make a wish 00233

Κοινωνικές δράσεις του σχολείου μας(Κ3)

Tο Νηπιαγωγείο μας και φέτος  συμμετείχε στη Δράση το Αστέρι της Ευχής,  του Οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε μια Ευχή Ελλάδος).Το Make A Wish ( Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος ) είναι ο οργανισμός εκπλήρωσης ευχών μια φιλανθρωπική δραστηριότητα που κάνει ευχές παιδιών πραγματικότητα σε όλο τον κόσμο και βρίσκεται και στην Ελλάδα από το 1997.

Αφίσα 2024 scaled 1

Oι μαθητές μας και οι γονείς αγκάλιασαν με πολλή χαρά τη δράση αυτή. Αγοράστηκαν πάνω από 100 αστέρια,με σκοπό τα χρήματα  να υλοποιήσουν παιδικές ευχές…

Συλλογικά τα παιδιά κόλλησαν τις δικές τους δημιουργίες στην έντυπη μακέτα -αστέρι ,η οποία γέμισε με ευχές και αγάπη, για να σταλεί στον διαγωνισμό του Make a wish….με την ευχή να χαρίσει πολλά πολλά χαμόγελα!!!!!!

 

1736088384751

χ

Χριστούγεννα 2024

Σχεδόν όλες οι δραστηριότητές μας τον μήνα Δεκέμβριο είχαν επίκεντρο τα Χριστούγεννα και την προετοιμασία για τη φετινή γιορτή μας!Πειράματα,κατασκευές,ζαχαροπλαστική και φυσικά παιχνίδια !Με επιτυχία έγινε και η γιορτή μας που και φέτος ήταν ένα εργαστήρι κατασκευών και παιχνιδιών που συμμετείχαν και οι γονείς, οι οποίοι φρόντισαν εκτός από το κέφι τους και την καλή τους διάθεση και την ετοιμασία ενός πλούσιου μπουφέ που απολαύσαμε όλοι μαζί!

Και του χρόνου!

Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να δείτε στιγμές από τις δράσεις μας:

https://wakelet.com/wake/e43684e4-427a-4d45-b09a-0af9d109081b

14 Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Αγάπης

Η Παγκόσμια Ημέρα Αγάπης, στις 14 Δεκεμβρίου, είναι μια γιορτή που αφορά όλες τις μορφές αγάπης που υπάρχουν στον κόσμο, τη γονεϊκή, τη φιλική, τη συντροφική αλλά και την αγάπη προς τον εαυτό μας. Μια ευκαιρία να αφήσουμε στην άκρη άσχημες σκέψεις, πικρά λόγια και να ενδυναμώσουμε  την αγάπη για όλους και για όλα γύρω μας.

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο “Θα σ ‘αγαπώ ό, τι κι αν γίνει” της Depi Gliori,συζητήσαμε σχετικά με το πού δίνουμε αγάπη, από που την εισπράττουμε, αν χάνεται ποτέ και πώς την κρατάμε ζωντανή.Παίξαμε το παιχνίδι”δώσε την αγάπη”:Σε κύκλο έδιναν μια χάρτινη καρδιά ο ένας στον άλλο λέγοντας του “Σε αγαπώ γιατί….”Και στο τέλος ζωγραφίσανε τι χρώμα έχει η αγάπη,σαν τι μοιάζει άραγε και φυσικά τα πρόσωπα που τα παιδιά αγαπούν….Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να πάρετε μια μικρή γεύση από όλες τις δραστηριότητες μας..Κι ας θυμόμαστε πως κάθε μέρα είναι ημέρα αγάπης

https://youtu.be/Rv9oO5_39rQ

 

afisa

3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία(Θέματα Αειφορίας-Π2)

Σαν σήμερα πριν 31 χρόνια καθιερώθηκε η 3η Δεκεμβρίου να θεωρείται η Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία από τον ΟΗΕ με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κόσμου για κάθε μορφή αναπηρίας.

Η βαθμίδα του Νηπιαγωγείου είναι μια ευκαιρία να μπορέσουμε να δείξουμε στα παιδιά πως η αναπηρία δεν είναι«πρόβλημα»και οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες δεν είναι αόρατοι, είναι άνθρωποι σαν εμάς. Γιατί η ενσυναίσθηση είναι μια από τις σπουδαιότερες δεξιότητες ενός υγιώς σκεπτόμενου πολίτη και είναι προτεραιότητά μας να την καλλιεργήσουμε στα παιδιά.

Έτσι λοιπόν, την εβδομάδα που μας πέρασε ξεκινήσαμε να μιλάμε για ανθρώπους με ιδιαιτερότητες.

  1.  Μέσα από τα επόμενα βίντεο, είδαμε πως μπορούν να κάνουν ακριβώς ό,τι κι εμείς και μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, να διακριθούν κερδίζοντας βραβεία και μετάλλια. Επίσης παρακολουθώντας τα συγκεκριμένα βίντεο νιώσαμε πολύ έντονα συναισθήματα και μάθαμε μια καινούργια λέξη, τη “συγκίνηση”!!!

2)  Παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε το παρακάτω animation. Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να μην τα παρατάμε και να βρίσκουμε τη δύναμη να συνεχίζουμε, ό,τι κι αν μας συμβαίνει. Και πως τελικά όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες….

3)  Γνωρίσαμε τον Έλληνα ζωγράφο Τριαντάφυλλο Ηλιάδη, ο οποίος γεννήθηκε με σοβαρή αναπηρία στο πόδι και στα χέρια. Αυτό, όμως δεν τον εμπόδισε να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα. Ξεκίνησε να ζωγραφίζει από πολύ μικρή ηλικία με το στόμα. Κατάφερε να πραγματοποιήσει πολλές εκθέσεις ζωγραφικής με τα έργα του και να αποσπάσει βραβεία και διακρίσεις.

Όπως πολύ καλά φαντάζεστε, μπήκαμε κι εμείς στον πειρασμό να ζωγραφίσουμε με το στόμα…Η διαδικασία μας άρεσε πάρα πολύ, αλλά στο τέλος παραδεχτήκαμε ότι είναι πολύ δύσκολο να προσπαθείς να ζωγραφίσεις χωρίς τα χέρια σου!

IMG 20241127 141804  IMG 20241127 141859  IMG 20241127 141842

4)  Διαβάσαμε την ιστορία της Έλεν Κέλερ. Ήταν ένα υγιέστατο κοριτσάκι που γεννήθηκε το 1880 στην Αμερική. Σε ηλικία 19 μηνών αρρώστησε από μια σοβαρή ασθένεια που την άφησε τυφλή και κωφή. Με τη βοήθεια της δασκάλας της Άννυ Σάλιβαν έμαθε να επικοινωνεί με νοήματα με τους γύρω της και να διαβάζει. Η Έλεν ήταν το πρώτο τυφλό άτομο που απέκτησε το πτυχίο Bachelor of Arts!

Με αφορμή αυτή την ιστορία, μιλήσαμε για τα άτομα με δυσκολίες στην όραση και την ακοή.

5)  Εξηγήσαμε πως κινούνται στην καθημερινότητα τους οι τυφλοί άνθρωποι. Μιλήσαμε για το λευκό μπαστούνι και για τους συνοδούς – οδηγούς. Κλείσαμε κι εμείς τα μάτια μας και προσπαθήσαμε να κινηθούμε σε ένα χώρο που γνωρίζουμε καλά, την τάξη μας. Το να μη βλέπουμε ήταν κάτι που μας δυσκόλεψε και μας έκανε να μη νιώθουμε άνετα.

IMG20241128143509   

6) Αναφερθήκαμε στη γραφή braille. Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το όνομα μας με τη συγκεκριμένη γραφή, χρησιμοποιώντας φασόλια.

IMG 20241129 143119   IMG 20241129 143917  

 

7)Ακούσαμε το ποίημα “Η Αργυρώ γελάει…” και συμφωνήσαμε πως η Αργυρώ είναι σαν κι εμάς,άσχετα με τις κινητικές της δυσκολίες,αφού νιώθει και κάνει τα πάντα που κάνουμε κι όσοι δεν έχουμε κινητικές αναπηρίες…

Τελικά όλοι οι άνθρωποι, είτε έχουν κάποια αναπηρία είτε όχι, έχουν τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα. Φτιάξαμε, λοιπόν, μια αφίσα και συγκεντρώσαμε τα μηνύματά μας σε μια παρουσίαση για να το φωνάξουμε δυνατά:Αυτή η Γη μας χωράει όλους!

 

https://www.canva.com/design/DAGYKDxQvGo/-J5luy3JeNC9xwvEEEy_6w/view?utm_content=DAGYKDxQvGo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=he138e89d92

 

 

 

 

Αξιοποίηση διάφορών “άχρηστων”υλικών για κατασκευές (ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ Ο3)

Φέτος αποφασίσαμε να αξιοποιούμε τα “άχρηστα” υλικά στις κατασκευές μας. Μαθαίνοντας για την κυκλική οικονομία δίνουμε εκ νέου ζωή σε όσα συνήθως πετάμε  αλλά μεταμορφώνονται σε κάτι άλλο χρήσιμο και εμείς καλλιεργούμε έτσι τη δημιουργικότητά μας. Στα εργαστήρια δεξιοτήτων εξάλλου επιλέχτηκε φέτος η Ανακύκλωση ως ένα από τα θέματα που θα ασχοληθούμε.

Μολυβοθήκες από παλιά τενεκεδάκια:

Η πρώτη αφορμή στάθηκε η “Ντενεκεδούπολη”,την οποία διαβάσαμε όταν ασχοληθήκαμε με την επέτειο της 17ης Νοέμβρη. Τι καλύτερο από το να αποκτήσουμε μολυβοθήκες και …καραμελοθήκες όπως είπε ο Φίλιππος από άδεια ντενεκεδάκια.Με απλά υλικά που πάντα έχουμε σε ένα νηπιαγωγείο κατασκευάσαμε τους ήρωες και πολύ το χαρήκαμε!

Γλάστρα-κάμπια για την είσοδο του σχολείου μας:

Και τι γίνεται με τα μεγάλα μπουκάλια αναψυκτικών; Πώς μπορούν να ομορφύνουν το σχολείο μας αντί να θαφτούν στη χωματερή;

Μα ….έγιναν κάμπια και μέσα της φυτέψαμε κακτάκια, για να ξεκινάει η μέρα μας όμορφα όταν μπαίνουμε στο σχολείο:

k

κι έτοιμη η “κάμπια”με τα κακτάκια μας

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά:

α)Αγαπάμε τις κατασκευές με γυάλινα βάζα. Φέτος αξιοποιήσαμε και τα βαζάκια αλλά και τα μεταλλικά καπάκια τους.Λίγο γκοφρέ χαρτί κολλημένο με ατλακόλ στο βάζο, μετέτρεψε το απλό βαζάκι σε διακριτικό χριστουγεννιάτικο φαναράκι. Τα καπάκια έγιναν στολίδια για τα δέντρα, χρησιμοποιώντας μια φωτογραφία του κάθε παιδιού  και λίγα χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά

β)Δημιουργήσαμε όμορφα χάρτινα μπισκοτόσπιτα με πρώτη ύλη από χαρτόκουτες ,που πάντα υπάρχουν στο σχολείο, και λίγα πον πον

20241228 161316    20241228 160638

γ) Φτιάξαμε τη χριστουγεννιάτικη μας κάρτα από χαρτοκύλινδρο.Τα ρολά κόπηκαν κολλήθηκαν σε σχήημα δέντρου και ζωγραφίστηκαν από τα παιδιά.

1 4

δ) Χριστουγεννιάτικα στολίδια φτιάχτηκαν και από  χάρτινη συσκευασία τυριού, η οποία βάφτηκε, επενδυθηκε με φωτογραφία των παιδιών και στολίστηκε…

2 4

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών

dΤην 20η Νοεμβρίου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η «Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού». Εκείνη η μέρα καθιερώθηκε από  τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, ως ημέρα υποστήριξης των παιδιών και ενίσχυσης των δικαιωμάτων τους. Αυτή τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού την υπέγραψαν 192 χώρες από όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα.

Τι είναι  “δικαίωμα;”. Είναι όλα όσα χρειαζόμαστε για να ζούμε υγιείς και ευτυχισμένοι…και πολύ περισσότερο τα παιδιά.Και παρόλο που τα παιδιά έχουν αυτά τα δικαιώματα,διασφαλίζονται για όλα τα παιδιά του κόσμου άραγε;

Παρακολουθήσαμε βίντεο από το διαδίκτυο :

Αυτό που τους προκάλεσε το ενδιαφέρον και έγινε αφορμή για μια συζήτηση πολύ γόνιμη ήταν το παρακάτω βίντεο:

THE BOX – From Playhouse to Lifeboat

Συνειδητοποίησαν ότι δεν είναι αυτονόητο για όλα τα παιδιά του κόσμου ότι τα δικαιώματά τους προστατεύονται…ειδικά για τα παιδιά του πολέμου

232338Διαβάσαμε το βιβλίο της UNICEF “Μια ζωή σαν τη δική μου” και κατόπιν επέλεξε ο καθένας να ζωγραφίσει ένα από τα δικαιώματα των παιδιών και δημιουργήσαμε μια διαδραστική αφίσα :

Tα μικρά βιβλία του Freinet μας έδωσαν τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε και να εκφραστούμε…Ποια δικαιώματα επιλέξαμε για τα βιβλία μας;

μικρα

collage 3

Τα μικρά μας βιβλία με τα δικαιώματα των παιδιών

Κι επειδή χωρίς παιχνίδι μάθηση δεν γίνεται δημιουργήσαμε και παίξαμε το φιδάκι των δικαιωμάτων του παιδιού, επιδαπέδιο παιχνίδι με “φιδάκια” και “σκάλες” που ζωγραφίσαμε μόνοι μας. Τις κάρτες που τοποθετήσαμε και αφορούσαν εικονογραφημένα κάποια από τα δικαιώματα του παιδιού τις βρήκαμε στο εγχειρίδιο εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα για παιδιά “Μικρή Πυξίδα-Compasito”που μπορείτε να δείτε εδώ. Ακολουθεί το συγκεκριμένο αρχείο με τις εικόνες που χρησιμοποιήσαμε:

εικονες δικαιωματα

 

Η αυλή μας ομορφαίνει…

Αφού ζωγραφίσαμε τους δύο τοίχους κάτω από τα παράθυρα της αυλής μας με αφορμή τη δράση που εμπνεύστηκε ο συνάδελφος Schoolmarius,Μάριος Μάζαρης “Σπείρε αγάπη κι ας μη θερίσεις …”…

…ήρθε η στιγμή να υλοποιηθούν οι προτάσεις της 2ης συνέλευσης τάξης που είχε ως θέμα τη διαμόρφωση της αυλής, ώστε να γίνει πιο ευχάριστη σε όλους μας. Μία από τις αποφάσεις ήταν να φυτέψουμε λουλούδια για να τοποθετηθούν εκεί που τώρα είναι απλά χώμα κι έτσι πιάσαμε δουλειά: Βάψαμε πλαστικές γλάστρες που είχαμε στην αποθήκη εδώ και καιρό από παλιότερα φυτέματα καθώς και ένα ξύλινο πλαίσιο για να αγκαλιάσει τα φυτά μας, δημιουργώντας έτσι το μικρό μας λουλουδόκηπο:

collage5

collage6

Μετά τον ανθόκηπο, σειρά είχαν τα παρτέρια του λαχανόπηκου, που άδεια πλέον περίμεναν να ξαναγεμίσουν….Αφού έγιναν κάποιες επιδιορθώσεις οι μικροί μαθητές μας σκάλισαν το χώμα, φύτεψαν σπόρους, βολβούς, μικρά φυτώρια.Ομάδα παιδιών αναλαμβάνει το πότισμα και τη φροντίδα του λαχανόκηπου,  ενώ με ανυπομονησία παρατηρούν το μαγάλωμα των φυτών…Άντε και καλή σοδειά να χουμε…..

ασ

οφ

 

Πολυτεχνείο 2024

Όπως κάθε χρόνο η επέτειος της 17ης Νοεμβρίου μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε με τα παιδιά τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας. Όσο δύσκολο και να είναι για τα παιδιά, το βιβλίο της Κ.Αρμενιάκου που διαβάσαμε ,”η κυρά Δημοκρατία “,κάνει  τα δύο πολιτεύματα πιο προσιτά στα παιδιά…Αφού διαβάσαμε  το βιβλίο “Η σοφή ελιά” της Ειρήνης Καμαράτου -Γιαλλούση συζητήσαμε για το τι θα πει ψηφοφορία και ποιες οι αρετές ενός σωστού αρχηγού. Η ιστορία ήταν μια εξαιρετική αφορμή να εκλέξουμε στην τάξη το δικό μας αρχηγό. Οι υποψήφιοι πολλοί και οι υποσχέσεις επίσης. Αφού παρουσίασαν τους εαυτούς τους και απάντησαν στο ερώτημα “Γιατί θα’ θελες να γίνεις αρχηγός; Τι καλό θα έκανες για την ομάδα;” ήταν η ώρα για να ξεκινήσει η εκλογική διαδικασία: Ορίστηκε η εφορευτική επιτροπή  και ξεκίνησε η ψηφοφορία. Έγινε η καταμέτρηση των σταυρών…κουραστήκαμε  λίγο αλλά αποκτήσαμε την νέα πρόεδρο της τάξης, τη Χριστίνα, που μας υποσχέθηκε να μας…μαγειρεύει! Για να δούμε….

 

Στο τμήμα 2, αποφασίσαμε να ψηφίσουμε αγαπημένο χρώμα….Στήθηκε το παραβάν, η κάλπη, οι υποψήφιοι και οι ψηφοφόροι με τις ταυτότητες ανά χείρας ξεκινούν την εκλογική διαδικασία. Αγαπημένο χρώμα των περισσότερων…. Το κόκκινο.

1 1 2 1 3 14 1  5 1

Ενημερωθήκαμε για τα γεγονότα της 17ης Νοέμβρη με τη βοήθεια του παρακάτω βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk&t=56s

Γνωρίσαμε τη φωνούλα Π δουλεύοντας την εξής άσκηση φωνολογικής ενημερότητας:

https://www.liveworksheets.com/c?a=s&t=vi858mryn4b&sr=n&l=ku&i=nnufuu&r=pn&f=dzdcuuux&ms=uz&cd=pyo686vsil9flcxllxexxhlngnkxxxmxg&mw=hs

Μάθαμε τραγούδια, κατασκευάσαμε και  παρακολουθήσαμε στην γιορτή μας κουκλοθέατρο με θέμα την   “Ντενεκεδούπολη”

6 7  8

 

 

 

κορτσακ

ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ (Π1)

Τα παιδιά κοινωνικοποιούνται θετικά αναπτύσσοντας την υπευθυνότητα και τη συνέπεια και με αυτό τον τρόπο καλλιεργούν την αυτονομία και την ελευθερία. Η έννοια της ελευθερίας είναι θεμελιακή στην παιδαγωγική  όπως Freinet και ο σεβασμός στα δικαιώματα του παιδιού.Η παιδαγωγική του Φρενέ συγκροτείται από θεμελιακές αρχές όπως :

συνεργασία και πολιτειότητα

κοινοτική -συνεταιριστική οργάνωση της σχολικής ζωής

ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία

«φυσική » μέθοδος μάθησης

σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα

Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας οι μαθητές λειτουργούν ως κοινότητα, αναλαμβάνουν ρόλους και ευθύνες σε συλλογικά έργα και δράσεις- από  το τάισμα των αδέσποτων του σχολείου και τον καταμερισμό της φροντίδας του σχολικού κήπου, έως την ανακύκλωση και των διαχωρισμό των ανακυκλώσιμων συσκευασιών.

Τι νέα;

Υψιστης σημασίας στη παιδαγωγική Φρενέ  είναι η «φωνή των παιδιών». Ο λόγος δίνεται  στα παιδιά με την τεχνική «Τι νέα;» (« Quoi de neuf? »)Πρόκειται για μια τεχνική, η οποία χρησιμοποιείται πολύ στο δημοτικό σχολείο. Η ονομασία «Τι νέα;» προέρχεται από τη θεσμική παιδαγωγική.Τα παιδιά μεταφέρουν στην τάξη ό,τι τους συμβαίνει έξω από αυτή. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ουσιαστικά ένα πλαίσιο ελεύθερου λόγου, στο οποίο θα μπορεί το καθένα να λέει αυτό που το απασχολεί και παράλληλα να γίνει κατανοητό στους υπόλοιπους. Αυτό του επιτρέπει να εκτονώνει ένα μέρος της έντασης που έχει μέσα του, ενώ δημιουργεί επίσης ένα κλίμα εμπιστοσύνης και διευκολύνει την εργασία.

μενελαος

Ο γραμματέας γράφει το όνομα του ομιλητή σε λίστα

αγγελος

Ο συντονιστής θυμίζει στην ομάδα τους κανόνες και κρατά το χρόνο, ώστε όλοι οι ομιλητές να έχουν τον ίδιο χρόνο

173678506630βασιληε

ο φύλακας του λόγου, δίνει τον λόγο στον κάθε ομιλητή

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όμοιας φιλοσοφίας είναι και οι συνελεύσεις των τάξεων.Τα μαθητικά συμβούλια ή αλλιώς τα συμβούλια του μαθητικού συνεταιρισμού έχουν καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση της σχολικής κοινοτικής ζωής και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της.Σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα ή και έκτακτα αν χρειαστείτα παιδιά συγκεντρώνονται και καλούνται να πάρουν αποφάσεις σε θέματα που τους απασχολούν ή και προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής. Εδώ γίνεται συλλογική διαχείριση των σχέσεων ή και των συγκρούσεων της τάξης, διαμορφώνονται και εξελίσσονται οι κανονισμοί της τάξης, οι διάφορες υπευθυνότητες, αποφασίζονται οι συλλογικές δράσεις και ελέγχεται η πρόοδός τους σύμφωνα με τα πλάνα εργασίας. Οι αποφάσεις σημειώνονται από τον γραμματέα στο βιβλίο της ζωής της τάξης.

ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ  ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ:

Στις αρχές του Νοέμβρη έγινε η πρώτη συνέλευση της ομάδας φιλοζωίας, μιας και παραλάβαμε το σπιτάκι αλλά η στέγαση των αδέσποτων του σχολείου μας δεν είναι το μόνο θέμα που πρέπει να φροντίσουμε. Τα γατάκια μας χρειάζονται αμπούλες, τροφή και να κρατιούνται ζεστά. Η πρώτη συνέλευση  τάξης συγκαλείται και το θέμα -για αρχή-έβαλε η εκπαιδευτικός.

Αρχικά όμως συζητήσαμε για το τι πιστεύουν ότι είναι η συνέλευση  και σύμφωνα με ποιους κανόνες θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία…Οι κανόνες που αναφέρονται καταγράφονται:

καν

 

Έπειτα τα μέλη της ομάδας θέτουν τα θέματα πρός συζήτηση,τα οποία είναι δύο:1)τα αδέσποτα και 2)πώς φερόμαστε στους φίλους μας(υπάρχουν παραπονάκια…).Τα θέματα καταγράφονται  και οι ρόλοι ανατίθενται στα παιδιά:

462566038 1027095755773369 4068047306004125586 n 462575358 544381701674189 5894013585174140832 n 462579864 1795426747963694 6809623689622252239 n

Όσον αφορά το θέμα με τα αδεσποτάκια μας,έγιναν δύο προτάσεις:1)να φτιάξουμε κουμπαρά στην τάξη τον οποίο θα γεμίσουμε από τους δικούς μας κουμπαράδες και 2)να πουλήσουμε κάποια από τα παιχνίδια μας .Κατόπιν ψηφοφορίας η πρόταση της δημιουργίας κουμπαρά επικράτησε .Και η ομάδα έπιασε αμέσως δουλειά …Kατασκεύασαν από άδειο κουτί χαρτομάντηλων δύο κουμπαράδες και έγραψαν την απόφασή τους, έτσι ώστε να διαμοιραστεί στην υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα …

Μένει να δούμε αν η απόφαση μας θα έχει αποτελέσματα και θα μαζευτεί το απαραίτητο ποσό…

2η Συνέλευση Τάξης:

Το θέμα του δεύτερου συμβουλίου  ήταν η διαμόρφωση της αυλής του σχολείου. Υπάρχει ένας χώρος με χώμα και δυο παρτέρια που παλιά είχαν φυτευτεί, αλλά τώρα είναι άδεια. Τα παιδιά, λοιπόν, κλήθηκαν να παρατηρήσουν το χώρο και να εκφράσουν την άποψή τους σχετικά με το τι θα ήθελαν να βάλουμε στα συγκεκριμένα σημεία του κήπου για να γίνει πιο όμορφος.

 

Επιστρέφουμε στην τάξη και διαλέγουμε φωτογραφίες της αυλής όπως είναι τώρα και πώς μπορούμε να παρέμβουμε για να βελτιώσουμε τα σημεία που είδαμε. Ζωγραφίζουμε τις προτάσεις μας:

 

Στη συνέχεια, μαζευτήκαμε στην παρεούλα, και αφού ανατέθηκαν οι ρόλοι του “συντονιστή’, του “φύλακα του χρόνου” και του “γραμματέα”, η συνέλευση ξεκίνησε…

εικόνα Viber 2024 11 12 15 17 05 363 εικόνα Viber 2024 11 12 15 17 05 385 εικόνα Viber 2024 11 12 15 17 05 430 εικόνα Viber 2024 11 12 15 17 05 452

Ειπώθηκαν πολλές ιδέες αλλά όλοι συμφώνησαν πως το πρώτο που θέλουν να βάλουμε στον κήπο είναι λουλούδια. Οπότε τις επόμενες μέρες θα πιάσουμε δουλειά ως μικροί κηπουροί…!

εικόνα Viber 2024 11 12 15 17 01 440

οι αποφάσεις της συνέλευσης

3η Συνέλευση Τάξης: ποια υγιεινή συνταγή θα απολαύσουμε;

Μετά το εργαστήριο δεξιοτήτων που αφορούσε τη διατροφή η τάξη κλήθηκε σε συνέλευση προκειμένου να αποφασιστεί ποια από τις συνταγές που έφτιαξαν οι γονείς και τα παιδιά θα απολαύσουμε στην τάξη. Οι συνταγές αναρτήθηκαν από τους γονείς, οι οποίοι συνέβαλαν πρόθυμα , σε ψηφιακό πίνακα padlet κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.

Το θέμα γράφτηκε από τον γραμματέα και η συνέλευση αποφάσισε με ψηφοφορία την επικρατέστερη υγιεινή συνταγή:

Συνέλευση τάξης με θέμα την ετοιμασία της χριστουγεννιάτικης γιορτής:

Ενόψει της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας τη ομάδα έπρεπε να συναποφασίσει τη μουσική της εκδήλωσης:ποια κάλαντα ή/και χριστουγεννιάτικα τραγούδια θα πούμε;Ο γραμματέας καταγράφει το θέμα και πάλι με ψηφοφορία αποφασίζεται τι θα τραγουδήσουμε στη γιορτή

photo collage.png 3

Αγάπη είναι…

Αμέσως μετα την ενασχόλησή μας με το θέμα Ειρήνη με αφορμή την 28η Οκτωβρίου το θέμα Αγάπη ήταν απόλυτα ταιριαστό, σαν επέκταση του εργαστηρίου δεξιοτήτων  “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”                                               .

“Δώσε την Αγάπη”, το βιβλίο της Α.Βαρελά που διαβάσαμε και συζητήσαμε .Αφού έγινε συζήτηση και ερωτήσεις κατανόησης της ιστορίας εστιάσαμε στη φράση του ήρωα Γιάνους:”Δώσε την αγάπη όπως δίνεις ένα μήλο”…Αναρωτηθήκαμε πώς δίνουμε εμείς την αγάπη μας και πώς οι φίλοι μας σε μας; Τι είναι αγάπη τελικά; Ζωγραφίσαμε τις ιδέες μας…

IMG 20241104 143345

Αγάπη είναι….

Ένα πιάτο ωραίο φαγητό είναι αγάπη….ένα πάρτυ έκπληξη που κάνουμε για τη μαμά είναι αγάπη…όταν παίζουμε μαζί…όταν δεν σπρώχνουμε…να χαρίζουμε παιχνίδια…

Συνέχεια