Στον Πρωτέα μπορείτε να βρείτε σενάρια για τη διδασκαλία της αρχαιοελληνικής και νεοελληνικής γλώσσας και γραμματείας με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων. Αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν από εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε διαδικτυακές κοινότητες για τρία χρόνια και καλύπτουν περισσότερο από το 30% του σχολικού χρόνου.
Ο διαγωνισμός αυτός τελεί υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Πατρών και πραγματοποιείται μετά από έγκριση του αρμοδίου για την παιδεία και εκπαίδευση υπουργείου με την υποστήριξη των υπηρεσιών της Μέσης Εκπαίδευσης.
Είναι γεγονός ότι σήμερα νιώθουμε όλοι την ηδονή της ανακούφισης από την καλοκαιρινή διακοπή της επιμορφωτικής περιόδου. Κουραστήκαμε πολύ αλλά περάσαμε και όμορφα. Χωρίς καμιά διάθεση για φιλοφρόνηση, η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι όταν γνωρίζεσαι και συνεργάζεσαι με εξαιρετικούς συναδέλφους, βλέπεις τα πράγματα αλλιώς, «αναπνέεις πουλιά», «δεν αφήνει λάσπης πατημασιές» πάνω σου η εναντίωση, η μιζέρια, η αδράνεια, η έχθρα αλλά και η απόλυτη θλίψη και απογοήτευση των ημερών που σε σταυρώνει και σε αγκυλώνει αλλά είσαι αναγκασμένος να μένεις εκεί «ώσπου να εθιστεί σ` αυτό το ψύχος η αντοχή (σ)ου».
(Οι στίχοι ή τα «θραύσματα» στίχων προέρχονται από την ποιητική συλλογή της Κικής Δημουλά με τίτλο «Τα εύρετρα»).
Ουρανέ,
άνοιξε πάλι το παιδικό βιβλίο με τις εικόνες
και θύμισέ μας
πώς είναι να κάνει κανείς όνειρα…
Σταύρος Σταύρου …Εκείνο με τις εικόνες,
από την ποιητική συλλογή “Προχωρημένοι χειμώνες και άλλα φθινόπωρα”.
(από το επιμορφωτικό υλικό των φιλολόγων, γ΄ έκδοση, Πάτρα, Μάρτιος 2014)
Ψηφιακοί πόροι για τη μελέτη της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Από το εργαστήριο Νέας Ελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Προτάσεις που παρουσιάστηκαν σε ειδικό επιμορφωτικό σεμινάριο για τη Νεοελληνική φιλολοφία και τις ψηφιακές τεχνολογίες.
Με την επικράτηση των νέων, ψηφιακών μέσων, επηρεάζεται και με ποιους τρόπους η συγγραφή και η ανάγνωση των λογοτεχνικών κειμένων από τις αλλαγές στην τεχνολογία του μέσου της γραφής;
Δύο παραδείγματα πολυμεσικής παρουσίασης του ποιητικού λόγου. Το πρώτο αποτελεί οπτικοποιημένη ερμηνευτική ανάγνωση του ποιήματος του Γ. ΣεφέρηΚαλλιγράφημααπό το Ημερολόγιο Καταστρώματος, Β΄. Το δεύτερο, οπτικοποιημένη ανάγνωση του σεφερικού ποιήματος Σαλαμίνα της Κύπρος, από την ποιητική συλλογή Ημερολόγιο Καταστρώματος, Γ΄. Τα βίντεο παρουσίασε το Γενικό Λύκειο Πεδινής Ιωαννίνων στο μαθητικό συνέδριο «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ. ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ», που έγινε στην Κωνσταντινούπολη, στο Ζωγράφειο Λύκειο, από τις 20 έως τις 23 Μαρτίου 2014.
Υ.Γ. Αν θέλετε να κατεβάσετε βίντεο ή μουσική από youtube, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το http://www.dirpy.com/
“Τα ιστολόγια θεωρούνται αξιοποιήσιμα για τη διδασκαλία, γιατί προωθούν το γραμματισμό με τη συγγραφή κειμένων σε αυθεντικές επικοινωνιακές περιστάσεις, επιτρέπουν τη συνεργατική μάθηση, υποστηρίζοντας παράλληλα την εξατομικευμένη διδασκαλία, είναι προσβάσιμα σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και από οποιοδήποτε μέρος, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν τη δυνατότητα διαθεματικής προσέγγιασης των γνωστικών αντικειμένων. […] Η χρήση των ιστολογίων είναι μια συμμετοχική και κατ` επέκταση κοινωνική πρακτική, της οποίας οι κοινωνικές και οντολογικές δομές αναδεικνύουν το “νέο ήθος” και τη σημασία του για τον προσδιορισμό των νέων γραμματισμών”. (Από το επιμορφωτικό υλικό των φιλολόγων, γ΄ έκδοση, Πάτρα, Μάρτιος 2014, σελ. 244-245).
Tα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί μια σειρά περιβαλλόντων και εργαλείων στο διαδίκτυο, που μπορούν να αξιοποιηθούν για εκπαιδευτική χρήση και προσφέρουν πολλές νέες δυνατότητες. Τυπική περίπτωση περιβάλλοντος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση είναι μια σειρά σχετικών εργαλείων στο περιβάλλον της εταιρείας Google.
Ένα ασφαλές μέρος για όλα τα αρχεία είναι το Google Drive, που παρέχει δωρεάν έως και 15GB αποθηκευτικού χώρου. Εφαρμογές drive, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτική χρήση είναι:
τα έγγραφα κειμένου (από τον επεξεργαστή κειμένου του Google Docs),
τα υπολογιστικά φύλλα,
τα αρχεία παρουσίασης (για τη δημιουργία διαφανειών για παρουσιάσεις) και
οι φόρμες, με τις οποίες μπορούμε να κάνουμε ερωτηματολόγια ή να πραγματοποιούμε online τεστ.
Μπορούμε, επίσης, να δημιουργήσουμε μια διαδικτυακή Κοινότητα (Google Group), ένα ιστολόγιο μέσω της υπηρεσίας τουblogspot ή έναν ιστότοπο στα Google Sites.
Το Linoit είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή, η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση εικονικών σημειώσεων – ετικετών σε έναν διαδικτυακό καμβά. Προσφέρει τη δυνατότητα διαχείρισης εργασιών ή καθηκόντων μέσα από ένα διατακτικό πίνακα. Η εφαρμογή διακρίνεται για την ελκυστική παρουσίασή της και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά της.
Προτάσεις για Εκπαιδευτική χρήση
Πίνακας Αναφοράς από τους μαθητές
Πίνακας Ανακοινώσεων γεγονότων
Εργαλείο επικοινωνίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς
Προγραμματισμός δραστηριοτήτων
Εισαγωγή ενός θέματος – ανίχνευση ενδιαφέροντος
Μέσο συγκέντρωσης σημειώσεων
Μέσο δημοσίευσης βίντεο ή φωτογραφιών
Δείτε εδώ την αναλυτική παρουσίαση του εργαλείου από τη νηπιαγωγό, κυρία Ιατροπούλου Ράνια.
Αγαπητοί συνάδελφοι, σας καλωσορίζω και εύχομαι σε όλους καλή συνέχεια!
Για την καλύτερη γνωριμία και συνεργασία μας κατά στην πέμπτη επιμορφωτική περίοδο, θα παρακαλούσα να συμπληρώσετε ηλεκτρονικά και να υποβάλετε το ερωτηματολόγιο που θα βρείτε στην παρακάτω διεύθυνση.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΔΙΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011-2012
ΘΕΜΑ: ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΜΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ
Μικρές ομάδες εργασίας είχαν αναλάβει να διερευνήσουν τις πηγές, να συλλέξουν τα δεδομένα, να τα εξετάσουν κριτικά, να τα επεξεργασθούν και να δημιουργήσουν νέες, πρωτότυπες συνθέσεις. Δούλεψαν ομαδικά και ανέπτυξαν σχέσεις συνεργασίας και συλλογικότητας με τα άλλα μέλη των ομάδων εργασίας. Συνέθεσαν σύντομες εργασίες με εικόνα και λόγο, έκαναν ηχογραφήσεις, φωτογραφίσεις, βιντεοσκοπήσεις.
Δημιουργήσαμε έναν δικό μας ηλεκτρονικό χώρο στο διαδίκτυο, για να προβάλουμε την εργασία μας, να αποκτήσουν οι μαθητές δεξιότητες ως προς τη σύνθεση μιας εργασίας σε ηλεκτρονική μορφή και επιπλέον, για να αποτελέσει ο χώρος αυτός για την ομάδα του Τμήματος Ενδιαφέροντος, μέσο συστηματικής γλωσσικής αγωγής.
Δημιουργία διαδικτυακού ημερολογίου με τη χρήση του Google Calendar
Το Google Calendar είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που στην ουσία αποτελεί μια εξελιγμένη ατζέντα που μας προσφέρει τη δυνατότητα να καταγράφουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των ερευνητικών εργασιών και πληροφοριακά στοιχεία για τις δράσεις των ομάδων εργασίας. Διαβάστε περισσότερα για τον τρόπο χρήσης του. (Πηγή)
Το ερωτηματολόγιο που θα δημιουργήσετε μπορείτε να το δημοσιεύσετε είτε σε μια ξεχωριστή σελίδα στο διαδίκτυο είτε ενσωματωμένο σε μια ανάρτηση του ιστολογίου σας. Οι απαντήσεις που θα πάρετε θα συλλεχθούν σε ένα υπολογιστικό φύλλο, το οποίο θα βρείτε αποθηκευμένο στα έγγραφα google. ‘Εχετε τη δυνατότητα να τις δείτε και με αυτόματα σύνθετα διαγράμματα και γραφήματα. (Να θυμίσουμε ότι τα έγγραφα google παρέχουν τη δυνατότητα για ασύγχρονη συνεργασία και συνδιαμόρφωση ενός κειμένου.) Διαβάστε λεπτομέρειες για τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου. (Πηγή)
Το YUDU είναι μια δωρεάν online βιβλιοθήκη ψηφιακού περιεχομένου. Στο YUDU μπορείτε να δημοσιεύσετε τα κείμενα των εργασιών των ομάδων σας σε ηλεκτρονικό βιβλίο, που να ξεφυλλίζεται με κλικ του ποντικιού, να δημιουργήσετε άλμπουμ με φωτογραφίες και μουσική και να τα μοιραστείτε με άλλους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή