“Χελιδονίσματα” 2025
Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, το Σχολικό μας Συγκρότημα πλημμύρισε από τις γλυκές φωνές των μαθητών/τριών, καλωσορίζοντας μελωδικά την άνοιξη και τον ερχομό των χελιδονιών.
Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου υποδέχθηκαν με χαρά και προσέφεραν κεράσματα (προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου) στους/στις μαθητές/τριες της Α΄τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας, που συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς τους, κ.Ελένη Καλτσά και κ.Φανή Κουμπατή, έψαλλαν τα κάλαντα της άνοιξης.
Ακολούθησαν επισκέψεις των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου στους/στις μαθητές/τριες του Σχολείου Ειδικής Αγωγής και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Βέροιας με τα μελωδικά «χελιδονίσματα», οι οποίοι μας καλωσόρισαν με γλυκά χαμόγελα και ευχές!
Καλώς όρισες άνοιξη!
Παράταση εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025 – 2026
Δράση – “Ανθισμένες Ροδακινιές 2025”
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το έργο μας…
Στο πλαίσιο συμμετοχής της Σχολικής μας Μονάδας στη δράση “Ανθισμένες Ροδακινιές 2025” του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας (ΤΟΒ) με την Υποστήριξη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, μπορείτε να αναρτήσετε τις φωτογραφίες σας από τις επισκέψεις σας στα ανθισμένα τοπία του τόπου μας, στον παρακάτω ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων (padlet), σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης που ακολουθούν.
Πιστοποιητικό Αριστείας για την Eυρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024
Την Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, παραλάβαμε το Πιστοποιητικό Αριστείας της Σχολικής μας Μονάδας για τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024, συνοδευόμενο με το παρακάτω ηλεκτρονικό μήνυμα από την ομάδα EU Code Week:
«Αγαπητέ συμμετέχοντα στην πρόκληση της Εβδομάδας Κώδικα ΕΕ 4,
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε μαζί σας σήμερα ότι ολοκληρώσατε επιτυχώς την πρόκληση 2024 EU Code Week 4 All.
Πιστεύουμε ότι η συμμαχία που δημιουργήσατε με άλλους διοργανωτές δραστηριοτήτων είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή κωδικοποίησης σε περισσότερους μαθητές στον κόσμο – και έχετε βοηθήσει να προχωρήσουμε πιο κοντά σε αυτόν τον στόχο!»
Οι μαθητές /τριες του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης προωθώντας τον ψηφιακό γραμματισμό.
6 Μαρτίου 2025 – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας
Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας – 6ης Μαρτίου, η οποία έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και σε σύνδεση με το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: «Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη βία πριν εμφανιστεί» υλοποιήθηκαν δραστηριότητες με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού(έντυπου και ψηφιακού), από την Τρίτη 4 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025.
Συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες αφορούσαν στην καλλιέργεια της προσωπικής-κοινωνικής ανάπτυξης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση-αποδοχή του «άλλου» αναπτύσσοντας δεξιότητες επικοινωνίας-συνεργασίας, κατανοώντας αξίες ζωής, όπως να αγαπάς και να σέβεσαι, να εκτιμάς τον εαυτό σου ως άτομο(ενδυνάμωση-αυτοεκτίμηση), αλλά και ως μέλος της ομάδας. Οι μαθητές/τριες των πρωϊνών τμημάτων και του Ολοήμερου Προγράμματος δημιούργησαν αφίσες και εκφράστηκαν με μηνύματα σεβασμού, φιλίας, αγάπης. Στις δράσεις συμμετείχε και η Κοινωνική Λειτουργός του Νηπιαγωγείου κ.Βασιλική Καραγιάννη.
Πάζλ με Ομαδική μας Δημιουργία…
Διαδικτυακή Ενημερωτική Συνάντηση Γονέων
Την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση γονέων στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης του Δικτύου Νηπιαγωγείων Ημαθίας ( (1ο, 3ο, 8ο,10ο Νηπιαγωγεία Βέροιας, 2ο Νηπιαγωγείο Μακροχωρίου) και του Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου Βέροιας Ελένης Ζυγανιτίδου με θέμα τη φιλαναγνωσία, με εισηγήτριες τις:
1.Ισαΐα Λαζαρίδου, Σύμβουλο Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Ημαθίας:«Μαθησιακές δραστηριότητες φιλαναγνωσίας στο σπίτι» και
2.Ευαγγελία Νάσιου, Κοινωνική Λειτουργό των 3ου,10ου Νηπιαγωγείων Βέροιας, 2ου Νηπιαγωγείου Μακροχωρίου:«Η επικοινωνία με τα παιδιά μας».
Ευχαριστούμε θερμά τις εισηγήτριες και ιδιαίτερα την Σύμβουλο Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Ημαθίας, κα.Λαζαρίδου καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες που συμμετείχαν.
“Μάρτης είναι, χάδια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει!”
Καλωσορίζοντας τον Μάρτιο, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου φόρεσαν τον “Μάρτη” ή “Μαρτιά”-προσφορά μέλους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, που σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Το βραχιολάκι αυτό συνήθιζαν να το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή να το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να το πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.
Εικονογράφηση της παροιμίας:
“Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει!”
Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν έθιμα που αφορούσαν στην Καθαρά Δευτέρα, στο έθιμο της Κυρα-Σαρακοστής, στα τρόφιμα και στην διατροφή κατά την περίοδο της νηστείας. Η κυρά-Σαρακοστή, ένα παλιό ελληνικό έθιμο, ήταν µια χάρτινη ή φτιαγμένη από ζυμάρι, γυναικεία φιγούρα χωρίς στόμα με επτά πόδια, ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που συνόδευε µικρούς και µεγάλους στην νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι κι έτσι ήξεραν πόσες εβδοµάδες νηστείας απέµεναν µέχρι το Πάσχα. Το Μεγάλο Σάββατο έκοβαν και το τελευταίο πόδι, το οποίο το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο και όποιος το έβρισκε θεωρούνταν ότι του έφερνε γούρι. Σε άλλες περιοχές τοποθετούσαν το πόδι στο ψωµί της Αναστάσεως και όποιος έβρισκε στο κομμάτι του το πόδι ήταν ο τυχερός.
Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2025-2026
Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/), την οποία υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες των νηπίων/προνηπίων για το νηπιαγωγείο που ανήκουν, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου (https://blogs.sch.gr/8nipver/archives/42) και εντός της προθεσμίας:
5 έως 24 Μαρτίου 2025
σύμφωνα με την υπ.αρ. Φ.6/23717/Δ1/04-03-2025 εγκύκλιο εγγραφών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Οι εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 ,του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
Συγκεκριμένα εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026 οι μαθητές/τριες που είναι γεννημένοι/ες το 2021.
Έγγραφα που πρέπει οι γονείς να προσκομίσουν στο Νηπιαγωγείο μετά την ηλεκτρονική εγγραφή και εντός της προθεσμίας (5 έως 24 Μαρτίου) μετά από επικοινωνία με την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
α) Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/τρια των συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων, εφόσον υπάρχει/ουν άλλο/α τέκνο/α που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα..(Η Βεβαίωση Φοίτησης δύναται να εκδίδεται και ηλεκτρονικά μέσω της ΕΨΠ (gov.gr) (KYA με αρ. 520/2024 – ΦΕΚ 658 Β’).
β) Αίτηση εγγραφής (εάν το επιθυμούν) για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (χωρίς προϋποθέσεις).
γ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)
δ)Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
ε) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του.
στ)Σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης Δικαστική απόφαση ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό Επιμέλειας.
ζ) Για τους αλλοδαπούς μαθητές/τριες προσκομίζεται Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης ή άλλο έγγραφο επίσημα μεταφρασμένο.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθώς και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους (χωρίς προϋποθέσεις).
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/νήπια.
Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45 – 8:00.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17:30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Οδηγίες ηλεκτρονικής εγγραφής
Συχνές ερωτήσεις που αφορούν στην εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, δείτε εδώ.
Επισημάνσεις:
Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρ.6 του Π.Δ.79/2017 (ΦΕΚ Α΄109).
Η «αποδοχή» της αίτησης εγγραφής δεν συνεπάγεται απαραίτητη φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) μετά από τηλεφωνική επικοινωνία.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).
Ώρες επικοινωνίας : 11.00 – 13.00
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2331073445
E-mail: 8nipver@sch.gr
Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου
Μαργαρίτα Παπαδοπούλου
Χειμωνιάτικες δημιουργίες
Εικαστικές δημιουργίες για το χειμώνα
Οι μαθητές/τριες όλων των τμημάτων του Νηπιαγωγείου, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης με θέμα τη φιλαναγνωσία, αφού παρακολούθησαν την ταινία κινουμένων σχεδίων (χωρίς λόγια) που αφορούσε στο ουκρανικό παραμυθι “το γάντι”, δραματοποίησαν ανά τμήμα το παραμύθι, το εικονογράφησαν συμμετοχικά, δημιούργησαν το κείμενο και το τιτλοφόρησαν “Τα 7 ζώα στο γάντι”.