Πρακτική άσκηση φοιτητριών
Για άλλη μια χρονιά το νηπιαγωγείο μας έχει τη χαρά να συνεργάζεται με το ΑΠΘ για την πρακτική άσκηση φοιτητριών της ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΕΠΑΕ.
Η πρακτική άσκηση των φοιτητριών θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα.
Σας παραθέτουμε την ενημερωτική επιστολή του Πανεπιστημίου προς το σχολείο μας.
Κλόουν
Απόκριες χωρίς κλόουν δεν γίνονται!! Με αφορμή το παραμύθι ” Τίτο , ο κλόουν που έχασε τη μύτη του” μιλήσαμε για τον ρόμβο και για τα υπόλοιπα σχήματα που έχουμε διδαχθεί, παίξαμε παιχνίδια με αυτά κι φτιάξαμε τους χρωματιστούς σχηματάνθρωπους.
Κατασκευή κλόουν με πολύχρωμα χαρτιά κι σερπατίνες
Την Τσικνοπέμπτη μεταμφιεστήκαμε σε κλόουν με πολύχρωμα καπέλα κι γραβάτες
Κάναμε τα ακροβατικά μας σαν τους κλόουν
Μιλήσαμε για τον Αρλεκίνο, το ξακουστό καρναβάλι της Βενετίας.
6 Μαρτίου : Ημέρα σχολικού εκφοβισμού
Με αφορμή την καθιέρωση της 6ης Μαρτίου σαν πανελλήνια ημέρα σχολικού εκφοβισμού, μιλήσαμε για την έννοια του σχολικού εκφοβισμού κι τις μορφές που μπορεί αυτός να έχει ( σωματικός ή λεκτικός). Μέσα από πλούσιο υλικό κατανοήσαμε τις καταστάσεις που προκαλούν τον εκφοβισμό κι ομαδοποιήσαμε τις διάφορες συμπεριφορές στο χώρο του σχολείου.
Δημιουργήσαμε την αφίσα μας για να στείλουμε το μήνυμα ” ΟΧΙ στη βία, ΝΑΙ στη φιλία”
Καλό μήνα!!! Μαρτάκια για τα χέρια
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 27 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.
Η εγγραφή του παιδιού γίνεται ηλεκτρονικά:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
ΠΡΩΤΑ ελέγχετε το σχολείο που ανήκετε με βάση την διεύθυνση κατοικίας του παιδιού.
Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου:
ΧΑΡΤΗΣ ΟΡΙΩΝ
(το σχολείο μας έχει το πορτοκαλί χρώμα)
Οδοί ή τμήματα οδών σε αλφαβητική σειρά:
Αγίου Γεωργίου (μονά 17 έως τέλος, ζυγά 28 έως τέλος)
Αθηνάς (όλη)
Αριστοτέλους (όλη)
Άρτης (όλη)
Βενιζέλου Ελευθερίου (ζυγά 54 έως 76)
Βερμίου (μονά 1 έως 19)
Ζακύνθου (μονά 17 έως τέλος, ζυγά 16 έως τέλος)
Ιασωνίδου Λεωνίδα (μονά 55 έως τέλος, ζυγά όλα)
Καραϊσκάκη Γεωργίου (μονά 19 έως τέλος, ζυγά 14 έως τέλος)
Καραμανλή Κωνσταντίνου-πρώην Τσαλδάρη (μονά 9 έως τέλος, ζυγά όλα)
Καυκάσου (μονά 19 έως τέλος, ζυγά 24 έως τέλος)
Μακεδονίας (όλη)
Μανδηλαρά (όλη)
Μεγάλου Αλεξάνδρου (μονά 33 έως τέλος, ζυγά 18 έως τέλος)
Μεσοποταμίας (όλη)
Μοναστηρίου (μόνο το 20)
Παλαιολόγου Κωνσταντίνου (όλη)
Παπάγου Αλέξανδρου (όλη)
Παπαδιαμάντη Αλέξανδρου (μονά 1 έως τέλος, ζυγά 12 έως τέλος)
Πέτρουλα Σωτήρη (όλη)
Πόντου (μονά 1 έως 17, ζυγά 2 έως 16)
Ρήγα Φεραίου (όλη)
Σαμοθράκης (όλη)
Σαμψούντος (μονά 19 έως τέλος, ζυγά 20 έως τέλος)
Σβώλου (όλη)
Σολωμού Διονυσίου (όλη)
Σουρμένων (μονά 15 έως τέλος, ζυγά 16 έως τέλος)
Φιλίππου Φλώρου (μονά 87 έως 95, ζυγά 70 έως 96)
Μετά ακολουθείτε τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου-προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας, [να είναι πρόσφατο και να φαίνονται στοιχεία του γονέα]
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, θα σας καλέσουμε στο τηλέφωνο, ώστε να ορίσουμε ραντεβού και να προσκομίσετε τα ακόλουθα:
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ, Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ:
Ενημερωτικά, τα παιδιά ακολουθούν στο Νηπιαγωγείο το εξής ωράριο:
Υποχρεωτικό ωράριο: 8:15-13:00.
Προαιρετικό Ολοήμερο: 13:00-16:00. Το σχολείο μας, για όποιον επιθυμεί, διαθέτει και Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου μέχρι τις 17:30. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα με πρόωρη προσέλευση που είναι 7:45-8:00 και μπορούν να το δηλώσουν μόνο τα παιδιά που παρακολουθούν και το απογευματινό ωράριο.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
Καθημερινά 10:00-10:45
στο τηλέφωνο του σχολείου: 2310707176
Εργαστήριο Δεξιοτήτων ” Υπεύθυνα Παιδιά – Υπερασπιστές των Ζώων”
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στον θεματικό άξονα ” Φροντίζω το περιβάλλον” , από την Υποθεματική:«Οικολογική Συνείδηση, φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων» επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε την ενότητα: “Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων”.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση , η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι:
- να κατανοήσουν οι μαθητές τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα κι στον άνθρωπο
- να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μία στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Όσο αφορά τους στόχους των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα τα παιδιά θα αναπτύξουν:
Δεξιότητες μάθησης : Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα.
Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση κι ευαισθησία , υπευθυνότητα.
Δεξιότητες του νου : Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη , ρουτίνες σκέψης αναστοχασμός.
Τα εργαστήρια που σχεδιάστηκαν έχουν ως γνώμονα τις αρχές του ΑΠΣ-ΔΕΠΠΣ του Νηπιαγωγείου (2003). Επομένως δίνεται έμφαση στην αυτενέργεια των νηπίων και σε δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα νήπια. Οι στόχοι των εργαστηρίων είναι συμβατοί με τους στόχους του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ για το Νηπιαγωγείο.
1ο Εργαστήριο: ” Τί χρειάζεται ένα ζώο για να ζήσει ”
Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο της Κατρίνας Τσάνταλη ” Το Σοφάκι κι ο Ντο”, ένα βιβλίο που εξηγεί το τί χρειάζεται ένα αδέσποτο ζώο για να ζήσει.
Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά κι οι ιδέες τους , τις οποίες αποτύπωσαν στο αντίστοχο φύλλο εργασίας.
2ο Εργαστήριο: ” Τα αδέσποτα”
Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη ” Τα αδεσποτάκια”
Προβληματιστήκαμε σχετικά με το γιατί υπάρχουν τόσα αδέσποτα στους δρόμους; Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε απέναντί τους; Τα παιδιά ζωγράφισαν τις ιδέες τους.
3ο Εργαστήριο: ” Σέβομαι τα ζώα”
Mέσα από την επίδειξη του κατάλληλου παιδαγωγικού υλικού τα παιδιά προβληματίστηκαν σχετικά με το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα ζώα. Τα παιδιά ομαδοποίησαν τις εικόνες ανάλογα με τη σωστή ή τη λάθος συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στα ζώα.
4ο Εργαστήριο: ” Και τα ζώα έχουν δικαιώματα”
Τα παιδιά γνώρισαν το κείμενο της οικουμενικής διακήρυξης των δικαιωμάτων των ζώων κι συνειδητοποίησαν ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα τα οποία οφείλουμε να σεβόμαστε.
Στη συνέχεια ζωγράφισαν όποια δικαιώματα ήθελαν κι τα παρουσίασαν στην ολομέλεια .
5ο Εργαστήριο: ” Αν είχαν φωνή τα ζώα;”
Παρουσιάζονται στα παιδιά διάφορες εικόνες ζώων όπου δείχνουν τα ζώα σε πολλαπλές καταστάσεις πχ. ζώα που ζουν χαρούμενα , ζώα φυλακισμένα σε κλουβιά, άγρια ζώα σε τσίρκο, ζώα που τα κακοποιούν τα αφεντικά τους. Τα παιδιά παραθέτουν τις απόψεις τους για όλες αυτές τις καταστάσεις κι ζωγραφίζουν τις ιδέες τους για το τί μπορεί να σκέφτονται τα ζώα.
6ο Εργαστήριο: ” Αναλαμβάνουμε δράση”
Μετά από όλα αυτά που μάθαμε , αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση και δημιουργήσαμε τις αφίσες μας.
Δραματοποιήσαμε τη φροντίδα ενός αδέσποτου ζώου.
Η Έφη, η μαθήτριά μας, μας έφερε το κατοικίδιο της, ένα γλυκύτατο κουνελάκι.
Συμπληρώσαμε τον πίνακα διπλής εισόδου σχετικά με το ποιο ζώο θα θέλαμε να έχουμε.
Τέλος παίξαμε κουίζ κι διαδικτυακά παιχνίδια για τα ζώα συντροφιάς.
Επίσκεψη ιατρού στο νηπιαγωγείο μας
Σήμερα είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας τον γενικό ιατρό, κ. Χατζημανώλη Κωνσταντίνο, πατέρα του Νικόλα. Ο κ. Χατζημανώλης μας μίλησε για το πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε από τα μικρόβια αλλά κι το πώς μπορούμε να προστατέψουμε την υγεία μας. Μας μίλησε για τη λειτουργία κάποιων οργάνων του σώματος κι απάντησε σε ερωτήσεις των μικρών μαθητών. Τον ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του στον χώρο του νηπιαγωγείου μας.
Αμυγδαλιά η νυφούλα του χιονιά
Επίσκεψη πυροσβεστικού σώματος στο νηπιαγωγείο μας
Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε σήμερα τους πυροσβέστες του 2ου Πυροσβεστικού Σταθμού Θεσσαλονίκης στο χώρο του σχολείου μας και συγκεκριμένα τους κυρίους Οικονόμου Ιωάννη, Μαυρουδή Κωνσταντίνο και Χονδροματίδη Πέτρο, οι οποίοι με μεγάλη προθυμία μας εξήγησαν τη φύση της δουλειάς τους και μας ενημέρωσαν για τον εξοπλισμό τους. Τα παιδιά κατανόησαν τις δυσκολίες και τους κινδύνους του επαγγέλματος του πυροσβέστη καθώς και τη σημαντική τους προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Ακολούθησε επίδειξη του πυροσβεστικού οχήματος και όλου του εξοπλισμού των πυροσβεστών. Οι πυροσβέστες ενεργοποίησαν τις σειρήνες του πυροσβεστικού οχήματος κι μας έδειξαν πώς ρίχνουν νερό με τη μάνικα.
Τους ευχαριστούμε θερμά για την επίσκεψή τους και για όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσαν.
Τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από τη σημερινή επίσκεψη
Το δώρο που προσέφεραν τα παιδιά
Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον κύριο Οικονόμου Ιωάννη για τη δωρεά βιβλίων για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης μας καθώς κι για τη δωρεά παιχνιδιών.