
Η Ελιά… Ευλογημένο δέντρο!!
Νοέμβριος! Ο μήνας της ελιάς.
Στο σχολείο μας έχουμε την χαρά να έχουμε μια ελιά, που κάθε χρόνο μας δίνει καρπούς και λάδι. Και φυσικά βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για αυτή.
Ευλογημένο δέντρο από τα παλιά τα χρόνια, ο “υγρός χρυσός”, η ελιά μας!
Αρχικά, συζητήσαμε για το πώς μαζεύουμε τις ελιές και παρακολουθήσαμε φωτογραφίες και εκπαιδευτικά βίντεο που έδειχναν τα στάδια της διαδικασίας. Έπειτα, βγήκαμε στην αυλή του σχολείου μας, όπου έχουμε το δικό μας ελαιόδεντρο, και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία της συγκομιδής ελιών.
Πώς μαζεύουμε ελιές
-
Απλώνουμε το λιόπανο (μεγάλο ύφασμα) κάτω από το δέντρο, ώστε να πέφτουν πάνω του οι ελιές.
-
Τινάζουμε ελαφρά τα κλαδιά.
-
Στη συνέχεια, μαζεύουμε από το λιόπανο τις ελιές, τα φύλλα και τα μικρά κλαδιά.
-
Διαχωρίζουμε τις ελιές από τα φύλλα και τα κλαδιά, ώστε να είναι έτοιμες για το ελαιοτριβείο.
-
Στο ελαιοτριβείο, οι ελιές πλένονται, πολτοποιούνται και στη συνέχεια πιέζονται για να βγει το λάδι.
- Φτιάξαμε το βιβλίο της Ελιάς…
- Η δράση συνεχίστηκε με μια γλωσσική δραστηριότητα: τα παιδιά γνώρισαν το γράμμα Ε ε της “ελιάς”.
- Ακούσαμε τον μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα και…..
- Φτιάξαμε σε παζλ τους 2 θεούς ….
«ΠΕΙΡΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΛΑΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ»
- Στο πλαίσιο της θεματικής: «Η ΕΛΙΑ-ΤΟ ΛΑΔΙ» και στο πλαίσιο της φυσικής, με τα παιδιά, κάναμε «ΠΕΙΡΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΛΑΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ» και στη συνέχεια τα παιδιά με ενδιαφέρον, συμμετείχαν σε ασκήσεις εμπέδωσης των αποτελεσμάτων του πειράματος.
- Στόχος ήταν, να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το λάδι, δεν αναμιγνύεται με το νερό και ότι το νερό ως βαρύτερο κάθεται στον πυθμένα του ποτηριού, ενώ το λάδι επιπλέει.
- Μάθαμε το τραγούδι ντίλι – ντίλι το καντήλι.

Η 17 Νοέμβρη…Η εξέγερση του Πολυτεχνείου…
Στο σχολείο προσεγγίσαμε τη γιορτή της 17ης Νοέμβρη μέσα από συζήτηση, εικόνες και δραστηριότητες προσαρμοσμένες στην ηλικία των παιδιών. Μιλήσαμε για το Πολυτεχνείο, την έννοια της ελευθερίας και της δημοκρατίας , παίξαμε παιχνίδια μάθαμε τα πραγματικά γεγονότα.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο:
- Φτιάξαμε το δικό μας Πολυτεχνείο και την πύλη του…
- Μάθαμε το σύνθημα ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ .

- Φτιάξαμε μια κατασκευή σχετικά με το θέμα μας.
- Την ημέρα της γιορτής παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο με την ιστορία της Τενεκεδούπολης…

Η 28η Οκτωβρίου 1940 στο σχολείο μας!!!

Δημιουργικές Συνεργασίες στο μάθημα των Αγγλικών…
Τα αγγλικά έχουν ενταχθεί πλέον επίσημα στο πρόγραμμα του ελληνικού νηπιαγωγείου μέσω του προγράμματος “Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο” (ΕΑΝ). Στόχος δεν είναι η ρητή διδασκαλία γραμματικής και συντακτικού, αλλά η εξοικείωση των παιδιών με την αγγλική γλώσσα με βιωματικό και διασκεδαστικό τρόπο.
- Θεματικές ενότητες που σχετίζονται με το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μας.
Ένας μπλε γατούλης ο Pete επισκέφτηκε το σχολείο μας για να μάθουμε μέσα από την ιστορία του τα χρώματα στα αγγλικά. Διαβάσαμε το παραμύθι, είδαμε την ιστορία σε βίντεο, τραγουδήσαμε, παίξαμε παιχνίδια και ζωγραφίσαμε το πορτρέτο του Pete. Με την πολύτιμη βοήθεια της Miss Eirini.
- Η πρώτη γνωριμία με το μάθημα των αγγλικών..
- Ήρθε στη τάξη μας το << Τερατάκι των χρωμάτων>> όπου όλη την χρονιά θα μας κάνει παρέα αλλά είναι πολύ μπερδεμένο.
Στο παραμύθι, το τερατάκι των χρωμάτων έχει ανακατέψει όλα του τα συναισθήματα και νιώθει μπερδεμένο. Με τη βοήθεια μιας φίλης του, μαθαίνει να τα ξεχωρίζει και να τα βάζει σε τάξη: τη χαρά (κίτρινο), τη λύπη (μπλε), τον θυμό (κόκκινο), τον φόβο (μαύρο) και την ηρεμία (πράσινο).
- Ζωγραφίσαμε το Color Monster….
- Το συνδυάσαμε με την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα και σπάσαμε τον κωδικό – code week από το Color Monster…
και τελικά προέκυψε το χρώμα πράσινο το συναίσθημα: CALM
- Γιορτάσαμε το HALLOWEEN…
Το Χάλογουιν (Halloween) είναι μια ετήσια εορτή που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στις 31 Οκτωβρίου. Έχει παγανιστικές ρίζες από την αρχαία κελτική γιορτή του Samhain και χριστιανικές επιρροές από την παραμονή της Ημέρας των Αγίων Πάντων (All Hallows’ Eve), απ’ όπου προέρχεται και το όνομά της.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΚΥΡΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΛΑΣΚΑ …
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ….

Τα Σχήματα στο σχολείο μας…
- Αρέσουν πολύ στους μικρούς μας μαθητές γιατί τα συναντάμε παντού γύρω μας! Κάναμε ένα ταξίδι στη χώρα των σχημάτων γνωρίζοντας τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από διάφορα μουσικοκινητικά παιχνίδια, κατασκευές, ιστορίες και άλλες δραστηριότητες πιο επιστημονικής φύσεως . Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή, συνεργασία και επικοινωνία με τους συμμαθητές τους μέσα από δραστηριότητες χρησιμοποιώντας ακόμα και το σώμα τους. Αρχικά αντλήσαμε πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο κατανόησης των γεωμετρικών εννοιών μέσα από διάφορες ερωτήσεις…
«Πώς ονομάζονται αυτά τα σχήματα;»
«Πώς κατάλαβες ότι αυτό το σχήμα είναι (π.χ. ορθογώνιο) …;»
«Έχεις δει κάπου κάποιο αντικείμενο που να μοιάζει με… κύκλο; ορθογώνιο; τετράγωνο; τρίγωνο;»
«Με ποιο σχήμα μοιάζει… η πόρτα της τάξης (ορθογώνιο); το ντέφι (κυκλικό); το παραμύθι (τετράγωνο).
- Περπατήσαμε τα σχήματα:
- Ομαδοσυνεργατικά παιχνίδια μέσα στην τάξη στα οποία τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και χαρά.
- Ζωγραφίσαμε τα σχήματα και τα δώσαμε μορφή….
- Σχηματόδεντρα…

Τα Χρώματα στο σχολείο μας….
Τι μας προσφέρουν τα χρώματα;
Ποιος βοηθάει στο να δημιουργηθούν τα χρώματα
Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε το φως και ο ήλιος;
Ποιο χρώμα θα κυριαρχούσε;
Πως θα αισθανόμασταν αν γύρω μας υπήρχε μόνο μαύρο;
Τα χρώματα βρίσκονται παντού γύρω μας! Τα παιδιά ήδη γνώριζαν όλα τα χρώματα οπότε πάμε να τα κατηγοριοποιήσουμε.
Μάθαμε ότι τα 3 πιο σημαντικά χρώματα είναι το κόκκινο, το κίτρινο και το μπλε και για αυτό το λόγο λέγονται ΒΑΣΙΚΑ γιατί χωρίς αυτά δεν θα μπορούσαν να υπάρχουν τα υπόλοιπα χρώματα τα οποία ονομάζονται ΣΥΝΘΕΤΑ καθώς προκύπτουν από τη μίξη των βασικών χρωμάτων.
Και το άσπρο και το μαύρο τι γίνεται; Τα 2 αυτά χρώματα λέγονται ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ καθώς αυτή ακριβώς είναι η δουλειά τους! Βοηθάνε τα βασικά χρώματα να δημιουργήσουν τα σύνθετα, αλλά επίσης βοηθάνε στις αποχρώσεις των χρωμάτων.
Δραστηριότητες με τα χρώματα:
- Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε ομάδες και κάθε ομάδα έχει το δικό της χρώμα. Συνεργάστηκαν και συγκέντρωσαν υλικά από τα παιχνίδια της τάξης συμφώνα με το χρώμα της κάθε ομάδας.
- Φτιάξαμε μίξεις χρωμάτων σε σακουλάκια.
- Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικό με τα χρώματα του ουράνιου τόξου και κάναμε και εμείς το αντίστοιχο πείραμα μέσα στη τάξη.
- ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΑΠΟ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟ ΝΕΡΟ:
Ζωγραφίσαμε το δικό μας Ουράνιο τόξο:
- Στο τέλος, παίξαμε το παιχνίδι μέσα στην τάξη με τα χρώματα της μάγισσας τα ζωγραφίσαμε..
https://drive.google.com/file/d/1BX_Zi5IJ1lv3QeA0l0QMeSppK3ns4btI/view

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Code Week 2025-2026! Σπάσαμε κι εμείς τον κώδικα
Τι είναι η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού;
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που το διαχειρίζονται εθελοντές και το υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οποιοσδήποτε (σχολεία, εκπαιδευτικοί, βιβλιοθήκες, όμιλοι-κοινότητες προγραμματισμού, επιχειρήσεις, δημόσιες αρχές) μπορεί να οργανώσει μια εκδήλωση- μια δραστηριότητα στο πλαίσιο της #EUCodeWeek.
Το οποίο φέτος διαρκεί από 13 εως 26 Οκτωβρίου.
Το σχολείο μας συμμετείχε σ αυτή την εκδήλωση μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν τόσο στον αύλειο όσο και στις τάξεις του σχολείου μας.

Άσκηση σεισμού…Ετοιμότητα!!
Όπως κάθε χρόνο , και σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας άσκηση σεισμού.
Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στην χώρα μας. Έτσι, η απόκτηση γνώσεων και η σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου σε μια χώρα με σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα , πρέπει να ξεκινάει από τα πρώτα σχολικά χρόνια.
Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι σεισμός .. Κάποιες φορές νιώθουμε να κουνιέται η γη .. Τότε γίνεται σεισμός , ο οποίος γίνεται ξαφνικά και τελειώνει γρήγορα. Με τον σεισμό μπορεί να ραγίσουν τοίχοι , να σπάσουν τζάμια , να πέσουν βαριά αντικείμενα και μπορεί να κοπεί το ρεύμα ή το νερό.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Μέσα απο το λογισμικό του Ο.Α.Σ.Π παρακολουθήσαμε τις οδηγίες και τους κανόνες τι κάνουμε πριν, κατά την διάρκεια και μετά τον σεισμό.
Είδαμε το βίντεο με τον Σταμάτη και τη Χαρά και σχολιάσαμε τι κάνουν λάθος και τι σωστό τα παιδιά μέσα στην τάξη την ώρα του σεισμού.
Πραγματοποιήσαμε άσκηση μέσα και έξω από την τάξη, για να δούμε τι πρέπει να κάνουμε εμείς σε περίπτωση σεισμού στο Νηπιαγωγείο μας.
Τέλος, παρακολουθήσαμε μια ιστορία με τους μικρούς μας ήρωες, τον Σταμάτη και τη Χαρά, όταν τους βρήκε ο σεισμός στο δωμάτιο τους και έξω στο δρόμο.

Μιλώ για τα συναισθήματα!!!
Τα συναισθήματα…
Στόχοι:
- Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν βασικά συναισθήματα.
- Να συνδέσουν τα συναισθήματα με τις πηγές που τα προκαλούν.
- Να κατανοήσουν ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά
- Να αποδέχονται, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά.
Αρχικά, διαβάσαμε στην τάξη το βιβλίο με τίτλο: Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων.
- Θυμός: Φωνάζει δυνατά και τραντάζει το δωμάτιο.
- Λύπη: Μιλάει ψιθυριστά και γεμίζει το μπάνιο με δάκρυα.
- Ευγνωμοσύνη: Δεν ζητά τίποτα και συχνά περνά απαρατήρητη.
- Αγάπη: Όταν έρχεται, το ξενοδοχείο γεμίζει φως και γέλιο.
Δραστηριότητες:
- Αναγνωρίσαμε πρόσωπα σύμφωνα με την έκφραση τους και γράψαμε τις λέξεις των συναισθημάτων.
- Η κάθε ομάδα επιλέγει ένα συναίσθημα που θα ήθελε να κατασκευάσει με πλαστελίνη πάνω σε ένα άδειο πρόσωπο και συνεργατικά μεταξύ τους φτιάχνουν όλα τα συναισθήματα.
- Διηγηθήκαμε μια ιστορία. Τι συναισθήματα μπορεί να νιώσει ένας μαθητής ή μαθήτρια από την ώρα που ξυπνάει για να πάει από το σπίτι στο σχολείο. Στην συνέχεια με τα παιδιά τοποθετήσαμε στο πλέγμα της beebot εικόνες οι οποίες απεικονίζουν όλα τα συναισθήματα της ιστορίας. Τέλος, τα παιδιά οδήγησαν την beebot σε κάθε εικόνα – συναίσθημα σύμφωνα με την ιστορία μας.
- Τα παιδιά καλούνται να ακολουθήσουν τις οδηγίες που δίνουν οι αριθμοί ώστε να οδηγηθούν στο σωστό αποτέλεσμα. Αναλυτικά όπου υπάρχει ο αριθμός 1 θα χρωματίσουν χρώμα μαύρο και όπου υπάρχει ο αριθμός 2 το χρώμα πράσινο. Η δραστηριότητα σχετίζεται με τον οπτικό προγραμματισμό.
- Τέλος, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια μέσα στη τάξη.






































































































