Ιστορίες από το λαχανόκηπο – Πώς θα μάθουμε από τα λάθη μας;
Πώς θα μάθουμε από τα λάθη μας; Η αυτοαξιολόγησή μας!
Η αξιολόγηση του σχεδίου δράσης του νηπιαγωγείου μας «Καλλιεργώντας το Μέλλον – Δημιουργία και Λειτουργία Σχολικού Κήπου» ήταν παιδαγωγική, περιγραφική και διαμορφωτική και χρονικά
-
- Αρχική : Όπου καταγράφηκαν οι ανάγκες της τάξης, τα ενδιαφέροντα των παιδιών και οι στόχοι μας
- Συνεχής – Ανατροφοδοτική: Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρατηρούνταν η πορεία, η συμμετοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών και προσαρμόζονται οι δραστηριότητες
- Τελική : Με τη λήξη του σχεδίου για να δούμε κατά πόσο επιτεύχθηκαν οι στόχοι μας
Γινόταν και από τους εκπαιδευτικούς με διάφορους τρόπους όπως πχ με το φύλλο παρατήρησης
αλλά και από τα ίδια τα παιδιά με στόχους:
- Να μάθουν την έννοια της ανατροφοδότησης με απλό τρόπο.
- Να διατυπώσουν τι πήγε καλά και τι όχι.
- Να νιώσουν ότι τα λάθη βοηθούν στη μάθηση.
🎲 Δραστηριότητες
- Συζήτηση σε κύκλο: “Τι πήγε καλά στον κήπο μας;”
Τα παιδιά απαντούν με εικόνες (👍 👎). - “Το φυτό που μαράθηκε” – Συζήτηση
Δείχνουμε μια εικόνα φυτού που ξεράθηκε.
Τι έφταιξε; Τι θα κάνουμε την επόμενη φορά;

- Επανασχεδιασμός μικρού τμήματος του κήπου
Προτείνουν αλλαγές: περισσότερο πότισμα, νέες πινακίδες γιατί χάλασαν από τον ήλιο κ.λπ.
- Αναστοχασμός με άξονα το portfolio μας
Η δραστηριότητα του κριτικού αναστοχασμού με βάση τον ατομικό φάκελο των παιδιών είναι πολύ σημαντική για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Οι μαθητές ανοίγουν τους ατομικούς τους φακέλους, στους οποίους έχουν τοποθετήσει εργασίες από την πορεία του σχεδίου δρασης. Τις οργανώνουν και
αναστοχάζονται πώς οι ίδιοι ήταν όταν ξεκίνησαν το πρόγραμμα- ποιες ήταν οι γνώσεις τους και οι στάσεις τους για το αντικείμενο- και πώς είναι σήμερα μετά από τόσους μήνες εργασιών για τον σχολικό κήπο. Τι τους άρεσε από όλη τη διαδικασία, τι τους δυσκόλεψε, τι θα ήθελαν να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν κλπ - Αναστοχασμός με βάση τον ηλεκτρονικό φάκελο με τις φωτογραφίες του προγράμματος . Έρχονται στη μνήμη ζωντανά οι στιγμές χαράς, απογοήτευσης, κούρασης, υπερηφάνειας. Τις συζητάμε, τις αξιολογούμε!

- Πίνακας αναμνήσεων

- Αυτοαξιολόγηση τύπου “ήλιος–σύννεφο για όλη την ομαδα **Ήλιος 🌞: κάτι που κάναμε καλά **Σύννεφο ☁️: κάτι που θέλουμε να βελτιώσουμε **Χρησιμοποιούμε ένα πίνακα καταγραφής και τα παιδιά λένε τί πήγε καλά και το γράφουμε κάτω από τον ήλιο ή τί δεν πήγε καλά και το γράφουμε κάτω από το σύννεφο

- Και το καλύτερο όλων είναι το αυθόρμητο παιχνίδι των παιδιών όπου μόνα τους φτιάχνουν κήπους με διάφορα υλικά στην τάξη και στην αυλή! Και ενίοτε τους χαρίζουν και στη δασκάλα σα δώρο!

- Παρουσίαση από τα παιδιά του κήπου τους στους γονείς τους!

