kleitarchos

Διαγωνισμός Γλώσσας “Κλείταρχος και Βερενίκη”

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, πραγματοποίησε σήμερα τον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ελληνικής Γλώσσας «Κλείταρχος και Βερενίκη» στην Α/θμια Εκπαίδευση των σχολείων όλης της χώρας (Ε’ και Στ’ τάξεων) και σχολείων του εξωτερικού όπου διδάσκεται η ελληνική γλώσσα. Ο διαγωνισμός έχει λάβει έγκριση από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με αριθμό πρωτοκόλλου Φ.14/ΑΆ/121455/Δ1.

Καλή επιτυχία, παιδιά! 😀

3η άσκηση σεισμού

Πραγματοποιήσαμε σήμερα την τρίτη και τελευταία άσκηση σεισμού, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία. Καθώς το Σχολείο μας βρίσκεται σε μια περιοχή που “χορεύει”, είναι καλό να θυμούνται τα παιδιά πώς να συμπεριφέρονται σε τέτοιες περιπτώσεις – βοήθησε χθες και ο Εγκέλαδος με ένα 4,6 στην περιοχή… 🙄

20250407 105205

eykleidhs

Διαγωνισμός Μαθηματικών “Μικρός Ευκλείδης”

Το Σχολείο μας συμμετείχε στον Διαγωνισμό Μαθηματικών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που απευθύνεται σε μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Καλή επιτυχία στα παιδιά μας! 😀

eykleidhspng

IMG 7903

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 3

“In omnibus requiem quaesivi et nusquam inveni, sed in angulo cum libro” έλεγαν οι Λατίνοι, που σημαίνει “αναζήτησα παντού τη γαλήνη και δεν τη βρήκα πουθενά, παρά σε μια γωνιά με ένα βιβλίο”.

Έτσι κι εμείς, προσπαθήσαμε να βρούμε νέες γωνιές και νέα βιβλία και τα βρήκαμε στη βιβλιοθήκη της Κοινότητας της Τέμενης, η οποία αριθμεί περίπου 3.000!

Μας υποδέχτηκαν εκεί η δωρήτρια των βιβλίων, κ. Άννα Τσολάκη – Αλεφαντοπούλου, ο πρόεδρος της Κοινότητας της Τέμενης, κ. Τριαντάφυλλος Λουκόπουλος, και η κ. Μαρία Μελισσουργού, μας έδωσαν πληροφορίες για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης (ωράριο, δανεισμός), μας προέτρεψαν να περιηγηθούμε και να ξεφυλλίσουμε βιβλία, ενώ στο τέλος μας προσέφεραν κεράσματα.

1000027610

Εμείς, επίσης, προσφέραμε στη βιβλιοθήκη μια ωραία κατασκευή που έφτιαξαν τα τριτάκια μας ως “ευχαριστώ” για την υποδοχή και τη φιλοξενία τους.

20250402 091900

1000027609

Ελπίζουμε ότι τα βιβλία της Τέμενης θα βρουν περισσότερους φίλους!

IMG 7903

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

« Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό. Το πνεύμα που δε διαβάζει χάνει βάρος, όπως ένα σώμα που δεν τρώει», Βίκτωρ Ουγκώ, Γάλλος συγγραφέας.

«Το μόνο πράγμα που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζεις είναι η τοποθεσία της βιβλιοθήκης», είχε πει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν. Κατανοώντας τη σημασία των λόγων του το Σχολείο μας, στα πλαίσια του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου, επισκέφτηκε την Τετάρτη 2 Απριλίου τη βιβλιοθήκη του χωριού μας.

Η δωρήτρια των βιβλίων κ. Άννα Αλεφαντοπούλου – Τσολάκη, ο πρόεδρος της Κοινότητας Τέμενης κ. Τριαντάφυλλος Λουκόπουλος και η κ. Μαρία Μελισσουργού μας υποδέχτηκαν και μας ξενάγησαν στον χώρο.

IMG 20250402 101827

Η κ. Αλεφαντοπούλου – Τσολάκη εξήγησε στα παιδιά τον ρόλο της βιβλιοθήκης και τη σημασία των βιβλίων στη ζωή μας. Οι μικροί μαθητές είχαν τον χρόνο να περιηγηθούν στο χώρο και να ανακαλύψουν ενδιαφέροντα βιβλία στα ράφια. Αφού ξεφύλλισαν μερικά, σημείωσαν τον τίτλο και τον αριθμό του βιβλίου, ώστε το απόγευμα να επισκεφτούν πάλι το χώρο μαζί  με τους γονείς τους και να το δανειστούν.

IMG 20250402 101558

IMG 20250402 101847

IMG 20250402 101849

 

Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί διάβασαν στα παιδιά το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά «Η Χώρα χωρίς Γάτες». Έγινε σχολιασμός και συζήτηση για τις εικόνες και τα μηνύματα του βιβλίου. Η επίσκεψη έκλεισε με ένα γλυκό κέρασμα.

Στο σχολείο τα παιδιά συζήτησαν όλα όσα είδαν κι έμαθαν εκείνη τη μέρα και ζωγράφισαν εικόνες από το βιβλίο του Τριβιζά.

Η ΧΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΓΑΤΕΣ

Ένα ταλαίπωρο ποντίκι φοβάται υπερβολικά τις γάτες. Όταν η κατάστασή του φτάνει στο απροχώρητο και τίποτα άλλο δεν μπορεί πια να τον βοηθήσει, ακολουθώντας τη συμβουλή ενός ειδικού, βγάζει διαβα-τύριο, αγοράζει εισι-τύριο και ξεκινάει ένα πρωί για την ονειρεμένη Χώρα χωρίς Γάτες όπου οι τυρόπιτες είναι αφράτες και νόστιμο τυρί γεμάτες. Ταξιδεύει με αερόστατο, με φορτηγό, κάρο, μαούνα και θαλαμηγό, πέρασε από τη Φομφάη, το Πιπερού και τη Βαραδουάη, αλλά, όταν φτάνει στη Χώρα χωρίς Γάτες, μια τρομερή απογοήτευση το περιμένει. Η Χώρα χωρίς Γάτες είναι γεμάτη φάκες. Το ποντίκι, όμως, δεν το βάζει κάτω. Είναι αποφασισμένο να ανακαλύψει τη μακρινή, απρόσιτη και ονειρεμένη Χώρα χωρίς Φάκες και χωρίς Γάτες. Το όνειρό του πραγματοποιείται, όχι όμως ακριβώς όπως το περίμενε. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)

Πόσο ενδιαφέρουσα είναι άραγε η ζωή μας χωρίς περιπέτεια; Πόσο πληκτική και ανούσια μπορεί να γίνει χωρίς να έχουμε δίπλα μας αυτούς που μας βγάζουν από τη μονοτονία; Μήπως τελικά απαξιώνουμε ό,τι δίνει νόημα και ομορφαίνει τη ζωή μας; Μήπως γκρινιάζουμε και θυμώνουμε άδικα με κάποιους; Μήπως πρέπει να απολαμβάνουμε τη ζωή και με τα καλά και με τα κακά, και με τα εύκολα και με τα δύσκολα, να αγωνιζόμαστε και να προσπαθούμε για το καλύτερο καθημερινά;

https://blogs.sch.gr/dimtemen/files/2025/04/H-CHora-CHoris-Gates.pdf

IMG 7903

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιερώθηκε το 1966 και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (γνωστά παραμύθια του είναι «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα», «Το ασχημόπαπο», «Το μολυβένιο στρατιωτάκι»,  «Η μικρή γοργόνα», «Τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα»,  και «Η Τοσοδούλα»).

(Πηγή αφίσας: https://digitalculture.gov.gr/2025/04/pagkosmia-imera-pedikou-vivliou-2025/ )

Με αφορμή την ημέρα αυτή, οι μαθητές του σχολείου μας διδάχτηκαν διάφορα τραγούδια για το βιβλίο συνοδευόμενα με κατασκευές κολάζ, τις οποίες εμπνεύστηκε η εκπαιδευτικός της Μουσικής, κ. Τερέζα Μπονέλη.

Σκοπός μας ήταν να καταλάβουν τα παιδιά τη σπουδαιότητα και αναγκαιότητα του βιβλίου γενικότερα.

20250401 201039

IMG 20250402 112123

 

Τιμήσαμε τους ήρωες της 25ης Μαρτίου 1821!

Τα καλά μας παιδιά της Ε’ και της Στ’ τάξης παρουσίασαν τη φετινή γιορτή με την οποία τίμησαν τους ήρωες και τις ηρωίδες της 25ης Μαρτίου του 1821, χάρη στους οποίους είμαστε σήμερα ελεύθεροι.

Με τα θεατρικά τους δρώμενα, τα τραγούδια και τα χορευτικά έδειξαν πώς έγινε η προετοιμασία του Αγώνα (Στ’ τάξη) και πώς ύστερα συμμετείχαν άνδρες, γυναίκες και παιδιά, παρά τη δεινή σκλαβιά και τη στερημένη ζωή εκείνης της εποχής, για να παλέψουν για την Ελευθερία.

Όπως και τότε, έτσι και στη γιορτή μας, η προσπάθεια ήταν ομαδική:

τα παιδιά της Ε’ και της Στ’ τάξης,

οι εκπαιδευτικοί των τάξεών τους, κ.κ. Σπυριδούλα Γαλάνη και Ελένη Τουτάρα,

και οι εκπαιδευτικοί της Μουσικής, κ. Τερέζα Μπονέλη, της Φυσικής Αγωγής, κ. Αλεξάνδρα Γεωργάκη, των Εικαστικών, κ. Αλέξανδρος Τσούγης, και της Θεατρικής Αγωγής, κ. Ιωάννα Στεφανάτου, καθώς και ο κ. Κώστας Κουτσαντώνης

ήταν οι συντελεστές αυτής της γιορτής.

Σας ευχαριστούμε όλους!

20250405 120158

20250405 120414

20250405 120447

20250405 120500

20250405 120548

20250405 120607

20250405 120709

20250405 120806

20250405 120823

20250405 120845

20250405 120908

IMG 08dd89ccc2eb5250c37632fb141897f8 V

fysikh2 2

Διαγωνισμός Φυσικών “Αριστοτέλης”

Το Τμήμα Φυσικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) πραγματοποίησαν σήμερα τον

Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικών «Αριστοτέλης» 2024-25 

για μαθητές και μαθήτριες Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού.

Ο Διαγωνισμός αποσκοπεί στην ενίσχυση της γνώσης και της κατανόησης της Φυσικής από τους μαθητές και τις μαθήτριες σε όλη τη χώρα.

Καλή επιτυχία στα παιδιά μας! 😀

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: “Δυσκολίες πρόσβασης των ΑμεΑ σε αθλητικούς χώρους”

Από φέτος θεσμοθετήθηκε στα σχολεία το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» (ΦΕΚ 6048/Β’/1-11-2024) για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Το πρόγραμμα αυτό διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους παρακάτω 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ)

stochoi en pol 1

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, το Σχολείο μας επέλεξε να κάνει μια δράση ως προς τον 3ο στόχο (“Καλή υγεία και ευημερία“) και συγκεκριμένα το “Μια γειτονιά για όλους/-ες: Ένα πρόγραμμα για την ισότιμη πρόσβαση όλων στον δημόσιο χώρο και το κοινωνικό περιβάλλον της γειτονιάς“.

Σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε μια δράση έρευνας σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ΑμεΑ στην πρόσβαση στους δημόσιους χώρους γενικά και ειδικότερα στους αθλητικούς χώρους, οι οποίοι είναι σημαντικοί για την υγεία και την ευημερία όλων των ανθρώπων.

Αρχικά συζητήθηκε μέσα στις τάξεις ο ορισμός της αναπηρίας, η οποία είναι μια μόνιμη ή παροδική κατάσταση στην υγεία που προκαλεί δυσκολίες στις σωματικές λειτουργίες, τις σωματικές δομές, τις δραστηριότητες και τη συμμετοχή του ανθρώπου στην καθημερινή ζωή.

Αξίζει να σημειωθεί πως όταν αναφερόμαστε στην κατάσταση της υγείας, δεν εννοούμε μόνο τη νόσο (οξεία ή χρόνια), τη διαταραχή, την κάκωση ή το τραύμα, αλλά και θέματα όπως η εγκυμοσύνη, η γήρανση, το άγχος, οι συγγενείς ανωμαλίες ή η γενετική προδιάθεση.

(Πηγή: Μονάδα Προσβασιμότητας του Εθνικού και Καποδιστριακού Παν/μίου Αθηνών, https://access.uoa.gr/terminology/)

Μετά αναφέραμε τα μέτρα που μπορούν να ληφθούν ώστε να βοηθήσουν την πρόσβαση των ΑμεΑ σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους, όπως φαρδιές είσοδοι, ειδικές τουαλέτες, ράμπες, μεγάλα πεζοδρόμια, ειδικά λεωφορεία, φωτισμός, κ.ά.

Αυτές τις πληροφορίες τις κατέγραψαν τα παιδιά στο ερωτηματολόγιο που φτιάξαμε για τον λόγο αυτό, ενώ στη συνέχεια πήγαμε στο γήπεδο της Τέμενης, όπου τα παιδιά παρατήρησαν τι λείπει και συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο με μέτρα που θα διευκόλυναν την πρόσβαση των ΑμεΑ στον χώρο αυτό.

Μια τέτοια εκπαιδευτική επίσκεψη δε θα ήταν ολοκληρωμένη αν τα παιδιά δεν έπαιζαν,  απολαμβάνοντας έτσι την καλή υγεία και την ευημερία τους.

Ενεργός είναι ο πολίτης που ενημερώνεται και ευαισθητοποιείται!

20241003 095001
cover

Ημέρα κατά της σχολικής βίας

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.  Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης που θα βοηθήσουν στην αποτροπή τέτοιων φαινομένων.

Στα πλαίσια αυτά, έγιναν διάφορες δράσεις στο Σχολείο μας, ανάλογα πάντα με την τάξη, την ηλικία και τον βαθμό κατανόησης των παιδιών.

Οι μικρότερες τάξεις αντάλλαξαν γνώμες και απόψεις για τα αποτελέσματα της βίας, ενώ εστίασαν περισσότερο στα οφέλη της φιλίας και της ειρηνικής συμβίωσης.

Τα πρωτάκια μας έκαναν μια κοινή δράση με τα νηπιάκια, τα οποία ετοίμασαν ένα όμορφο φυλλάδιο με τις σκέψεις τους και τις ζωγραφιές τους σχετικά με τα πέντε βήματα που πρέπει να ακολουθούν τα παιδιά όταν γίνεται ένα περιστατικό βίας γύρω τους.

20250407 112151

1000027733

1000027734 2

Το φυλλάδιο αυτό παρουσιάστηκε στην αίθουσα της Α’ τάξης μας, όπου θα φιλοξενηθούν από τον Σεπτέβριο τα νηπιάκια, βοηθώντας έτσι την εξοικείωσή τους με τον χώρο και τη διαδικασία της μετάβασής τους στο Μεγάααλο Σκολειό!

20250306 123516

Τα παιδιά της Ε’ και της Στ’ τάξης συνδέθηκαν και παρακολούθησαν τη διαδικτυακή ομιλία του ψυχολόγου και συγγραφέα Νίκου Σιδέρη

20250306 083509

στην οποία μίλησε αρχικά για τα χαρακτηριστικά του φαινομένου (επίθεση χωρίς ενσυναίσθηση, ευχαρίστηση, “ψευτομαγκιά”, και έλλειμμα αγάπης που οδηγεί τον θύτη στην “απόλαυση του κακού”)

20250306 095002

και κατόπιν έθεσε τρία βασικά ερωτήματα:

  1. Ποιος είναι ο πυρήνας του κακού;
  2. Ποιο είναι το κλειδί της λύσης;
  3. «Παιδιά και έφηβοι δεν έχουν θετικά πρότυπα»: Αλήθεια ή στερεότυπο που μας αποπροσανατολίζει;

20250306 083428

Όπως ακούσαμε, και τα τρία τα συνδέει η “σαγήνη του κακού”, που τρέφει τη σχολική βία, η αποδόμηση της οποίας θα άνοιγε τον δρόμο για τη ριζική καταπολέμηση του κακού.

Πώς, λοιπόν, ένα παιδί θα φερθεί σωστά;

Θα υπερασπιστεί τον αδύναμο,

ΔΕ θα αδιαφορήσει,

ΔΕ θα χαρεί

και θα μιλήσει σε έναν ενήλικα.

Η συμβουλή του;

“ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΣΟΥΠΕΡΜΑΝ!”

sup1

(την εικόνα έφτιαξε η κ. Αλέκα Σουλάνη με τη βοήθεια της Τ.Ν.

στη διαδικτυακή εφαρμογή padlet)