12 Γυμνάσιο Πάτρας

Δίπλα στο μαθητή

-Αγωγής Υγείας

ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΗ!

Ομάδα μαθητών/τριών του προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο: «Δημιουργούμε γέφυρες με φαγητό και τραγούδια» και του Πολιτιστικού προγράμματος «Έλληνες και Φιλέλληνες: Μικρές προσωπικές ιστορίες που σημάδεψαν την Επανάσταση» πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη με προορισμό την Καλαμάτα-Σπάρτη κατά το χρονικό διάστημα από 15 Απριλίου έως και 17 Απριλίου 2024.

Κατά τη διάρκεια της τριήμερης εκπαιδευτικής επίσκεψης οι μαθητές/τριες γνώρισαν πόλεις και περιοχές με μακραίωνη ιστορία και διαχρονική συμβολή στον ελληνικό πολιτισμό, όπως είναι η Καλαμάτα που πρωτοστάτησε στον αγώνα του 1821 και η Σπάρτη, πόλη θεών και ηρώων. Ανακάλυψαν, εν συνεχεία, την άγρια ομορφιά της Λακωνικής Μάνης επισκεπτόμενοι/ες τη γραφική Αρεόπολη και το παραμυθένιο Λιμένι, αλλά και τη μαγευτική Μονεμβασιά, γενέτειρα του ποιητή Γιάννη Ρίτσου. Περιηγήθηκαν, επίσης, στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Μεσσήνης καθώς και στη βυζαντινή καστροπολιτεία του Μυστρά. Επιπρόσθετα, με την επίσκεψή τους στο Αγροτικό και Λαογραφικό Μουσείο Καλαμάτας και, κυρίως, στο υπερσύγχρονο Μουσείο Ελιάς στη Σπάρτη σχημάτισαν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις παραδόσεις, τον καθημερινό βίο και τις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων, πολλές από τις οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την ελαιοπαραγωγή. Τέλος, η επίσκεψη στο σπήλαιο του Διρού τούς προσέφερε μια μοναδική φυσιολατρική εμπειρία.

Οι νεαροί ταξιδευτές μας επέστρεψαν το βράδυ της Τετάρτης, 17 Απριλίου, ενθουσιασμένοι και γεμάτοι από χρώματα και αρώματα της ευλογημένης Μεσσηνιακής και Λακωνικής γης. Από τη συμμετοχή τους, μάλιστα, στην τριήμερη «περιηγητική μας εξόρμηση» αναμένεται να αποκομίσουν ως όφελος τον σεβασμό προς το ιστορικό παρελθόν και τα δημιουργήματα του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού.

Ειδικότερα, η ομάδα του προγράμματος Αγωγής Υγείας θα αξιοποιήσει τις ανωτέρω συλλεγείσες πληροφορίες από τους τόπους επίσκεψής της ως αντικείμενο σύγκρισης με τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάγει για την ιστορία, τις παραδόσεις και τη διατροφή των ελληνόφωνων περιοχών της Νοτίου Ιταλίας με απώτερο στόχο την ανάπτυξη των διαπολιτισμικών τους δεξιοτήτων.

Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η συμπεριφορά των μαθητών/τριών μας σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής ήταν άψογη, καθώς επέδειξαν συνέπεια και διάθεση συνεργασίας με τις συνοδούς εκπαιδευτικούς Γιαννάκη Ιωάννα, Έλληνα Αικατερίνη, Κρικέτου Θεοδώρα και Γεωργοπούλου Αικατερίνη. Τους αξίζουν συγχαρητήρια!

New Phototastic Collage1 4

New Phototastic Collage2 6

 

 

 

New Phototastic Collage4 5

 

New Phototastic Collage5 1New Phototastic Collage3 4

 

New Phototastic Collage6

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων