«Παιδικές Αλλεργίες και η αντιμετώπισή τους».

IMG 20250515 115803

Στο πλαίσιο της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού προσωπικού, την Παρασκευή 2  Μαΐου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Παιδικές Αλλεργίες και η αντιμετώπισή τους».

Η εισήγηση έγινε από τη σχολική νοσηλεύτρια, κυρία Σαϊλάκη Μαρία, η οποία ανέπτυξε με σαφήνεια κρίσιμα ζητήματα σχετικά με τις πιο συχνές αλλεργικές αντιδράσεις που ενδέχεται να εμφανιστούν σε παιδιά, όπως τροφικές αλλεργίες, αλλεργικό άσθμα, αναφυλαξία και αντιδράσεις σε τσιμπήματα εντόμων.

IMG 20250515 115644  IMG 20250515 115726

 Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε:

-Στη σωστή πρώτη αντίδραση και διαχείριση των επειγόντων περιστατικών.

-Στη σημασία της πρόληψης μέσω ενημέρωσης και επιτήρησης.

-Στον καθοριστικό ρόλο των εκπαιδευτικών στην έγκαιρη αναγνώριση των συμπτωμάτων και στην άμεση κινητοποίηση των προβλεπόμενων ενεργειών.

Η παρουσίαση συντέλεσε καθοριστικά στην ενίσχυση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών για την άμεση και αποτελεσματική διαχείριση αλλεργικών περιστατικών στο σχολικό πλαίσιο.

 

Περπατώντας στα μονοπάτια της καφέ αρκούδας

 

eikona Viber 2025 05 13 13 03 58 628 eikona Viber 2025 05 13 13 04 00 869 1

Μιλώντας στο σχολείο για τα ζώα που κινδυνεύουν, δεν υπήρχε περίπτωση να μην αναφερθούμε στην καφέ αρκούδα, ζώo που ζει στα δάση της περιοχής μας. Τι καλύτερο  λοιπόν για τους μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων μας από μία βιωματική γνωριμία με την καφέ αρκούδα!

 NymfaioA  Nymfaio1

     Την Τρίτη 13 Μαΐου επισκεφθήκαμε το Νυμφαίο, αυτόν τον πανέμορφο, πετρόκτιστο, οικισμό του δήμου μας. Εκεί σε υψόμετρο 1350 μ. λειτουργεί  από το 1993 το καταφύγιο της καφέ αρκούδας της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Αρκτούρος».

IMG 20250513 104039 monopati  exo apo to katafygio

      Ακολουθώντας το πλακόστρωτο μονοπάτι και περπατώντας μέσα στο δάσος, φτάσαμε στον χώρο του καταφυγίου. Εκεί μας υποδέχτηκαν οι εθελοντές του Αρκτούρου με χαμόγελο. Η Ελένη, η ξεναγός μας, αρχικά μας μίλησε για το έργο του Αρκτούρου και για την καφέ αρκούδα και έπειτα μας ξενάγησε στον χώρο του καταφυγίου. Απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας με υπομονή και την ευχαριστούμε πολύ.

  Xenagos xenaghsh  katafygio

Η επίσκεψη μας ήταν μάθημα ζωής μέσα από την ομορφιά του τόπου και τη δύναμη της εμπειρίας, επειδή παιδεία δεν είναι μόνο τα βιβλία, είναι οι εμπειρίες που ξυπνούν συνειδήσεις!

Γράφουμε το πρώτο μας γράμμα!

37418Στο βιβλίο της γλώσσας  της Α΄ δημοτικού στην ενότητα “Καράβια”  οι μαθητές είχαν την πρώτη επαφή  με το κειμενικό είδος της επιστολής και την παραγωγή γραπτού λόγου. Ξεκίνησε τότε η συζήτηση για το  που θα μπορούσαν να στείλουν ένα γράμμα!

Τα παιδιά της Α΄ και της Δ΄ τάξης του σχολείου μας από το Φθινόπωρο έχουν ξεκινήσει μία διαδικτυακή γνωριμία με τους συμμαθητές τους του Α1 τμήματος του Δ.Σ. Κάτω Καστριτσίου Αχαΐας και της Δ΄ τάξης  του Δ.Σ. Νέου Ρυσίου Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Είναι μία δράση που πραγματοποιείται  στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο Συνεργατικό δίκτυο Σχολείων «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα και την Κύπρο».  Ανταλλάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες, ηχογραφήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα που ακούστηκαν από κοινού σε εκπομπή του EuropianSchoolRadio και συναντηθήκαμε διαδικτυακά μέσω Webex για να γνωριστούμε.

LETTERS A  LETTERS

Τι καλύτερο λοιπόν για τα μικρά μας από το να γράψουν  γράμματα στους συμμαθητές τους του Δ.Σ. Κάτω Καστριτσίου! Βάλαμε τα δυνατά μας, γράψαμε τα νέα μας  με τα καλύτερα γράμματά μας και επισκεφθήκαμε το ταχυδρομείο  για να στείλουμε τις επιστολές μας!

Εκεί μας υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη χαρά οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ κ. Στ. Πανταζής και κ. Στ. Μίγκος. Μας εξήγησαν την διαδικασία αποστολής μίας επιστολής και της παράδοσής της στον παραλήπτη. Απάντησαν υπομονετικά στις ερωτήσεις μας και έλυσαν όλες τις απορίες μας.

TOGETHER

Τους ευχαριστούμε θερμά για τον χρόνο που μας αφιέρωσαν και για το κέρασμα που μας προσέφεραν!

Διδακτική επίσκεψη στον Πολυπόταμο και το Κρατερό

Τη Δευτέρα 5 Μαΐου 2025, οι μεγαλύτερες τάξεις του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη σε δύο πολύ όμορφα χωριά του νομού μας, τον Πολυπόταμο και το Κρατερό. Η επιλογή τους δεν ήταν τυχαία. Τα χωριά αυτά βρίσκονται χτισμένα στις πλαγιές  βουνών με πλούσια βλάστηση και άφθονα νερά.

Στον Πολυπόταμο επισκεφθήκαμε τη λαογραφική συλλογή του χωριού η οποία στεγάζεται στο κτίριο του παλιού  δημοτικού σχολείου.  Τα παιδιά είδαν πολλά αντικείμενα για πρώτη φορά και έμαθαν για τη χρήση τους. Διαπίστωσαν ότι η ζωή στα ορεινά χωριά παλιότερα,    ήταν αρκετά  δύσκολη και απαιτούσε κόπο και θυσίες.  Στη ξενάγηση μας βοήθησαν η κ. Κίζου Αικατερίνη και η κ. Ζελέστη Ελευθερία.

Αφού ξεκουραστήκαμε στην όμορφη πλατεία του χωριού με τον πανέμορφο καταρράκτη, στη συνέχεια  επισκεφτήκαμε το ιστορικό Κρατερό. Ίσως το ηρωικότερο χωριό της Φλώρινας μιας και κάηκε τρεις φορές. Την πρώτη το 1903 από τους Τούρκους, τη δεύτερη το 1907 από τους Βούλγαρους και   στις 5 Ιουνίου του 1947 το μαρτυρικό Κρατερό, ο προμαχώνας του Ελληνισμού, καιγόταν για τρίτη φορά.

Στο Κρατερό μας υποδέχτηκε η πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου η οποία μας ξενάγησε στη   λαογραφική συλλογή η οποία στεγάζεται στο παλιό πέτρινο  δημοτικού σχολείο. Στον ίδιο χώρο στεγάζονται   και τα προπλάσματα των έργων του κρατεριώτη γλύπτη κ.  Ιωάννη Αντωνιάδη.

Επίσης  στο Κρατερό ξεναγηθήκαμε σε έναν παραδοσιακό  νερόμυλο και στο ρακοκάζανο του χωριού.

Ευχαριστούμε τον σύλλογο γυναικών Πολυποτάμου που προετοίμασε για την επίσκεψή μας την λαογραφική συλλογή καθώς και τις κυρίες, κ. Κίζου Αικατερίνη, Ζελέστη Ελευθερία, Σλήφκα Σοφία και τον πρόεδρο της κοινότητας κ. Χρηστίδη Ιωάννη για την παραχώρηση των κλειδιών του σχολείου.

Ευχαριστούμε επίσης την πρόεδρο του Πολιτιστικού συλλόγου Κρατερού  “Παύλος Ρακοβίτης” κ. Νικολέτα Γεωργοπούλου για την ξενάγηση, τη φιλοξενία και τα κεράσματα που προσέφερε στους μαθητές μας .

Η φιλοξενία ήταν ανεπανάληπτη και στις δυο περιπτώσεις.

Η εκπαιδευτική δράση πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουν τις παρακάτω θεματικές:

θεματική : Φροντίζω το περιβάλλον

Τίτλος: “Νερό, δώρο της ζωής”

Τίτλος: “Μαθητές, ξεναγοί, δημοσιογράφοι.- Ανάδειξη τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς.”

eikona Viber 2025 05 08 12 33 12 623

eikona Viber 2025 05 08 12 32 55 244

5667dabe 24e3 4f37 9949 bca445fa8375

eikona Viber 2025 05 08 12 30 53 082

eikona Viber 2025 05 08 12 30 23 559

eikona Viber 2025 05 08 12 29 56 356

eikona Viber 2025 05 06 12 19 40 267

eikona Viber 2025 05 06 12 19 41 132

 

eikona Viber 2025 05 08 12 28 12 693

eikona Viber 2025 05 06 12 19 41 425

63860353 9761 4cfc 8594 6a6a0fd5ec6b

eikona Viber 2025 05 08 13 17 21 081

eikona Viber 2025 05 06 12 19 40 829

eikona Viber 2025 05 08 12 27 55 734

eikona Viber 2025 05 06 12 19 42 011

Omadikh Polypotamos E΄D΄

eikona Viber 2025 05 06 12 19 37 987

eikona Viber 2025 05 08 12 26 46 698

eikona Viber 2025 05 07 21 11 48 331

eikona Viber 2025 05 08 12 26 18 055

eikona Viber 2025 05 06 12 19 37 339

eikona Viber 2025 05 08 12 25 38 552

eikona Viber 2025 05 08 12 24 36 960

eikona Viber 2025 05 07 21 11 36 740

eikona Viber 2025 05 07 21 11 33 935

eikona Viber 2025 05 08 12 24 54 201

 

eikona Viber 2025 05 07 21 11 41 495

eikona Viber 2025 05 08 12 25 10 588

eikona Viber 2025 05 07 21 11 46 567

eikona Viber 2025 05 07 21 11 46 468

011f4c82 89e5 444f 9d95 36102f27e55b

eikona Viber 2025 05 06 12 19 36 535

eikona Viber 2025 05 07 21 09 58 720

eikona Viber 2025 05 08 12 24 11 964

85a6f9ac e76f 4ddc b22e 57f20257db09

46840688 f838 42ea 8124 2622e5581a24

eikona Viber 2025 05 07 21 08 46 851

eikona Viber 2025 05 07 21 08 46 911

eikona Viber 2025 05 08 13 19 07 360

omadikh Kratero

kidsSaveLives

kolaz

Το σχολείο μας είχε την τιμή να συμμετάσχει στους μαθητικούς αγώνες ΚΑΡΠΑ στο πλαίσιο της πανελλήνιας δράσης kidsSaveLives, με σκοπό την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ).
Καθ΄ όλη τη διάρκεια το β΄ τριμήνου η κ. Τσακιλή Ευθυμία εκπαιδευτικός ΠΕ86 του σχολείου μας, η οποία έχει πιστοποιηθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης εκπαίδευε όλη τη ΣΤ τάξη του σχολείου στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ). Στο σημαντικό αυτό έργο είχε αρωγό τον μέντορα της οργάνωσης KidsSaveLives κ. Κωνσταντίνο Γρηγοριάδη ο οποίος μας επισκέφθηκε και προετοίμασε τους μαθητές που θα συμμετείχαν στον διαγωνισμό..

eikona Viber 2024 12 11 10 54 25 234 AΣτις 04 Μαΐου 2025 οι μαθητές της Στ΄ τάξης Φιλίππα Κ. και Αναστάσης Κ. εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας με υψηλό αίσθημα ευθύνης και συνεργασίας, επιτυγχάνοντας την 12η θέση ανάμεσα σε 60 σχολεία!
Με τη συμμετοχή μας στη δράση αυτή και την εκπαίδευση των μαθητών της Στ΄ τάξης τονίσαμε την σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης παρέμβασης για τη διάσωση ζωών!!!!!

Επίσκεψη της Δ΄ τάξης στην ετήσια έκθεση έργων μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Αμυνταίου

Την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025, η Δ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε την ετήσια έκθεση έργων των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Αμυνταίου, η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου. Η έκθεση οργανώθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του Εργαστηριακού Κέντρου Αμυνταίου. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν δημιουργίες των τομέων ειδίκευσης: Πληροφορική, Οικονομία και Διοίκηση, Γεωπονία, Υγεία και Πρόνοια, Ηλεκτρολογία και Μηχανολογία. Οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν στα εκθέματα, εντυπωσιάστηκαν από τη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητα τους και ενθουσιάστηκαν από την αγάπη και τη φροντίδα με την οποία υλοποιήθηκαν αυτά.

eikona Viber 2025 05 06 23 33 47 744

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε για εμάς ο τομέας της Γεωπονίας. Οι πληροφορίες που αντλήσαμε σχετικά με την καλλιέργεια των φυτών ήταν πολύτιμες για τον σχολικό μας λαχανόκηπο. Επισκεφτήκαμε και το εργαστήριο υδροπονίας, όπου ενημερωθήκαμε για εναλλακτικές μεθόδους καλλιέργειας, καθώς και για την κομποστοποίηση των οργανικών απορριμμάτων. Με χαρά δεχτήκαμε την πρόταση των μαθητών του τομέα Γεωπονίας να μας υποστηρίξουν στον σχολικό μας λαχανόκηπο προσφέροντάς μας  φυτά.

                   eikona Viber 2025 05 06 23 33 47 341 eikona Viber 2025 05 06 23 33 47 548

Την Τρίτη 29 Απριλίου οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας του ΕΠΑΛ, τηρώντας την υπόσχεσή τους, επισκέφθηκαν το σχολείο μας συνοδευόμενοι από την εκπαιδευτικό κα Ε. Κυριακοπούλου.  Μας έφεραν τα φυτά που μας είχαν υποσχεθεί, μας βοήθησαν στην φύτευσή τους και, μας έδωσαν πολύτιμες συμβουλές για την καλλιέργεια των λαχανικών.

eikona Viber 2025 05 06 23 27 13 235 eikona Viber 2025 05 06 23 27 13 381 eikona Viber 2025 05 06 23 30 23 119

Τους ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά τους και προσβλέπουμε με χαρά στη συνέχιση της συνεργασίας μας.

 

Από την Ιδέα στην Δημοσίευση!

        sch.gr logo       wordPress logo

Μία από τις μορφές ενεργής συμμετοχής και διάχυσης της γνώσης για ένα σχολείο είναι η δημοσίευση άρθρων στον σχολικό ιστότοπο (blog).  Μέσω αυτής της διαδικασίας, οι εκπαιδευτικοί  και οι μαθητές τους μπορούν να μοιραστούν τις πρακτικές τους, τις ιδέες και τα έργα τους, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης και ανταλλαγής εμπειριών. Επιπλέον, η δημοσίευση σε ψηφιακά μέσα προάγει την ψηφιακή παιδεία και ενισχύει την εικόνα ενός σχολείου που ανοίγεται στην κοινωνία.

Την Πέμπτη 10 – 4 – 2025  πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμόρφωση για την δημιουργία και ανάρτηση άρθρων στο σχολικό blog του sch.gr. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με τις βασικές δυνατότητες του ψηφιακού περιβάλλοντος, ώστε να το αξιοποιούν ως εργαλείο επικοινωνίας, προβολής δράσεων και ενίσχυσης του ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών τους.

Οι ενότητες που καλύφθηκαν ήταν οι εξής:

-Είσοδος και περιήγηση στο WordPress μέσω του sch.gr

-Δημιουργία νέου άρθρου, συγγραφή και μορφοποίηση κειμένου, εισαγωγή εικόνων, υπερσυνδέσμων και ενσωμάτωση βίντεο

-Οργάνωση περιεχομένου μέσω ετικετών (tags) και κατηγοριών

-Διαχείριση σχολίων και ρύθμιση ορατότητας άρθρων

-Προεπισκόπηση και τελική δημοσίευση

Αμέσως μετά ακολούθησε συζήτηση για την αξιοποίηση του blog ως εργαλείο στο σχολικό πλαίσιο (project, εφημερίδα, eTwinning, κ.λπ.) και τέλος, οι συμμετέχοντες παρέλαβαν  τον  «Συνοπτικό Οδηγό Χρήσης για τη Δημιουργία και Δημοσίευση Άρθρου στο Σχολικό Blog  του sch.gr»



Λήψη αρχείου

 

2η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Η 4η  Απριλίου  έχει οριστεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στη χώρα μας και  ταυτόχρονα ως Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων.

Afisa P.H. Filozoias

Η καθιέρωση για όλα τα σχολεία μιας ημέρας αφιερωμένης στη φιλοζωία ανοίγει μια νέα εποχή για την καλλιέργεια της αλληλεγγύης, της συμπόνιας, της δικαιοσύνης και του σεβασμού του ανθρώπου απέναντι σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Παράλληλα, συνδέει τα ανθρώπινα δικαιώματα με την προστασία των ζώων και του περιβάλλοντος στο πλαίσιο των 17 στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης.

Kolaz Omilhtes

   Την Δευτέρα 4 Απριλίου, επισκέφθηκαν το σχολείο μας ο αντιδήμαρχος Αμυνταίου κ. Ι. Πέγιου, αρμόδιος για θέματα Βιομηχανίας, Εμπορίου και Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων, ο κτηνίατρος κ. Ν. Πατσινακίδης, υπεύθυνος για το δημοτικό καταφύγιο ζώων και ο εκπαιδευτής σκύλων κ. Κ. Πελαγίδης με την σκυλίτσα του την Λάβα.    Σκοπός της επίσκεψής τους ήταν η ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών για τη σωστή φροντίδα των ζώων, τη σημασία της υιοθεσίας αδέσποτων και τον ρόλο που μπορεί να παίξει ο καθένας μας στη μείωση του φαινομένου των εγκαταλελειμμένων ζώων.    Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, συμμετείχαν στη  διαδικασία, εκφράζοντας τις απορίες και τους προβληματισμούς τους για την σωστή αντιμετώπιση των αδέσποτων ζώων που συναντούν στον δρόμο, την φροντίδα και την προστασία τους.

Kolaz kataskeyes

   Μετά το τέλος της εκδήλωσης οι μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με καλλιτεχνικές δράσεις στις τάξεις τους.

«Ένα βιβλίο αφήνω, ένα παίρνω»

Την Παρασκευή 4 Απριλίου, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας την κ. Ρώμα Μένια, πρόεδρο της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών Αμυνταίου, η οποία μας παρουσίασε τη δράση «Ένα βιβλίο αφήνω, ένα παίρνω». Η κ. Ρώμα έφερε μαζί της ένα ξύλινο σπιτάκι, το οποίο θα αποτελέσει το κεντρικό στοιχείο της δράσης αυτής, με σκοπό την προώθηση της ανάγνωσης και την ανταλλαγή βιβλίων μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών της πόλης μας.

Ena biblio afhno ena pairno     IMG 20250430 152338

Η δράση στοχεύει να εμπνεύσει την αγάπη για τα βιβλία και να διευκολύνει την πρόσβαση των παιδιών σε περισσότερα βιβλία, τα οποία ίσως διαφορετικά δεν θα είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν. Το σχολείο μας αποτελεί τον πρώτο σταθμό αυτού του υπέροχου ταξιδιού, με το ξύλινο σπιτάκι να επισκέπτεται τα σχολεία όλων των βαθμίδων της πόλης μας.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, κάθε σχολείο καλείται να διακοσμήσει ένα μέρος της ξύλινης κατασκευής και να τη φιλοξενήσει για μια εβδομάδα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στην διαδικασία της ανταλλαγής βιβλίων, αφήνοντας ένα βιβλίο και παίρνοντας ένα άλλο. Η πρωτοβουλία αυτή προσφέρει την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με νέα βιβλία και να ενισχύσουν την αγάπη τους για τη γνώση και τη λογοτεχνία.

Στο τέλος της διαδρομής του ξύλινου σπιτιού, οι υπεύθυνοι της δράσης ελπίζουν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα συνεχίσουν να αγκαλιάζουν τα βιβλία με υπευθυνότητα και αγάπη, δημιουργώντας μια κοινότητα αναγνωστών στην πόλη μας. Τα βιβλία που θα ανταλλάσσονται θα τοποθετηθούν σε μια μεγαλύτερη κατασκευή για βιβλιοανταλλαγή στο κέντρο της πόλης, δίνοντας την ευκαιρία σε όλους να μοιραστούν την αγάπη τους για το διάβασμα.

Είναι μια υπέροχη πρωτοβουλία που αναδεικνύει τη σημασία της συνεργασίας, της μάθησης και της δημιουργίας ενός κοινού χώρου για την ανταλλαγή ιδεών και γνώσεων μέσω των βιβλίων.

 

Ανυπομονούμε να δούμε τη δράση να εξελίσσεται και να ενθαρρύνει όλους μας να ανακαλύψουμε νέους κόσμους μέσω της ανάγνωσης!