοπτικές του διεθνούς δικαίου. Η αίθουσα είναι γεμάτη ώσπου ανοίγει η πόρτα και καμιά σαρανταριά νεολαίοι μπαίνουν, πετούν χαρτάκια: «Η διπλωματία δεν είναι επιλογή, είναι των αφεντικών το δυνατό χαρτί», «Η καριέρα είναι το άλλοθι της υποταγής». Η ομήγυρις διαμαρτύρεται, αυτοί επιμένουν και προπηλακίζουν τους ομιλητές. Ο ένας μου δηλώνει ότι θα μείνει: «Μόλις γύρισα από τη Βηρυτό, δεν θα με φοβίσουν αυτοί!». Ο άλλος: «Μυρίζει μπαρούτι, να φεύγουμε σιγά-σιγά» – έγινε αργότερα σύμβουλος του τότε αρχηγού της αντιπολίτευσης. Κάποιος κινείται να γράψει με σπρέι στους καινούργιους πίνακες. Αρπάζω το σπρέι, κινούνται απειλητικά εναντίον μου, οι φοιτητές μου μπαίνουν μπροστά να με προστατεύσουν.

Αν κάτι άλλαξε, τα τελευταία χρόνια, ήταν η πεποίθηση ότι η βία δεν έχει θέση στην ακαδημαϊκή κοινότητα – παρά τις κακουχίες που συχνά υφιστάμεθα. Η σημαντικότερη ζημιά που κάνει η προτεινόμενη επιστροφή… στο μέλλον της δεκαετίας του ’80 είναι η θεσμική αποκατάσταση «όσων εξέθρεψαν τη βία». Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ηλεκτρονική ψηφοφορία, που επέτρεψε να αποφασίζουμε χωρίς να ψάχνουμε την κάλπη και χωρίς να μπαίνουν δυο-δυο οι ψηφοφόροι στο παραβάν για να δουν τι ψηφίζεις. Την ώρα που προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να κτίσουμε ένα καλύτερο δημόσιο πανεπιστήμιο χωρίς χρήματα αλλά με άριστους φοιτητές, γυρίζουμε πίσω στις χειρότερες στιγμές του παρελθόντος…

* Η κ. Μαρία Γαβουνέλη είναι επίκουρη καθηγήτρια Νομικής Αθηνών

Ετικέτες:

Günter Grass

14 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα

Günter Grass, Lifo, 14.04.2015

Günter Grass, Lifo, 14.04.2015

Η ομιλία του Günter Grass στην Αθήνα, την 20 Μαρτίου 1972 στο Θέατρο Άλφα, είχε τυπωθεί σ’ ένα δίγλωσσο (ελληνικά-γερμανικά) 24σέλιδο βιβλιαράκι υπό τον τίτλο «Λόγος εναντίον της συνήθειας/ Rede gegen dieGewöhnung» [Attika Press Verlag, Frankfurt/M 1972] και από ’κει μεταφέρω χαρακτηριστικά αποσπάσματα… Το έντυπο αυτό δεν είχε εκδοθεί στην Ελλάδα, ασχέτως αν εγώ (βλ. Φ. Τρούσας, www.lifo.gr) το βρήκα πριν μερικά χρόνια κάπου στο Παγκράτι…

Κυρίες και κύριοι,   Η εταιρεία Μελέτης Ελληνικών Προβλημάτων με προσκάλεσε να σας μιλήσω σαν συγγραφέας και σαν σοσιαλδημοκράτης. Ευχαριστώ για την πρόσκληση αυτή. Θα ήθελα κατ’ αρχάς ν’ αφήσω να εννοηθεί περί τίνος θα επιθυμούσα να μιλήσω, αλλά δεν μπορώ, και τέλος περί του τι πρέπει να παραλείψω, αποσιωπώντας το με τη συγκατάθεσή σας…   Όταν μιλώ εδώ για Δημοκρατία, κάθε Έλληνας δημοκράτης γνωρίζει ποια Δημοκρατία εννοώ, το πώς χάθηκε, ποιος, πριν απολεσθεί, την είχε διακωμωδήσει και τι πράγματι σημαίνει απώλεια των δημοκρατικών δικαιωμάτων. Σεις γνωρίζετε την ιστορία της χώρας σας. Δεν χρειάζεται να σας εξηγήσει ένας ξένος το πώς έγινε μπορετό να αναβιώσει η δικτατορία του Αυγούστου του 1936, ποιοι από τους κρατούντες είναι ικανοί να παίξουν σήμερα το ρόλο του Μεταξά και γιατί η ιστορία επαναλαμβανόμενη στήνει τις τραγωδίες της σαν φάρσες.     Εδώ, φυσικά, δεν είναι αναγκαίο να αναφέρει κανείς τα οικονομικά αίτια, μια και σας είναι γνωστές οι ομάδες συμφερόντων, που στην Ελλάδα του μεσοπολέμου και στη δεκαετία του ’60 αντιτάχθηκαν στη Δημοκρατία. Και δεν επιτρέπεται να αποτελέσει δικό μου έργο να κρίνω και να επικρίνω τα δημοκρατικά εκείνα κόμματα, που ο οπορτουνισμός ή η ιδεολογική τους τύφλωση κατέστησαν τη Δημοκρατία αναξιόπιστη και που είναι συνυπεύθυνα για τη χρεωκοπία της.(…)   Επίσης δεν επιθυμώ να καταφύγω σε παραβολές ή, ακόμα χειρότερα, σε ιστορικές μεταμφιέσεις. Γι’ αυτό άλλωστε δεν θα πω λέξη περί Χέλντερλιν και περί νεανικού φιλελληνικού ενθουσιασμού, ούτε για τον Λόρδο Βύρωνα, ούτε θα επιχειρήσω την «αναζήτηση της χώρας των Ελλήνων, με οδηγό τα μάτια της ψυχής»… θα πω μόνο τούτα τα λίγα:    Οι Έλληνες και οι Γερμανοί έχουν μια οδυνηρή, θα ’λεγα κακότυχη, σχέση με τη Δημοκρατία, μια σχέση που κάθε τόσο ανακοπτόταν και δεν είχε μια ευθύγραμμη εξέλιξη, όπως στην Αγγλία. … Η Ελλάδα είναι η έκφραση της Ευρώπης. Μόλις μαραζώσει η Ελευθερία στην Ελλάδα, η Ευρώπη φτωχαίνει. Επειδή ακριβώς σας αφαίρεσαν τα δημοκρατικά σας δικαιώματα, απειλούνται τα δικά μας. Η Δημοκρατία δίδαξε άλλους λαούς κι’ όχι το λαό της χώρας που την γέννησε. Τώρα έρχεται εδώ ο ευγνώμων μαθητής της με άδεια χέρια, ενώ του λείπουν κι οι κατάλληλες λέξεις… Πηγή: Lifo

Ετικέτες:··

Κ. Καβάφης

14 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα

Νέα εικόνα
«Πάντα η Αλεξάνδρεια είναι»: Επιστρέφοντας στην Καβαφική Αλεξάνδρεια , Τετάρτη 15 Απριλίου 2015|19:00
Η Στέγη και το Αρχείο Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση σας προσκαλούν σε μια συζήτηση για την Αλεξάνδρεια του παρελθόντος και του παρόντος. Η εκδήλωση έχει στόχο να διερευνήσει την ξεχωριστή θέση που καταλαμβάνει η Αλεξάνδρεια στην ιστορική και λογοτεχνική ιστορία της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.

Η συζήτηση μεταδίδεται με Live Streaming στα ελληνικά και τα αγγλικά.

 

Ετικέτες:··

Κώστα Βάρναλη, Οι πόνοι της Παναγίας

10 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Χωρίς κατηγορία

Ο θρήνος της Παναγίας

Ο θρήνος της Παναγίας

Οι πόνοι της Παναγίας

Πού να σε κρύψω, γιόκα μου, να μη σε φτάνουν οι κακοί;
Σε ποιο νησί του ωκεανού, σε ποια κορφήν ερημική;
Δε θα σε μάθω να μιλάς και τ’ άδικο φωνάζεις.
Ξαίρω πως θάχεις την καρδιά τόσο καλή, τόσο γλυκή,
που με τα βρόχια της οργής ταχιά θε να σπαράζεις.

Συ θάχεις μάτια γαλανά, θάχεις κορμάκι τρυφερό,
θα σε φυλάω από ματιά κακή κι από κακόν καιρό,
από το πρώτο ξάφνισμα της ξυπνημένης νιότης.
Δεν είσαι συ για μάχητες, δεν είσαι συ για το σταυρό,
Εσύ νοικοκερόπουλο, όχι σκλάβος ή προδότης.

Τη νύχτα θα σηκώνομαι κι αγάλια θα νυχοπατώ,
να σκύβω, την ανάσα σου ν’ ακώ, πουλάκι μου ζεστό,
να σου τοιμάζω στη φωτιά γάλα και χαμομήλι
κι ύστερ’ απ’ το παράθυρο με καρδιοχτύπι να κοιτώ,
που θα πηγαίνεις στο σκολειό με πλάκα και κοντύλι…

Κι αν κάποτε τα φρένα σου μ’ αλήθεια, φως της αστραπής,
χτυπήσει ο Κύρης τα’ ουρανού, παιδάκι μου να μη την πεις,
θεριά οι ανθρώποι, δεν μπορούν το φως να το σηκώσουν.
Δεν είν’αλήθεια πιο χρυσή, σαν την αλήθεια της σιωπής.
Χίλιες φορές να γεννηθείς, τόσες θα σε σταυρώσουν. 

Κώστας Βάρναλης

Ετικέτες:·

Σήμερα μαύρος Ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα

10 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Χωρίς κατηγορία

Veronese_Crucifixion_1580

Veronese_Crucifixion_1580

[Μοιρολόγι για τα Πάθη του Ιησού]

Σήμερα μαύρος Ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα,

σήμερα όλοι θλίβουνται και τα βουνά λυπούνται,

σήμερα έβαλαν βουλή οι άνομοι Οβραίοι,

οι άνομοι και τα σκυλιά κι’ οι τρισκαταραμένοι

για να σταυρώσουν το Χριστό, τον Αφέντη Βασιλέα.

Ο Κύριος ηθέλησε να μπει σε περιβόλι

να λάβει δείπνον μυστικόν για να τον λάβουν όλοι.

Κι’ η Παναγιά η Δέσποινα καθόταν μοναχή της,

τας προσευχάς της έκανε για το μονογενή της.

 Φωνή τους ήρθ’ εξ Ουρανού απ’ Αρχαγγέλου στόμα:

 -Φτάνουν κυρά μου οι προσευχές, φτάνουν κι’ οι μετάνοιες,

το γυιό σου τον επιάσανε και στο φονιά τον πάνε

και στου Πιλάτου την αυλή εκεί τον τον τυραγνάνε.

 -Χαλκιά-χαλκιά, φτιάσε καρφιά, φτιάσε τρία περόνια.

 Και κείνος ο παράνομος βαρεί και φτάχνει πέντε.

 -Συ Φαραέ, που τά ‘φτιασες πρέπει να μας διδάξεις.

 -Βάλε τα δυο στα χέρια του και τ’ άλλα δυο στα πόδια,

το πέμπτο το φαρμακερό βάλε το στην καρδιά του,

να στάξει αίμα και νερό να λιγωθεί η καρδιά του.

 Κι’ η Παναγιά σαν τάκουσε έπεσε και λιγώθη,

σταμνί νερό της ρίξανε, τρία κανάτια μόσχο

για να της ερθ’ ο λογισμός, για να της έρθει ο νους της.

Κι’ όταν της ηρθ’ ο λογισμός, κι’ όταν της ηρθ’ ο νους της,

ζητά μαχαίρι να σφαγεί, ζητά φωτιά να πέσει,

ζητά γκρεμό να γκρεμιστεί για το μονογενή της.

 -Μην σφάζεσαι, Μανούλα μου, δεν σφάζονται οι μανάδες

Μην καίγεσαι, Μανούλα μου, δεν καίγονται οι μανάδες.

Λάβε, κυρά μ’ υπομονή, λάβε, κύρά μ’ ανέση.

 -Και πώς να λάβω υπομονή και πώς να λάβω ανέση,

που έχω γυιο μονογενή και κείνον Σταυρωμένον.

 Κι’ η Μάρθα κι’ η Μαγδαληνή και του Λαζάρου η μάνα

και του Ιακώβου η αδερφή, κι’ οι τέσσερες αντάμα,

επήραν το στρατί-στρατί, στρατί το μονοπάτι

και το στρατί τους έβγαλε μες του ληστή την πόρτα.

 -Άνοιξε πόρτα του ληστή και πόρτα του Πιλάτου.

 Κι’ η πόρτα από το φόβο της ανοίγει μοναχή της.

Τηράει δεξιά, τηράει ζερβά, κανέναν δεν γνωρίζει,

τηράει δεξιώτερα βλέπει τον Αϊγιάννη,

 Αγιέ μου Γιάννη Πρόδρομε και βαπτιστή του γυιου μου,

μην είδες τον υγιόκα μου και τον διδάσκαλόν σου;

 -Δεν έχω στόμα να σου πω, γλώσσα να σου μιλήσω,

δεν έχω χεροπάλαμα για να σου τόνε δείξω.

Βλέπεις Εκείνον το γυμνό, τον παραπονεμένο,

οπού φορεί πουκάμισο στο αίμα βουτηγμένο,

οπού φορεί στην κεφαλή αγκάθινο στεφάνι;

Αυτός είναι ο γυιόκας σου και με ο δάσκαλός μου!

 Κι’ η Παναγιά πλησίασε γλυκά τον αγκαλιάζει.

-Δε μου μιλάς παιδάκι μου, δε μου μιλάς παιδί μου;

 -Τι να σου πω, Μανούλα μου, που διάφορο δεν έχεις•

μόνο το μέγα-Σάββατο κατά το μεσονύχτι,

που θα λαλήσει ο πετεινός και σημάνουν οι καμπάνες,

τότε και συ, Μανούλα μου, θάχεις χαρά μεγάλη!

Σημαίνει ο Θεός, σημαίνει η γη, σημαίνουν τα Ουράνια,

σημαίνει κι’ η Άγια Σοφία με τις πολλές καμπάνες.

Όποιος τ’ ακούει σώζεται κι’ όποιος το λέει αγιάζει,

κι’ όποιος το καλοφουγκραστεί Παράδεισο θα λάβει,

Παράδεισο και λίβανο απ’ τον Άγιο Τάφο. 

Πηγή για το έργο του Veronese: Bible paintings: Jesus on the cross

Ετικέτες:·

Η πρώτη απεικόνιση της Σταύρωσης

10 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Γενικά

Η Σταύρωση από περγαμηνή του 586 μ.Χ.

Θεωρείται ως η πρώτη απεικόνιση της Σταύρωσης. Περιλαμβάνεται στο Ευαγγέλιο της Απάμειας, το οποίο είναι χειρόγραφη περγαμηνή των τεσσάρων Ευαγγελίων στην ελληνική γλώσσα. Δημιουργήθηκε το 586 στη Μονή του Αγίου Ιωάννη στην Απάμεια της Συρίας. Από το 1573 φυλάσσεται  στην Φλωρεντία και σήμερα είναι μέλος της συλλογής της Βιβλιοθήκης των Μεδίκων Biblioteca Medicea Laurenziana. Μέχρι τις αρχές του 16ου αιώνα βρίσκονταν στην ιδιοκτησία του Πατριαρχείου των Μαρωνιτών.

Ετικέτες:

Η κουλτούρα της αγένειας

9 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Χωρίς κατηγορία

«ΟΤΑΝ ΣΥΝΑΝΤΙΟΥΝΤΑΙ ΤΥΧΑΙΑ ΔΥΟ ΑΓΝΩΣΤΟΙ στον δρόμο, έλεγε ο Έρβιν Γκόφμαν (Αμερικανός κοινωνιολόγος των ηθών της καθημερινής ζωής), αυτό που ακούγεται συχνότερα να βγαίνει από το στόμα τους είναι “καλημέρα” και “συγγνώμη”. Και συμπλήρωνε: Αυτά τα “καλημέρα” και τα “συγγνώμη” πρέπει να τα λάβουμε σοβαρά υπόψη και να τα μελετήσουμε, αν θέλουμε να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί μια κοινωνία. ΑΝ Ο ΓΚΟΦΜΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ σε ένα ελληνικό αστικό κέντρο τού σήμερα, ας πούμε στην πρωτεύουσα, θα παρατηρούσε ότι όταν συναντιούνται δύο άγνωστοι μπορούν να ακουστούν πολλά διαφορετικά πράγματα, εκ των οποίων σπανιότερα “καλημέρα” και “συγγνώμη”. Ο εισαγωγικός χαιρετισμός συχνά απουσιάζει ή στην καλύτερη περίπτωση αντικαθίσταται από ένα, μάλλον επιθετικό, “να σας πω!”. Η έκφραση δε του αιτήματος που πυροδοτεί την επικοινωνία είναι συχνά αδιαμεσολάβητη: “Θέλω αυτό” ή “Έχετε το τάδε;”

[Πηγή: www.doctv.gr]

Ετικέτες:·

Twitter και Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

8 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · υπολογιστής

Λογαριασμό στο twitter, με την ονομασία «cyberalertGR», δημιούργησε η Δίωξη Ηλεκρονικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων που έχει αναπτύξει για την επικοινωνία με το κοινό. Βασικός στόχος της ενέργειας αυτής είναι η άμεση και σε πραγματικό χρόνο (real time) ενημέρωση των πολιτών, (παιδιών, γονέων, επιχειρηματικού κόσμου, χρηστών του διαδικτύου), για νέους κινδύνους αλλά και για τάσεις στον τομέα του κυβερνοεγκλήματος, που ανακύπτουν καθημερινά στο διαδίκτυο. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες να ενημερώσουν άμεσα τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε περίπτωση κινδύνου ή απειλής στο διαδίκτυο. Σημειώνεται ότι το κανάλι επικοινωνίας μέσω twitter προσφέρει αμεσότητα, ευκολία στη διαχείριση, συντομία στις ενημερώσεις, ενώ άτομα που δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις μπορούν να το χρησιμοποιήσουν εύκολα.

Από την αστυνομία υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

– Τηλεφωνικά στον αριθμό: 111 88

– Στέλνοντας e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr

– Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – android: CYBER KID

ΠΗΓΗ: ΑΠΕΜΠΕ

Ετικέτες:····

Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

8 Απριλίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

Αναλυτικά στο νέο σύστημα:

1. Η δομή του ωρολογίου προγράμματος διαμορφώνεται σε τρεις ομάδες προσανατολισμού: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Συνολικά οι μαθητές/τριες θα παρακολουθούν 32 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στη Γ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ και 25 ώρες στη Δ΄ τάξη του Εσπερινού ΓΕΛ.

2. Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια. Ειδικά για τα Λατινικά Θεωρητικού προσανατολισμού και τη Χημεία Θετικού προσανατολισμού επιστημονικές ομάδες που έχουν συγκροτηθεί εργάζονται για την προσαρμογή της διδακτέας ύλης, καθώς η διδασκαλία τους δεν προβλεπόταν στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου για τη φετινή Β΄ Τάξη.

3. Το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου συνολικά περιλαμβάνει 15 ώρες. Τα διδασκόμενα μαθήματα είναι πέντε (5) αλλά δεν είναι και τα πέντε πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Ανά ομάδα προσανατολισμού το πρόγραμμα είναι το εξής:

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία Κατεύθυνσης, Λατινικά, Λογοτεχνία Κατεύθυνσης, Κοινωνιολογία

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά Κατεύθυνσης, Φυσική Κατεύθυνσης, Χημεία Κατεύθυνσης, Βιολογία Κατεύθυνσης, ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής: Μαθηματικά Κατεύθυνσης, ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας), Ιστορία Κατεύθυνσης, ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον). Κοινωνιολογία

4. Τα Επιστημονικά πεδία ορίζονται ως εξής:

1ο Επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές)

2ο Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)

3ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)

4ο Επιστημονικό πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)

5ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής)

Με υπουργική απόφαση θα καταταχθούν τα Τμήματα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ στα παραπάνω Επιστημονικά Πεδία.

5. Στις Εξετάσεις Εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-16 δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:

α. Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα και να είναι υποψήφιοι/ες σε ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής (Ν.4186/2013).

β. Αν οι υποψήφιοι/ες επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, θα πρέπει να επιλέξουν και ένα 5ο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού), όπως αυτά περιγράφονται στους πίνακες που ακολουθούν.

6. Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από τρία επιστημονικά πεδία το ένα ή τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.

7. Στον υπολογισμό των μορίων, δύο από τα τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν σε ένα Επιστημονικό Πεδίο θα έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας, που θα ορισθεί με υπουργική απόφαση.

8. Στο 4ο επιστημονικό πεδίο η πρόσβαση είναι εφικτή από όλες τις ομάδες προσανατολισμού.

Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Κάθε ομάδα Προσανατολισμού έχει τρία κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η Ομάδα Προσανατολισμού. Το τέταρτο μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Με ένα διαφορετικό τέταρτο μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού παρέχει τρεις επιλογές από τις οποίες κάθε υποψήφιος μπορεί να επιλέξει μία ή δύο.

Τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού και ανά επιστημονικό πεδίο περιγράφονται αναλυτικά:

Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Ν. Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία

Λατινικά > Ανθρωπιστικές Επιστήμες

Βιολογία Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Υγείας

Μαθηματικά Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το παραπάνω:

α. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

β. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση με μειωμένα μόρια στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

γ. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

Ν. Γλώσσα, Φυσική, Χημεία

Μαθηματικά > Θετικές Επιστήμες

Βιολογία > Επιστήμες Υγείας

Ιστορία Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το παραπάνω:

α. Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.

β. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

γ. Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

Έκθεση, Μαθηματικά, ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)

ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) > Οικονομικές – Πληροφορικής

Βιολογία Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Υγείας

Ιστορία Γενικής Παιδείας > Επιστήμες Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το παραπάνω:

α. Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση με μειωμένα μόρια στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

β. Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Κατεύθυνσης, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

γ. Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.

Ετικέτες:·

Κάτω το βιβλίο! Ζήτω το tablet

14 Μαρτίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Γενικά

Αντί για τετράδιο, οι μαθητές κρατούν στο χέρι το «τάμπλετ» ή το «iPad» μέσα στην τάξη, συμπληρώνουν το τεστ και το στέλνουν στον καθηγητή, ο οποίος το διορθώνει άμεσα.

Η διδασκαλία με τη χρήση φορητών συσκευών εφαρμόστηκε πιλοτικά στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο της Θεσσαλονίκης, όπου αξιοποιούνται και άλλα βοηθητικά εργαλεία στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, όπως οι πίνακες αφής και η ηλεκτρονική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης e-learning.

Οι εμπειρίες και οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις εφαρμογές των νέων τεχνολογιών στο σχολείο θα βρεθούν στο επίκεντρο της 3ης ημερίδας με θέμα «Το Σχολείο στην Ψηφιακή Εποχή: Δράσεις – Καινοτοµίες – Διά Βίου Μάθηση», η οποία διοργανώνεται το Σάββατο από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο σε συνεργασία µε τη Microsoft Hellas και µε την υποστήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 9.30 π.μ., στις εγκαταστάσεις του δημοτικού σχολείου του Αριστοτέλειου Κολλεγίου, στο Πανόραμα (Κέννεντυ 50). θα μιλήσουν πανεπιστημιακοί, σύμβουλοι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθηγητές και σύµβουλοι εταιριών και φορέων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τεχνολογικών εφαρµογών στην εκπαίδευση. Μεταξύ των εισηγητών είναι και ο αναπληρωτής καθηγητής, διευθυντής του Τμήματος Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, Δημήτρης Βλαχόπουλος. Στην εκδήλωση θα συζητηθούν ζητήματα όπως η διδασκαλία µε tablets, η περαιτέρω αξιοποίηση των διαδραστικών πινάκων και η πλατφόρµα e-learning.

Πηγή: εφημερίδα αγγελιοφόρος

Ετικέτες:

Όταν η ελπίδα στηρίζεται στην ακρισία!

24 Ιανουαρίου 2015 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα

 

 

makris23012015-thumb-large

Πριν ψηφίσετε, δείτε ή ακούστε τη συζήτηση: http://www.skai.gr/tv/show/?showid=64393 

 

Ετικέτες:·

Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, Τα πτερόεντα δώρα

20 Δεκεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Χωρίς κατηγορία

Νέα εικόνα (2)Ξένος τοῦ κόσμου καὶ τῆς σαρκός, κατῆλθε τὴν παραμονὴν ἀπὸ τὰ ὕψη, συστείλας τὰς πτέρυγας ὅπως τὰς κρύπτῃ, θεῖος ἄγγελος. Ἔφερε δῶρα ἀπὸ τὰ ἄνω βασίλεια διὰ νὰ φιλεύσῃ τοὺς κατοίκους τῆς πρωτευούσης. Ἦτον ὁ καλὸς ἄγγελος τῆς πόλεως.

Ἐκράτει εἰς τὴν χεῖρα ἓν ἄστρον καὶ ἐπὶ τοῦ στέρνου του ἔπαλλε ζωὴ καὶ δύναμις, καὶ ἀπὸ τὸ στόμα του ἐξήρχετο πνοὴ θείας γαλήνης. Τὰ τρία ταῦτα δῶρα ἤθελε νὰ μεταδώσῃ εἰς ὅλους ὅσοι προθύμως τὰ δέχονται…

Εἰσῆλθεν ἐν πρώτοις εἰς ἓν ἀρχοντικὸν μέγαρον. Εἶδεν ἐκεῖ τὸ ψεῦδος καὶ τὴν σεμνοτυφίαν, τὴν ἀνίαν καὶ τὸ ἀνωφελὲς τῆς ζωῆς ζωγραφισμένα εἰς τὰ πρόσωπα τοῦ ἀνδρὸς καὶ τῆς γυναικός, καὶ ἤκουσε τὰ δύο τεκνία νὰ ψελλίζωσι λέξεις εἰς ἄγνωστον γλῶσσαν. Ὁ Ἄγγελος ἐπῆρε τὰ τρία οὐράνια δῶρά του, καὶ ἔφυγε τρέχων ἐκεῖθεν.

Ἐπῆγεν εἰς τὴν καλύβην πτωχοῦ ἀνθρώπου. Ὁ ἀνὴρ ἔλειπεν ὅλην τὴν ἑσπέραν εἰς τὴν ταβέρναν. Ἡ γυνὴ ἐπροσπάθει ν᾿ ἀποκοιμίσῃ μὲ ὀλίγον ξηρὸν ἄρτον τὰ πέντε τέκνα, βλασφημοῦσα ἅμα τὴν ὥραν ποὺ εἶχεν ὑπανδρευθῆ. Τὰ μεσάνυχτα ἐπέστρεψεν ὁ σύζυγός της• αὐτὴ τὸν ὕβρισε νευρικὴ μὲ φωνὴν ὀξεῖαν, ἐκεῖνος τὴν ἔδειρε μὲ τὴν ράβδον τὴν ὀζώδη, καὶ μετ᾿ ὀλίγον οἱ δύο ἐπλάγιασαν χωρὶς νὰ κάμουν τὴν προσευχήν των, καὶ ἤρχισαν νὰ ροχαλίζουν μὲ βαρεῖς τόνους. Ἔφυγεν ἐκεῖθεν ὁ Ἄγγελος.

Ἀνέβη εἰς μέγα κτίριον πλουσίως φωτισμένον. Ἦσαν ἐκεῖ πολλὰ δωμάτια μὲ τραπέζας, κ᾿ ἐπάνω των ἔκυπτον ἄνθρωποι μετροῦντες ἀδιακόπως χρήματα, παίζοντες μὲ χαρτία. Ὠχροὶ καὶ δυστυχεῖς, ὅλη ἡ ψυχή των ἦτο συγκεντρωμένη εἰς τὴν ἀσχολίαν ταύτην. Ὁ Ἄγγελος ἐκάλυψε τὸ πρόσωπον μὲ τὰς πτέρυγάς του διὰ νὰ μὴ βλέπῃ κ᾿ ἔφυγε δρομαῖος.

Εἰς τὸν δρόμον συνήντησε πολλοὺς ἀνθρώπους, ἄλλους ἐξερχομένους ἀπὸ τὰ καπηλεῖα, οἰνοβαρεῖς, καὶ ἄλλους κατερχομένους ἀπὸ τὰ χαρτοπαίγνια, μεθύοντας χειροτέραν μέθην. Τινὰς εἶδε ν᾿ ἀσχημονοῦν, καὶ τινὰς ἤκουσε νὰ βλασφημοῦν τὸν Ἁι-Βασίλην ὡς πταίστην. Ὁ Ἄγγελος ἐκάλυψε μὲ τὰς πτέρυγας τὰ ὦτα, διὰ νὰ μὴν ἀκούῃ, καὶ ἀντιπαρῆλθεν.

Ὑπέφωσκεν ἤδη ἡ πρωία τῆς πρωτοχρονιᾶς, καὶ ὁ Ἄγγελος διὰ νὰ παρηγορηθῇ, εἰσῆλθεν εἰς μίαν ἐκκλησίαν.

Ἀμέσως πλησίον τῆς θύρας εἶδεν ἀνθρώπους νὰ μετροῦν νομίσματα, μόνον πὼς δὲν εἶχον παιγνιόχαρτα εἰς τὰς χεῖρας• καὶ εἰς τὸ βάθος, ἀντίκρυσεν ἕνα ἄνθρωπον χρυσοστόλιστον καὶ μιτροφοροῦντα ὡς Μῆδον σατράπην τῆς ἐποχῆς τοῦ Δαρείου, ποιοῦντα διαφόρους ἀκκισμοὺς καὶ ἐπιτηδευμένας κινήσεις. Δεξιὰ καὶ ἀριστερὰ ἄλλοι μερικοὶ ἔψαλλον μὲ πεπλασμένας φωνάς: Τὸν Δεσπότην καὶ ἀρχιερέα!

Ὁ Ἄγγελος δὲν εὗρε παρηγορίαν. Ἐπῆρε τὰ πτερόεντα δῶρά του ― τὸ ἄστρον τὸ προωρισμένον νὰ λάμπῃ εἰς τὰς συνειδήσεις, τὴν αὔραν, τὴν ἱκανὴν διὰ νὰ δροσίζῃ τὰς ψυχάς, καὶ τὴν ζωήν, τὴν πλασμένην διὰ νὰ πάλλῃ εἰς τὰς καρδίας, ἐτάνυσε τὰς πτέρυγας, καὶ ἐπανῆλθεν εἰς τὰς οὐρανίας ἁψῖδας.

 

Ετικέτες:··

Δάσκαλε, οι ευθύνες σου …

18 Δεκεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης

Ήμουν κι εγώ ανάμεσα σε εκείνους, που την δεκαετία του ογδόντα με την ανοχή και την σιωπή τους έριχναν νερό και λίπασμα στα φυντανάκια μαθητές μας, λαϊκούς αγωνιστές των αποχών. (Από το 1990 οι αποχές προβιβάστηκαν σε καταλήψεις). Δεν τα «διαφώτιζα», αλλά ο φόβος και η αδυναμία μου να αντισταθώ ανοιχτά στην λαίλαπα του μοντερνισμού, του λαϊκισμού και του υποτιθέμενου προοδευτισμού, άφηνε χωρίς εμπόδια τους συναδέλφους μου που αλώνιζαν και κατέστρεφαν καρδούλες και συνειδήσεις. Τι κι αν μέσα στην τάξη έκανα το διαφορετικό; Τι κι αν στους λίγους κάθε χρόνο μαθητές μου άφηνα κι αφήνω ένα ίχνος εθνικής ευπρέπειας; Μια τέτοια εθνική καταστροφή έγινε τότε και συνεχίζεται έκτοτε. Το είπε κι ο Μοντεσκιέ, μια κοινωνία κατεβαίνει τον κατήφορο μέσα σε ένα μήνα και ανεβαίνει τον ανήφορο σε 500 χρόνια! Βλέπουμε γύρω μας ανθρώπους που ανερυθρίαστα έρχονται να σώσουν τον τόπο, πεινασμένοι για εξουσία και λιλιά χρωματιστά. Κι είναι τόσοι πολλοί, οι κακοί, οι επικίνδυνοι κι οι άχρηστοι, αχ οι άχρηστοι (!), που δεν μπορείς να διακρίνεις τους καλούς.  Γι’ αυτό ας ακούμε κάποιες φωνές και ας διαβάζουμε  τα κείμενα, που έχουν ανθρωποκεντρικά ηχηρό λόγο, όπως το κείμενο που ακολουθεί: 

Τα λεφτά δεν τα βγάζουν τα συρτάρια,  Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

 Όταν ήμουν πολύ μικρός, νόμιζα πως τα χρήματα τα βγάζουν οι τσέπες και τα συρτάρια. Απορούσα, όταν ζητούσα κάτι και μερικές φορές οι δικοί μου το αρνιόντουσαν, εξηγώντας μου πως δεν μπορούν. Ήδη πριν το νηπιαγωγείο μπόρεσα να συνδυάσω τα χρήματα με την κούραση του πατέρα μου, όταν γυρνούσε με την μοτοσυκλέτα από το λιμάνι και με τον ήχο της ραπτομηχανής της μάνας μου, που με ξυπνούσε το πρωί και με αποκοίμιζε το βράδυ. Και πολύ αργότερα «χορηγός» των σπουδών μου στην Θεσσαλονίκη ήταν η .Singer. Κατάλαβα γρήγορα πως η ζωή είναι αγώνας, πως τα χρήματα δεν τα βγάζουν ούτε οι τσέπες, ούτε τα συρτάρια και κανείς, πλην της οικογένειας, δεν χαρίζει τίποτα στους ανθρώπους και στις πατρίδες τους.

 Ακούω λοιπόν τους ζουρνάδες και τις λύρες του Τσίπρα, την πλήρη έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα, την τερατώδη τυχοδιωκτική προσέγγιση ενός ανύπαρκτου τσαμπουκά, που αν δεν είναι απλά τυχοδιωκτικά ψεύδη με στόχο την εξουσία, άνευ όρων, τότε μάλλον το επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει αυτό που πίστευα στα τρία μου, πως τα λεφτά τα βγάζουν οι τσέπες και τα συρτάρια.

 Πέραν της μουσικής επένδυσης με ζουρνά ή λύρα, το «ευφυές» σχέδιο της Κουμουνδούρου, συνοψίζεται στα εξής: θα πουλήσουμε μαγκιά κι αν οι «Κουτόφραγκοι» δεν υποχωρήσουν, τότε δεν θα πληρώσουμε τα ομόλογα του 2015, επικαλούμενοι την ηθική, τις αξίες και θεωρίες της αριστεράς, σαν, τάχα, μου πρωτοπορία ενός μέλλοντος Νότου να εξεγερθεί . Κι αν φάμε πόρτα, μετά θα κουρέψουμε μόνοι μας το χρέος και θα βγάλουμε άλλα ομόλογα, τα οποία θα τους υποχρεώσουμε, με μαγικό τρόπο, να τα αγοράσουν και αυτά κι ύστερα, άμα μας κάνει κέφι, δεν θα τα πληρώσουμε ούτε αυτά και θα ξαναβγάλουμε άλλα. Θα κάνουμε «επανάσταση» εξόδοις των δανειστών μας. Με τα χρήματα που θα τους υποχρεώσουμε να μας δώσουν θα ξαναφτιάξουμε την καταβόθρα της Ολυμπιακής, της ΕΡΤ, θα ξαναγοράσουμε τις ιδιωτικοποιημένες εταιρείες, θα προσλάβουμε μιλιούνια, θα μοιράσουμε παρά με ουρά.

 Κι όλα αυτά θα γίνουν, γιατί θα φοβίσουμε τους Γερμανούς, το ΔΝΤ, όλους τους δανειστές και την Ε.Ε., γιατί θα φοβηθούν για το Ευρώ και πως θα χάσουν τα λεφτά τους. Με λίγα λόγια, θα τους εκβιάσουμε κι αντί για την βήμα – βήμα έξοδο από την κρίση, θα τα βάλουμε όλα στο ζερό, γιατί ο Αλέξης δεν τα σηκώνει αυτά κι άμα θυμώσει θα κρατήσει την ανάσα του ώσπου να σκάσει.

 Δεν θέλω να στεναχωρήσω μερικούς αλλά, πιστέψτε με, ο Τσίπρας δεν είναι ο Λένιν, ούτε η Ζωζώκα είναι η Αλεξάνδρα Κολοντάϊ. Ένας τριτοκοσμικός λαϊκιστής είναι, χωρίς καν την αρειμάνια γενναιότητα του Φιντέλ ή το πετρέλαιο του Τσάβεζ. Ένας μέτριος καταληψίας του Λυκείου του. Ούτε καν ο Αντρέας είναι, όπως τον προμοτάρει ο φίλος μου ο Αιμίλιος. Μόνο φαλάκρα και ζιβάγκο με photoshop δεν του έχουν βάλει. Διότι, αδέρφια, ο Αντρέας, εκτός από ισχυρή προσωπικότητα, το 1981 είχε γεμάτα τα ταμεία από την «επάρατο Δεξιά», είχε δυο μεγάλους αντίπαλους συνασπισμούς να παίξει ανάμεσα τους τα παιχνίδια του και ερχόταν και ο πακτωλός των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.

(Το πλήρες κείμενο βρίσκεται: http://www.antinews.gr/Antitheseis/ta-lefta-den-ta-bgazoun-ta-surtaria_1/)

Ετικέτες: