ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΛΗΨΗ
ΤΙΤΛΟΣ: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ… ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ!
Σκοπός του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων είναι η πρωτογενής πρόληψη στην αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον.
Η καλλιέργεια των κατάλληλων δεξιοτήτων των μαθητών / τριών, ώστε να επικοινωνούν αποτελεσματικά τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, να ενισχύουν την αυτοαντίληψη και την αυτοεκτίμηση, να καλλιεργούν θετικές διαπροσωπικές σχέσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον, να απολαμβάνουν την έκφραση και τη δημιουργία μέσα από τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν, να λαμβάνουν αποφάσεις σεβόμενα τον εαυτό τους και τους άλλους, να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη και την επιχειρηματολογία, να αναστοχάζονται πάνω στις γνώσεις και τις στάσεις τους στοχεύουν στην ενδυνάμωση του ατόμου και της ομάδας, στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και την προαγωγή των θεμελιωδών αξιών.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ: ΕΓΚΕΛΑΔΕ, ΕΓΚΕΛΑΔΕ ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ;
Σκοπός του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τους φυσικούς κινδύνους και να έρθουν σε επαφή μέσα από διάφορες δραστηριότητες με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού.
Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους γνωρίζοντας μύθους διαφόρων λαών για τον σεισμό, καθώς και τον ελληνικό μύθο του Εγκέλαδου.
Ακόμη να δημιουργήσουν το δικό τους βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης, να ενημερωθούν και να εφαρμόζουν σωστά τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του. Παράλληλα, να ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ, ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
ΤΙΤΛΟΣ: ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ!
Σκοπός του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι μαθητές τις έννοιες του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης.
Να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά του εθελοντή, και να τα συνδέσουν με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη. Επιδιώκεται οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τα οφέλη για την κοινότητα και την κοινωνική συνοχή από τη συμμετοχή σε δράσεις αλληλεγγύης και εθελοντισμού, καθώς και να διαμορφώσουν θετική στάση για τη συνειδητή συμμετοχή τους.
Παράλληλα δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια της συνεργασίας και της ομαδικότητας, καθώς και στην αποδοχή των ετεροτήτων.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ – ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ: ΤΙ ΝΑ ΓΙΝΩ, ΑΡΑΓΕ, ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ;
Σκοπός του 4ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων είναι να γνωρίσουν τα επαγγέλματα, προσεγγίζοντας τη νέα γνώση μέσα από διαδικασίες κριτικής σκέψης και προβληματισμού.
Πιο συγκεκριμένα, να γνωρίσουν σύγχρονα επαγγέλματα, να μάθουν για τα επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο, να προβληματιστούν για τα κριτήρια με βάση τα οποία επιλέγει κάποιος το επάγγελμά του, να εντοπίσουν τους λόγους που εξαφανίζονται κάποια επαγγέλματα και εμφανίζονται κάποια άλλα.
Ακόμη, να προβληματιστούν για τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που συχνά προβάλλονται και επηρεάζουν την επιλογή του επαγγέλματος.