Μια εισαγωγή στις έννοιες αυτές μας προσέφερε η ανάγνωση και επεξεργασία του “Τριγωνοψαρούλη”, με τον οποίο βουτήξαμε στον ωκεανό της διαφορετικότητας, ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε, συναισθανθήκαμε…
Τη σκυτάλη πήραν οι “σταθμοί εργασίας” τους οποίους κλήθηκαν να επισκεφθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ2, έναυσμα των οποίων αποτέλεσε η 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας. Με βιωματικές δραστηριότητες που αφορούσαν την οπτική – ακουστική – κινητική αναπηρία, τον αυτισμό, αλλά και τις μαθησιακές δυσκολίες, τα παιδιά κατάφεραν να “μπουν στα παπούτσια” αυτού του “διαφορετικού άλλου”. Πόσο προσβάσιμη άραγε είναι η κοινωνία που έχουμε φτιάξει; Πόσο ανεχόμαστε κάτι που δεν είμαστε; Πώς αντιμετωπίζουμε κάτι που δεν κατανοούμε;
Τον καλύτερο επίλογο μας προσέφερε ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας, τον οποίο αποτυπώσαμε καλλιτεχνικά σε έναν μεγάλο καμβά και επαναλάβαμε δυνατά:
“Εγώ είμαι έτσι, εσύ αλλιώς, μα πώς θα ήταν ο κόσμος μας, αν δεν ήσουν διαφορετικός;”
Αφήστε μια απάντηση