Άρθρα ανά μήνα: Φεβρουάριος 2023
2o Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τα ζώα
Το δεύτερο εργαστήριο Δεξιοτήτων για φέτος αφορά τα ζώα που βρίσκονται σε κίνδυνο. Ζώα υπό εξαφάνιση για το τμήμα 1 και αδέσποτα και δεσποζόμενα ζώα για το τμήμα 2.
Το θέμα από μόνο του οικείο για τα παιδιά μια και όλα αγαπούν ιδιαίτερα τα ζώα!
Μέσα από τραγούδια, παραμύθια, και βιωματικές δραστηριότητες διευρύναμε τις γνώσεις μας για τα ζώα και τις ανάγκες τους.
Στο τμήμα 1 αφού τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε “Όταν θα πάω Κυρά μου στο παζάρι”……..
συζητήσαμε για τα ζώα που βρίσκονται σε κίνδυνο, για τα ζώα που χρειάζονται τη φροντίδα και την προσοχή μας.
Aφού συζητήσαμε για τις διαφορετικές κατηγορίες ζώων και τα διαχωρίσαμε…
αναζητήσαμε στο χάρτη τις περιοχές που ζουν ζωάκια που κινδυνεύουν!
Μάθαμε για τις ανάγκες των ζώων αυτών και συζητήσαμε για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τα προστατέψουμε. Τις πληροφορίες μας έδωσε ένας καινούριος φίλος που επισκέφτθηκε την τάξη μας με μακριά προβοσκίδα και τεράστια αυτιά!!
Παίξαμε παιχνίδια βασισμένα στις αρχές του προγραμματισμού!
Ένα παιδί φτιάχνει μια διαδρομή με βέλη στο πάτωμα, ενώ το “παιδί-διασώστης” προσπαθεί να πάει το ζωάκι στην οικογένεια του, αποφεύγοντας τους κινδύνους που το απειλούν!
Με αφορμή μια ιστορία με ζώα,δημιουργήσαμε το “δίχτυ της ζωής”. Κάθε παιδί διάλεξε το αγαπημένο του ζώο και όταν ο αφηγητής ανέφερε το όνομα του ζώου αυτού, το παιδί έπρεπε να πιάσει την άκρη του νήματος. Όταν όλοι έπιασαν το νήμα και δημιουργήθηκε το δίχτυ καταλάβαμε πόσο σημαντική επίδραση έχει κάθε ένα από αυτά στη ζωή μας. Η ιστορία όμως πήρε άλλη τροπή, όταν σιγά σιγά τα ζώα για κάποιο λόγο εξαφανίστηκαν. Για κάθε ζωάκι που εξαφανιζόταν, ένα παιδί άφηνε το σκοινί ώσπου αυτό έπεσε…και έτσι το δίχτυ καταστράφηκε.
Με αυτό το απλό παιχνίδι τα παιδιά κατανόησαν έννοιες δύσκολες που αφορούν τη βιοποικιλότητα και την προστασία του περιβάλλοντος.
Παρουσιάσαμε στην ομάδα ζώα που βρίσκονται σε κίνδυνο μετά από ατομική έρευνα του καθενός…
Και φτιάξαμε λιοντάρια με την τεχνική του πουαντιγισμού
Ολοκληρώσαμε τη δράση μας με ομαδική εργασία την αφίσα για τα απειλούμενα ζώα!
Και δημιουργώντας τους δικούς μας ελέφαντες, έτοιμους να διαδώσουν το μήνυμα για την προστασία των ζώων παντού!
Είμαστε πλέον σωστοί διασώστες και προστατεύουμε τα ζώα που έχουν ανάγκη!
Στο τμήμα 2, μιλήσαμε για το πολύ σημαντικό ζήτημα των αδέσποτων ζώων.
Υποδεχτήκαμε στην τάξη 4 μικρούς φίλους που “βρήκαμε στο δρόμο”
Αφού συναποφασίσαμε τα ονόματά τους, θελήσαμε να τους κρατήσουμε στην τάξη για να τους φροντίζουμε. Μιλήσαμε για τις ανάγκες τους και συζητήσαμε για το πολύ σημαντικό ζήτημα των αδέσποτων ζώων.

Παρατηρήσαμε εικόνες ζώων και τα ταξινομήσαμε σε αδέσποτα και δεσποζόμενα
ζωγραφίσαμε τα ζώα που ζουν στη γειτονιά μας και παρουσιάσαμε στην ομάδα τα αγαπημένα μας ζώα!
Δημιουργήσαμε ομαδικές εργασίες και κατασκευάσαμε κονκάρδες για την προστασία των ζώων!
Παρατηρήσαμε και αναπαραστήσαμε διάσημους πίνακες με ζώα…
Χορέψαμε σαν γάτες….
Και δημιουργήσαμε τις δικές μας γατούλες με χάρτινα πιάτα!
Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια με το ζάρι εξασκώντας τις μαθηματικές και γραφοκινητικές μας δεξιότητες …
Και παιχνίδια συγκέντρωσης και οπτικής μνήμης!
Μιλήσαμε για το ζήτημα της αγοράς και υιοθεσίας μικρών ζώων και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας ενημερωτικές αφίσες,μεταφέροντας τα μηνύματα μας σε όλο το χωριό!!
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΛΕΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024
ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Μπρρρ……..Χειμώνας!
Ηρθε το κρύο τι χαρά για το Νηπιαγωγείο!
Πολικές αρκούδες, χιονάνθρωποι και πιγκουίνοι ήρθαν στην τάξη μας για πολλά παιχνίδια και κατασκευές με αφορμή τη θεματική του “Χειμώνα”!
Μιλήσαμε για τα ρούχα που χρειαζόμαστε για το κρυο και φτιάξαμε την ντουλάπα του χειμώνα…
Δημιουργήσαμε ομαδική κατασκευή φτιάχνοντας ένα ιδιαίτερο χειμωνιάτικο δέντρο!
Συζητήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη λόγω του κρύου…..
Παίξαμε παιχνίδια μνήμης…
Και διαβάσαμε το παραμύθι “Το γάντι”.
Επεξεργαστήκαμε την ιστορία με διάφορα παιχνίδια και μάθαμε να σχηματίζουμε τη λέξη “ΓΑΝΤΙ”.
Διαβάσαμε το παραμύθι “ΧΙΟΝΙ” του Σαμ Ασερ
Και δημιουργήσαμε τα δικά μας χειμωνιάτικα τοπία!
Μιλήσαμε για τα ζώα που ζουν στο βόρειο και νότιο πόλο και τα αποτυπώσαμε δημιουργικά στο χαρτί!
Παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας με θέμα το χιονάνθρωπο!


























































