ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Το 4ο Νηπιαγωγείο Βόλου συμμετέχει ως πιλοτικό σχολείο στην εφαρμογή του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», που οργανώνεται και διεξάγεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας.

  • Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην πιλοτική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης.
  • Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών
  • Οι δραστηριότητες οργανώνονται με βάση τους τέσσερις θεματικούς άξονες που προβλέπονται από το πρόγραμμα, με περιεχόμενο σταθμισμένο και κατάλληλο ως προς την ηλικία των μαθητών και διάρκεια 5-7 εβδομάδες ο καθένας. Συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους οι θεματικοί άξονες θα κατανεμηθούν ως εξής:

1ος θεματικός άξονας «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» από 10 Οκτωβρίου εώς 30 Νοεμβρίου

2ος θεματικός άξονας «Φροντίζω το περιβάλλον» από 1 Δεκεμβρίου εώς & φεβρουαρίου

3ος θεματικός άξονας «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη» από 10 Φεβρουαρίου εώς 31 Μαρτίου»

4ος θεματικός άξονας «Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία» από 1 Μαρτίου εώς 31 Μαϊου».

  • Κατά την πρακτική εφαρμογή του προγράμματος θα λαμβάνετε ενημέρωση για το θέμα με το οποίο θα ασχολούμαστε και ενδέχεται να λαμβάνεται φύλλα εργασίας ή οδηγίες τα οποία θα χρειαστεί να συμπληρώνεται μαζί με τα παιδιά.

Το θέμα που θα διαπραγματευτούμε στον πρώτο θεματικό άξονα από την επόμενη εβδομάδα μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου, παράλληλα με την τρέχουσα θεματική ενότητα για την οποία έχετε λάβει ήδη ενημέρωση είναι  «Μαθαίνω να κυκλοφορώ στο δρόμο σα βρεθώ»

Στόχος του προγράμματος είναι :

  • Να καλλιεργηθούν στα παιδιά δεξιότητες ζωής που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της καθημερινότητάς τους.
  • Να υιοθετήσουν πιο ασφαλή και κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά στο δρόμο.
  • Να αντιληφθούν τη σημαντικότητα της ορθής οδικής συμπεριφοράς α. όταν περπατάνε στο δρόμο, β. ως επιβάτες σε οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης.
  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά µε τη σωστή και ασφαλή χρήση του ποδηλάτου.
  • Να αναγνωρίζουν τα σήματα κυκλοφοριακής αγωγής , να τα ταξινομούν και να χρησιμοποιούν κατάλληλο λεξιλόγιο για να τα περιγράψουν
  • Να ενημερωθούν και  να ευαισθητοποιηθούν οι γονείς σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών τους για την οδική ασφάλεια.

Δείτε τα εργαστήρια μας