spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

«Γιατί κομματικές νεολαίες στα πανεπιστήμια»

3 Δεκεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, εκπαίδευση, ιστορία της εκπαίδευσης

Γιατί κομματικές νεολαίες στα πανεπιστήμια, Του Χρήστου Γιανναρά

 Το Πανεπιστήμιο Αθηνών ανακοίνωσε: «Θα εισηγηθούμε στις επιμέρους Σχολές τη διεξαγωγή ηλεκτρονικών δημοψηφισμάτων κατά Τμήματα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην πλειοψηφία των φοιτητών να αποφασίζουν όλοι απευθείας ως προς την εκάστοτε διακοπή των μαθημάτων. Να δοθεί στη δημοκρατική πλειοψηφία η σύγχρονη δυνατότητα να μιλήσει και να χειριστεί τις τύχες της αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της».

 Πρώτο λάθος στο γενναίο και τίμιο αυτό κείμενο: ΄Οταν η παρακμιακή διάλυση είναι παγιωμένο καθεστώς, η τετράγωνη λογική της δημοκρατίας δεν έχει καμιά ελπίδα αποτελεσματικότητας. Οι μειοψηφίες της βίας και του ετσιθελισμού δεν πείθονται από τη γλώσσα της λογικής κοινωνίας και το χάος δεν τιθασεύεται με «βελτιώσεις». Στα ελλαδικά πανεπιστήμια της «μεταπολίτευσης» κάποιοι ετοιμάζουν την κομματική τους καριέρα, παγερά αδιάφοροι για την όποια λαχτάρα επενδύουν παιδιά στη σπουδή και στην έρευνα ή για την ελπίδα στενεμένων οικογενειών να κερδίζουν οι κλώνοι τους με τη σπουδή το ψωμί τους.

 Δεύτερο λάθος στο μαχητικά δημοκρατικό πρυτανικό κείμενο: ΄Οταν το μπάχαλο είναι «κατάκτηση», εδώ και σαράντα ολόκληρα χρόνια, μια πρυτανεία με ρεαλιστικό αυτοσεβασμό δεν «εισηγείται», απλώς αρνείται να παίξει στο ίδιο γήπεδο. Οργανώνει τότε λ.χ., με το ανθρώπινο δυναμικό των ειδικών Σχολών που διαθέτει και ασκούμενους φοιτητές, πανελλήνια δημοσκόπηση: «Θέλετε πανεπιστήμια για να υπηρετούν τη σπουδή και την έρευνα ή πανεπιστήμια – αρένες της κομματικής κοκορομαχίας;». Να έχει στο χέρι η πρυτανεία ξεκάθαρα εκφρασμένη την κοινωνική βούληση. Όπλο απέναντι στον φασισμό, στον τραμπουκισμό, στην ασυδοσία.

 Τρίτο λάθος του σώφρονος πρυτανικού κειμένου: Απευθύνεται στους υποκινούμενους, όχι στους υποκινητές, στους αφιονισμένους εκτελεστές, όχι στα κέντρα που τους κατευθύνουν. Παραδειγματικά και πάλι: Μια πρυτανεία που ψηφίζεται για να διαχειριστεί την ευθύνη λειτουργίας του πρώτου πανεπιστημίου της χώρας, με δεδομένη τη σαραντάχρονη ατίμωση και τον ευτελισμό του από τη φασιστική ασυδοσία των κομματικών νεολαιών, ζητάει από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να συγκαλέσει σύσκεψη των κομματικών αρχηγών. Και τους προκαλεί: «Θα αποσύρετε τις κομματικές νεολαίες σας από τα πανεπιστήμια; Θα πάψετε να χρησιμοποιείτε τις εκλογές του φοιτητικού συνδικαλισμού σαν προκριματικές για την καταμέτρηση της δύναμης των κομμάτων σας; Εμείς, από δω και πέρα θα τηρήσουμε τον νόμο: για κάθε παρανομία στα πανεπιστήμια θα καλείται ο εισαγγελέας και η αστυνομία».

 Ο φασισμός της κομματοκρατίας έχει, έντεχνα, εξαλείψει από τις μάζες τη συνείδηση ότι η αστυνόμευση είναι κοινωνικό λειτούργημα, συμφωνημένο από όλους όσους αποδεχόμαστε το Σύνταγμα της χώρας. Οι κάποιοι αστυνομικοί υπάλληλοι που κάνουν παράχρηση των αρμοδιοτήτων τους δεν είναι περισσότεροι από τους αντίστοιχους υπαλλήλους των εφοριών ή της πολεοδομίας. Η επέμβαση της αστυνομίας στα πανεπιστήμια είναι επέμβαση των εντεταλμένων της λαϊκής βούλησης, της βούλησης να γίνονται σεβαστοί οι νόμοι, να πατάσσεται η παρανομία, να μην είναι ασύδοτα τα κομματικά πρακτοράκια ή οι ψυχανώμαλοι θεριακλήδες κάθε σέχτας ιδεολογικής. Δεν υπάρχει δημοκρατία χωρίς αστυνόμευση της αυθαιρεσίας, της βίας, του ετσιθελισμού, από οπουδήποτε κι αν προέρχεται.

 Η σύγχυση περνάει από τις συνειδήσεις στη γλώσσα: Η φασιστική συμπεριφορά ονοματίζεται «δημοκρατικό δικαίωμα», ο τραμπουκισμός «λαϊκή πάλη», η ωμή βία των γκανγκστερικών εκβιασμών «κοινωνικοί αγώνες». Για την εμπειρική ενάργεια αντίληψης της πραγματικότητας, ας κατανοήσει ο αναγνώστης τη λέξη «ασυδοσία» με εικόνες: Ελάχιστοι φοιτητές («ομάδες κρούσης» κομματικών νεολαιών) να διαλύουν βίαια συνελεύσεις συγκλήτων ή πανεπιστημιακών Τμημάτων. Να κάνουν «κατάληψη» σε πρυτανείες. Να χτίζουν καθηγητές μέσα στα γραφεία τους. Να λεηλατούν γραμματείες και καθηγητικά γραφεία. Να αποφασίζουν αυτοί ποιο μάθημα θα το αφήσουν να διδαχθεί, ποιο όχι.

 Εικόνες παγιωμένες, σαράντα χρόνια τώρα, στα ελλαδικά πανεπιστήμια: Η πλημμυρίδα της αφισοκόλλησης στις αυλές, στα κλιμακοστάσια, στους διαδρόμους, στα αμφιθέατρα -κολλημένες οι κομματικές αφίσες σε επάλληλα στρώματα και με τον καιρό φουσκωμένες, κομματιασμένες- σιχαμερή κουρελαρία. Τα αιωρούμενα πανό, άλλη γυφτιά. Τα συνθήματα με σπρέι σε κάθε παραμικρή επιφάνεια τοίχου, σε σκαλοπάτια, σε κάποτε αρχοντικές ορθομαρμαρώσεις. Ο μανιακός βανδαλισμός – καθίσματα, έδρες, πορτοπαράθυρα κατεστραμμένα με σουγιά, μαρκαδόρο, κλειδιά. Τα θηριώδη μεγάφωνα στα προαύλια τις μέρες των φοιτητικών εκλογών για την εκκωφαντική διαφήμιση κάθε κομματικής νεολαίας, ετσιθελική κατάλυση της δυνατότητας να λειτουργήσουν παραδόσεις και εργαστήρια. Τα τραπεζάκια – μαγαζάκια των κομμάτων απέναντι από τις θυρίδες κάθε γραμματείας τις μέρες των εγγραφών, να ψαρεύουν οπαδούς αντιχαρίζοντας δωρεάν εκδρομές, γλέντια ή την υπόσχεση για έγκαιρη «εμπιστευτική» γνωστοποίηση των «θεμάτων» που θα βάλουν στις εξετάσεις ξεπουλημένοι στα κόμματα καθηγητές.

 Εικόνες ντροπής: Λευκασμένοι στην έδρα και στην έρευνα δάσκαλοι, με όνομα σεβαστό στη διεθνή επιστημονική κοινότητα, να εκλιπαρούν παιδάρια, μεθυσμένα από την αχαλίνωτη βία, να τους επιτρέψουν να τελειώσουν το πείραμα που έχουν ξεκινήσει στο εργαστήριο ή την προχωρημένη ανάλυση στο σεμινάριο. Να ικετεύουν τους κομματικούς γενίτσαρους να επιτρέψουν την πρόσβαση στα καθηγητικά γραφεία, μήπως και περισωθεί δουλειά ετών αποθησαυρισμένη στους υπολογιστές. Ο εφιάλτης που έζησαν τα ελλαδικά πανεπιστήμια τα τελευταία σαράντα χρόνια ούτε να περιγραφεί μπορεί ούτε υπαινικτικά να σκιαγραφηθεί. Τα κόμματα στην Ελλάδα κατέλυσαν το πανεπιστήμιο.

 ΄Ισως η ΄Αννα Διαμαντοπούλου να ήταν η μόνη υπουργός Παιδείας που τόλμησε να αντιτάξει σθένος στο έγκλημα. Το κομματικό σύστημα που την ανέδειξε, αυτό και την εξουδετέρωσε. Ενας πανεπιστημιακός, ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, εξαγόρασε λίγους μήνες υπουργικής αίγλης αναλαμβάνοντας να ξηλώσει, πόντο-πόντο, τα όσα πρόλαβε να νομοθετήσει η Διαμαντοπούλου. Η ζούγκλα της ψυχανώμαλης ασυδοσίας διαιωνίζεται αυτονόητα και θριαμβικά.

 Ας αντιπαραβάλει ο αναγνώστης εικόνες και πάλι: Τα πανεπιστήμια της ντροπής στο φθίνον Ελλαδιστάν με οποιουσδήποτε χώρους ευρωπαϊκού (ή και τουρκικού) πανεπιστημίου. Οι στοχεύσεις κάθε οργανωμένης κοινωνίας, οι εκτιμήσεις της για την ποιότητα της ζωής, αντανακλώνται στην αρχοντιά ή στη γυφτιά των χώρων της ανώτατης παιδείας.

 Τη συνταγματική απαλλαγή μας από την κομματοκρατία πώς θα την πετύχουμε;

Ετικέτες:

«Για να σωθεί μαγιά δασκάλων»

2 Δεκεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · δάσκαλος, Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης, οικογένεια

«Γεννήθηκα το 1887 στον Πειραιά, οι γονείς μου κατάγονταν από τη Χίο. Η μητέρα του αείμνηστου Πορφύρα και η δικιά μου ήταν αδελφάδες, το γένος Συριώτη. Τις εγκύκλιες σπουδές τις πέρασα στον Πειραιά. Κι όποιος ξέρεις τι σημασία έχει γιά τον νέο η παρουσία στην κριτική τούτη ηλικία ενός προσώπου, σαν τον λαμπρόν εκείνο παιδαγωγό, που θύμιζε αρχαίον Έλληνα, τον αείμνηστο Ιάκωβο Δραγάτση, νιώθει γιατί οι μαθητές του φυλάγουν σ’ όλη τους τη ζωή, μέσα στην καρδιά τους, τη μνήμη της μορφής του». (Δ. Πικιώνη «Κείμενα», έκδ. «Μορφωτικό ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας», σελ. 23). 

 Ξεκίνησα να διαβάζω κάποια αυτοβιογραφικά σημειώματα του Π. Πικιώνη, του μεγάλου Έλληνα. Κοντοστάθηκα, «φιλοσόφησα» λίγο την τελευταία πρόταση του προοιμίου του. Κράτησε στα φυλλοκάρδια του, ολοζωής, την μνήμη της μορφής του δασκάλου του. Μεγάλη κουβέντα. Πόσες φορές σε βιογραφίες σπουδαίων, «πάνυ ακριβών» ανθρώπων, δεν διαβάζουμε παρόμοιες φράσεις. «Ευτύχησε να μαθητεύσει κοντά στον … ». «Ο μεγάλος Δάσκαλος του Γένους. τον ενέπνευσε την αγάπη για τα γράμματα». Όσο κρατούσε η Παιδεία σ’ αυτόν τον τόπο, σχολείο και παίδευση σήμαινε δάσκαλος. Τα πάντα δορυφορούσαν τον δάσκαλο. «Καλών των διδασκάλων καλοί και οι μαθηταί», απροσπέλαστος ο λόγος του αγίου Γρηγορίου του θεολόγου. Χαρακτηριστικό το ακόλουθο παράδειγμα, που δείχνει το πόσο σημαντικό και ουσιαστικό θεωρούσαν οι Ρωμηοί (Βυζαντινοί) πρόγονοί μας το αξίωμα του δασκάλου. Στα χρόνια του αυτοκράτορα Θεόφιλου (829-842μ.Χ.) διδάσκει στην Κωνσταντινούπολη ο περίφημος Λέων ο μαθηματικός ή φιλόσοφος. Η φήμη του Λέοντος είχε εξαπλωθεί «επί πτερύγων ανέμων», είχε φτάσει ως το χαλιφάτο της Βαγδάτης. Ο χαλίφης Μαμούν τον ζήτησε επίσημα από τον αυτοκράτορα Λέοντα, έστω και ως μετακλητό, προσφέροντας ένα τεράστιο ποσό. Ο Θεόφιλος αποβλέποντας στο γόητρο της αυτοκρατορίας, αλλά και εκτιμώντας την αξία του δασκάλου, αρνήθηκε. Αξίζει να παραθέσουμε αποσπάσματα από τον επιστολικό διάλογο των δύο ηγετών, όπως τον διέσωσε ο «Συνεχιστής Θεοφάνους». Γράφει ο χαλίφης: «Αξιώ το όν έχεις επί φιλοσοφία και ταις άλλαις επιστήμαις περιβόητον άνδρα βραχύν τινά χρόνον εξαποστείλαι.». Απαντά ο Θεόφιλος: «.άλογον το οικείον δούναι ετέροις καλόν και την των όντων γνώσιν έκδοτον ποιήσαι τοις έθνεσι, δι’ ής το των Ρωμαίων γένος θαυμάζεται τε και τιμάται παρά πάσι». Με λίγα λόγια, είναι ανοησία να ξεπουλήσεις στα έθνη, αυτό γιά το οποίο θαυμάζεται το γένος σου, δηλαδή, ο έξοχος διάκονος της όντως Παιδείας. (Από το βιβλίο του Γ. Τσαμπή «Η Παιδεία στο Βυζάντιο», εκδ. Γρηγόρη, σελ. 54)Το παραπάνω, νομίζω, εξηγεί και το χιλιόχρονον της ενδόξου αυτοκρατορίας μας. «Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι», όπως έλεγαν και οι εν αιχμαλωσία πρόγονοί μας. Και είναι γεγονός αναντίρρητο πως φτάσαμε στην αγιασμένη Επανάσταση γιατί «η ψυχή του Γένους αγρυπνούσε. Φτωχοί παπάδες και δάσκαλοι, που ετρέφοντο με λίγο ψωμί, είχαν το σθένος εις το βάθος της ψυχής των, σθένος ποιητών. Καταλάβαιναν την ευθύνην που τους εβάρυνε να συνεχίσουν την ελληνικήν παράδοσιν. Διηγούντο εις τα Ελληνόπουλα ποια ήταν άλλοτε η πατρίδα τους και τους εδίδασκαν δύο ονόματα: Ελλάς και ελευθερία». (Του ακαδημαϊκού Σ. Μενάρδου, που περιέχεται στο βιβλίο του αρχιμ. Ιω. Αλεξίου, «Η Παιδεία στην Τουρκοκρατία», σελ. 181).

 Ο οξυδερκής και διορατικός Ιωάννης Καποδίστριας είχε συλλάβει εναργέστατα την σημασία της αποστολής του δασκάλου, αλλά και τις ολέθριες συνέπειες της αποκοπής του λειτουργήματος από την ελληνική παράδοση. Γράφει σε επιστολή του προς τον Μισαήλ Αποστολίδη, λίγο πριν αναλάβει την μαρτυρική διακυβέρνηση της νεκραστημένης πατρίδας: «.αν η παρούσα γενεά δεν ενδυναμωθεί από ανθρώπους μορφωμένους εν καλή διδασκαλία και μάλιστα προς τον κανόνα της αγίας ημών πίστεως και των ηθών μας, θα είναι δυσοίωνο το μέλλον της Ελλάδας και η διακυβέρνησίς της αδύνατη». (Ιω. Τσάγκα, «Η Ορθόδοξη Χριστιανική Αγωγή στο εκπαιδευτικό έργο του Ιω. Καποδίστρια», εκδ. «Κυριακίδη», σελ. 151).

 Είναι γεγονός ότι αυτός ο τύπος του δασκάλου, που έβλεπε τον εαυτό του θεματοφύλακα της παράδοσης και μετέδιδε την φλόγα της ψυχής του- ίσως με πολλή ρητορική-αλλά με εντιμότητα και ευθύνη, επιβίωσε ως τα χρόνια περίπου της μεταπολίτευσης. Μέχρι τότε ο δάσκαλος δίδασκε και μιλούσε για πίστη, γλώσσα και πατρίδα, βουτούσε στο κελάρι του πατρογονικού μας σπιτιού και μόρφωνε γενιές Ελλήνων με τα «καλούδια», τα τιμαλφή του Γένους. Αυτόν όμως τον λόγιο δάσκαλο τον ειρωνεύτηκε, τον πολέμησε και τον κλόνισε στην ψυχή του έθνους η λεγόμενη προοδευτική διανόηση που ή μας ήρθε από τα «φωτισμένα έθνη της Εσπερίας» ή ξεπήδησε από τα αποκαΐδια του Πολυτεχνείου. (Η γενιά του Πολυτεχνείου).

 Περιφρονώντας πλήρως την παράδοση του τόπου μας, την οποία ταύτισαν με τα «ελληνοχριστιανικά» ιδεολογήματα της δικτατορίας, άγευστοι του μεγαλείου της και ανίκανοι να αντιληφθούν την στρέβλωση που προηγήθηκε, επέπεσαν, ως όρνεα, και την κατασυκοφάντησαν. Φρόντισαν βεβαίως να αναρριχηθούν σε ακαδημαϊκές έδρες, για να ροκανίζουν τα προγράμματα της ΕΟΚ, ανεμίζοντας το ακαταγώνιστο διαπιστευτήριο του δήθεν προοδευτισμού τους: παράδοση, πίστη, πατρίδα, γλώσσα-στην αρτιμελή μορφή της, το λεγόμενο πολυτονικό-ίσον συντήρηση, σκοταδισμός, χουντικά κατάλοιπα, το όλον καρυκευμένο με την εύηχη, την «ευγενή τύφλωσιν», που βαφτίστηκε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αποτέλεσμα στις σχολές, που φοιτούν οι αυριανοί δάσκαλοι και καθηγητές, να κυριαρχεί όλος αυτός ο εθνομηδενιστικός εσμός, πράγμα που ίσως δεν έχουμε αντιληφθεί ακόμη τις καταστρεπτικές του συνέπειες. Οι δάσκαλοι που αποφοιτούν τα τελευταία χρόνια από τα παιδαγωγικά τμήματα, όχι μόνο δεν «μορφώθηκαν εν καλή διδασκαλία και μάλιστα προς τον κανόνα της αγίας ημών πίστεως και των ηθών μας», αλλά αυτό το ήθος και αυτόν τον «χρυσό» κανόνα, φρόντισαν και φροντίζουν οι Γραικύλοι της σήμερον καθηγητές τους να δυσφημίζουν. Πολύ απλά τα νέα αυτά παιδιά-πλην των ελαχίστων που ταράζει τα σπλάχνα τους ο πόνος της πατρίδας-έχασαν την ιθαγένειά τους, υιοθετούν αβασάνιστα και επικροτούν όλες τις νεοταξικές μαγαρισιές, γιατί είναι μπουκωμένα από, όπως προείπα, εθνομηδενισμό. Τους μιλάς για πίστη και πατρίδα, για το χρέος του δασκάλου να μεταλαμπαδεύσει στα παιδιά τις αλήθειες που συγκλόνισαν τους Πατέρες και τους Μάρτυρες, του αγωνιστές και τους ήρωες, που διέσωσαν το Γένος και σου προσάπτουν γραφικότητα, εθνικισμό, τα χαρακτηρίζουν, φρούτο της αριστεροσύνης αυτό, «στερεότυπα». Έχει ειπωθεί πολύ εύστοχα ότι η ένταξη των νέων στο παρελθόν συνιστά την ουσιωδέστερη λειτουργία της εκπαίδευσης και ίσως είμαστε, όσοι δάσκαλοι προλάβαμε τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες, η τελευταία γενιά που επιτελεί αυτήν την λειτουργία, που αντιστέκεται στην επέλαση του μηδενισμού και της ασημαντοκρατίας.

 Άρα, «για να σωθεί η Ελλάδα στους καιρούς τους ύστατους», οφείλουμε να μορφώσουμε έναν νέο τύπο εθνικού δασκάλου, «διακεκριμένου επί φιλοθρησκεία και έρωτι προς την εθνικήν γλώσσαν και φιλολογίαν» για να θυμηθούμε και πάλι τον Κυβερνήτη. Οι επίβουλοι της πατρίδας, έχοντας άφθονο χρήμα και μέσα, οργανώνουν πλήθος σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς στα οποία ξερνούν τα δηλητήριά τους.

 Κατά τον ίδιο τρόπο μπορούμε, εξασφαλίζοντας χώρους και χρηματοδότηση από ανθρώπους που αγωνιούν γιά την πατρίδα μας ή με την συμβολή των γνωστών, για το αδούλωτο ήθος, Μητροπολιτών μας, να συσταθούν φροντιστήρια για νέους δασκάλους. Σε τακτά χρονικά διαστήματα, σε 5-6 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, να συγκεντρώνονται νέοι εκπαιδευτικοί-με τα έξοδα πληρωμένα-όπου οι παλιοί μας οι δάσκαλοι (Γανωτής, Καργάκος, Ζουράρις, παπα-Γιώργης, Μεταλληνός, παπα-Θόδωρος Ζήσης, π. Σαράντος και όσοι πνευματικοί, πανεπιστημιακοί, συγγραφείς παλεύουν για ψυχή και Χριστό-και υπάρχουν αρκετοί-οι οποίοι θα βγάλουν τα σκουπίδια από τις ψυχές των νέων δασκάλων, θα ξεριζώσουν τα φαρμακερά βρωμοχόρταρα της εκκλησιομαχίας και αφιλοπατρίας που τους έσπειραν στις σχολές τους και θα τους μεταγγίζουν τα πνευματικά αντισώματα του Γένους. Έτσι, θα περισωθεί μία γενιά δασκάλων που «όταν τους πειράζουν πατρίδαν και θρησκεία, θα μιλούν, θα ενεργούν και ό,τι θέλουν ας τους κάμουν» κατά τον αείχλωρο λόγο του Μακρυγιάννη.

 

Σημ.: Το κείμενο αντλήθηκε από τον ιστότοπο: http://www.antibaro.gr/article/11737 και την ευθύνη των αποσπασμάτων που περιλαμβάνει έχει ο πρώτος συντάκτης του.

Ετικέτες:·····

Ραδιοπειρατεία και … υποκρισία

16 Νοεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα

radiofonoΕίδηση βγαλμένη από τη… δεκαετία του ’80 θυμίζει η σύλληψη 45χρονου, ο οποίος είχε παράνομο ερασιτεχνικό ραδιοφωνικό σταθμό! Ο… σύγχρονος «πειρατής» εξέπεμπε ραδιοφωνικό σήμα από το διαμέρισμά του στην Άνω Ηλιούπολη, δημιουργώντας μάλιστα και παράσιτα σε συχνότητα που ανήκει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με την αστυνομία στο «στούντιο» του 42χρονου, που εντοπίστηκε μετά από έρευνες και μετρήσεις, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εκτός από τον ραδιοφωνικό πομπό και την κεραία, μίκτης, καλώδια και μια φορητή συσκευή αναπαραγωγής μουσικής. Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.

 Πηγή: http://www.agelioforos.gr

Εγώ, όμως, αν αναρωτηθώ, πόσες, από τις συχνότητες που λειτουργούν, είναι νόμιμες, πόσες έχουν, έστω και προσωρινή άδεια λειτουργίας, πόσες πληρούν τις προϋποθέσεις της δεοντολογίας της επικοινωνίας και κυρίως, πόσες από τις επώνυμες και ευρέως αποδεκτές έχουν επιβεβαιωμένες άδειες, θα διατυπώνω μια απορία αφελή, προφανώς!!

Ετικέτες:

Φρανσουάζ Ντολτό (Françoise Dolto, 1908-1988)

14 Νοεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Χωρίς κατηγορία

2475H Φρανσουάζ Ντολτό (Françoise Dolto, 1908-1988) υπήρξε μία από τις καθοριστικές μορφές του ψυχαναλυτικού κινήματος στη Γαλλία, ιδιαίτερα στον τομέα της ψυχανάλυσης παιδιών. H ψυχαναλυτική πρακτική της αρχίζει τη δεκαετία του ’30, μετά τη διατριβή της Ψυχανάλυση και Παιδιατρική, όπου τεκμηριώνει κλινικά το άνοιγμα της Iατρικής προς την Ψυχανάλυση. Θεμελιώδης έννοια της θεωρητικής σκέψης της είναι η ασυνείδητη εικόνα του σώματος, την οποία αναπτύσσει στο ομότιτλο βιβλίο της, το 1984. Tο όνομά της συνδέεται με εκείνο του Z. Λακάν. Στη Φροϋδική Σχολή Παρισίων, που ιδρύει και διευθύνει ο Λακάν από το 1964 ώς το 1980, η Φρανσουάζ Nτολτό κρατά την αυτονομία που της εμπνέει η κλινική εμπειρία της. Στα σεμινάριά της, η θεωρητική επεξεργασία πηγάζει πάντα από την πρακτική των παρευρισκομένων και τη δική της. Tο εξαιρετικά γόνιμο και πλούσιο έργο της χαρακτηρίζεται κυρίως από την αμεσότητα του διαλόγου και ανοίγει τον ιδιαίτερο χώρο της Ψυχανάλυσης στο ευρύ κοινό.

Τίτλοι έργων στη βάση Βιβλιονέτ

(2008) Για τη μοναξιά, Σμίλη

(2007) Ψυχανάλυση και παιδιατρική, Εκδόσεις Καστανιώτη

(2000) Μιλώντας για το θάνατο, Εκδόσεις Πατάκη

(2000) Το παιδί και η γιορτή, Εκδόσεις Πατάκη

(2000) Το παιδί στην πόλη, Εκδόσεις Πατάκη

(1999) Η ασυνείδητη εικόνα του σώματος, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

(1999) Σεμινάριο ψυχανάλυσης παιδιών, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

(1999) Σεμινάριο ψυχανάλυσης παιδιών, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

(1997) Όταν οι γονείς χωρίζουν, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

(1995) Σεμινάριο ψυχανάλυσης παιδιών, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

(1988) Αυτοπροσωπογραφία μιας ψυχαναλύτριας, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

(1987) Η περίπτωση Ντομινίκ, Κέδρος – Ράππα

 Συμμετοχή σε συλλογικά έργα

(2002) Τα Ευαγγέλια και η πίστη. Ο κίνδυνος μιας ψυχαναλυτικής ματιάς, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

(1996) Έφηβοι, Εκδόσεις Πατάκη

Ετικέτες:······

Έφηβοι στη Στέγη

14 Νοεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις

οχι αθώος πιαΗ σκηνοθέτης και εκπαιδευτικός Γεωργία Μαυραγάνη και η ομάδα της, Happy End, αναλαμβάνουν να μας μυήσουν στο σαγηνευτικό κόσμο της εφηβείας. Οι σημερινοί έφηβοι εμπλέκονται δυναμικά στη δημιουργική διαδικασία αυτής της ξεχωριστής παράστασης, που ανήκει στο είδος του θεάτρου επινόησης (devised theatre). Μέσα από συνεντεύξεις, εργαστήρια και ένα ειδικά διαμορφωμένο blog, μοιράζονται με την ομάδα τα όνειρα και τις αγωνίες τους, αγαπημένους στίχους, μουσικά και λογοτεχνικά ερεθίσματα. Πάνω από όλα, της χαρίζουν τον αφοπλιστικό τους λόγο και γίνονται έτσι συνεργοί στη δημιουργία μιας παράστασης καυστικής, ιδιαίτερης, συγκινητικής. Σε αυτήν, ένας μικρός χορός εφήβων μας εμπιστεύεται το μυστικό του…

Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, από 16 Νοεμβρίου 2014  έως 26 Απριλίου 2015, κάθε Σάββατο και Κυριακή, ώρα 19:30,  Αίθουσα Εφηβικού Θεάτρου +5.

Περισσότερα εδώ

Ετικέτες:·

Lola Arias “Η ζωή μου μετά”

14 Νοεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις

Αργεντινή – Μπουένος Άιρες 

Mi-vida-después-4Το «Σχέδιο Κόνδορας» και οι «Πτήσεις Θανάτου», οι εξαφανίσεις αντιφρονούντων και οι απαγωγές βρεφών ήταν στην καθημερινότητα της Αργεντινής, κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής δικτατορίας. Διεθνώς αναγνωρισμένη, η συγγραφέας, σκηνοθέτης και τραγουδοποιός Λόλα Αρίας καλεί επί σκηνής έξι επιγόνους εκείνης της περιόδου. Έξι καλλιτέχνες ζουν τις ζωές των γονιών τους σε αυτή την αποκαλυπτική περφόρμανς για τη δικτατορία στην Αργεντινή, που έχει συγκινήσει τους θεατές ανά τον κόσμο. Τέσσερις ηθοποιοί, μία χορεύτρια και ένας μουσικός –και, μαζί τους, ένα μικρό παιδί– ανασυνθέτουν τις ζωές των γονιών τους και, αναπόφευκτα, την ιστορία της χώρας τους. Ντύνονται με τα ρούχα τους, μοιράζονται οικογενειακά άλμπουμ και προσωπικές εξομολογήσεις, ακούνε παλιές μαγνητοταινίες, διαβάζουν απόρρητα έγγραφα, αντιπαραβάλλουν τις παιδικές αναμνήσεις τους, οργίζονται, θλίβονται, γελούν και χορεύουν.

 Κάπως έτσι, η ιστορία μιας χώρας συμπυκνώνεται στην ιστορία μιας οικογένειας και το συλλογικό πεπρωμένο ταυτίζεται με το ατομικό, σε ένα εκρηκτικό, συγκινητικό, όσο και παιγνιώδες μουσικοθεατρικό θέαμα που αντιπαρέρχεται την τυραννία της μνήμης με την πίστη στο εδώ και τώρα, κατευνάζοντας τα φαντάσματα του παρελθόντος με το ξόρκι του μαγικού αυτού σκηνικού ντοκουμέντου.

18-19 Νοεμβρίου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, ώρα 21:00

Στις 18/11 θα ακολουθήσει συζήτηση μετά την παράσταση. Περισσότερα εδώ

Ετικέτες:···

«Τα παιδιά είναι πολίτες»

6 Νοεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις, ιστορία της εκπαίδευσης

Eκδήλωση αφιερωμένη στον Γιάνους Κόρτσακ (Janusz Korczak)

Γιάννους ΚόρτσακΔιήμερο εκδηλώσεων με τίτλο «Τα παιδιά είναι πολίτες!», διοργανώνει ο Συνήγορος Πολίτη στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2014 (Πολιτιστικό Κέντρο Στ΄ Διαμερίσματος Δήμου Αθηναίων, Ευελπίδων 18), με αφορμή τα 25 χρόνια από την υιοθέτηση της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στο έργο του μεγάλου παιδαγωγού και πρωτεργάτη,  υπερασπιστή των δικαιωμάτων των παιδιών και τελείται σε συνεργασία με τον Πολωνό Συνήγορο του Παιδιού, την Πρεσβεία της Πολωνικής Δημοκρατίας, την Παιδαγωγική Ομάδα για τον Φρενέ και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Η είσοδος του Πολιτιστικού Κέντρου είναι ανάμεσα στα Δικαστήρια και το 38ο Γυμνάσιο-Λύκειο Αθήνας. Θα πρέπει να γνωρίζετε, όμως, ότι ο χώρος δεν είναι προσβάσιμος για  άτομα με κινητικές αναπηρίες.

“Ό,τι μας απαγορεύουν εμάς, εκείνοι το κάνουν. Εμείς για όλα πρέπει να ρωτάμε τους μεγάλους, εκείνοι μας ρωτούν για τίποτα; Μας λένε: ‘Όταν μιλάνε οι μεγάλοι, τα παιδιά να σωπαίνουν’. Γιατί δηλαδή,  δεν είμαστε άνθρωποι εμείς, δεν έχουμε γνώμη, δεν έχουμε απόψεις, δεν έχουμε δικαιώματα;”  Παιδικό βιβλίο του Γ. Κόρτσακ, Ο Βασιλιάς Ματίας ο Πρώτος (Król Maciuś Pierwszy).

Στην Ελλάδα είναι ελάχιστα γνωστός. Ωστόσο, ο Γιάνους Κόρτσακ, σπουδαίος πολωνός, εβραϊκής καταγωγής, γιατρός και παιδαγωγός, αφιέρωσε τη ζωή του στα παιδιά, στην ουσιαστική ανατροφή τους. Θεωρητικός της παιδαγωγικής και συγγραφέας παιδικών αφηγημάτων, ιδρυτής και διευθυντής ορφανοτροφείων αλλά, πρωτίστως, ηθικό παράδειγμα, έζησε την τελευταία περίοδο της ζωής του σε στρατόπεδο συγκέντρωσης της Βαρσοβίας και προτίμησε να πεθάνει συνοδεύοντας τα παιδιά του ιδρύματος του οποίου είχε την ευθύνη. Ως την τελευταία στιγμή, διεκδίκησε μια ανθρωπότητα χωρίς βία, στην οποία θα κυριαρχούν η δημιουργικότητα και η πίστη στις δυνατότητες της ανθρωπότητας.

 Κατεβάστε την αφίσα και το πρόγραμμα της εκδήλωσης. Δείτε και το Δελτίο Τύπου

Δείτε το φωτογραφικό αρχείο

Ετικέτες:··

«Τι τα θέμε τα μνημεία …»

21 Οκτωβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης

Αυτές τις ημέρες που η τηλεόραση βρήκε άλλον ένα λόγο να μας πληγώνει, περιγράφοντας τις ευτελείς και αήθεις αντιπαραθέσεις αρχαιολόγων για τα ευρήματα της ανασκαφής στην Αμφίπολη, θυμήθηκα ένα κείμενο, βάλσαμο, του Δάσκαλου κ. Θ. Τάσιου, από την εφημ. Το Βήμα (7-6-2009). Το μοιράζομαι μαζί σας.

1. Η επίκληση του παλαιού ρητού «ούκ επ΄ άρτω μόνον ζήσεται άνθρωπος» δέν είναι επαρκής απάντηση στο περι χρησιμότητας των Μνημείων ερώτημα. Ιδίως δέ σε εποχές ευλόγως εντεινόμενης χρησιμοθηρίας. Εγώ πάντως («σε κάθε περίπτωση» που λέν κι οι αγράμματοι) θα αποπειραθώ να θυμίσω πόσο χρήσιμα όντως μπορούν να είναι τα μνημεία. Τα οποία, κατα εναν κάπως ευρύτερο ορισμό, είναι προϊόντα διαφόρων σκοπιμοτήτων:

 α) Διατήρηση εξαιρετικών φυσικών αγαθών (πδ. τοπία εξαιρέτου κάλλους ή τόποι μέγιστης επιστημονικής και περιβαλλοντικής σημασίας).

 β) Ανάμνηση της συλλογικής Ιστορίας, κατηγορία στην οποία υπάγονται τύμβοι, νεκροπόλεις, παλαιοί οικισμοί, άλλοι αρχαιολογικοί χώροι, κτίρια ιστορικά, τόποι λατρείας, καθώς και παλαιότερες σπουδαίες βιομηχανικές εγκαταστάσεις ή σημαντικά αντικείμενα. Ταύτα δέ ανεξαρτήτως της ενδεχόμενης αισθητικής-των αξίας.

 γ) Συντήρηση παλαιών τεχνημάτων μεγάλης Αισθητικής αξίας (ναοί, αγάλματα, πλοία), ασχέτως του γεγονότος οτι ετούτα ενέχουν συνήθως και μεγάλη ιστορικήν αξία.

 δ) Κατασκευή συγχρόνων σημάτων ανάμνησης πρόσφατων γεγονότων και ατόμων ή προβολής ιδεών. Εδώ υπάγονται τα επινίκια και τα ταφικά μνημεία ή και ιδεολογικής σκοπιμότητας κτίσματα.

 ε) Προστασία και διάδοση παραδόσεων – από εθνικές ενδυμασίες μέχρι παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής αντικειμένων.

 2. Εντάξει λοιπόν, γιατί όλα τούτα είναι «χρήσιμα»; Δηλαδή ποιές ανάγκεςμας ικανοποιούν; Η απάντηση θα εξαρτηθεί ακριβώς απ΄ τον κατάλογο αυτών των αναγκών μας: Εάν ο κατάλογος αυτός περιλάβει μόνον «μαμ-νάνι-κάκα», είναι προφανές οτι τα μνημεία είναι σχεδόν ανώφελα (αν δεν είναι και βλαπτικά εξαιτίας των πιστώσεων που απορροφούν). Οι περισσότεροι πολίτες όμως έχουν κι άλλες επιτακτικότατες ενίοτε ανάγκες- πέραν της φυσικής επιβίωσης. Καί αυτές πρέπει να τις υπομνήσομε τώρα, κατ΄ αντιστοιχίαν προς τις κατηγορίες μνημείων της προηγούμενης παραγράφου. α) Μερικά εκατομμύρια χρόνια, το ανθρώπινο είδος έζησε και εξελίχθηκε μέσα σε φυσικά περιβάλλοντα. Ο ανθρώπινος οργανισμός εναρμονίσθηκε με εκείνο το κάλλος και με εκείνην την βιοποικιλότητα. Είναι λοιπόν εμπειρικώς προφανές οτι τα τελευταία (ασήμαντης διάρκειας) τρείς χιλιάδες χρόνια δέν πρόκαναν να μας αλλάξουν ώστε να μήν έχομε λειτουργικήν ανάγκη της Φύσεως. Και το συνειδητοποιούμε μόνον μέσω των ποικίλων (νευρολογικών κυρίως) ασθενειών μας.

 «β) Αφότου βγήκαμε απ΄ τις σπηλιές για να συμπήξομε ομάδες, κοινωνίες και έθνη (ναί, έθνη, για την προστασία των λαϊκών συμφερόντων έναντι κατακτητών- πρίν απ΄ την καπήλευση αυτής της θέσμισης), είχαμε και έχομε ανάγκη απο σύμβολα αυτής της συλλογικότητας- αλλιώς ξανασκορπίζομε στις μοντέρνες σπηλιές μας. Ακόμη κι η παγκόσμια συλλογικότητά-μας (πάνω σ΄ αυτόν τον κατάμονο πλανήτη όπου φυτρώσαμε), πάλι έχει ανάγκη απο την μνήμη του παρελθόντος που μας διαμόρφωσε. Γιατί; Για να μπορούμε να ξεφύγομε απ΄ το αυτιστικό σύνδρομο «είμαστε, λέει, άτομα ή έθνη μοναδικά»όπως μας συμβαίνει κατα την εφηβική ηλικία (και όχι μόνον). Επι πλέον (όχι «επιπλέον» σωσίβιο που μας προέκυψε τελευταίως), μεγάλο πλήθος γνώσεων, πρακτικών, κοινωνικών και τεχνικών, βρίσκεται ενσωματωμένο σε κάθε μνημείο- κι έχομε ανάγκη απο γνώσεις και παραδείγματα.

 γ) Η μονόχορδη λογοκρατούμενη αντίληψη για τον Ανθρωπο (ενα κατσουφιασμένο όν που ασχολείται μόνον με θέματα «σοβαρά»), υποτιμάει το Αισθητικό ενέργημα και την επανεύρεση του μύχιου εαυτού μας μέσω της Τέχνης- κάθε στιγμή, μέρα και νύχτα. Αποτέλεσμα αυτής της υποτίμησης ειναι ο ευνουχισμός του Είναι, η υπονόμευση της ευτυχίας (κι ίσως και η αύξηση των νευρώσεων). Άς θυμηθούμε λοιπόν πως καί η θέαση πλείστων Μνημείων είναι όργανο ψυχικής απελευθέρωσης- ικανοποίηση άλλης μιάς ανάγκης δηλαδή.

 δ) Οι μεγάλες χαρές και οι μεγάλες λύπες για τα όσα μας συμβαίνουν σήμερα, είναι «αβάσταχτες» χωρίς ενα Σήμα στον χώρο- μια στέρεη υπόμνηση ατομικών ή συλλογικών σπουδαίων γεγονότων ή σημαντικών ανθρώπων μας. Εδώ βέβαια υπάγονται και τα ενίοτε τερατώδη «μνημεία»που στήσαν όλες οι δικτατορίες- καλύτερα, για να μήν τις ξεχνάμε. Υπάγεται επίσης και η περίπτωση των νικητών στους πανελληνίους αγώνες της αρχαιότητας, οι οποίοι είχαν το δικαίωμα να ανεγείρουν μνημείο της νίκης τους- τέτοιο ήταν το ιδεώδες της (αθλητικής) αρετής τότε.

 ε) Η επέκταση της έννοιας του μνημείου απ΄ τα μεγάλα αντικείμενα προς τις παραδοσιακές μεθόδους και τα χρηστικά προϊόντα του παρελθόντος, δέν είναι γενική- οι ιάπωνες ίσως ήσαν οι πρώτοι που την θέσπισαν. Συμβάλλουν όμως καί τούτα στην συγκρότηση μιας διαχρονικής κοινωνικής συνοχής, που τόσο την έχομε ανάγκη.

Το πλήρες κείμενο εδώ

Ετικέτες:···

Χοροθέατρο, Δόρα Στράτου: Μαθήματα χορού και όχι μόνο

14 Οκτωβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις

Deltio_Chorou_CID-UNESCO-(3)Διδάσκονται οι πιο διαδεδομένοι Ελληνικοί χοροί στη γνήσια μορφή τους σε ενήλικες κάθε ηλικίας, αρχάριους και προχωρημένους και παιδιά (Κυριακή πρωί). Μια φορά την εβδομάδα από μιάμιση ώρα, Δευτέρα έως και Σάββατο από έμπειρους δασκάλους με εκατοντάδες παραστάσεις στο ενεργητικό τους. Διδάσκονται ακόμη Ρεμπέτικοι χοροί, κρητικοί, ποντιακοί. Υπάρχουν τμήματα χοροθεραπείας, επιμόρφωσης δασκάλων και παραδοσιακού κεντήματος.

 Χώροι δραστηριοτήτων:

1. Αρακύνθου 33, Περιφερειακός Φιλοπάππου, 11741 Αθήνα, απέναντι από την Ακρόπολη.

2. Σπίτι του Χορού, οδός Σχολείου 8 (πάροδος Αδριανού 122) στην Πλάκα. Μετρό: Σύνταγμα, Ακρόπολη ή Μοναστηράκι

Τηλ. 210 324 4395, 210 921 2866

 mail@grdance.org

www.grdance.org

Ετικέτες:

ΕΜΠ: προκηρύξεις βραβείων

14 Οκτωβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, εκδηλώσεις, ιστορία της εκπαίδευσης

ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΣΟΒΙΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΈΡΕΥΝΑΣ (ΜΕ.Κ.Δ.Ε.) ΤΟΥ Ε.Μ.Π.

3-Logo_ME_K_D_E_EMP Το Ίδρυμα Ανάπτυξης του Μετσόβιου Κέντρου Διεπιστημονικής Έρευνας (ΜΕ.Κ.Δ.Ε.) του Ε.Μ.Π. για την Προστασία και Ανάπτυξη του Ορεινού Περιβάλλοντος και των Τοπικών Ευρωπαϊκών Πολιτισμών προκηρύσσει:

 · Βραβείο για την καλύτερη ερευνητική εργασία στο πεδίο: “Η Συμβολή των Επιστημών και της Τεχνολογίας στην Αντιμετώπιση των Προβλημάτων των Ορεινών Περιοχών και στην Ολοκληρωμένη τους Ανάπτυξη”, Αφιερωμένο στη μνήμη του αγαπημένου μας συναδέλφου Καθηγητή Στράτου Γαλανή (χρηματική ενίσχυση 1500 €), προθεσμία υποβολής μέχρι 30/10/2015.

 · Βραβείο για την καλύτερη προπτυχιακή διπλωματική εργασία στο πεδίο: «Προστασία και Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη των Ορεινών Περιοχών και Ανάδειξη των Τοπικών Ευρωπαϊκών Πολιτισμών» (χρηματική ενίσχυση 1000 €), προθεσμία υποβολής μέχρι 30/10/2015.

 · Βραβείο για την καλύτερη μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στο πεδίο: «Προστασία και Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη των Ορεινών Περιοχών και Ανάδειξη των Τοπικών Ευρωπαϊκών Πολιτισμών» (χρηματική ενίσχυση 1500 €), προθεσμία υποβολής μέχρι 30/10/2015.

 · Παράταση προθεσμίας υποβολής εργασιών για το βραβείο καλύτερης ερευνητικής εργασίας στα πεδία της πολυδιάστατης κρίσης και της ανάγκης, σε πλανητικό, υπερεθνικό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, για πολιτικές Ολοκληρωμένης (οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής, πολιτισμικής, κατάλληλης τεχνικής/τεχνολογικής) Ανάπτυξης, η οποία να τελείται σε διαλεκτική αρμονία και με σεβασμό στον Άνθρωπο, όπως αυτός και οι συλλογικότητές του εντάσσονται στο φυσικό και πολιτισμικό τους περιβάλλον, ως αναπόσπαστα μέρη του και όχι ως κυρίαρχοι, ιδιοκτήτες, «επενδυτές» και εκμεταλλευτές του· με ειδική έμφαση και στις ορεινές περιοχές. (χρηματική ενίσχυση 2000 €), προθεσμία υποβολής μέχρι 27/2/2015.

 · Βραβείο για τον πρώτο/τη, κατά σειρά, φοιτητή/τρια του Ε.Μ.Π. με καταγωγή από το Μέτσοβο, με το μεγαλύτερο βαθμό εισαγωγής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 (χρηματική ενίσχυση 1000 €), προθεσμία υποβολής μέχρι 31/10/2014

 Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορηθούν για τους σκοπούς και τις δραστηριότητες του ΜΕ.Κ.Δ.Ε. του Ε.Μ.Π. και. του Ιδρύματος Ανάπτυξης του ΜΕ.Κ.Δ.Ε. του Ε.Μ.Π. στις ιστοσελίδες:

www.ntua.gr/MIRC/ και www.ntua.gr/MIRC/foundation.htm

 Επίσης, στην ιστοσελίδα του Διεπιστημονικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, Δ.Π.Μ.Σ. του Ε.Μ.Π. «Περιβάλλον και Ανάπτυξη» http://environ.survey.ntua.gr/en/ μπορούν να βρουν κείμενα για τη θεωρία και την πράξη της Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης http://environ.survey.ntua.gr/en/text-for-complete-development.html

Ετικέτες:·

ΦΕΚ 260/2014: Διδακτέα ύλη Α΄ Λυκείου

13 Οκτωβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

Δείτε το στο slideshare.net

Ετικέτες:·

etwinning.gr: Mini Course Οκτωβρίου

12 Οκτωβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · υπολογιστής

Mini Course Οκτωβρίου: “Ενσωμάτωση Συνεργατικών Δραστηριοτήτων στα eTwinning έργα”

Η ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning σας προσκαλεί στο mini -course του eTwinning με θέμα “Ενσωμάτωση Συνεργατικών Δραστηριοτήτων στα eTwinning έργα” που θα ξεκινήσει στις 20 Οκτωβρίου 2014 και θα ολοκληρωθεί στις 29 Οκτωβρίου 2014. Το μάθημα είναι συνδυασμός σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, κάνοντας χρήση του εργαλείου web conferencing ‘webex’ και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας http://www.etwinning.gr/moodle της ΕΥΥ .

Στόχος μας είναι:

• να σας παρακινήσουμε να σχεδιάσετε και να ενσωματώσετε όσο το δυνατόν περισσότερες συνεργατικές δραστηριότητες στα έργα σας

• να σας κατευθύνουμε στο σχεδιασμό αυτού του είδους των δραστηριοτήτων

• να σας προτείνουμε τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων ΤΠΕ για την υλοποίησή τους.

Το έργο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που δεν το έχουν παρακολουθήσει, είναι εγγεγραμμένοι στο eTwinning και έχουν υλοποιήσει τουλάχιστον 1 έργο.

Αριθμός συμμετεχόντων 60. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Παρακαλούμε να συμπληρώσετε την αίτηση εφόσον είστε βέβαιοι ότι μπορείτε να συμμετέχετε τόσο στο webinar όσο και στο μάθημα στο Moodle. To webinar θα γίνει στις 20 Οκτωβρίου στις 20.00 μμ .

Φόρμα συμμετοχής: http://etwinning.gr/survey/index.php/426712/lang-el

Ετικέτες:

450 χρόνια από τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου

11 Οκτωβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, εκδηλώσεις, ιστορία της εκπαίδευσης

Ναύπακτος, Έκθεση Θ. Παπαγιάννη

Ναύπακτος, Έκθεση Θ. Παπαγιάννη

Έκθεση στη Ναύπακτο πραγματοποιεί από τις 6 Οκτωβρίου έως τις 20 Νοεμβρίου στο Φετιχιέ Τζαμί ο γλύπτης Θεόδωρος Παπαγιάννης στα πλαίσια της γιορτής για την Ναυμαχία της Ναυπάκτου που φέτος συμπληρώνει 450 χρόνια.

Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει μια εγκατάσταση με 10 μεγάλες φιγούρες σε σχήμα ημικυκλίου και ανάμεσά τους τοποθετεί ένα τεράστιο καντήλι που ο θεατής μπορεί να ανάψει ένα κερί στη μνήμη των πεσόντων.

Ετικέτες:·

Μουσείο Ιστορίας Πανεπστημίου Αθηνών: Μαθήματα

25 Σεπτεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, εκδηλώσεις, ιστορία της εκπαίδευσης

Η φωτογραφία ως ιστορική πηγή μέσα από τις συλλογές του Μουσείου Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών (Θόλου 5, Πλάκα)

Eκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου

Mouseio Istorias EKPAΜέσα από επιλεγμένα εκθέματα αλλά και φωτογραφίες της μόνιμης έκθεσης του Μουσείου (όπως αυτή του καθηγητή του 19ου αιώνα Ξαβιέρου Λάνδερερ, ο οποίος ασχολήθηκε με την καινούρια ανακάλυψη), θα ξεκινήσουμε μια σύντομη περιήγηση στην ιστορία του Πανεπιστημίου και του ιστορικού κτηρίου στο οποίο στεγάστηκε για τέσσερα χρόνια (1837-1841). Μαζί με τους μαθητές θα διερευνήσουμε την έννοια της ιστορικής πηγής και τρόπους αξιοποίησης της από τους ιστορικούς. Θα αναζητήσουμε διάφορες υποθέσεις που μπορεί να κάνει κανείς παρατηρώντας μια φωτογραφία και θα εξετάσουμε γιατί η τελευταία αποτελεί ερμηνεύσιμη ιστορική πηγή και όχι αδιαπραγμάτευτο ιστορικό τεκμήριο. Μετά από μια σύντομη παρουσίαση για τις απαρχές της φωτογραφίας και για την πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα, οι μαθητές θα χωριστούν σε πέντε ομάδες για να μελετήσουν υλικό από το αρχείο του Μουσείου (αντίγραφα φωτογραφιών από τη ζωή στο Πανεπιστήμιο – καθηγητές, φοιτητές, μαθήματα σε αμφιθέατρα, εργαστήρια, εκπαιδευτικές εκδρομές, κοινωνικές εκδηλώσεις, κτήρια, κλπ). Θα επιχειρήσουν να ταυτίσουν τα πρόσωπα που απεικονίζονται σε φωτογραφίες, να ταξινομήσουν μια σειρά φωτογραφιών, να γράψουν μια ιστορία γύρω από αυτές, να δώσουν τις δικές τους ερμηνείες σε συνδυασμό με τις ιστορικές τους γνώσεις. Στο τέλος θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα τις έρευνας τους σε όλη την τάξη.

 Η συμμετοχή είναι δωρεάν.

 Για κρατήσεις παρακαλούμε καλέστε στα τηλέφωνα:

210 3689503-6, ώρες 09:00-14:00.

Ετικέτες:··

Ετήσιο Σεμινάριο στον Δημόκριτο στην Ειδική Αγωγή

25 Σεπτεμβρίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκδηλώσεις, ιστορία της εκπαίδευσης

ΕΤΗΣΙΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ:

«Νέες Τεχνολογίες & Σύγχρονες Προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση – Εργαλεία Αξιολόγησης και Προγράμματα Παρέμβασης των Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες»

Αγαπητοί Φίλοι, Συνάδελφοι και Συνεργάτες,

Θα θέλαμε να σας ανακοινώσουμε την έναρξη του ετήσιου κύκλου σεμιναρίων του Net Media Lab του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος» για την ακαδημαϊκή χρονιά 2014-2015 με τίτλο «Νέες Τεχνολογίες & Σύγχρονες Προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση – Εργαλεία Αξιολόγησης και Προγράμματα Παρέμβασης των Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» που θα αποτελείται από 12 σεμινάρια διάρκειας 36 ωρών το καθένα.

Το 1ο σεμινάριο διάρκειας 36 ωρών (2 σαββατοκύριακα) του ετήσιου κύκλου των 12 σεμιναρίων με τίτλο «Εργαλεία Αξιολόγησης στις Μαθησιακές Δυσκολίες» θα διεξαχθεί τα σαββατοκύριακα 4, 5, 11 και 12 Οκτωβρίου 2014.

Το πρόγραμμα του εν λόγω σεμιναρίου επισυνάπτεται.

Οι προεγγραφές τρέχουν ήδη και επειδή οι θέσεις είναι περιορισμένες, σας καλούμε όσοι επιθυμείτε, να προεγγραφείτε και να κάνετε προκράτηση της θέσης σας στο σεμινάριο ή στα σεμινάρια που σας ενδιαφέρουν.

Την ηλεκτρονική φόρμα προεγγραφής σε κάποιο, κάποια ή όλα τα σεμινάρια του ετήσιου κύκλου μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Η προθεσμία για την προεγγραφή σας στο 1ο σεμινάριο είναι μέχρι και την Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014.

Αφού κάνετε την προεγγραφή σας, θα επικοινωνήσουμε μαζί σας εγκαίρως μέσω e-mail ώστε να σας ενημερώσουμε για το πώς θα πραγματοποιήσετε την πληρωμή σας μέσω τραπέζης στο ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, και την οριστική σας εγγραφή. Η τελική κράτηση της θέσης σας γίνεται μόνο αφού καταβάλετε το ποσό των 120€ για το τρέχον 36ωρο.

Λεπτομέρειες για τα 12 σεμινάρια του ετήσιου κύκλου, το πρόγραμμα, το κόστος και τις εκπτώσεις μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Το πρόγραμμα των 12 σεμιναρίων του ετήσιου κύκλου μπορείτε να το δείτε εδώ.

Τα σεμινάρια μας 36 ωρών (δυο σαββατοκύριακων) προσθέτουν μόρια, ενώ ο εξαμηνιαίος και ο ετήσιος κύκλος προσθέτουν πολύ περισσότερα μόρια στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που έχει ξεκινήσει (Π.Δ. 152/2013).

Από την Οργανωτική Επιτροπή των Σεμιναρίων του Net Media Lab
Περισσότερες Πληροφορίες:
Ιστότοπος: http://imm.demokritos.gr
Facebook: https://www.facebook.com/Telecoms.Lab.Net.Media.Lab
Τηλ: 210-6503230, 3124

Ετικέτες:·