Βιβλίο-Έμπνευση-Δημιουργία…
Κατά το σχολικό έτος 2015-2016, υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο Μελετώντας ένα βιβλίο λογοτεχνίας: «στοχάζομαι», «ανακαλύπτω», «εμπνέομαι», «δημιουργώ», το οποίο ήταν ενταγμένο στο θεματικό δίκτυο του ΚΕΣΥΠ Πάτρας «Τη γλώσσα μού έδωσαν Ελληνική». Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές/τριες πραγματοποίησαν τις ακόλουθες δράσεις και δραστηριότητες:
- συμμετοχή στο «Παιχνίδι της Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας».
Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ερωτηματολόγια που αφορούσαν τόσο στη Γλώσσα όσο και στη Λογοτεχνία. Αυτά απεστάλησαν προς συμπλήρωση σε σχολεία του δικτύου. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες απάντησαν σε ερωτηματολόγια άλλων σχολείων του δικτύου.
- συμμετοχή στο «2ο Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας και Λογοτεχνίας Αχαΐας» για Γυμνάσια και Λύκεια της Αχαΐας, αρμοδιότητας ΚΕΣΥΠ Πάτρας, ο οποίος διεξήχθη στο Πειραματικό Λύκειο ΑΕΙ Πατρών. Πριν από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού έγινε η παρουσίαση του προγράμματος του Σχολείου μας Μελετώντας ένα βιβλίο λογοτεχνίας: «στοχάζομαι», «ανακαλύπτω», «εμπνέομαι», «δημιουργώ» στο σύνολο των σχολείων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.
- μελέτη του λογοτεχνικού έργου τής Ζωρζ Σαρή, «Νινέτ», καθώς και ενασχόληση με δραστηριότητες:
- δημιουργικής γραφής (π.χ. κρυπτόλεξα, ακροστιχίδες)
- αξιοποίησης εργαλείων Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (π.χ. ηλεκτρονική αφίσα, γενεαλογικό δέντρο, χρονολόγιο, σύννεφα λέξεων).
- επίσκεψη στην Πολυμεσική Έκθεση «Γλωσσόpolis: περιηγήσεις στη νέα ελληνική» (Συνδιοργάνωση: Μπενάκειος Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων και Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση).
- παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «ΙΛΙΑΔΑ», σε σκηνοθεσία Κάρμεν Ρουγγέρη, στο θέατρο του ιδρύματος ‘’Μιχάλης Κακογιάννης‘’.
Οι προαναφερθείσες δράσεις και δραστηριότητες αποτυπώνονται στο λογισμικό παρουσίασης που ακολουθεί:
12ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ_final_version
Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος
Αλεξανδρή Αθανασία, ΠΕ 02
Γιαννάκη Ιωάννα, ΠΕ 02
Κρικέτου Θεοδώρα, ΠΕ 02