ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Η µετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δηµοτικό σχολείο, αποτελεί σταθµό στην πορεία εκπαίδευσης και κοινωνικοποίησης του παιδιού. Η νέα αυτή κατάσταση στην οποία εισέρχεται το παιδί είναι µια περίοδος αναταράξεων και καθιστά τη διαδικασία της προσαρµογής στο νέο εκπαιδευτικό ίδρυµα πολλές φορές, οδυνηρή. Η ρήξη αυτή στη διαδικασία αγωγής και µάθησης οδηγεί σε πολλές περιπτώσεις, σε χαµηλές σχολικές επιδόσεις και σε αρνητικές επιπτώσεις στην εξέλιξη της προσωπικότητας του παιδιού.

Η σηµασία του όρου «µετάβαση» έχει αµφίσηµο χαρακτήρα, είναι θετική αλλά και αρνητική, ωστόσο έχει επικρατήσει ως αρνητική περισσότερο παρά ως θετική. Οι µεταβάσεις στη ζωή και στην εκπαιδευτική πράξη έχουν ιδιαίτερη σηµασία και µπορεί να είναι θετικές αν αντιµετωπίζονται από το παιδί- µε τη βοήθεια ενός συγκροτηµένου περιβάλλοντος υλικού και ανθρώπινου- µε ευχαρίστηση, µε αυτοπεποίθηση και µε τη προσδοκία µιας νέας πρόκλησης ώστε να µετατραπεί σε ισχυρό κίνητρο µάθησης.

Η επιτυχής µετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δηµοτικό σχολείο εξαρτάται από την προσαρµογή στα νέα δεδοµένα, προσαρµογή η οποία επηρεάζεται από προσωπικούς, οικογενειακούς και ευρύτερους περιβαλλοντικούς παράγοντες που εκτείνονται από τον κόσµο της τάξης και του σχολείου έως τους κοινωνικούς θεσµούς. Τη µετάβαση επηρεάζουν τα ατοµικά χαρακτηριστικά (προσωπικότητα παιδιού, βαθµός σχολικής ετοιµότητας), η οικογένεια και οι στάσεις που αυτή διαµορφώνει ως προς το θεσµό του σχολείου, οι σχέσεις και η ποιότητα της αλληλεπίδρασης µε τα νέα πρόσωπα (δασκάλους, συµµαθητές), η ποιότητα του χώρου και η κτιριακή υποδοµή (εγκαταστάσεις προσαρµοσµένες στις ανάγκες του παιδιού, ο αριθµός των παιδιών ανά τάξη, γειτνίαση µε το νηπιαγωγείο), τα αναλυτικά προγράµµατα των ιδρυµάτων (η φιλοσοφία, η δοµή και η οργάνωση που εξασφαλίζουν τη συνέχεια).

Η µετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δηµοτικό σχολείο είναι τόσο περισσότερο απότοµη όσο περισσότερο διαφέρουν τα δυο εκπαιδευτικά ιδρύµατα µεταξύ τους ως προς τη δοµή, την οργάνωση, τα περιεχόµενα, τους σκοπούς, τους στόχους και οι εξ αυτών απορρέουσες προσδοκίες του καθενός από τα δυο ιδρύµατα για το παιδί. Πιθανές συνέπειες της κακής µετάβασης είναι η σχολική φοβία, η σχολική αποτυχία, η σχολική διαρροή, η αρνητική στάση προς τη µάθηση και το σχολείο και ο λειτουργικός αναλφαβητισµός.

(ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – Αγγελική Βοζίκη)

 

Αναγνωρίζοντας λοιπόν την σημασία αυτής της διαδικασίας, της  μετάβασης δηλαδή του νηπίου στη επόμενη σχολική βαθμίδα, οργανώσαμε μια διδασκαλία με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας, κα Βάσω Λαλλά με θέμα την μετάβαση στο «μεγάλο σχολείο». Παρακολουθήσαμε  βίντεο, αναπτύχθηκε σχετική συζήτηση και στο τέλος ζωγραφίσαμε το «μεγάλο σχολείο» όπως το φανταζόταν ο καθένας!!!!! Οργανώθηκε επίσκεψη στο 20ο Δημοτικό σχολείο Αγίου Δημητρίου, όπου μας υποδέχτηκαν μαθητές και δασκάλες  με πολλή χαρά, παιχνίδια και εκπλήξεις!!!Είδαμε παλιούς μας φίλους, παιδιά που φοιτούσαν την προηγούμενη χρονιά στο νηπιαγωγείο μας, μπήκαμε σε τάξεις και στην τραπεζαρία της μονάδας, διαπιστώσαμε ομοιότητες και διαφορές που έχουν οι χώροι των δύο βαθμίδων, συζητήσαμε γι αυτές, παίξαμε και  στο τέλος φτιάξαμε με τα παιδιά της Α΄δημοτικού μια αφίσα, που θα μας υποδεχτεί τον Σεπτέμβρη, όταν τα βήματα μας θα μας οδηγήσουν στο ΜΕΓΑΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!!!!!

0         Α 1

Β 1  Γ 1

 

Δ 1

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΗΜΈΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ

Παγκόσμια ημέρα σήμερα, αφιερωμένη στα αδέσποτα ζώα κι εμείς την τιμήσαμε με τραγούδια, παιχνίδια, παραμύθια και κατασκευές. Στον αύλειο  χώρο του σχολείου μας, καθημερινά συναντάμε γατάκια που βρίσκουν τροφή και νερό,  οπότε αποφασίσαμε να ενισχύσουμε αυτή την προσπάθεια…..Φτιάξαμε σπιτάκια χαρτονένια και με τη συνδρομή των γονιών συγκεντρώνουμε φαγητό, ως μια κίνηση ευαισθητοποίησης σχετικά με τα αδέσποτα ζώα και τις δύσκολες συνθήκες διαβίωσης αυτών. Ευχαριστούμε πολύ για την στήριξή σας σε αυτήν μας την προσπάθεια!!

Α Β
Γ Δ

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Την επέτειο της 25ης Μαρτίου την γιορτάσαμε στο σχολείο μας με μια γιορτή που ετοιμάσαμε με πολλή αγάπη και μεράκι !! Παραμονή της επετείου υποδεχτήκαμε στον χώρο του σχολείου μας τους γονείς, απαγγείλαμε με καμάρι τα ποιήματά μας και χορέψαμε με την καρδιά μας……Μέρες πριν, στολίσαμε την τάξη μας, φτιάξαμε σημαιάκια, τσαρούχια και πορτραίτα του ήρωα που μας έκανε εντύπωση μέσα από αφηγήσεις και παρουσιάσεις σχετικού υλικού. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι αυτή της Λωξάνδρας Λούκας δείτε σχετικά….

https://blogs.sch.gr/18nipagdim/files/2024/03/Οδηγίεςπορτραίτα-με-τη-μέθοδο-της-Λωξάντρας.pdf 

Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!

η  

β

γ

δ

ε

ζ

 

αφ

Θέτοντας όρια και διευκολύνοντας την αυτονόμηση του παιδιού

Στις 12/3/2024 είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε τον κ. Κωνσταντίνου Ευάγγελο ,επιστημονικό υπεύθυνο του Κέντρου Πρόληψης εξαρτήσεων και προαγωγής ψυχοκοινωνικής υγείας των Δήμων Αγ. Δημητρίου και Ν. Σμύρνης “Ηλιος”.

Το θέμα που μας απασχόλησε ,τόσο τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς ,ήταν “Θέτοντας όρια και διευκολύνοντας την αυτονόμηση του παιδιού”.Στη δίωρη διάρκεια της επιμόρφωσης, με αφορμή τους προβληματισμούς μας για το θέμα και μετά την αρχική παρουσίαση του κ. Κωνσταντίνου, είχαμε την ευκαιρία να  ανταλλάξουμε ιδέες και προβληματισμούς σε ένα πολύ γόνιμο κλίμα συζήτησης!

Η εκδήλωση σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τις συναδέλφους του 7ου Νηπ. Αγ.Δημητρίου ,τις οποίες ευχαριστούμε πολύ!!

IMG 127d8f49c2f2465ef9dbbed482a54013 V 002

Συζητάμε με τον επιστημονικό υπεύθυνο του ΗΛΙΟΣ

 

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2024

Τις Απόκριες τις γιορτάσαμε στο σχολείο μας με πολύ κέφι, χρώματα και τραγούδια!!!!Ζωγραφίσαμε κλόουν, φτιάξαμε χαρταετούς, μάσκες  και αποκριάτικες στολές…. Την Τσικνοπέμπτη έγινε το αποκριάτικο μας πάρτυ. Χορέψαμε, παίξαμε παραδοσιακά παιχνίδια και φυσικά έγινε το τσίκνισμα, όπως απαιτεί το έθιμο της ημέρας…. Ευχαριστούμε την μαμά της Άννας και της Κατερίνας που βοήθησαν στην οργάνωση του και τη μαμά του Γιάννη για τα κεράσματα. Με την επιστροφή από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας μιλήσαμε για την κυρά-Σαρακοστή και φτιάξαμε τη δική μας ζυμαρένια, όπως οι γιαγιάδες με αλεύρι και νερό…..Οδεύουμε προς  το Πάσχα…Καλή Σαρακοστή σε όλους!!!

 

1

2μ

3    4

5   6

7β  8

 

9

10

 

ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΑΣ

Την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου, στο νηπιαγωγείο μας τηρήσαμε το έθιμο και κόψαμε την πρωτοχρονιάτικη πίτα μας. Ο ενθουσιασμός και η χαρά ήταν μεγάλη από νωρίς το πρωί, όχι μόνο για την κοπή της πίτας, αλλά και για την ετοιμασία αυτής. Μετά την προσέλευση των μαθητών, συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα, σηκώσαμε μανίκια και γίναμε ζαχαροπλάστες!!!!! Μετρήσαμε τα υλικά, ζυγίσαμε, ανακατέψαμε, ετοιμάσαμε και ψήσαμε την Βασιλόπιτά μας!!!! Οι τυχεροί βρέθηκαν… Η Μαριλένα και ο Σταμάτης, από το τμήμα 1 και 2 αντίστοιχα. Μαζί με το φλουρί κέρδισαν κι ένα δώρο!!! Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά να είναι πάντα υγιή, γεμάτα χαρά και όνειρα!!!

1

2 1

3 2

4

Ευχόμαστε καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους!!!!!

Screenshot 2024 01 22 080949

Πρώτες Βοήθειες για γονείς και εκπαιδευτικούς

Το Σάββατο 20/1/2024 είχαμε την χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο μας την Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων, μια εθελοντική  διασωστική ομάδα με τμήματα Ορεινής Διάσωσης, Καταστροφών, Δασοπυρόσβεσης, Α’ Βοηθειών, Τηλεπικοινωνιών, Υγρού στοιχείου. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ.

Ο πρόεδρος κ. Φεζούδης Κ. και ο εθελοντής κ. Βλασσόπουλος Νικόλαος σε μια εξαιρετική παρουσίαση 6 ωρών μας παρουσίασαν πώς δίνονται οι πρώτες βοήθειες σε περιπτώσεις λιποθυμικού επεισοδίου αλλά και ανακοπής (ΚΑΡΠΑ),πνιγμονής, εγκαυμάτων και τραυμάτων διαφόρου τύπου. Η επιμόρφωση είχε βιωματικό χαρακτήρα και ελπίζουμε ,για όσους την παρακολουθήσαμε ,(γονείς και εκπαιδευτικοί)να ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη και ενδιαφέρουσα.

Η δράση συνδιοργανώθηκε με τις εκπαιδευτικούς του 9ου Νηπιαγωγείου Αγ.Δημητρίου .

collage31 collage30

s

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργία 2023-2024



Λήψη αρχείου

ΑΓΓΛΙΚΑ 2023-2024

ΕΝΟΤΗΤΑ HALLOWEEN

Μιλήσαμε για το Halloween, ακουσαμε το τραγουδι Spooky spooky https://www.youtube.com/watch?v=DPRaY5QWKIk  

σκάψαμε μια κολοκύθα, της βάλαμε ένα κερί και παιξαμε  το δικό μας ″trick or treat″

8

ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Μιλήσαμε για τα μέλη της οικογένειάς μας, την παρουσιάσαμε στην τάξη,τραγουδήσαμε την δακτυλοοικογένεια https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g

και ζωγραφίσαμε την δική μας οικογένεια.

 

9

ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Μιλήσαμε για το πως νιώθουμε, τραγουδήσαμε το τραγούδι των συναισθημάτων https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

και ζωγραφίσαμε το συναισθημα της ημέρας.

α

ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Μιλήσαμε για τα χρώματα, τα δείξαμε, τα τραγουδήσαμε https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY και στο τέλος φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο.

 

ε

it’s christmas!

Παίξαμε το παιχνίδι ″what is it?″ ψάχνοντας την μπότα του Αϊ Βασίλη, είδαμε τι είναι naughty or nic,φτιάξαμε το αγαπημένο μας ταρανδάκι και φυσικά τραγουδήσαμε το we wish you a merry christmas https://www.youtube.com/watch?v=dGpxkD-hh8Q

ro

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ

 Χτίζοντας μια θετική συνθήκη  διδασκαλίας και μάθησης η οποία  προδιαθέτει θετικά  τους  μαθητές  να συνυπάρξουν και να εργαστούν, εξασφαλίζεται ένα παιδαγωγικό κλίμα το οποίο βοηθά γενικότερα  στην επίτευξη των ευρύτερων  σκοπών  αλλά και  επιμέρους  των εξειδικευμένων  στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η ουσιαστική σύνδεση  μεταξύ των μαθητών,  συμβάλλει  μεταξύ άλλων στην αναγνώριση, την αποδοχή, την εκτίμηση κάθε μαθητή από  τους συμμαθητές του, συνθήκη που βοηθά στην ανάπτυξη μιας θετικής αυτοεικόνας, τη διαμόρφωση των συναισθημάτων της ασφάλειας και «του ανήκειν», που αποτελούν ισχυρό έρεισμα τόσο για την ομαλή σχολική προσαρμογή και ένταξη των μαθητών όσο και για την ακαδημαϊκή τους πορεία. Απώτερος στόχος ουσιαστικά  είναι να εκπαιδευτούν οι μαθητες και να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και προς αυτόν το σκοπό σχεδιάζονται δράσεις όπως :

 το ‘’Συμβόλαιο της Τάξης’’, μια συμφωνία  ουσιαστικά  που  ορίζονται οι κανόνες λειτουργίας της τάξης, όπως προκύπτουν στην ολομέλεια της τάξης   και από τις δύο μεριές (εκπαιδευτικό/μαθητές). Οι κανόνες γράφονται από εκπαιδευτικό και αποτυπώνονται ως ζωγραφιά από τους μαθητές.Το συμβόλαιο αναρτάται σε εμφανές σημείο της τάξης ώστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς να καταφεύγουμε εκει  προκειμένου να διευθετούνται «αποκλίνουσες» (από αυτό που είχαμε αρχικά συναποφασίσει) συμπεριφορές. 

Τι νέα;», «συμβούλιο τάξης»

Κάθε Δευτέρα και Παρασκευή, έχουμε εντάξει στο ωρολόγιο μας πρόγραμμα τις δύο αυτές δράσεις.Η πρώτη μέρα της εβδομάδας αποτελεί ιδανική ευκαιρία να φέρουν οι μαθητές στο σχολείο τα νέα του σαββατοκύριακού, αλλά και γενικότερα να μεταφέρουν ό,τι συμβαίνει έξω από αυτό.Δημιουργείται ουσιαστικά μια συνθήκη ελεύθερου λόγου στο πλαίσιο της οποίας ο καθένας μπορεί να επικοινωνεί στην ολομέλεια της τάξης ότι τον απασχολεί. Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους:ο  συντονιστής (συντονίζει την διαδικασία), ο φύλακας του λόγου (δίνει τον λόγο σε όποιον θέλει να μιλήσει), ο γραμματέας της τάξης (αναλαμβάνει να γράψει τα ονόματα των μαθητών που παίρνουν τον λόγο κάθε φορά). Ομοίως,τα μαθητικά συμβούλια γίνονται συστηματικά κάθε Παρασκευή 11:45-12.Και εδώ οι μαθητές αναλαμβάνουν εκ περιτροπής τη θέση του γραμματέα και του φύλακα του λόγου. Το συμβούλιο δεν αποβλέπει στην επιβολή της τάξης αλλά υπηρετεί τις αρχές του διαλόγου, αλληλοκατανόησης, δικαιοσύνης, στοχευοντας στην καλλιέργεια ειρήνης, δημοκρατίας, αποδοχής των θέσεων του άλλου, ειρηνικής διευθέτησης συγκρούσεων κτλ.

3

-καρέκλες ακούω- μιλάω

Οι «καρέκλες επίλυσης των συγκρούσεων» είναι μια τεχνική που  εκμεταλλεύεται τις  συγκρούσεις  των παιδιών όπως προκύπτουν  καθημερινά  στην τάξη του νηπιαγωγείου χρησιμοποιώντας δύο καρεκλάκια, το ένα σηματοδοτημένο με ένα αυτί και το άλλο με ένα στόμα. Κάθε φορά που ένα παιδί νιώθει  ότι έχει γίνει μια αδικία σε βάρος του από κάποιο συμμαθητή κάθεται  στο στόμα και καλεί  το παιδί που το είχε αδικήσει να καθίσει στο αυτί. Το παιδί που κάθεται στο στόμα έχει δικαίωμα να μιλήσει για τα γεγονότα και να εκφράσει τα συναισθήματά του. Στη συνέχεια τα παιδιά αλλάζουν θέση, με αποτέλεσμα το παιδί που αρχικά καθόταν στο αυτί να έχει τη δυνατότητα να εκφράσει τη δική του άποψη για τα γεγονότα και φυσικά να εκφράσει με τη σειρά του τα συναισθήματα του.

2