Κατά το τρέχον σχολικό έτος στο σχολείο μας υλοποιούνται τα ακόλουθα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων:
Η αυλή των θαυμάτων- η αυλή του σχολείου: Στο πρόγραμμα αυτό που υλοποιείται με τη συνεργασία της Υπεύθυνης Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας συμμετέχουν τα τμήματα Α1 & Α2 με τους μαθητές τους και τις εκπαιδευτικούς κ. Πολυχρονίδου Αναστασία & Αντωνιάδη Νίτσα. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι να δώσει ερεθίσματα και να παρουσιάσει προτάσεις για την αξιοποίηση του υπαίθριου σχολικού χώρου, ώστε να γίνει κέντρο εμπειριών, επικοινωνίας και έκφρασης. Στα πλαίσια αυτά έχουν ήδη γίνει δραστηριότητες στις τάξεις, ενώ επίκειται διαμόρφωση τμήματος του σχολικού κήπου που θα φιλοξενήσει τα φυτά που θα φυτέψουν οι μικροί μαθητές.
Σποράκι πηγή ζωής: Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται από το τμήμα Α2 σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λαυρίου και έχει ως στόχο να αναδείξει τρόπους με τους οποίους οι σχολικοί κήποι και οι χώροι πρασίνου μπορούν να αποτελέσουν χώρους ανοικτής εκπαίδευσης για την αειφορία αλλά και να συνδεθούν με την τυπική εκπαίδευση και τα νέα αναλυτικά προγράμματα. Στα πλαίσια αυτά το σχολείο είναι ενταγμένο σε ένα Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Η συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα θεματικού δικτύου προσφέρει περισσότερα πλεονεκτήματα συγκριτικά με την υλοποίηση του ίδιου προγράμματος στα πλαίσια ενός μόνο σχολείου. Πιο συγκεκριμένα τα δίκτυα παρουσιάζουν τα ακόλουθα πλεονεκτήματα για τους συμμετέχοντες σε αυτά:
- Δίνεται η δυνατότητα ανταλλαγής των στοιχείων που έχει συλλέξει ένα μέλος του δικτύου και άμεσης χρησιμοποίησης των στοιχείων αυτών από όλα τα άλλα μέλη του δικτύου.
- Δίνεται στους μαθητές η αίσθηση ότι ανήκουν σε ένα ευρύτερο σύνολο, σε μια ομάδα σημαντική και διαφορετική από τις άλλες, κι έτσι ικανοποιείται η ψυχολογική ανάγκη τους να διακρίνονται και να μετέχουν σε “σύνολα” με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα.
- Η ταυτόχρονη πραγματοποίηση ενός περιβαλλοντικού προγράμματος από πολλά σχολεία, πολλούς δασκάλους και μαθητές, βελτιώνει διαρκώς το πρόγραμμα. Έτσι συμπληρώνονται κενά και αδυναμίες και πολύ σύντομα, αφού μάλιστα αξιολογηθεί το πρόγραμμα στην πράξη, αποτελεί ένα έγκυρο εργαλείο παροχής αξιόπιστης και αποτελεσματικής περιβαλλοντικής αγωγής, που θα μπορούσε να χρησιμοποιείται για πολλά χρόνια .
- Διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς που συντονίζουν τα προγράμματα Π.Ε στο να αξιοποιούν εμπειρίες άλλων εκπαιδευτικών και να αποφεύγουν επαναλήψεις, αδυναμίες και λάθη.
- Δίνει τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ σχολείων που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση, επιτρέποντας στους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα την χώρα, καθώς και τις κατά τόπους συνήθειες, ήθη και άλλα πολιτιστικά στοιχεία.
Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού έχει προγραμματιστεί επίσκεψη των μαθητών στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λαυρίου.
Πρόγραμμα προώθησης φιλαναγνωσίας: Το πρόγραμμα αυτό στο οποίο συμμετέχουν τα τμήματα Α1, Α2, Β1 & Β2 με τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς κ. Πολυχρονίδου Αναστασία, Αντωνιάδη Νίτσα, Χατζηαστερίου Γαρυφαλιά και Δημολιάνη Ιωάννα υλοποιείται σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού αναμένεται να επισκεφτεί το σχολείο μας η συγγραφέας Ευδοκία Σκορδαλά- Κακατσάκη στις 30 Μαρτίου για δραστηριότητες σχετικά με βιβλία της που έχουν διαβάσει οι μαθητές. Για τη συγγραφέα κ. Σκορδαλά-Κακατσάκη μπορείτε να διαβάσετε και παλαιότερη δημοσίευσή μας.
Παγκόσμια εβδομάδα δράσης για την εκπαίδευση: Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχει το τμήμα Α2 με την εκπαιδευτικό κ. Αντωνιάδη Νίτσα και τους μαθητές της. Οι δραστηριότητες του προγράμματος θα υλοποιηθούν από τις 22 έως τις 28 Απριλίου 2012 υπό το συντονισμό της ActionAid . Στα πλαίσια του προγράμματος μαθητές όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτικοί και επαγγελματίες που ασχολούνται με την ανάπτυξη του παιδιού σε ολόκληρη τη χώρα καλούνται να συμμετάσχουν και φέτος για να ενώσουν τη φωνή τους με εκατομμύρια άλλους από ολόκληρο τον κόσμο. Η φετινή εκστρατεία εστιάζει σε έναν από τους πιο παραμελημένους στόχους που τέθηκαν από την UNESCO και αφορά στην εκπαίδευση και φροντίδα των παιδιών στην πρώιμη παιδική ηλικία. Θεωρητικοί και ερευνητές της αναπτυξιακής επιστήμης δείχνουν ότι τα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου, και πιο συγκεκριμένα από 0 έως 8 ετών, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην κατοπινή του ανάπτυξη και τη μετέπειτα πορεία τους στο σχολείο. Η προσχολική φροντίδα και εκπαίδευση είναι μια σημαντική πτυχή της δια βίου μάθησης, μια διαδικασία που αρχίζει κατά τη γέννηση, με την πρώιμη παιδική ηλικία είναι η πιο κρίσιμη περίοδο στην ανθρώπινη ανάπτυξη.
Περισσότερα για το πρόγραμμα μπορείτε να διαβάσετε πατώντας τη σύνδεση αυτή.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.