Υπεύθυνα παιδιά υπερασπιστές των ζώων
Εργαστήριο Δεξιοτήτων
1. Ας ξανασυστηθουμε_ Δημιουργουμε το συμβολαιο της ομαδας μας.
Παρακαμπτουμε την συγκεκριμενη δραστηριοτητα διοτι εχει εφαρμοστει σε προηγουμενο σχεδιο δεξιοτητων με θεμα τις “συνεργασιες στο νηπιαγωγειο”
2.”Ανθρωποι και ζωα_ μια σχεση αλληλεξαρτησης”
Τα παιδια καλουνται στην ολομελεια να σκεφτουν καποια ζωα που προσφερουν τροφη στον ανθρωπο….και με αυτον τον τροπο δημειουργειται ο 1ος εννοιολογικος χαρτης …που τον σχηματιζουμε στο πατωμα της ταξης μας.
Τα παιδια οδηγηθηκαν στα ζωα του χωριου επειδη το νηπιαγωγειο μας βρισκεται σε χωριο και τα παιδια εχουν αναλογες εμπειριες…
Ο 2ος εννοιολογικος χαρτης εχει ως θεμα τα ζωα που προσφερουν τροφη στον ανθρωπο και ο 3ος τι προσφερει ο ανθρωπος στα ζωα.
Παιζουμε ενα παιχνιδι ενεργοποιησης με τη βοηθεια μουσικης και εικονων απο διαφορα ζωα σκορπισμενες στο πατωμα. Τα παιδια επιλεγουν τα ζωα που τους αρεσουν περισσοτερο και καταληγουν σε 4 ομαδες επιλεγοντας εκεινα που προσφερουν περισσοτερο στον ανθρωπο
Η καθε ομαδα ανελαβε το ζωακι της και σε συνεργασια με τους γονεις στο σπιτι εψαξαν στο ιντερνετ για πληροφοριες αναφορας σε καθε ζωο με σκοπο να παρουσιαστουν απο τα ιδια τα παιδια στις υπολοιπες ομαδες…
Προβαλλουμε τον πινακα ζωγραφικης του Σαγκαλ “Εγω και το χωριο”.
Τα παιδια παρα τηρουν τον πινακα και προσπαθουν να απαντησουν στη σχεση αλληλεξαρτησης μεταξυ ανθρωπου και ζωων.
Τα νηπια στη συγκεκριμενη δραστηριοτητα δυσκολευτηκαν να ακολουθησουν διοτι ο πινακας ηταν συνθετος και δυσδιακτιτος.
Παρακολουθησαμε βιντεο με εκτροφη κοτοπουλων, γουρουνιων και αρνιων και συζηησαμε για το δικαιωμα του ζωου να ζει ελευθερο στο φυσικο του περιβαλλον. Τα παιδια συμφωνησαν σε αυτο αλλα δεν εδειξαν ενδιαφερον για τα ζωα της μαζικης εκτροφης…στο ερωτημα “εαν ειχαν φωνη τα ζωα τι θα μας ελεγαν” υπηρξε ομοφωνη απαντηση οτι τα ζωα δεν εχουν ανθρωπινη φωνη…







