Ο κύκλος του Νερού μέρος 2ο

Συνεχίζουμε τον κύκλο του νερού, με πειράματα όπως

τί διαλύεται στο νερό π.χ η ζάχαρη , το αλάτι, ο καφές

pizap 71

Στη συνέχεια πειραματιστήκαμε με το λάδι. Τα παιδιά υπέθεσαν ότι

διαλύεται το λάδι στο Νερό.

και έτσι ρίχθηκαν στον αγώνα ανακατέματος του λαδιού. Αλλά αυτό δεν μας

έκανε τη χάρη να διαλυθεί. Αυτό συμβαίνει γιατί το λάδι είναι πιο ελαφρύ από

το  νερό και ανεβαίνει πάνω.

pizap 72

 

λόγω αυτού του φαινομένου, μπορούμε κι ανάβουμε καντήλι.

Όταν όμως στο νερό με το λάδι, ρίξουμε αλάτι, το αλάτι με το λάδι ενώνονονται

σχηματίζοντας μικρές μπαλίτσες, βαραίνει το λάδι και κατεβαίνει στον πάτο του

ποτηριού.

IMG 20220202 111332 IMG 20220202 110645

Καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας.

IMG 20220202 112540 IMG 20220202 112545

Στη συνέχεια μαθαίνουμε το ποίημα Ντίλι- ντίλι που άναβε η κόρη το καντήλι.

Ντίλι το καντήλι

παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή αξιοποιώντας το συγκεκριμένο τραγούδι.

IMG 20220202 121509 IMG 20220202 121351 IMG 20220202 121305

Στη συνέχεια επειδή έβρεχε σκεφθήκαμε να μαζέψουμε νερό. Τα παιδιά είπαν ότι θα μπορούσαμε

να μαζέψουμε νερό με λεκάνες, με μπουκάλια, με ποτήρι.

Έτσι λοιπόν μαζέψαμε ότι δοχείο μπορούσαμε να βρούμε στην τάξη και τα βγάλαμε έξω στην αυλή.

pizap 74

 

Κάναμε διάφορες υποθέσεις για το ποιο από όλα αυτά θα μαζέψει το πιο πολύ νερό.

Κάποιος είπε το μπουκάλι γιατί είναι ψηλό,- για να μαζέψει ποιο εύκολα να το κόψουμε-

κάποιος είπε το ποτήρι γιατί με αυτό πίνουμε νερό…

Στο τέλος καταλήξαμε ότι η λεκάνη θα μαζέψει το περισσότερο γιατί

έχει μεγάλο άνοιγμα.

Αφού τα φέραμε μέσα αποφασίσαμε να τα μετρήσουμε αδειάζοντας το περιεχόμενο

κάθε δοχείου, σε ένα άλλο  άδειο μπουκάλι, τραβώντας γραμμή και καταγράφοντας

τη στάθμη που θα έφθανε το κάθε νερό, από κάθε δοχείο.

pizap 76

 

Παίξαμε με τα γράμματα της λέξης Νερό.

pizap 77

Χρησιμοποιήσαμε το bee-bot για να κάνουμε διαδρομές, βοηθώντας τη

σταγόνα, να φθάσει στο συννεφάκι.

IMG 20220203 112815 1  IMG 20220203 112207