spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

oecd.org/pisa

4 Δεκεμβρίου 2013 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, λειτουργία σχολείου, Μαθητές

Προτελευταίοι στην Ευρωζώνη, με τελευταίους τους Κύπριους, είναι οι Έλληνες μαθητές ηλικίας 15-16 ετών στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, σύμφωνα με τη μελέτη PISA του ΟΟΣΑ που παρουσιάστηκε χθες στις Βρυξέλλες. Μάλιστα, ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι ότι η Ελλάδα ήταν μεταξύ των πέντε χωρών μελών, στα οποία η κατάσταση επιδεινώθηκε την περίοδο 2009-2013. Σύμφωνα με τη μελέτη το 2012 το 22,6% (17,6% στην ΕΕ) των νεαρών Ελλήνων είχε μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση, ποσοστό αυξημένο κατά 1,3% σε σχέση με το 2009. Το 35,7% (22,1% στην ΕΕ) είχε μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά (αύξηση 5,7% σε σχέση με το 2009) και το 25,5% (16,6% στην ΕΕ) στις θετικές επιστήμες (αύξηση 0,2%). Και στους τρεις αυτούς βασικούς κλάδους της εκπαίδευσης οι επιδόσεις των Ελλήνων ήταν οι χειρότερες μετά τους Κυπρίους. Η ανάλυση επισημαίνει ότι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των μαθητών έχει σημαντική επίπτωση στις επιδόσεις. Εκείνοι που προέρχονται από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος είναι πολύ πιθανότερο να έχουν χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες και την ανάγνωση. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τις κυρίως αρνητικές συνέπειες που συνεπάγεται η προέλευση από οικογένειες μεταναστών, τη σημασία της συμμετοχής σε προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα κ.λπ.

Πτώση 17 θέσεις

Η έρευνα εστιάζει στην αποτελεσματικότητα του συστήματος και στην ποιότητα γνώσεων που λαμβάνουν οι 15χρονοι μαθητές σε τρεις τομείς. Μαθηματικά, Ανάγνωση – Κατανόηση και Επιστήμες. Η Ελλάδα πέφτει στη 42η θέση από την 25η που είχε το 2009. Με μέσο όρο τις 500 μονάδες, συγκεντρώνει 453 μονάδες στα μαθηματικά, 477 στην Ανάγνωση-Κατανόηση κειμένου και 467 στις Επιστήμες. Πρώτες, είναι σχεδόν σε όλους τους τομείς οι χώρες της Ασίας ξεπερνώντας κατά πολύ τον μέσο όρο, αλλά και τις χώρες με τα πιο δημοφιλή εκπαιδευτικά συστήματα, όπως της Αμερικής και της Μεγάλης Βρετανίας. Συγκεκριμένα, η Σαγκάη και η Κίνα ξεπερνάει το «σκορ» των 600 μονάδων φθάνοντας στις 613 μονάδες στα Μαθηματικά, 570 στην Ανάγνωση- Κατανόηση και 580 στις Επιστήμες. Η Φινλανδία, που ήταν δεύτερη το 2009, υποχώρησε και αυτή στη 12η θέση. (βλ. εφημ Ημερησία)

Ετικέτες:

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση

Top