ΣΤ1,ΣΤ2

51ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

ΤΑΞΗ: ΣΤ΄ ΤΜΗΜΑΤΑ : ΣΤ1 και ΣΤ2

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ : ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ -ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Δαπαιδαγώγηση

ΤΙΤΛΟΣ: « Γνωρίζοντας τον εαυτό μου »

ΣΤΟΧΟΣ:. Να γνωρίσουν βασικές έννοιες της σεξουαλικής αγωγής.

Να κατανοήσουν το δικαίωμα στη διαχείριση και την προστασία του σώματός τους.

Να αποκτήσουν την ικανότητα να συνάπτουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις με κύρια χαρακτηριστικά τον σεβασμό, την κατανόηση, την αγάπη, την ενσυναίσθηση και στόχο την ομαλή συμβίωση.

Να προφυλάξει τα παιδιά από ψυχοτραυματισμούς γύρω από τη σεξουαλική λειτουργία και να μειώσει τα σεξουαλικά προβλήματα.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

ΤΙΤΛΟΣ : « Η Μικρασιατική Καταστροφή και ο Ξεριζωμός : Οι μνήμες μένουν άσβεστες ».

ΣΤΟΧΟΣ : Οι μαθητές να γνωρίσουν τα κύρια γεγονότα του μικρασιατικού πολέμου και μέσα από το ιστορικό υλικό να αντιληφθούν τις έννοιες του χρόνου και του χώρου της περιόδου αυτής. Θα κατανοήσουν όρους όπως ξεριζωμός και προσφυγιά και θα γίνει παραλληλισμός με τις σημερινές μετακινήσεις πληθυσμών.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση-Ευθύνη.

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Συμπερίληψη , Αλληλοσεβασμός , Διαφορετικότητα.

ΤΙΤΛΟΣ : « Το ταξίδι της φυγής και τις ελπίδας» .

ΣΤΟΧΟΣ : Οι μαθητές / τριες με βιωματικό τρόπο, εφαρμόζοντας διερευνητικές και ανακαλυπτικές διαδικασίες να μπουν στη θέση του άλλου και να αναστοχαστούν κριτικά και χωρίς περιορισμούς στον τρόπο σκέψης. Να αναγνωρίσουν τις αξίες και τα συναισθήματα της οπτικής του άλλου.

4.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική σκέψη & Πρωτοβουλία.

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Αγωγή σταδιοδρομίας .

ΤΙΤΛΟΣ : « Γνωριμία με το επάγγελμα ».

ΣΤΟΧΟΣ : Οι μαθητές / τριες να αυτενεργήσουν και να ενεργοποιηθούν στο θέμα της αυτοπληροφόρησης. Να γνωρίσουν επαγγέλματα , να αναπτύξουν το στοιχείο της κοινωνικής ευθύνης και πτυχές της προσωπικότητάς τους , ώστε η γνωριμία με τα επαγγέλματα να συμβάλει ενεργά στη λήψη απόφασης και στη δημιουργία επαγγελματικής ταυτότητας των νέων.

1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Δαπαιδαγώγηση

ΤΙΤΛΟΣ: « Γνωρίζοντας τον εαυτό μου »

ΣΤΟΧΟΣ:. Να γνωρίσουν βασικές έννοιες της σεξουαλικής αγωγής.

Να κατανοήσουν το δικαίωμα στη διαχείριση και την προστασία του σώματός τους.

Να αποκτήσουν την ικανότητα να συνάπτουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις με κύρια χαρακτηριστικά τον σεβασμό, την κατανόηση, την αγάπη, την ενσυναίσθηση και στόχο την ομαλή συμβίωση.

Να προφυλάξει τα παιδιά από ψυχοτραυματισμούς γύρω από τη σεξουαλική λειτουργία και να μειώσει τα σεξουαλικά προβλήματα.

Δραστηριότητα 1: Αναπαραγωγή εκπαιδευτικώνβίντεο «Η Ανάπτυξη» και «Η ήβη».

https://www.youtube.com/watch?v=SeQi5bD9OlQ

https://www.youtube.com/watch?v=NR_Xrq5e8fA

Δραστηριότητα 2: Οι μαθητές ζωγραφίζουν τονεαυτό τους σε διαφορετικά στάδια: Βρεφική ηλικία, παιδική, ενηλικίωση και τέλος πώς φαντάζονται τον εαυτό τους σε αρκετά μεγάλη ηλικία.

Δραστηριότητα 3: Καταγραφή σκέψεων,συναισθημάτων, αποριών και συζήτηση όσον αφορά τα δύο φύλα και τις σχέσεις μεταξύ τους.

Δραστηριότητα 4: Φύλλα εργασίας

Εντόπισε, χρωμάτισε και γράψε τα μέρη του σώματος του αγοριού & του κοριτσιού που αλλάζουν στην εφηβεία.

Δραστηριότητα 5

Αναπαραγωγή εκπαιδευτικών βίντεο «Το αγόρι» και «Το κορίτσι».

https://www.youtube.com/watch?v=awXsc5Eg4dg

https://www.youtube.com/watch?v=OA5USl0jhLA

Δραστηριότητα 6

Βιβλίο και τετράδιο μαθητή Φυσικών «Η αρχή της ζωής».

Δραστηριότητα 7

Οι μαθητές αναζητούν από βιβλία και το διαδίκτυο πληροφορίες για τη

φροντίδα του σώματος (π.χ. συνήθειες της εγκύου που επηρεάζουν την ανάπτυξη του εμβρύου κ.ά.)

Δραστηριότητα 8

Συμπλήρωση ερωτηματολογίου

2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

ΤΙΤΛΟΣ : « Η Μικρασιατική Καταστροφή και ο Ξεριζωμός : Οι μνήμες μένουν άσβεστες ».

ΣΤΟΧΟΣ : Οι μαθητές να γνωρίσουν τα κύρια γεγονότα του μικρασιατικού πολέμου και μέσα από το ιστορικό υλικό να αντιληφθούν τις έννοιες του χρόνου και του χώρου της περιόδου αυτής. Θα κατανοήσουν όρους όπως ξεριζωμός και προσφυγιά και θα γίνει παραλληλισμός με τις σημερινές μετακινήσεις πληθυσμών.

Εισαγωγή και ευαισθητοποίηση

Αρχικά συζητάμε με τους μαθητές για την έννοια του πολέμου και του πρόσφυγα. Αναζητούμε στο ηλεκτρονικό λεξικό τη σημασία της και στη συνέχεια με τη βοήθεια ενός ψηφιακού εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης οι μαθητές καταγράφουν τις λέξεις που σκέφτονται όταν ακούν τη λέξη πόλεμος και πρόσφυγας.

Έλληνες ανταποκριτές της εποχής

Οι μαθητές θα περιηγηθούν στην ιστοσελίδα της Εθνικής Βιβλιοθήκης και συγκεκριμένα στη Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Εφημερίδων και Περιοδικού Τύπου όπου θα αναζητήσουν κατά ομάδα τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων Μακεδονία, Εμπρός και Σκρίπ.

Ο μικρασιατικός πόλεμος στη λογοτεχνία και στον κινηματογράφο

Ηλίας Βενέζης, Νούμερο 31328 (1931).

Στρατής Δούκας, Ιστορία ενός αιχμαλώτου (1929).

Διδώ Σωτηρίου, Οι νεκροί περιμένουν (1959).

Διδώ Σωτηρίου, Ματωμένα χώματα (1962).

Τσανακάρης Βασίλης, Δακρυσμένη Μικρασία (2013)

Μιχαηλίδης Ιάκωβος, Μικρασιατική Καταστροφή (2018)

Giles Milton, Χαμένος Παράδεισος – Σμύρνη 1922 (2012)

Νίκος Κούνδουρος, 1922 (1982). Ταινία βασισμένη στο βιβλίο Νούμερο 31328 του Η. Βενέζη.

Στη διαρκεια της χρονια ς οι μαθητες διαβασαν το βιβλιο του ΒΕΒΕΖΗ ¨Αιολική Γη ¨ και παρακολουθησαν στιγμιοτυπα από τη σειρα ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ.

 

Φύλλο Περιγραφικής Αυτοαξιολόγησης Μαθητή

Ονοματεπώνυμο: Ημερομηνία:
Σχολείο: Μάθημα:
Τάξη: Εκπαιδευτικός:

Απαντώ στο ερωτηματολόγιο με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει
καλύτερα τη γνώμη μου: ΚΑΘΟΛΟΥ-ΛΙΓΟ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ

ΚΡΙΤΗΡΙΑ

ΚΑΘΟΛΟΥ

ΛΙΓΟ

ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ

Γνώρισα τις εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις στο ελληνικό κράτος και τις διπλωματικές διεργασίες που έλαβαν χώρα κατά την περίοδο 1920-22 και την επίδραση που ενδεχομένως είχαν πάνω στη μικρασιατική υπόθεση.

Συνέδεσα τη διεθνή πολιτική συγκυρία με τη διπλωματική και στρατιωτική αποδυνάμωση της Ελλάδας.

Αναγνώρισα τη σημασία των πηγών στην διερευνητική και βιωματική προσέγγιση της ιστορικής γνώσης

Ενεργοποίησα μέσα από εμπειρίες και βιώματα, την ιστορική μου συνείδηση και δόμησα την πολιτιστική μου ταυτότητα, συνειδητοποιώντας τις δυνατότητες αλλά και τις αδυναμίες του έθνους μας.

Εξοικειώθηκα με την έννοια της «προσφυγιάς» και παράλληλα ευαισθητοποιήθηκα σε θέματα μετανάστευσης, αποκτώντας θετική στάση απέναντι στον πρόσφυγα, τον οικονομικό μετανάστη, τον ‘άλλο’, στα πλαίσια της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας

Ανάπτυξα πνεύμα συνεργασίας, ομαδικότητας, αυτενέργειας, ατομικής πρωτοβουλίας και υπευθυνότητας μέσα από την ομαδοσυνεργατική μέθοδο που εφαρμόστηκε στην αναζήτηση και συγκέντρωση πληροφοριών για την υλοποίηση του προγράμματος

Αντιλήφθηκα ότι η παραγωγή συλλογικού έργου είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας αλλά και αναγκαία σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

Η σύνθεση που ως ομάδα δημιουργήσαμε μου άρεσε

Εμαθα να χρησιμοποιώ τις ΤΠΕ και τους υπάρχοντες ψηφιακούς πόρους αξιοποιώντας τις νέες δυνατότητες που παρέχουν

Κατάφερα να αξιοποιήσω όλες τις γνώσεις μου

Συνάντησα δυσκολίες κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος

 

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Συμπερίληψη , Αλληλοσεβασμός , Διαφορετικότητα.

ΤΙΤΛΟΣ : «Το ταξίδι της φυγής και τις ελπίδας» .

1η δραστηριότητα

Οι μαθητές/ριες χωρίζονται σε 4 ομάδες επιλέγοντας κάρτεςδιαφορετικού χρώματος και μοιράζονται ρόλοι στην ομάδα (παρουσιαστής, γραμματέας, συντονιστής χρόνου, παρατηρητής, μέλος). Θα παραμείνουν στην ίδια ομάδα σε όλα τα εργαστήρια αλλά οι ρόλοι θα αλλάζουν κυλιόμενα σε κάθε εργαστήριο. Η κάθε ομάδα επιλέγει τυχαία μία από τις 4 κάρτες με τις λέξεις: πρόσφυγες, μετανάστες, εσωτερικά εκτοπισμένοι, αιτούντες άσυλο. Η κάθε ομάδα εργάζεται για την κάρτα που επέλεξε. Οι μαθητές/ριες στην ομάδα: 1)καταγράφουν με ιδεοθύελλα τις λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό σε χαρτί ή στο συννεφόλεξο wordleκαι 2) Απαντούν στις ερωτήσεις: α)Τι ξέρω για αυτούς; β)Από πού το ξέρω; Από ποια πηγή; γ)Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την άποψή μου;Στη συνέχεια όλη η τάξη παρακολουθεί τα αντίστοιχα τέσσερα βίντεο, κάνουν τον εννοιολογικό χάρτη στον πίνακα ή στο ^§§!0.ΰκαι συζητούν κατά πόσο οι αρχικές τους απαντήσεις συμφωνούν με τα στοιχεία από την ιστοσελίδα

https://www.unhcr.org/gr/teaching about refugees

2η δραστηριότητα

Ακολουθεί η δραστηριότητα ανάπτυξης ενσυναίσθησης. Ένα παιδί από κάθε ομάδα υποδύεται αυτό που λέει η κάρτα, ότι είναι πχ. πρόσφυγας και κάνει μία παγωμένη εικόνα. Οι μαθητές/ριες της ίδιας ομάδας υποδύονται τις σκέψεις του πρώτου παιδιού. Με τη σειρά στέκονται πίσω από το παιδί πρόσφυγα και μεγαλόφωνα λένε τι σκέφτεται ο πρόσφυγας σαν να ήταν η σκέψη του. Στη συνέχεια επαναλαμβάνουν την ίδια διαδικασία, όπου τώρα οι μαθητές/ριες μιλούν σαν να ήταν το συναίσθημα του πρόσφυγα και αναφέρουν τα συναισθήματα.

ΣΤΟΧΟΣ : Οι μαθητές / τριες με βιωματικό τρόπο, εφαρμόζοντας διερευνητικές και ανακαλυπτικές διαδικασίες να μπουν στη θέση του άλλου και να αναστοχαστούν κριτικά και χωρίς περιορισμούς στον τρόπο σκέψης. Να αναγνωρίσουν τις αξίες και τα συναισθήματα της οπτικής του άλλου.

Οι 4 ομάδες επιλέγουν τυχαία μία από τις 4 κάρτες με τις εξής ερωτήσεις:

Από πού έρχονται οι πρόσφυγες;

Πού πηγαίνουν οι πρόσφυγες;

Πόσοι είναι οι πρόσφυγες στον κόσμο; Πόσοι είναι οι πρόσφυγες στην Ελλάδα;

Ποια είναι τα ποσοστά των εγγραφών των προσφύγων μαθητών/ριών στην εκπαίδευση στην Ελλάδα; Για ποιους λόγους;

Οι μαθητές καταγράφουν τις απαντήσεις τους σύμφωνα με τις προηγούμενες γνώσεις τους και στη συνέχεια παρακολουθούν τα βίντεο ή μελετούν τις πληροφορίες στις ιστοσελίδες. Συγκρίνουν τις αρχικές τους απαντήσεις τους με τις νέες πληροφορίες και αναθέτουν σε ένα άτομο από κάθε ομάδα να παρουσιάσει τις απαντήσεις στα ερωτήματα ως εξής:

Ομάδα 1:Βίντεο1 : Από πού έρχονται οι πρόσφυγες;

https://www.voutube.com/watch?v=PgNCvY4Ik8I&list=PLDhxOi

d2aiAHEGd5jcWcw7W-viYrJ-vKM&index=6

Ομάδα2 : Βίντεο 2: Πού πηγαίνουν οι πρόσφυγες;

https://www.voutube.com/watch?v=W55mdSCFim8&list=PLDh

xOid2aiAHEGd5jcWcw7W-viYrJ-vKM&index=7

Οι μαθητές/ριες αναμένεται:

-να εκφράσουν τις απόψεις και τις ιδέες τους

-να κατανοήσουν δύσκολες καταστάσεις -να μπουν στη θέση ατόμων που βιώνουν δύσκολες καταστάσεις -να σκεφτούν κριτικά

– να εκφράσουν συναισθήματα

Οι μαθητές/ριες καλούνται να κάνουν ένα συνεργατικό έργο πχ. ζωγραφιά, αφίσα, παγωμένη εικόνα με τίτλο:«Το ταξίδι της φυγής και της ελπίδας».

Εργαστήριο 1: Φύλλο Εργασίας 1

Οι απαντήσεις μου πριν και μετά την παρακολούθηση βίντεο

Πριν

Μετά

Πρόσφυγες

Τι ξέρω;

Από πού το ξέρω;

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την άποψή μου;

Μετανάστες

Τι ξέρω;

Από πού το ξέρω;

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την άποψή μου;

Εσωτερικά εκτοπισμένοι

Τι ξέρω;

Από πού το ξέρω;

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την άποψή μου;

Αιτούντες άσυλο

Τι ξέρω;

Από πού το ξέρω;

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την άποψή μου;

https://www.unhcr.org/gr/teaching about refugees

 

Μαθητής/

Μαθήτρια

Πρόοδος

με βάση τις δεξιότητες και τους δείκτες

Αριθμός

ικανότητας

Ικανότητες

Δείκτες

Αρχ

όμεν

η

Ανα

πτυ

σσό

μενη

Ικανο

ποιητι

κή

Εξαι

ρετι

κή

Ικανότητα

1

Απόδοση αξίας στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στα ανθρώπινα δικαιώματα

2.Υποστηρίζει ότι τα ειδικά δικαιώματα των παιδιών θα πρέπει να τυγχάνουν ςεβαςμού και προςταςίας από την κοινωνία

4. Υποςτηρίζει την άποψη ότι οι δημόςιοι φορείς θα πρέπει να ςέβονται, να προςτατεύουν και να εφαρμόζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα

Ικανότητα

2

Απόδοση αξίας ςτην πολιτιςμική πολυμορφία

8. Προάγει την άποψη ότι θα πρέπει πάντοτε να επιδιώκουμε την αμοιβαία κατανόηςη και τον ουςιαςτικό διάλογο ανάμεςα ςτους ανθρώπους και ςτις ομάδες που θεωρείται ότι διαφέρουν

9. Διατυπώνει την άποψη ότι η πολιτιςμική πολυμορφία μέςα ςτην κοινωνία θα πρέπει να αξιολογείται και να εκτιμάται με θετικό τρόπο

11. Υποςτηρίζει ότι ο διαπολιτιςμικός διάλογος θα πρέπει να χρηςιμοποιείται για την προαγωγή του ςεβαςμού και ενός πολιτιςμού «ςυνύπαρξης»

Ικανότητα

3

Απόδοςη αξίας ςτη δημοκρατία, τη

12. Υποςτηρίζει ότι τα ςχολεία θα πρέπει να διδάςκουν ςε

 

 

δικαιοσύνη, την ισονομία, την ισότητα και στο κράτος δικαίου

μαθητές/τριες τη δημοκρατία και τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν ως δημοκρατικοί πολίτες

14. Υποστηρίζει ότι οι νόμοι θα πρέπει να εφαρμόζονται και να επιβάλλονται με δίκαιο τρόπο

Ικανότητα

4

Σεβασμός

27. Δίνει χώρο στους άλλους να εκφράζονται

28. Εκφράζει σεβασμό για τους άλλους θεωρώντας τους ισότιμα ανθρώπινα όντα

30. Εκφράζει σεβασμό για τους ανθρώπους που ανήκουν σε διαφορετική κοινωνικήοικονομικο κατάσταση από τον ίδιο/α

33. Εκφράζει προθυμία να συνεργαστεί και να δουλέψει με άλλους/ες

34. Συνεργάζεται με άλλους για κοινούς σκοπούς και ενδιαφέροντα

36. Συζητά για το τι μπορεί να γίνει ώστε να βελτιωθεί η κοινότητα

Ικανότητα

5

Υπευθυνότητα

39. Δείχνει ότι αποδέχεται την ευθύνη για τις πράξεις του/της

41. Υποβάλλει εγκαίρως τη δουλειά που του/της έχει ανατεθεί

43. Τηρεί με συνέπεια τις δεσμεύσεις του/της προς τους

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Το ταξίδι της φυγής και της ελπίδας

Φύλλο αυτό-αξιολόγησης μαθητή/ριας

Πόσο συμφωνώ με τις παρακάτω φράσεις;

Διαφωνώ

Ούτε συμφων ώ ούτε διαφων ώ

Συμφωνώ

Συμφωνώ

πολύ

Μπορώ να εξηγήσω τι είναι οι πρόσφυγες.

Μπορώ να εξηγήσω τι είναι οι μετανάστες.

Μπορώ να εξηγήσω τι είναι οι εσωτερικά εκτοπισμένοι.

Μπορώ να εξηγήσω τι είναι οι αιτούντες άσυλο.

Γνωρίζω κάποιες από τις χώρες καταγωγής των προσφύγων.

Γνωρίζω κάποιες από τις χώρες υποδοχής των προσφύγων.

Γνωρίζω τα δικαιώματα των

προσφύγων.

Συνεργάστηκα με την ομάδα μου.

Βοήθησα να ολοκληρωθούν οι εργασίες.

Συμμετείχα ισότιμα με τα άλλα μέλη της ομάδας.

4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Αγωγή σταδιοδρομίας .

ΤΙΤΛΟΣ : « Γνωριμία με το επάγγελμα ».

ΣΤΟΧΟΣ : Οι μαθητές / τριες να αυτενεργήσουν και να ενεργοποιηθούν στο θέμα της αυτοπληροφόρησης. Να γνωρίσουν επαγγέλματα , να αναπτύξουν το στοιχείο της κοινωνικής ευθύνης και πτυχές της προσωπικότητάς τους , ώστε η γνωριμία με τα επαγγέλματα να συμβάλει ενεργά στη λήψη απόφασης και στη δημιουργία επαγγελματικής ταυτότητας των νέων.

Φύλλο Εργασίας 1.

«Γιατί εργάζονται οι άνθρωποι;» Προσπάθησε/ήστε να απαντήσεις/ετε συνοπτικά στις παρακάτω ερωτήσεις;

«Γιατί εργάζονται οι άνθρωποι;»

«Ποιες ανάγκες μπορούμε να καλύψουμε με τα χρήματα;»

«Υπάρχουν ανθρώπινες ανάγκες που δεν χρειάζονται χρήματα για να καλυφθούν;»

4.

«Εφόσον υπάρχουν τόσα πολλά προϊόντα στην αγορά γιατί δεν μπορώ να αποκτήσω ότι επιθυμώ;».

«Οι διαφημίσεις μας ενημερώνουν για τα προϊόντα που έχουμε πραγματικά ανάγκη»

6.

«Πως οι ανάγκες μας συνδέονται με τις αξίες και τα πρότυπά μας;»

Φύλλο Εργασίας 2.

«Συνέντευξη με έναν εργαζόμενο»

«Σας ευχαριστώ αρχικά για τον χρόνο σας. Στο σχολείο, στο πλαίσιο των Εργαστηριών Δεξιοτήτων και με σκοπό την γνωριμία με επαγγέλματα έχουμε ως εργασία: να πάρουμε συνέντευξη από ένα εργαζόμενο.

Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο.

Πριν ξεκινήσουμε θέλω να μου δώσετε ένα όνομα, όχι το πραγματικό σας, για να σημειώσω».

Όνομα:

Ηλικία: 1.

Έτη εργασίας:

2. Σπουδές:

3. Εργασία και εκπαίδευση πατέρα ερωτώμενου:

4. Εργασία και εκπαίδευση μητέρας ερωτώμενου:

5. Εργασία (επάγγελμα):

6. Ποιες γνώσεις χρειάζονται για να ασκήσει κάποιος την συγκεκριμένη εργασία (επάγγελμα);

7. Τι άλλο εκτός από γνώσεις χρειάζεται κάποιος για την συγκεκριμένη εργασία (επάγγελμα);

8. Ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας για την συγκεκριμένη εργασία (επάγγελμα);

9. Εργασιακή εμπειρία (επαγγελματική πορεία):)

10. Γιατί επιλέξατε την συγκεκριμένη εργασία (επάγγελμα);

11. Ποια είναι τα θετικά του να εργάζεται κάποιος ως: μισθωτός ιδιωτικού τομέα / μισθωτός δημόσιου τομέα / ελεύθερος επαγγελματίας / επιχειρηματίας / αγρότης/κτηνοτρόφος;

12. Ποια είναι τα αρνητικά του να εργάζεται κάποιος ως: μισθωτός ιδιωτικού τομέα / μισθωτός δημόσιου τομέα / ελεύθερος επαγγελματίας / επιχειρηματίας / αγρότης/κτηνοτρόφος;

13. Θα θέλατε να έχετε κάποια άλλη εργασία (επάγγελμα); Τι; Για ποιο λόγο; 14. Tι σκεφτόσασταν όταν ήσασταν

14 σε σχέση με το εκπαιδευτικό και το επαγγελματικό σας μέλλον;

15. Τι θα συμβουλεύατε έναν μαθητή/μια μαθήτρια που τελειώνει την Γ΄ Γυμνασίου;

16. Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι άλλο;