Mπρρ…Χειμώνας!

Με την επιστροφή μας στο σχολείο ασχοληθήκαμε με το Χειμώνα …τι άλλο άλλωστε…είμαστε στην καρδιά του.Aλήθεια,όταν ακούμε τι λέξη “χειμώνας”τι μας έρχεται στο νου;

x

Και για να πάνε όλα καλά για όλους ,ευχηθήκαμε για την νέα χρονιά … τι θα θέλαμε ο καθένας ;Και με τις ευχές μας φτιάχτηκε το παρακάτω ψηφιακό βιβλίο:

https://read.bookcreator.com/4maQmiZjXfWQwO4rhv0z5kMpgiD3/9tbMi-zdTTC8LQTLNiaUlA

Αλλάξαμε τη διακόσμηση της τάξης φτιάχνοντας ένα χειμωνιάτικο τοπίο. Αξιοποιώντας τις γνώσεις μας για τα σχήματα και τις γραμμές ,με ελευθερη χαρτοκοπτική και σε ζευγάρια φτιάξαμε σπίτια .Το σκηνικό συμπληρώθηκε ζωγραφίζοντας έναν χιονάνθρωπο αλλά και χιονοθύελλα με σπιράλ γραμμές

το αποτέλεσμα πανέμορφο…

.jpg

Ακούσαμε το τραγούδι της Μ.Φωτίου “Στου χιονάνθρωπου τη μύτη”το συζητήσαμε και το δραματοποιήσαμε….Δείτε το εδώ:

 

Ζωγραφίσαμε τους δύο ήρωες του τραγουδιου:

 

Με αφορμή αυτό συζητήσαμε λίγο για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα πουλια την εποχή αυτή.Tο φαγητό δεν βρίσκεται εύκολα…. Εμπνευστήκαμε από την συνάδελφο Μαρίνα Ζαχαρία και το ιστολόγιο “Περί  Νηπιαγωγών” και δοκιμάσαμε να κάνουμε υπολογισμούς με την μύτη του χιονάνθρωπου…..Πόσα καρότα μπορεί να φάει το πουλάκι από την μύτη του χιονάνθρωπου και πόσα θα του μείνουν;Δείτε εδώ πόσο καλά τα καταφέρνουμε…. 

 

Πώς μπορούμε άραγε να βοηθήσουμε τα πουλιά με το πρόβλημα της τροφής;Αξιοποιήσαμε άδεια κουτιά από γάλα,καπάκια που συλλέγουμε για ανακύκλωση και κλαδάκια από τον κήπο,για να κατασκευάσουμε ταΐστρες πουλιών.Δεν τα πήγαμε κι άσχημα…

Ποιος δε συμπαθεί τους χιονάνθρωπους;;Παίξαμε και δύο παιχνίδια και πολύ το ευχαριστηθήκαμε!Στο ένα πρέπει να κολλήσουμε την μύτη και το στόμα του χωρίς να βλέπουμε…γελάσαμε πολύ !

Στο άλλο έπρεπε να ταϊσουμε τον πεινασμένο χιονάνθρωπο με μπαλίτσες.Χωριστήκαμε λοιπόν σε δύο ομάδες,γράψαμε τα ονόματά μας και σημειώσαμε τους πόντους μας.Ευκαιρία για λίγα μαθηματικά ακόμα…..

Ώρα για δημιουργία!Ας φτιάξουμε κολλάζ με χιονάνθρωπους!Αντί όμως για πινέλο χρησιμοποήσαμε αλουμινόχαρτο για να δημιουργήσουμε το φόντο…Ο χιονάνθωπος στέκει στην χιονοθύελλα κι εμείς με την τεχνική αυτή και χρησιμοποιώντας διαφόρες μίξεις του μπλε και του άσπρου φτιάξαμε τη δική μας μοναδική χιονοθύελλα,έπειτα ζωγραφίσαμε ,κόψαμε και κολλήσαμε τον μοναδικό μας χιονάνθρωπό μας  και έτοιμο το έργο μας!

Και επειδή μας αρέσει να καλλιεργούμε την υπολογιστική μας σκέψη και φροντίζουμε να καταπιανόμαστε με δραστηριότητες κωδικοποίησης ,δημιουργήσαμε το κεφάλι ενός χιονάνθρωπου με pixel art σε μεγάλο ταμπλό όπου έχουμε κολλήσει ποτηράκια …σε κάθε ποτηράκι τι χρώμα πρέπει να μπει;

Μια χαρά τα καταφέραμε κι εδώ!

Στο ιστόγραμμα παραπάνω είπαμε ότι οι άνθρωποι ντύνονται ζεστά για να αντιμετωπίσουν το κρύο.Τα ζώα αλήθεια τι κάνουν τη δύσκολη αυτή εποχή;Στο ιστολόγιο της συναδέλφου Νατα…Λίνα (http://natalinaeton5.blogspot.com/)βρήκαμε ένα όμορφο παραμύθι για τη χειμερία νάρκη και αφού το εμπλουτίσαμε με εικόνες το παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή.Κατόπιν παίξαμε το γνωστό παιχνίδι’Πετάει πετάει…”,μόνο που το είπαμε”Κοιμάται,κοιμαται…”,αναφέροντας ζωάκια που κάνουν χειμερία νάρκη και άλλα που δεν κοιμούνται το χειμώνα

Δείτε την παρουσίαση εδώ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Κατόπιν βρήκαμε τα αινίγματα στο φύλλο εργασίας και ομαδικά δημιουργήσαμε την αφίσα “Τα ζώα που κάνουν χειμερία νάρκη”

2 3 4  5

.jpg