Καλώς βρεθήκαμε!

Μυρωδάτες Πασχαλινές και Ανοιξιάτικες Καλημέρες!

https://www.youtube.com/watch?v=n3xnaE-4o7c

Μικροί μας καλλιτέχνες! Εδώ είμαστε και πάλι μετά τις μέρες αυτού του ασυνήθιστου Πάσχα. Ασυνήθιστο γιατί βρήκε κάποιους αγαπημένους μας μακριά και επειδή δεν μπορέσαμε να κάνουμε όλα όσα κάναμε συνήθως. Δεν πειράζει όμως, γιατί,εκτός από καλλιτέχνες είσαστε και εξερευνητές και είμαστε σίγουρες ότι θα βρήκατε νέα και ενδιαφέροντα πράγματα να κάνετε!

Λοιπόν, πώς τα περάσατε;Πολύ θα θέλαμε να μας στείλετε φωτογραφίες ή ζωγριαφιές απ’ό,τι κάνατε το Πάσχα. Μήπως δοκίμασε κανείς να φτιάξει τα κουλουράκια που σας προτείναμε; Ή μήπως φτιάξατε άλλες λιχουδιές; Βγήκατε καθόλου στις αυλές και τους κήπους να ανακαλύψετε και να μυρίσετε τα λουλούδια που ανθίζουν; Θυμάστε τα λουλούδια που μάθαμε λίγο πριν το Πάσχα,την παπαρούνα, το κρινάκι, την πασχαλιά; Τα ανακαλύψατε να φυτρώνουν κάπου εκεί κοντά;  Ε, λοιπόν εγώ βρήκα μια ωραία μωβ πασχαλιά στον κήπο μου. Κοιτώντας τη, θυμήθηκα ένα παραμύθι για την άνοιξη. Πάει κάπως έτσι…

Το παραμύθι της άνοιξης.

«Μια φορά κι ένα καιρό ζούσε ένα κοριτσάκι με ένα γλυκό χαμόγελο και χίλιες φακιδούλες στο προσωπάκι της. Το έλεγαν Τζινέβρα κι έμενε σε ένα σπίτι στην εξοχή που την άνοιξη γέμιζε πουλιά, και λουλούδια όλων των χρωμάτων και μεγεθών. Το κοριτσάκι περνούσε πολλές ώρες παρατηρώντας τα μπουμπούκια να ανθίζουν.
Φέτος όμως, ενώ ο χειμώνας έδειχνε ότι τελείωσε, το κοριτσάκι δεν έβλεπε να αλλάζει τίποτα στη φύση. Ανήσυχη αποφάσισε, παίρνοντας μαζί και το μεγενθυτικό φακό της να ψάξει στοιχεία για τον ερχομό της Ανοιξης! Αρχισε να παρατηρεί κάθε μικρό χορταράκι κάθε φυλλαράκι ώσπου ξαφνικά είδε κάτι περίεργο. Λίγο πιο μακριά φαινόταν ένα ρούχο λουλουδάτο, ή μήπως ένας άνθρωπος;
Η Τζινέβρα, πλησιάζοντας περισσότερο, δεν περίμενε ποτέ ότι θα βρισκόταν μπροστά σε μια ανθισμένη γυναίκα! Ολα, από το πρόσωπο της ως και τα ρούχα της ήταν από λουλούδια! Απίστευτο!
Το κοριτσάκι προαπάθησε να ξυπνήσει την παράξενη γυναίκα με κάθε τρόπο, πετώντας της νερό (καταφέρνοντας μόνο να ανθίσουν δυο μαργαρίτες στην πλάτη της), φωνάζοντας μέσα στο αυτί της, κουνώντας την. Μόνο όταν άρχισε να μαδάει τα πέταλα από τα λουλούδια που είχε αντί για μάγουλα, αυτή ανασηκώθηκε, την κοίταξε στα μάτια και είπε:» Πω, πω τι κούραση! Γιατί με ξύπνησες; Ξεκουραζόμουν τόσο ωραία!»
«Συγγνώμη», είπε η Τζινέβρα, «πως σας λένε; Γιατί γίνατε έτσι;»
«Με λένε Φιορίντα, και ειλικρινά δεν ξέρω πως έγινα έτσι. Γεννήθηκα έτσι», είπε η γυναίκα.
Το κοριτσάκι την παρατήρησε ώρα πολλή και φώναξε :»Μα ναι! Σε ξέρω! Εσύ είσαι πίνακας ενός διάσημου ζωγράφου! Δε θυμάμαι το όνομά του! Τον έχω δει τον πίνακα στο μουσείο του Λούβρου!»
«Ο καλλιτέχνης που λες είναι φίλος μου και τον λένε Αρτσιμπόλντο. Μου έκανε το πορτρέτο γιατί είναι ο μόνος που γνωρίζει πως εγώ ξεκινώ την άνοιξη, την αγαπημένη του εποχή. Αλλά… φέτος νομίζω ότι δε θα τα καταφέρω να το κάνω….», εξήγησε η γυναίκα.
«Οχι; Γιατί; Η άνοιξη είναι και η δική μου αγαπημένη εποχή. Σε παρακαλώ …κάνε κάτι!» παρακάλεσε το κοριτσάκι.
«Δεν μπορώ! Εχω χάσει ένα λουλούδι…είμαι όπως ένα παζλ. Αν μου λείπει ένα κομμάτι αποδυναμώνομαι και δεν μπορώ να φέρω την άνοιξη» δήλωσε λυπημένη η Φιορίντα!
«Θα σε βοηθήσω εγώ» προσφέρθηκε η Τζινέβρα. «Κοίτα έχω μαζί μου το μεγενθυτικό φακό μου. Με αυτόν βρίσκω τα πάντα».


Ετσι η γυνάικα και το κοριτσάκι άρχισαν την εξερεύνηση. Εψαξαν κοντά στα κλαδιά των δέντρων, στις φωλιές των μυρμηγκιών, των σκίουρων και των πουλιών, στις όχθες του ποταμού, ανάμεσα σε πέτρες μεγάλες και μικρές, αλλά δεν κατάφεραν να ανακαλύψουν κάτι. Είχαν αρχίσει να απελπίζονται, όταν είδαν έναν άντρα καθισμένο σε ενα καρεκλάκι.
«Κοίτα! Ζωγραφίζει ένα ηλιοτρόπιο! Μα πως τα καταφέρνει, αφού ακόμα δεν έχει φυτρώσει ούτε ένα!» είπε η μικρή!
«Ορίστε ποιος μου έκλεψε το λουλούδι μου», φώναξε θυμωμένη η ανθισμένη γυναίκα. » Επρεπε να το είχα φανταστεί ότι ο Βαν Γκογκ θα ήταν ανακατεμένος!»
«Ε, εσύ! Δεν μπορούσες να περιμένεις να έρθει πρώτα η άνοιξη όπως κάθε χρόνο; Εσύ και η μανία σου με τα ηλιοτρόπια!» του είπε εκνευρισμένη.
Ο ζωγράφος, με κατσουφιασμένο πρόσωπο το’σκασε χωρίς να πει λέξη και η γλυκιά Φιορίντα κατάφερε να πάρει πίσω το λουλούδι που της έλειπε! Για να ευχαριστήσει τη Τζινέβρα που τη βοήθησε, άρχισε να στρώνει χαλιά από τριαντάφυλλα, να της χαρίζει χαρταετούς από κρίνους και να τη ντύνει με μαργαρίτες. Αρχισε να απλώνει λιβάδια πράσινα, να γεμίζει τον ουρανό με πουλιά που κελαηδούσαν και φύσηξε παντού ένα γλυκό ανοιξιάτικη αεράκι.
Είχε πια ανακτήσει όλες της τις δυνάμεις κι επιπλέον, είχε κερδίσει μια φίλη έτοιμη να τη βοηθήσει χωρίς να ζητήσει αντάλλαγμα….»

Βαν Γκονγκ- Ηλιοτρόπια

Σας άρεσε το παραμύθι; Μετά από τόσους ζωγράφους που γνωρίσαμε μέσα από τα ταξίδια τέχνης που κάναμε πριν το Πάσχα, χάρηκα που είδα και τον πίνακα αυτού του διάσημου Βαν Γκονγκ! Όμως αυτον τον Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο δεν τον ήξερα. Έψαξα και βρήκα πληροφορίες για τα έργα του και ξέρετε τί βρήκα; Ε,λοιπ΄ν αυτός είναι ένας από τους πιο περίεργους αλλά και αστείους ζωγράφους που έχω συναντήσει! Σε όλους τους πίνακές του χρησιμοποιεί φρούτα,λαχανικά,λουλούδια ή άλλα αντικείμενα για να φτιάξει πρόσωπα!

Παρακάτω σας δίνουμε ένα βίντεο με έργα του που μπορείτε να δείτε με δύο τρόπους!Πρώτα δείτε το από μακριά. Βλέπετε τα πρόσωπα; Μετά ξαναδείτε το από πιο κοντά. Μπορείτε να ξεχωρίσετε από τί ειναι φτιαγμένο το κάθε πρόσωπο;

https://www.youtube.com/watch?v=kxf1bz-13fc&feature=emb_title

Εσείς μπορείτε να φτιάξετε ένα πρόσωπο με αντικείμενα που έχετε στο σπίτι; Περιμένουμε τις δημιουργίες σας στην -διάσημη πια!- γκαλερί μας ‘φτου και βγαίνω!’.

Μύρισε Πάσχα!

 

Η κουζίνα είναι σίγουρα ένας χώρος γεμάτος εκπλήξεις. Τα παιδιά μπορούν να μυρίσουν, να γευτούν, να βοηθήσουν στην προετοιμασία κάποιου φαγητού και να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους δοκιμάζοντας γεύσεις διαφορετικές.Την εποχή αυτή τα κουλουράκια έχουν την τιμητική τους. Τι λέτε να μεταμορφωθείτε εσείς  σε σεφ και τα παιδιά σας σε μικρούς μάγειρες; Είναι βέβαιο ότι θα το διασκεδάσουν και με το παραπάνω!Εμείς προτείνουμε μια πιο ασυνήθιστη αλλά υγιεινή επιλογή για κουλούρια.

Πριν ξεκινήσετε τη μαγειρική

  • Συγκεντρώστε όλα τα υλικά που θα χρησιμοποιήσετε πάνω στον πάγκο της κουζίνας. Οι ερωτήσεις των παιδιών, εκείνη την ώρα, είναι πολλές κι εσείς χρειάζεστε στοιχειώδη αυτοσυγκέντρωση.
  • Συμφωνήστε με τα παιδιά σε ποια φάση μπορούν να βοηθήσουν για να αποτρέψετε πιθανούς καβγάδες και πεισμώματα.
  • Μ’ ένα κορδελάκι μαζέψτε τα μακριά μαλλιά των παιδιών, για να μην χρειαστεί μετά να χτενίζετε τη… ζύμη.

 

Κουλουράκια μήλου για παιδιά

Υλικά

  1. 2 κόκκινα μήλα
  2. 100 μλ ελαιόλαδο
  3. 200 γρ φαρίνα
  4. 1/2 κγ κανέλα
  5. 2 κγ μέλι
  6. λίγο αλάτι

Εκτέλεση

  1.  Ξεφλουδίζουμε τα μήλα και τα τρίβουμε στον τρίφτη.

  2.  Τα βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι με 5 κουταλιές της σούπας νερό και βράζουμε για 10 λεπτά μέχρι να λιώσουν τα μήλα.

  3.  Προσθέτουμε το μέλι και ανακατεύουμε.

    4. Αφήνουμε να κρυώσει για λίγο το μείγμα και προσθέτουμε το ελαιόλαδο και τελευταίο το αλεύρι.

    5. Πλάθουμε τα κουλουράκια και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για περίπου 25 λεπτά.

    Τα μαθηματικά της κουζίνας

    Αν  αναρωτιέστε τι μπορούν να μάθουν τα παιδιά από μια τέτοια ενασχόληση, σας πληροφορώ ότι μόλις πήραν τις πρώτες βάσεις μερικών δυσνόητων μαθηματικών εννοιών, κατανοώντας τες μέσα από απλές καθημερινές σκέψεις:

    • Κατανόησαν τι σημαίνει προσθέτω τα υλικά  σ’ ένα μπολ, ή αφαιρώ κάποια ποσότητα από αυτά.
    • Κατανόησαν τι σημαίνει ανακατεύω.
    • Έβαλαν στη σειρά τα κουλούρια στο ταψί και μετά μέτρησαν τον αριθμό τους.
    • Μετά το ψήσιμο, τα παιδιά μπορούν να ταξινομήσουν  τα κουλουράκια σύμφωνα με το σχήμα, τοποθετώντας αλλού τα κουλούρια – κύκλος, αλλού τα κουλούρια- σπείρα κι αλλού τα κουλούρια – κοτσίδα κ.λ.π.
    • Τα παιδιά μπορούν να μοιράσουν τα κουλουράκια τους, ανάλογα με το πόσα μπορούν να φάνε όλοι κάθε μέρα.

    Μετά το μαγείρεμα…

    Μην ξεχάσετε να καθαρίσετε μαζί με τα παιδιά σας την κουζίνα! Αν δεν το κάνετε μην αναρωτηθείτε γιατί αύριο δεν θα μπορέσουν να μαζέψουν τα δικά τους παιχνίδια μετά το τέλος του παιχνιδιού τους;

    Καλή επιτυχία στους επιδέξιους σεφ και στις υπομονετικές μαμάδες!

Συνέχεια της καλλιτεχνικής πασχαλινής περιπέτειας

Καλημέρα μικροί μας καλλιτέχνες!

 

https://www.youtube.com/watch?v=8KPlKwKrKko

 

Σήμερα είναι Πέμπτη 9 Απριλίου και απέχουμε ακριβώς μία εβδομάδα από την Μεγάλη Πέμπτη, που είναι η μέρα που κάνουμε ένα από τα αγαπημένα μας έθιμα: το βάψιμο των αυγών!

Γιατί όμως το κάνουμε αυτό; Και μάλιστα με κόκκινο χρώμα;

 

Το αυγό -σύμφωνα με την παράδοση- συμβολίζει τον τάφο του Χριστού που ήταν ερμητικά κλειστός  -όπως και το περίβλημα του αυγού- αλλά έκρυβε μέσα του τη «Ζωή», αφού από αυτόν βγήκε ο Ιησούς και αναστήθηκε.

 

Μπορεί τα τελευταία χρόνια το αυγά να βάφονται σε διάφορα χρώματα, όμως η παράδοση τα θέλει κόκκινα. Είναι γεγονός πως τα χρωματιστά αυγά τα συναντάμε στην αρχαιότητα, στη Ρώμη, στην Ελλάδα, στην Κίνα, στην Αίγυπτο, ως δώρα στις ανοιξιάτικες γιορτές μαζί με κουνέλια τα οποία είναι το σύμβολο της γονιμότητας.

Το κόκκινο χρώμα συμβολίζει το αίμα και τη θυσία του Ιησού.

 

Τα παλιά χρόνια, την εποχή του παππού και της γιαγιάς μας, και ακόμη πιο πριν, δεν είχαν έτοιμες βαφές σαν κι αυτές που αγοράζουμε εμείς σήμερα. Παρ’ολ’αυτά είχαν βρει φυσικούς τρόπους να βάφουν τα αυγά τους. Ο πιο συνηθισμένος ήταν τα κρεμμυδόφυλλα! Οι νοικοκυρές μάζευαν μέρες πριν το Πάσχα τα φλούδια από τα κρεμμύδια που χρησιμοποιούσαν και με αυτά έβαφαν τα αυγά. Έχετε προσέξει τι χρώμα έχουν τα κρεμμύδια; Τι χρώμα πιστεύετε ότι θα βγουν τα αυγά που θα βαφτούν με αυτά; Δείτε το παρακάτω και θα σας λυθεί η απορία!

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ms3s7qfUGBM

 

Σήμερα εκτός από κόκκινα, βάφουμε τα αυγά και με άλλα χρώματα και πολλές φορές τα διακοσμούμε με αυτοκόλλητα ή άλλα σχέδια. Επίσης έχουμε βρει πολλές τεχνικές για να το κάνουμε με διασκεδαστικό τρόπο. Εμείς σας προτείνουμε δύο τρόπους με υλικά που εύκολα θα βρείτε στο σπίτι. Από κει και πέρα βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει και δημιουργείστε μικροί μας καλλιτέχνες!

 

Α) ΚΗΡΟΜΠΟΓΙΕΣ

ΥΛΙΚΑ: Κηρομπογιές και η συνηθισμένη βαφή αυγών που χρησιμοποιούμε

ΕΚΤΕΛΕΣΗ : Αφού έχουμε βράσει τα αυγά και πριν τα βουτήξουμε στη μπογιά, κάνουμε εύκολα σχέδια πάνω τους με κηρομπογιές. Μπορούμε να φτιάξουμε γραμμές, κύκλους, βούλες, λουλουδάκια, αστεράκια, κ.α. Βουτάμε τα αυγά στην μπογιά. Στα σημεία που βάψαμε με κηρομπογιά, το αυγό αδιαβροχοποιείται και μόλις το βγάλουμε εμφανίζεται το σχέδιό μας!

 

Β) ΛΑΣΤΙΧΑΚΙΑ

ΥΛΙΚΑ : κοινά λαστιχάκια(όπως από συσκευασίες σούπερ μάρκετ) και την βαφή αυγών που χρησιμοποιούμε.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ : Αφού βράσουμε τα αυγά και πριν τα βυθίσουμε στην βαφή, τα τυλίγουμε πολλές φορές  σφιχτά με τα λαστιχάκια. Όταν τα βγάλουμε περιμένουμε να στεγνώσουν και αφαιρούμε τα λαστιχάκια..

 

 

Με τόσα αυγά όμως μου άνοιξε η όρεξη! Φαντάζομαι κι εσάς. Εμπρός λοιπόν να πλύνουμε καλά τα χέρια μας , προσπαθώντας αυτή τη φορά να μετρήσουμε ανάποδα από το 20! 19,18…..

Και που ξέρεις, μπορεί κατά τύχη να έχει ετοιμάσει η μαμά κανένα αυγουλάκι για πρωινό…Σφιχτό ή μελάτο το προτιμάς;

Θυμάστε την χθεσινή ιστορία του μικρού αυγού, από τα παραμύθια τέχνης της Παρασκευής Φωτιάδου, που δεν ήθελε να βαφτεί κόκκινο και ξεκίνησε ένα μεγάλο ταξίδι μαζί με τα χελιδόνια; Που έφτασε στην Ιαπωνία και είχε την τύχη να το ζωγραφίσει η διάσημη ζωγράφος Yayoi Kusama και να το γεμίσει βούλες;

Ας δούμε πώς συνεχίστηκε η περιπέτειά του…

 

 

“Είμαι τόσο χαρούμενο!” αναφώνησε το μικρό αβγό καθώς πάνω στο τσόφλι του λαμπύριζαν στον ήλιο δεκάδες ζωγραφισμένες πολύχρωμες βούλες.

“Έπρεπε να βάψει κι εμάς όμως η Kusama?” είπαν κατσουφιασμένα τα  χελιδόνια που πετούσαν ψηλά στον αέρα και τώρα ένιωθαν λιγάκι ντροπή καθώς τους κοιτούσαν περίεργα μια παρέα πελαργοί που περνούσαν  εκείνη την στιγμή από δίπλα τους. Το παράπονο τους όμως δεν βάσταξε για πολύ , αφού μια βροχή δυνατή άρχισε να ξεπλένει τα χρώματα από πάνω τους .

“Να βρούμε γρήγορα μια στέγη , να προφυλαχτούμε από την βροχή!” αναφώνησαν αναστατωμένα όλα μαζί και έκαναν βουτιά προς τα κάτω,  σε μια ήπειρο που την έλεγαν Αμερική.

 

“Ηνωμένες ..πολιτείες..Αμερικής..” διάβασε μια παλιά πινακίδα , ένα από τα χελιδόνια για να μάθει σε ποια χώρα ακριβώς είχαν προσγειωθεί.

Κρύφτηκαν λοιπόν τα χελιδόνια μαζί με το αβγό σε ένα σπίτι κοντά σ’ ένα αγρό κι από το σπίτι αυτό, μια μουσική ξεχυνόταν που τα έκαναν να θέλουν να κινηθούν  χαρούμενα στο ρυθμό.

Ας ακούσουμε την μουσική που έκανε τους ήρωες της ιστορίας μας να χορέψουν!

https://www.youtube.com/watch?v=Zo-dMdC5KSs&feature=emb_title

(Η συνθέτης εμπνεύστηκε την μουσική αυτή από τα έργα του Pollock. Mπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή την πληροφορία την ώρα της εργασίας ).

Κι ενώ χόρευε το αβγό παρέα με  τα τέσσερα χελιδόνια  κρυμμένα  στην στέγη, το αβγό ξαφνικά σταμάτησε και κοίταξε ξαφνιασμένο στο εσωτερικό του σπιτιού.

Είδε έναν άντρα να περιφέρεται γύρω απο ένα  χαρτί στο πάτωμα απλωμένο κι αν κι έδειχνε πως ήταν το χαρτί μια ζωγραφιά, εκείνος παρ’όλα αυτά δεν άγγιζε με το πινέλο του το έργο του , παρά μόνο γύρω του συνέχεια  περπατούσε

σχεδόν φαινόταν σαν να χόρευε και αυτός με την μουσική γύρω από το χαρτί 

κι έριχνε μπογιές με φόρα πάνω στο χαρτί, δεξιά και αριστερά, πάνω και κάτω.

Δείτε τι ζωγράφιζε!

Jackson Pollock (Number One)

“Μα τι περίεργη ζωγραφική είναι αυτή ? Δεν ξέρω αν μου αρέσει..δεν ζωγραφίζει κάτι συγκεκριμένο μόνο δείχνει να διασκεδάζει πετώντας μπογιές δεξιά και αριστερά. Αν είχα ένα πινέλο στο ράμφος μου θα μπορούσα κι εγώ να το κάνω” είπε  ένα χελιδόνι διπλώνοντας τις φτερούγες του μπροστά στο στήθος του αλαζονικά.

Μα το αβγό ένιωσε μέσα του μια άλλη αλήθεια, γιατί το έργο αυτό δεν το κοίταξε με τα μάτια μα με την μικρή του την καρδιά.

“Μα κοιτάξτε καλύτερα!” είπε το αβγό στα χελιδόνια ” είναι σαν να χορογραφεί την ψυχή του στο χαρτί! “

 

Ας δούμε αν το μικρό αβγό έχει δίκιο! Δείτε τον ζωγράφο : Όντως μοιάζει σαν να χορεύει ο ζωγράφος? Αγγίζει το πινέλο του στο χαρτί?

https://www.youtube.com/watch?v=X3Uj_HAAvbk&feature=emb_title

                          J.Pollock                                                        
           

“Αχ θέλω να ζωγραφίσει κι εμένα ο ζωγράφος με αυτή την τεχνική!” είπε το αβγό και τα χελιδόνια γούρλωσαν τα μάτια.

“Άντε πάλι τα ίδια !” είπαν και ακολούθησαν το μικρό αβγό που ήδη είχε συστηθεί με τον ζωγράφο.

“Και εσάς πως σας λένε?” είπε ευγενικά το αβγό αφού ο ζωγράφος δέχτηκε να το ζωγραφίσει με τα πινέλα του.

“Jackson Pollock” είπε ο ζωγράφος κουνώντας το πινέλο του σαν μαγικό ραβδί.

Εργασία φαντασίας:

Πώς φαντάζεστε πως ο Pollock ζωγράφισε το μικρό αβγό

Βάλτε την μουσική που άκουγε ο ζωγράφος, σχεδιάστε ένα αβγό και προσπαθήστε να ζωγραφίσετε το αβγό σας όπως θα το έκανε ο Pollock.

Να θυμάστε! Δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε να πετάτε μπογιές στο χαρτί παρά αφήστε ελεύθερο  το χέρι σας να ταξιδέψει πάνω στο χαρτί σαν να χορεύει! Δεν χρειάζεται να ζωγραφίσουμε κάτι συγκεκριμένο

7ο μάθημα από το ηλεκτρονικό μου σχολείο και ένα πασχαλινό παραμύθι τέχνης για τα παιδιά.

 Καλημέρα σας πέρα για πέρα!

Τι θα λέγατε να ξεκινήσουμε τη σημερινή μέρα με Ζούμπα !!!

https://youtu.be/ymigWt5TOV8

 

Πριν ξεκινήσουμε όμως να ευχαριστήσουμε την κα   Φωτιάδου  Παρασκευή για το υπέροχο διαδραστικό παραμύθι τέχνης που το μεταφέραμε αυτούσιο από  το υπέροχο Blog :Ταξίδια τέχνης για παιδιά 

Νικηφόρος Λύτρας

 

 

  Ας ξεκινήσουμε την πασχαλινή περιπέτεια μας!

Ήταν πρωί όταν η κότα καμάρωσε στην φωλιά της δέκα μικρά ολόασπρα αυγά:

“Είμαι τόσο χαρούμενη για εσάς!” κακάρισε η κότα, ” είστε πολύ ξεχωριστά αβγά γιατί είστε προορισμένα να μπείτε στο πασχαλινό καλάθι , να βαφτείτε κόκκινα και να στολίσετε το τραπέζι του μεγάλου σπιτιού !”

Pablo Picasso

Τα εννιά μικρά αβγά κοίταξαν με χαρά την μαμά κότα. Ήταν όλα τόσο ενθουσιασμένα με την πασχαλινή τους τύχη.

Εκτός από ένα.

Το δέκατο αβγό που ήδη είχε κατεβάσει μούτρα και έδειχνε θυμωμένο.

“Δεν θέλω να βαφτώ κόκκινο και ούτε να μπω στο πασχαλινό τραπέζι, θέλω να ταξιδέψω στον κόσμο , να γνωρίσω νέα μέρη και τοπία και χρώματα πολλά. “

Η κότα γέλασε . ” Μα είσαι αβγό! Δεν  μπορείς να ταξιδέψεις! Είναι της μοίρας σου γραφτό ένα χρώμα να γνωρίσεις και αυτό είναι το κόκκινο “

Το μικρό αβγό όμως πίστευε πολύ στον εαυτό του και ήξερε βαθιά μέσα του πως όποιος πιστεύει στον εαυτό του μπορεί να καταφέρει τα πάντα. Έτσι αναζήτησε μια λύση πως θα πραγματοποιήσει το όνειρο του.

Κοίταξε γύρω στο κοτέτσι και όντως δεν βρήκε ένα τρόπο να ταξιδέψει .

Όμως δεν απογοητεύτηκε.

Έδωσε μια και κύλησε έξω από το κοτέτσι. Εκεί ψηλά άκουσε τα χελιδόνια να τιτιβίζουν πάνω σε μια φωλιά.

                                                                                              Walter Crane

Τα μάτια του αστράψαν απο μια ιδέα. Τα χελιδόνια θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν!

Έχετε καμία ιδέα πως τα χελιδόνια θα μπορέσουν να βοηθήσουν το αβγό?

“Χελιδόνια εσείς που ταξιδεύετε σε όλο τον κόσμο ,μπορείτε να  βοηθήσετε κι εμένα το μικρό αβγό? Θέλω να ταξιδέψω αλλά δεν ξέρω πως” είπε το μικρό αβγό και ένα καλόκαρδο χελιδόνι του έγνεψε θετικά.

“Θα σε βοηθήσω εγώ μικρό αβγό , έχω  μια ιδέα πως μπορείς να ταξιδέψεις”

Πράγματι το χελιδόνι είχε μια καταπληκτική ιδέα. Ξεκίνησε παρέα με τα άλλα χελιδόνια να πλέκουν με τα ράμφη τους  ένα μεγάλο ύφασμα  από μικρά ασπροκόκκινα μαρτάκια που βρήκαν κρεμασμένα πάνω σε ένα δέντρο.

Τέλος κύλησαν το μικρό αβγό πάνω στο ύφασμα και σε κάθε μια απο τις γωνιές ένα χελιδόνι το κρατούσε απο το ράμφος του έτοιμα να απογειωθούν.

Το αβγό είχε μεγάλη χαρά .

“Αντίο κοτέτσι και κότα μαμά! Αντίο αδέρφια αβγουλάκια! Πάω να μάθω τα πάντα γι αυτό το μεγάλο κόσμο!”

Κι έτσι ξεκίνησε το μικρό άσπρο αβγό ένα μεγάλο ταξίδι, μια ξεχωριστή πασχαλινή περιπέτεια.

Πρώτη επίσκεψη : Ιαπωνία

Καθώς το μικρό αβγό πετούσε πάνω από κόσμους παράξενους και μακρινούς , άκουσε μια μουσική τόσο όμορφη που ζήτησε από τα χελιδόνια να κατέβουν λίγο πιο χαμηλά για να την ακούσει καλύτερα.

Πού είναι η Ιαπωνία? Πόσο μακριά είναι από την Ελλάδα ? Ας το ανακαλύψουμε στο χάρτη!

Ας ακούσουμε την μουσική που γοήτευσε το μικρό αβγό:

https://youtu.be/v222i3f3idA

Μα καθώς έσκυψε για να ακούσει την μουσική , συνέβη  το εξής: Έπεσε κατά λάθος με φόρα μέσα σε ένα πίνακα που ζωγράφιζε εκείνη την ώρα μια γιαπωνέζα ζωγράφος πλάι σε μια λίμνη!

Καθώς κατρακύλησε στο έργο της άνοιξε το στόμα του διάπλατα από έκπληξη: Η ζωγράφος , που το όνομα της ήταν Yayoi Kusama

ζωγράφιζε πάνω στα έργα της  ασταμάτητα μικρούς κύκλους , σαν μικρά αβγά :

 

 

“Καλή μου και υπέροχε ζωγράφε μπορείς να βάψεις και εμένα όπως τα έργα σου?” της είπε εντυπωσιασμένο από την τέχνη της και η Kusama του χαμογέλασε και ξεκίνησε να το ζωγραφίζει.

Μπορείτε να φανταστείτε πως η Kusama ζωγράφισε το μικρό αβγό? Να θυμάστε πως η ζωγράφος αγαπά τις βούλες. Σχεδόν  όλα τα έργα της είναι γεμάτες από αυτές!

Εργασία!

Πάρτε χαρτί, σχεδιάστε ένα αβγό  κι έπειτα ζωγραφίστε το όπως πιστεύετε ότι το ζωγράφισε  η Yayoi Kusama.

Τι θα λέγατε λοιπόν τώρα για μια όμορφη κατασκευή ενός πασχαλινού καλαθιού που τη βρήκα στο pinterest, για να βάλετε μέσα το κόκκινο αυγουλάκι που θα βάψουμε την Πέμπτη σύμφωνα με το έθιμο;

Θα χρειαστούμε μερικά υλικά που πολύ πιθανό να έχετε ήδη στο σπίτι σας.

1. Δύο χάρτινα πιάτα

2 ψαλιδάκι

3. άχρηστο υλικό (κουμπιά, κορδέλες, χρωματιστές χαρτοπετσέτες, περιτύλιγμα από καραμέλες , κομματάκια από άχρηστο ύφασμα και ό,τι άλλο φανταστείτε για να δώσουμε χρώμα στο καλαθάκι μας)

Ξεκινάμε λοιπόν: Πρώτα σχεδιάστε μια γραμμή που να περνάει από το κέντρο του πιάτου. Για να τη βρεις εύκολα , δίπλωσε το πιάτο σου στη μέση . Την είδες που εμφανίστηκε; Τράβα πάνω της μια γραμμή με το μολυβάκι σου και τη βοήθεια του χάρακα . Κάνε το ίδιο και στο άλλο πιάτο.

Στη συνέχεια κόβεις με το ψαλιδάκι σου πάνω στη γραμμή και γύρω γύρω στο μισό στεφάνι όπως δείχνει το σχέδιο. Κάνεις το ίδιο και στο άλλο πιάτο.

Έπειτα ενώνεις τα 2 πιάτα όπως βλέπεις στην εικόνα, έτσι ώστε να σχηματίζεται ένα κενό ανάμεσά τους.

Με τη βοήθεια ενός ενήλικα ανοίγετε τρυπούλες γύρω γύρω στα στεφάνια των 2 πιάτων. Περνάτε κορδέλα σε μια βελόνα και αρχίζετε να ράβετε τα 2 πιάτα περνώντας τη βελόνα από τις τρυπούλες. Η μαμά θα σας δείξει τις πρώτες βελονιές. Όταν περάσετε την κορδέλα από όλες τις τρυπούλες, δένετε ένα όμορφο φιόγκο.

Επειδή μπορεί να μην έχετε χρώμα τέμπερας στο σπίτι, για να γίνει πολύχρωμο το καλάθι σας αρχίστε να κολλάτε το άχρηστο υλικό που είπαμε παραπάνω. Γεμίστε το καλαθάκι σας χρώματα και φαντασία.

Πόσο θα θέλαμε να μας στέλνατε φωτογραφίες της κατασκευή σας!!!!

Καλό σας απόγευμα

6ο μάθημα από το ηλεκτρονικό μου “σχολείο”. Πασχαλινά λουλούδια.

Καλημέρα παιδιά μου!

Τρίτη 7 Απριλίου σήμερα λέω να πούμε ένα τραγούδι καλημέρας, που μου αρέσει πολύ και είναι διασκεδαστικό!

https://www.youtube.com/watch?v=K_zZrNozoMQ

Ο Απρίλιος λοιπόν μπήκε για τα καλά και μαζί του φέρνει τη γιορτή που όλοι περιμένουμε, το Πάσχα! Όπως μπορεί να έχετε προσέξει κι εσείς, η φύση έχει ξυπνήσει και όλο και περισσότερα δέντρα και λουλούδια ανθίζουν.

Αυτές τις μέρες ειδικά, υπάρχουν κάποια λουλούδια που έχουν άμεση σχέση με το Πάσχα. Θέλετε να τα γνωρίσουμε; Είμαι σίγουρη ότι πολλοί από εσάς ίσως να τα έχετε δει να φυτρώνουν εδώ κι εκεί. Ξέρετε όμως την ιστορία τους;

Α) ΠΑΣΧΑΛΙΑ

Η πασχαλιά είναι δέντρο που βγάζει αυτά τα υπέροχα μικρά μωβ ανθάκια. Το περίεργο είναι ότι ανθίζουν μόνο κοντά στις μέρες του Πάσχα, διαρκούν για λίγο και μετά μαραίνονται. Αν σας τύχει να δείτε ανθισμένη πασχαλιά, μυρίστέ τη και θα δείτε πόσο έντονο άρωμα έχει! Υπάρχει κι ένας μύθος που μιλάει γι’αυτήν :

Η Πασχαλιά είναι δέντρο ευλογημένο από την Παναγία

Ο λαός λέει ότι όταν σταύρωσαν το Χριστό, η Παναγία ήταν πολύ στεναχωρημένη, ταλαιπωρημένη και τσακισμένη από τον πόνο και το κλάμα. Περπάτησε λίγο και κάθισε να ξεκουραστεί κάτω από ένα δέντρο που ήταν γεμάτο φύλλα αλλά όχι άνθη. Δεν άνθιζε ποτέ. Κουρασμένη καθώς ήταν, αποκοιμήθηκε. Το δέντρο τότε, άρχισε σιγά-σιγά να ρίχνει όλα του τα φύλλα και να σκεπάζει απαλά τη Παναγία για να τη ζεστάνει. Όταν η Παναγία ξύπνησε, πρόσεξε τα γυμνά κλαδιά του δέντρου και προς στιγμήν απόρησε. Μα σαν είδε όλα εκείνα τα φύλλα που τη σκέπαζαν και τη ζέσταναν , ευλόγησε το δέντρο λέγοντας : «Να είσαι πάντα ευλογημένο και μοσχοβολημένο».  Με την ευλογία της Παναγίας το δέντρο γέμισε με καταπράσινα φύλλα και άνθισε για πρώτη φορά. Ονομάστηκε Πασχαλιά. Είναι η ευλογημένη Πασχαλιά με τα μοσχοβολημένα εκείνα  λουλούδια που ανθίζουν το Πάσχα.

Β) ΚΡΙΝΑΚΙΑ

Τα κρινάκια είναι μικρά λευκά λουλουδάκια. Το άσπρο χρώμα τους συμβολίζει την ελπίδα. Ο μύθος γι’αυτά λέει ότι άνθισαν για πρώτη φορά κάτω από το σταυρό που ήταν ο Χριστός. Όπως βρισκόταν ταλαιπωρημένος πάνω στο σταυρό, έσκυψε το κεφάλι του και σταγόνες από τον ιδρώτα του έπεσαν στο χώμα. Και εκεί ακριβώς φύτρωσαν τα κρινάκια!

Γ) ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ

Η παπαρούνα είναι κατακόκκινη και τα πέταλά της είναι πολύ ευαίσθητα. Ο μύθος της είναι συνδεδεμένος με ένα μικροσκοπικό πουλάκι, τον κοκκινολαίμη. Ο κοκκινολαίμης είναι τόσο μικρός, όσο περίπου κι ένα σπουργίτι και τραγουδάει πολύ όμορφα. Ας δούμε πρώτα τον μύθο του…

Η παπαρούνα και ο κοκκινολαίμης

Όταν ο Χριστός σταυρώθηκε, ένα καφετί πουλάκι μ’ άσπρο λαιμό πέταξε πάνω από το άγιο Κεφάλι του Χριστού. Το κεφάλι Του το έσφιγγε ένα αγκάθινο στεφάνι και ένα μικρό άσπρο λουλούδι είχε ανθίσει στη βάση του Σταυρού. Το μαρτύριο του Θεανθρώπου έθλιβε το πουλί και το λουλούδι.
Έτσι το πουλάκι θέλησε ν’ απαλύνει τον πόνο του Χριστού τραβώντας
  ένα αγκάθι. Τότε σταλαγματιές από το αίμα του Χριστού έπεσαν στο λαιμό του πουλιού αλλά κι άλλες κύλησαν πάνω στο λουλούδι το οποίο  άνοιξε αμέσως τα πέταλά του όσο πιο πολύ γινόταν για να τις δεχτεί. Μονομιάς  ο λαιμός του πουλιού και τα πέταλα του λουλουδιού βάφτηκαν κόκκινα.
Έτσι, το αίμα του Χριστού χάρισε στον κοκκινολαίμη και στην παπαρούνα το κόκκινο χρώμα.

και ας ακούσουμε και το κελάηδημά του. Δυναμώστε λίγο την ένταση και μην κάνετε θόρυβο για να τον ακούσετε καθαρά. Πώς σας φαίνεται;

https://www.youtube.com/watch?v=Q4lzV3awfZ4

Πέρασε όμως η ώρα και σα να ακούω το στομαχάκι σας να γουργουρίζει. Κάνουμε λοιπόν στάση στην τουαλέτα για καλό πλύσιμο των χεριών. Σίγουρα έχετε γίνει άσοι στο καθάρισμα τους πια και είμαι βέβαιη πως δεν αφήνετε κανένα μικρόβιο να τα πλησιάσει!

Σήμερα, όση ώρα πλένουμε τα χέρια μας προσπαθούμε να θυμηθούμε και να πούμε φωναχτά όλα τα ονόματα των συμμαθητών μας!

Μόλις τελειώσουμε πάμε σφαίρα για το δυναμωτικό πρωινό μας!

Τσουπ! Εδώ είμαστε πάλι!

Πολλές φορές έχουμε μιλήσει για σπουδαίους ζωγράφους και έχουμε δει έργα τους. Από αυτά δε θα μπορούσαν να λείπουν τα λουλούδια! Η Άνοιξη και τα λουλούδια είναι αγαπημένο θέμα των ζωγράφων – μεγάλων και μικρών! Έχω προσέξει πόσο ωραία λουλούδια ζωγραφίζετε όλοι σας.

Ας δούμε μερικούς πίνακες ζωγράφων με θέμα τα λουλούδια του Πάσχα.

Ο Πίνακας του Vincent Van Gogh  ” Χωράφι με παπαρούνες”.(εαν κάνετε διπλό κλικ επάνω στην εικόνα θα δείτε καλύτερα τον πίνακα)

και ο Πίνακας του Κλωντ Μονέ :

  • Ποιος πίνακας σας έκανε πιο πολύ εντύπωση;

  • Ποια χρώματα χρησιμοποιούν κυρίως;

Είσαι κι εσύ σπουδαίος ζωγράφος! Ζωγράφισε όποιο από τα λουλούδια που μάθαμε σήμερα θες ή τον κοκκινολαίμη. Ή ακόμη και όλα αυτά μαζί. Χρησιμοποίησε ό,τι χρώματα θες (μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, νερομπογιές) ή και συνδυασμό τους.

Στείλτε τα έργα σας στο και η γκαλερί ‘ΦΤΟΥ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΩ’ θα κάνει μια μυρωδάτη και ευωδιαστή έκθεση !!!

Ρίξτε μια ματιά στους σελιδοδείκτες . Εκεί θα ξαναδείτε  τους 2 πίνακες ζωγραφικής όταν παίξετε με τα puzzles

Τέλος μπορείτε να διαβάσετε το παρακάτω παραμύθι, που είναι σχετικό με ένα από τα λουλούδια που είδαμε σήμερα:

http://sofiasnip.blogspot.com/2014/04/blog-post.html

Μυρωδάτους και ολάνθιστους χαιρετισμούς!

Σας περιμένουμε αύριο πάλι…

4η μέρα στο ηλεκτρονικό μου “σχολείο”

Καλημέρα παιδιά!!!
Σήμερα είναι Παρασκευή 3 Απριλίου 2020
Η εποχή είναι Άνοιξη.
Ο Απρίλιος είναι 3 ημερών και όλο εκπλήξεις.

Πάμε για την καλημέρα μας , θυμάστε το τραγουδάκι μας ;

« μια φορά κι έναν καιρό , ένας μίλαγε όλο με Ο , κολομόρο οστο κολό, κολομορο οστο κολό

Ήταν κι ένας μια φορά , που τα έλεγε όλα με Α, καλαμαρα αστα καλά , καλαμάρα αστα καλά

Κι ένας άλλος δυο φορές, που τα έλεγε όλα με Ε κελεμερε εστε κελε, κελεμέρε εστε κελε

Κι ένας άλλος πέρα εκεί που τα έλεγε όλα με Ι, κιλιμίρι ιστι κιλί, κιλιμίρι ιστι κιλί

Κι ένας μα δεν ξέρω που, που τα έλεγε όλα με ΟΥ, κουλουμούρου ουστου κουλού , κουλουμούρου ουστου κουλού

Έγινε χαμός μεγάλος ήρθε κι ένας παπαγάλος που μπορούσε να μιλά καθαρά ελληνικά.

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑΑΑΑ

Ελπίζω ναι , γιατί σήμερα θα περάσουμε τέλεια.

Πάμε τώρα ένα μικρό δρώμενο, θα το ονομάσουμε πρωινό ξύπνημα . Παίζουμε όλοι , πάρτε και τα αδερφάκια σας , τη μαμά, πάμε λοιπόν .

« κάνουμε ότι κοιμόμαστε , ένα ξυπνητήρι κτυπά και όλοι πεταγόμαστε και ο καθένας μας αυτοσχεδιάζει κάτι δικό του στο πρωινό ξύπνημα (κάνει ότι πλένετε, βουρτσίζει τα δόντια – κτενίζεται, πίνει το γάλα του ,ετοιμάζει τη τσάντα του ).

Παίρνουμε την τσάντα μας και ξεκινάμε για το σχολείο , συναντιόμαστε στην πλατεία με τους φίλους μας , αρχίζουμε κουβέντα , παίζουμε , γελάμε.

Ξαφνικά τρομοκρατημένοι (για να δω φατσούλες) κοιτάζουμε το ρολόι , αργήσαμε πολύ. Τρέχουμε για το σχολείο, η πόρτα όμως είναι κλειστή, τα παιδιά είναι λυπημένα (για να δω λυπημένες φατσούλες) , μόνο για λίγο όμως γιατί η πόρτα ανοίγει και τα παιδιά χαρούμενα χορεύουν. Πάμε για χορό και γυμναστική ;

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

Ουφ ! κουραστήκαμε λιγάκι ; Μήπως πεινάσαμε κιόλας ; Ώρα για ένα υγιεινό πρωινό , μη ξεχνιόμαστε κιόλας . Πάμε να πλύνουμε τα χεράκια ;

Βάζουμε σαπούνι , κλείνουμε τη βρύση και μη ξεχνάμε να μετράμε από το 0 μέχρι το 10 αργά καθώς σαπουνίζουμε τα χέρια μας. Ανοίγουμε τη βρύση και μετράμε αντίστροφα από το 10 μέχρι το 0 αργά.

Τώρα με καθαρά χεράκια ας φάμε το πρωινό μας.

Εδώ είμαστε πάλι , ας κάνουμε τον προγραμματισμό της ημέρας.

Κάθε Παρασκευή κάναμε δανειστική βιβλιοθήκη στο σχολείο. Αυτό θα κάνουμε και σήμερα! 
Λίγο διαφορετικά. 
Δεν θα διαλέξετε από ένα παραμύθι εσείς, αλλά θα ακούσετε όλοι το ίδιο παραμύθι. Διάλεξα να ακούσετε το παραμύθι

http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip43/Default.html

Δεν είναι τέλειο;

Οι γονείς μπορείτε να βοηθήσετε στην κατανόηση του παραμυθιού με ερωτήσεις :

1.Πόσοι ήταν οι ήρωες; Ποια τα ονόματα τους;

2.Πού ζούσε ο κότσυφας και πού ο γλάρος;

3.Πώς αντιμετώπισαν οι υπόλοιποι γλάροι στην αρχή τον κότσυφα και πώς στο τέλος;

4.Αν θα θέλατε να είστε ένας από τους δύο ήρωες, ποιον θα επιλέγατε και γιατί;

Μπορείτε να ζωγραφίσετε ότι σας άρεσε από το παραμύθι όπως κάνατε κάθε Σαββατοκύριακο.
Περιμένω τις όμορφες ζωγραφιές σας.

Τώρα αν θέλετε κι έχετε όρεξη μπορείτε και να το « παίξετε», να γίνετε σκηνοθέτης , ηθοποιός , να μοιράσετε ρόλους και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και να ζωντανέψετε τις αγαπημένες σας σκηνές. Ωραία ιδέα δεν είναι; Μπορείτε μέσα στο σαββατοκύριακο να το κάνετε με την οικογένεια σας και να περάσετε όμορφα.

Άλλη ιδέα είναι να βάλετε μια ωραία ορχηστρική μουσική και να γίνετε μικρά πουλιά που πετάτε με όποιο τρόπο θέλετε :

Να πετάξετε αργά , γρήγορα , με τον αέρα να φυσάει δυνατά, να πετάξετε χαρούμενα , φοβισμένα, θυμωμένα, λυπημένα και ότι άλλο σκεφτείτε με το έξυπνο κεφαλάκι σας.

Εδώ θα δείτε τις χτεσινές σας εργασίες

https://padlet.com/magda_niti65/ifbwhygrq907

Σας αγαπάμε και σας σκεφτόμαστε

ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ

 

 

 

 

3η ημέρα στο ηλεκτρονικό μου “σχολείο”. Αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου.

https://www.youtube.com/watch?v=Da9SCDg5zH8

Καλήμερα παιδιά! Ελπίζω η δική σας μέρα να ξεκίνησε καλύτερα από ότι του φίλου μας του κόκορα..

Σήμερα ο Απρίλιος είναι 2 ημερών, και ήδη έχει καταλάβει ότι με τα ψέματα μόνο μπερδέματα και παρεξηγήσεις δημιουργούνται, οπότε αποφάσισε να τα αφήσει πίσω του..

Πάνω που αναρωτιόταν τι να κάνει για να περάσει τη μέρα του, να σου !!! εμφανίζεται η μαμά του ή Άνοιξη με την αγκαλιά της γεμάτη με βιβλία..

  • Απρίλη μου, του λέει η άνοιξη, τι θα έλεγες σήμερα να γιορτάσουμε κάποια πολύ σημαντικά γενέθλια;

Ο Απρίλης την κοίταξε απορημένος.. Γενέθλια; Ποιος έχει γενέθλια σήμερα;

  • Σαν σήμερα, συνέχισε η μαμά γεννήθηκε ο άνθρωπος που έχει γράψει μερικά από τα πιο γνωστά κι αγαπημένα παραμύθια τα δικά σου αλλά και όλων των παιδιών της γης.
  • Και του έδειξε το ” Ασχημόπαπο”

το “Μολυβένιο Στρατιωτάκι”

τη «βασίλισσα του χιονιού » τηνΤοσοδούλα’,, ‘Τα καινούργια ρούχα του Αυτοκράτορα

.. κι ένα σωρό άλλα βιβλία που τα πιο πολλά ήδη του τα είχε διαβάσει και τα είχε αγαπήσει ο μικρός Απρίλης

  • Το όνομα του συγγραφέα όλων αυτών αλλά και πολλών άλλων παραμυθιών είναι Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
  • Γεννήθηκε στη Δανία, μια χώρα εδώ στην Ευρώπη μας – αν θες μπορούμε να τη βρούμε αργότερα στο χάρτη- πριν από διακόσια και παραπάνω χρόνια
  • Δηλαδή δε ζει τώρα πια;
    • Ο ίδιος δε ζει βέβαια πια, μετά από τόσα χρόνια, όμως οι ιστορίες του ζουν ακόμα και μεγάλωσαν πολλές γενιές ανθρώπων.Η ζωή του δεν ήταν και πολύ εύκολη. Ζούσε σε μια φτωχή οικογένεια και δυστυχώς οι συμμαθητές του στο σχολείο συνήθιζαν να τον κοροϊδεύουν για τα πολύ ψηλά του πόδια και τη μεγάλη του μύτη. Δεν ήταν πολύ χαρούμενος αλλά αυτή τη λύπη του μεγαλώνοντας, την έκανε όμορφες ιστορίες και τις χάρισε στον κόσμο.
  • Αν θέλεις να μάθεις περισσότερες λεπτομέρειες από τη ζωή του μπορείς με τη βοήθεια της μαμάς η του μπαμπά να μπεις εδώ:

    https://www.youtube.com/watch?v=lTa-CFRnQCo

  • Λοιπόν, αν παρακολουθήσεις το παραπάνω βίντεο θα άκουσες το μύθο για τη δημιουργία των παραμυθιών. Σύμφωνα με αυτόν τα παραμύθια είναι σαν πουλιά που πετούν στο χώρο και το χρόνο και κάποια στιγμή κάθονται για να ξεκουραστούν στον ώμο ενός ανθρώπου…Ο άνθρωπος αυτός έχει δύο επιλογές : να τα αγνοήσει ή να τα διηγηθεί στους άλλους ανθρώπους… Ο συγγραφέας μας λοιπόν επέλεξε το δεύτερο…

    Πως φαντάζεσαι αυτή την εικόνα; Ένα από τα αγαπημένα σου παραμύθια να πετά και μετά να πηγαίνει και να ξεκουράζεται στον ώμο του Χανς Κριστιάν Άντερσεν περιμένοντας να το διηγηθεί;

    Θα μπορούσες αν ήθελες να τη ζωγραφίσεις.

    Ή αν δες θέλεις να ζωγραφίσεις θα μπορούσες να αναπαραστήσεις εσύ το συγγραφέα που διηγείται το παραμύθι που ήρθε και κάθισε στον ώμο του και να το ηχογραφήσεις. Μπορείς επίσης αν θες να μας στείλεις τη ζωγραφιά ή την αφήγησή σου στο

    magda.niti65@gmail.com

    Όμως με αυτά και με αυτά μου φαίνεται ότι έχει αρχίσει να γουργουρίζει η κοιλίτσα μας Ώρα για ένα θρεπτικό και νόστιμο πρωινό!

    .. Πριν όμως, δεν ξεχνάμε: Πλένουμε καλά τα χέρια μας. Βρέχουμε τα χέρια μας, βάζουμε άφθονο σαπούνι, τραγουδάμε δύο φορές το τραγούδι των γενεθλίων, ξεπλένουμε με μπόλικο νερό και σκουπίζουμε σε καθαρό χαρτί ή πετσέτα. Κι έτσι απαλλαχτήκαμε από τα μικρόβια. Καλή όρεξη!

    Εδώ είμαστε πάλι.. Για δείτε εδώ αυτή την αφίσα που μας έστειλαν:

  • Αν δείτε κάτω κάτω θα ξεχωρίσετε τη λεξούλα IBBY που στα ελληνικά σημαίνει « Διεθνής Οργάνωση για το νεανικό βιβλίο 1» και έχει σκοπό να κάνει τα παιδιά όλου του κόσμου να αγαπήσουν τα βιβλία. Αυτή η οργάνωση έχει αποφασίσει η σημερινή μέρα των γενεθλίων του Άντερσεν – 2 Απριλίου

    να είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Έτσι, κάθε χρόνο αναθέτει και σε μια διαφορετική χώρα που συμμετέχει σε αυτήν, να βγάζει μια αφίσα και ένα μήνυμα και να το στέλνει σε όλα τα σχολεία του κόσμου. Φέτος σειρά είχε η Σλοβενία κι αυτή μια σχετικά κοντινή μας χώρα και μας έστειλε την παραπάνω αφίσα.

    Τι νομίζεις ότι δείχνει; Να ξέρεις ότι στο κύπελλο μπαίνει η λεξούλα βιβλίο σε διάφορες γλώσσες του κόσμου. Μπορείς να διακρίνεις την ελληνική λέξη στην αφίσα και να δοκιμάσεις να τη γράψεις κι εσύ;

    Το υπέροχο μήνυμα από τη Σλοβενία έχει τίτλο «Πείνα για λέξεις»

    Μπορείς να ζητήσεις από κάποιον ενήλικο να σου το διαβάσει;

    https://www.elniplex.com/%CE%B7-%CE%B1%CF%86%CE%AF%CF%83%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CF%85%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-ibby-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%CF%85-2020/

  • Την επόμενη φορά που θα νοιώσεις κι εσύ πείνα  αλλά όχι για φαγητό αλλά για όμορφες λέξεις πήγαινε κι άνοιξε ένα από τα αγαπημένα σου βιβλία και διάβασε το για να χορτάσεις.

    Κι επειδή ο κόσμος μας όλος πεινάει για όμορφες εικόνες, ζωγράφισέ  το μας για να το δούμε και στείλτε το στο

    magda.niti65@gmail.com

     

    Κι άκου κι ένα ωραίο τραγουδάκι που έφτιαξαν τα παιδιά ενός δημοτικού σχολείου της χώρας μας για το βιβλίο

    https://www.youtube.com/watch?v=AT875Q3mohs

    και τον αγαπημένο μας https://www.youtube.com/watch?v=5arKfFaVHMo

2η μέρα στο ηλεκτρονικό μου “σχολείο”

 

Καλημέρα παιδιά!

Ας ξεκινήσουμε την μέρα μας με το γνωστό σε πολλούς από εσάς τραγούδι ‘Καλημέρα Φιλαράκι.’

https://www.youtube.com/watch?v=j06cM-MK3_Q

Σήμερα το ημερολόγιο δείχνει έναν καινούριο μήνα! Έφυγε ο αναποφάσιστος Μάρτιος, που τη μια έκλαιγε και την άλλη γελούσε. Και ήρθε η σειρά για το δεύτερο παιδάκι της Άνοιξης, τον Απρίλιο! ( Απρίλιος και Απρίλης).

Ο καιρός τον Απρίλη καλυτερεύει, οι βροχές λιγοστεύουν και ο ήλιος βοηθάει τα δέντρα και τα λουλούδια ν’ανθίσουν. Οι γεωργοί σπέρνουν μελιτζάνες, καρπούζια, πεπόνια, σπανάκι, και τόσα άλλα νόστιμα φρούτα και λαχανικά που τρώμε αργότερα το καλοκαίρι. Γι’ αυτό και οι κανονικές βροχές του Απρίλη είναι χρήσιμες (όχι οι δυνατές μπόρες ‘η το χαλάζι), επειδή ποτίζουν ό,τι έχει φυτευτεί και το βοηθούν να μεγαλώσει.

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ :

*Αν κάνει ο Απρίλης δυο νερά και ο Μάης άλλο ένα,

χαρά στονε τον γεωργό που ‘χει πολλά σπαρμένα.

*Απρίλης φέρνει τη δροσιά, φέρνει και τα λουλούδια.

*Ο Μάρτης έχει το όνομα κι ο Απρίλης τα λουλούδια.

Ο Απρίλης είναι σκανταλιάρικος μήνας και έχει ένα αστείο έθιμο! Κάθε πρώτη του μέρα ο κόσμος κάνει αστεία και φάρσες ο ένας στον άλλο για να γελάσουν.

Κάποιοι λένε μικρά πρωταπριλιάτικα ψεματάκια για να κάνουν πλάκα. Μπορείτε να κάνετε κι εσείς αν θέλετε, χωρίς όμως να ενοχλήσετε πολύ ή να κάνετε κακό σε κάποιον.

-Αποκαλύπτουμε τα δικά μας ψέμματα, πότε τα είπαμε και γιατί. Είναι όμορφο όμως να λέμε ψέμματα; Γιατί; Τι συμβαίνει

-Λοιπόν!!! θέλετε σε φύλλο χαρτιού να ζωγραφίσετε με θέμα: Ποιο ψέμα θα θέλατε, αν υπήρχε το μαγικό ραβδί μιας μάγισσας, να το μεταμόρφωνε σε αλήθεια;

Τα πρωταπριλιάτικα ψέματα και οι φάρσες επιτρέπονται μόνο σήμερα! Μην το παρακάνετε, γιατί μπορεί να την πατήσετε κι εσείς κάπως έτσι….

https://www.youtube.com/watch?v=5fJdn1xIb8E

 Ακούστε και αυτό το τραγούδι

 

https://www.youtube.com/watch?v=QWlC6w4yKZc

Γρήγορα τώρα να πλύνουμε τα χέρια μας για ένα υγιεινό και δυναμωτικό πρωινό! Πλένουμε καλά τα χέρια μας όπως έχουμε μάθει για αρκετή ώρα, ώστε να διώξουμε όλα τα μικρόβια !Μπορούμε αν θέλουμε να σιγοτραγουδάμε το τραγούδι της καλημέρας όση ώρα τα πλένουμε!

Να ‘μαστε πάλι !Δε μου λέτε; Θυμηθήκατε να αφήσετε τα ‘Μαρτάκια’ σας σε κάποια τριανταφυλλιά για να τα πάρουν τα χελιδόνια; Αλήθεια, έχετε δει από κοντά χελιδόνι; Έχετε προσέξει το χρώμα και την περίεργη ψαλιδωτή ουρά του;

Τα χελιδόνια είναι φανταστικά πουλιά! Λέγονται ‘αποδημητικά’. ΄Έτσι ονομάζουμε τα πουλιά που όταν έρχεται κρύο και χειμώνας, φεύγουν από την χώρα μας και πάνε να ζήσουν σε άλλες χώρες του κόσμου που έχει καλοκαίρι ,συνήθως στην Αφρική. Όταν όμως έρθει ξανά η άνοιξη και ο καλός καιρός, αυτά επιστρέφουν εδώ για να χτίσουν τις φωλιές τους και να γεννήσουν τα αυγουλάκια τους.

 

Συνήθως φτιάχνουν τις φωλιές τους σε γωνίες, ψηλά στα μπαλκόνια ή σε άλλα προστατευμένα μέρη. Θεωρούνται πολύ καλοί χτίστες. Μεταφέρουν με το ράμφος τους κλαδάκια και χρησιμοποιούν χώμα και το σάλιο τους, φτιάχνοντας λάσπη. Γεννούν 4-6 αυγά και τρέφονται με έντομα, αράχνες και κάμπιες. Το φοβερό όμως με αυτά είναι ότι συνήθως ξαναβρίσκουν την ίδια φωλιά που είχαν αφήσει πριν φύγουν για την Αφρική! Είναι σα να έχουν ένα αόρατο ραντάρ μέσα τους!

Αν θέλετε να μάθετε πιο πολλά για τα χελιδόνια, ζητείστε από έναν μεγάλο να σας διαβάσει τις παρακάτω πληροφορίες από την ορνιθολογική εταιρεία :

http://www.ornithologiki.gr/page_cn.php?tID=2659&aID=1113

Ας ακούσουμε τώρα και ένα τραγούδι για τα χελιδονάκια μας!

https://www.youtube.com/watch?v=bfqR6_bml9E

Και όποιος θέλει μπορεί να προσπαθήσει να γράψει τη λέξη ‘χελιδόνι’ και μετά κόψει τα γράμματα της λέξης, να τα μπερδέψει και να την ξαναφτιάξει.

Θέλετε  μήπως να δείτε τις χτεσινές σας εργασίες?

https://padlet.com/magda_niti65/wz57rt9e9r3g

 

Προσθέτουμε κι ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που σίγουρα θα σας αρέσει.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2b0900b3733e&fbclid=IwAR2n-H-TptxMnF5sRyouhEHIfxoVbAbQYWGejBwPNhOuD8QGf6b3kNKSHM0

Σας χαιρετούμε γλυκά!!! Τώρα να ξεκουραστείτε και το βράδυ πριν σας πάρει ο ύπνος, όταν θα σκέφτεστε τα ψεματάκια του Απρίλη δείτε αυτό το παραμύθι.

 

https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=yofOY1Hh6WA&fbclid=IwAR1c1QRRPgOIUa6aYhQNWuGUQRU19csD6bGOfAqgIoc2rcQtTeRCn5nYBlU&app=desktop

1η μέρα στο ηλεκτρονικό μου “σχολείο”

Καλημέρα σας!!!

Παιδιά σας καλωσορίζουμε στο ηλεκτρονικό μας σχολείο.

Είμαι σίγουρη ότι ξέρετε όλοι ότι σήμερα  είναι Τρίτη 31 Μαρτίου και είναι  η τελευταία μέρα του μήνα Μάρτη.

Παιδιά μη ξεχάσετε να βγάλετε από το χέρι το “Μαρτάκι σας” και να το αφήσετε στην τριανταφυλλιά για να το πάρουν τα χελιδόνια και να χτίσουν τις φωλιές τους όπως λέει η παράδοση.

 

Ελάτε τώρα να ξεκινήσουμε την ημέρα μας με ένα τραγούδι που σας αρέσει και πολύ χορό.

https://www.youtube.com/watch?v=P7kyL1H_lUE

Τι λέτε είστε έτοιμοι για πρωινή γυμναστική?

https://www.youtube.com/watch?v=CXs4OiaW5U4

Είστε απίθανοι!!!!!!

Είμαι σίγουρη ότι όλοι γνωρίζετε γιατί πρέπει να μένουμε σπίτι. Με τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά μπορείτε να διαβάσετε.

https://yeehoopress.com/coronavirus-picturebook-greek/?fbclid=IwAR3H5gec454d34HCgsrdWTM2jxYWHA6AokMVCfwBMVMe1N0ZXYFchE-W5Qc

Μήπως κουραστήκατε?

Λοιπόν διάλειμμα για πρωινό. Πλένουμε τα χεράκια μας. Βάζουμε σαπούνι , κλείνουμε τη βρύση και μη ξεχνάμε να μετράμε από το 0 μέχρι το 10 αργά καθώς σαπουνίζουμε τα χέρια μας. Ανοίγουμε τη βρύση και μετράμε αντίστροφα από το 10 μέχρι το 0 αργά.

Αν θέλετε πριν το πλύσιμο το χεριών να δείτε ένα πείραμα που μας δείχνει  πόσο σημαντικό είναι  το πλύσιμο με σαπούνι.

https://www.instagram.com/p/B9uZxKPJS0K/?igshid=1lh63h4cjznmh&fbclid=IwAR2yZ1AtJJ4Er_1dY_UwUF2vsVSTHKAjQS4eOGcoqdfH5asfDDNnKvcFoqY

Πάρτε το πρωινό σας και ελάτε να συνεχίσουμε.

 

Ουπσσσσ  !!εδώ είμαστε πάλι!!! Τι λέτε θέλετε ο καθένας από εσάς να φτιάξει μια φανταστική  ιστορία για αυτόν τον κορωνοϊό;  Μπείτε στο παρακάτω link και απαντήστε στις ερωτήσεις. Το παιδί θα επιλέξει ποιός θα είναι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας (που μπορεί να είναι το ίδιο ή ένας φανταστικός ήρωας, ή κάποιο ζώο). Μόλις απαντήσετε πατήστε  ” Υποβολή” για να έρθουν οι απαντήσεις σας σε μένα.

https://forms.gle/AaJgGKpojb3Efw1RA

 

Αν δεν έχετε κουραστεί πολύ μπορείτε να ζωγραφίσετε τους πρωταγωνιστές της ιστορίας σας και να μας την στείλετε στο

mail@nip-varis.kyk.sch.gr