Εργαστήριο Δεξιοτήτων ” Υπεύθυνα Παιδιά – Υπερασπιστές των Ζώων”

δεξιότητες 1

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στον θεματικό άξονα ” Φροντίζω το περιβάλλον” , από την Υποθεματική:«Οικολογική Συνείδηση, φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων» επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε την ενότητα: “Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων”.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση , η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος  είναι:

  • να κατανοήσουν οι μαθητές τη σχέση αλληλεξάρτησης  ανάμεσα στα ζώα κι στον άνθρωπο
  • να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μία στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Όσο αφορά τους στόχους των  Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα τα παιδιά θα αναπτύξουν:

Δεξιότητες μάθησης : Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα.

Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση κι ευαισθησία , υπευθυνότητα.

Δεξιότητες του νου :  Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη , ρουτίνες σκέψης αναστοχασμός.

Τα εργαστήρια που σχεδιάστηκαν έχουν ως γνώμονα τις αρχές του ΑΠΣ-ΔΕΠΠΣ του Νηπιαγωγείου (2003). Επομένως δίνεται έμφαση στην αυτενέργεια των νηπίων και σε δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα νήπια.  Οι στόχοι των εργαστηρίων είναι συμβατοί με τους στόχους του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ για το Νηπιαγωγείο.

1ο Εργαστήριο: ” Τί χρειάζεται ένα ζώο για να ζήσει ”

Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο της Κατρίνας  Τσάνταλη ” Το Σοφάκι κι ο Ντο”, ένα βιβλίο που εξηγεί το τί χρειάζεται ένα αδέσποτο ζώο για να ζήσει.

Screenshot 1

Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά κι οι ιδέες τους , τις οποίες αποτύπωσαν στο αντίστοχο φύλλο εργασίας.

20240219 121410 20240219 121248

20240219 121515 20240219 121130

IMG d85633f15e40e8f15f141a717134d6f0 V 1     IMG 0e1520c556184fef1f65b836eaafad8c V 1

2ο Εργαστήριο: ” Τα αδέσποτα”

Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη ” Τα αδεσποτάκια”

9789604936366 1

Προβληματιστήκαμε σχετικά με το γιατί υπάρχουν τόσα αδέσποτα στους δρόμους; Πώς πρέπει να  συμπεριφερόμαστε απέναντί τους; Τα παιδιά ζωγράφισαν τις ιδέες τους.

IMG 4e8bd93058811d881b918d7605a36ae9 V IMG f7935a54448e1a3b24658d4d416fae25 V

IMG 2b322dc72c65239923ae07805ea7f0ec V IMG 0006d818463029022bc30272a2a4e8de V

IMG 2272e50944b26317c572b6920b2b340f V IMG d086e4c38d1a853d591583bb962d10d4 V

IMG d4978ff45975c3a726c21dad3fe69d5d V

3ο Εργαστήριο: ” Σέβομαι τα ζώα”

Mέσα από την επίδειξη του κατάλληλου παιδαγωγικού υλικού τα παιδιά προβληματίστηκαν σχετικά με το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα ζώα.  Τα παιδιά ομαδοποίησαν τις εικόνες ανάλογα με τη σωστή ή τη λάθος συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στα ζώα.

20240223 093446 20240223 093431

20240223 093735 20240223 102041

4ο Εργαστήριο: ” Και τα ζώα έχουν δικαιώματα”

Τα παιδιά γνώρισαν το κείμενο της οικουμενικής διακήρυξης των δικαιωμάτων των ζώων κι συνειδητοποίησαν  ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα τα οποία  οφείλουμε να σεβόμαστε.

Poster Animals rightsΣτη συνέχεια ζωγράφισαν όποια δικαιώματα ήθελαν κι τα παρουσίασαν στην ολομέλεια .

20240222 110947 1 20240222 110824

5ο Εργαστήριο: ” Αν είχαν φωνή τα ζώα;”

Παρουσιάζονται στα παιδιά διάφορες εικόνες ζώων όπου δείχνουν τα ζώα σε πολλαπλές καταστάσεις πχ. ζώα που ζουν χαρούμενα , ζώα φυλακισμένα σε κλουβιά, άγρια ζώα σε τσίρκο, ζώα που τα κακοποιούν τα αφεντικά τους. Τα παιδιά παραθέτουν τις απόψεις τους για όλες αυτές τις καταστάσεις κι ζωγραφίζουν τις ιδέες τους για το τί μπορεί να σκέφτονται τα ζώα.

Screenshot 1 1 Screenshot 2

Screenshot 5 1 Screenshot 7

Screenshot 8 Screenshot 9

20240223 095008 20240223 094853

20240223 094717 20240223 095206

6ο Εργαστήριο: ” Αναλαμβάνουμε δράση”

Μετά από όλα αυτά που μάθαμε , αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση και δημιουργήσαμε τις αφίσες μας.

IMG b8ad9baa8fa356cbd288a7b9a31e2c6b V IMG de4391dfea38f511de7f136238d8b395 V

IMG 4bb4f2e3b53b2d5a006b7075ac844983 V

Δραματοποιήσαμε τη φροντίδα ενός αδέσποτου  ζώου.

IMG 847764a01caa898f4b9f1448d2564252 V IMG 857653b5d50b8b921e6c7e37ad6fb118 V

IMG 3e2b53852ccfff85e2ef65d4eae7893f V IMG 73e605144bd98d0897c0bbfc61b49d19 V

IMG fe372480b86b437635131ff2352a09e1 V IMG 7b38153884c1c1560848909f582bcb56 V IMG 8da0924c424ac626b05fe6517a2fcd4e V

Η Έφη, η μαθήτριά μας, μας έφερε το κατοικίδιο της, ένα γλυκύτατο κουνελάκι.

IMG ab8064294e007532c17c93d55e1e0a7c V IMG 408c472629876173fd6efeb16efbfaea V 1

Συμπληρώσαμε τον πίνακα διπλής εισόδου σχετικά με το ποιο ζώο θα θέλαμε να έχουμε.

IMG dd45686f6d401fea68586101eb530b0b V IMG 924f97f71ef90d79482ab91053fe8adb V

Τέλος παίξαμε κουίζ κι διαδικτυακά παιχνίδια για τα ζώα συντροφιάς.

IMG c071de0f23356865aeefd526c1b67184 V