Εργασίες στο μάθημα της Ιλιάδας

Ολοκληρώνοντας τη διδασκαλία της Ιλιάδας, οι μαθητές  και οι μαθήτριες της Β΄τάξης εμπνεύστηκαν από το έπος,  συνέθεσαν τα δικά τους ποιήματα, έδωσαν δικό τους τέλος στο έργο προσθέτοντας μια «χαμένη 25η ραψωδία» , κατέγραψαν τον κώδικα αξιών των ομηρικών ηρώων και  ζωγράφισαν  κάποια σκηνή που τους εντυπωσίασε.

Ενδεικτικά παρατίθενται κάποιες από τις εργασίες των μαθητών-τριών:

Ανυπέρβλητες αξίες

Μπορεί σα θεριό να ορμάς στη μάχη

και κινδύνους να μην λογαριάζεις

η οργή σου εύκολα σα φωτιά να ανάβει

και την ανδρεία σου, θείε Αχιλλέα, ποτέ να μην χάνεις.

 

Αλλά, μέγα Αχιλλέα, πάντοτε για τα παλικάρια

η μεγαλύτερη όλων των αρετών θα ΄ναι

οι παντοτινοί εχθροί- τα άγρια λιοντάρια,

στο τέλος τιμή να αποδίδουν και σεβασμό στον εχθρό

και τις αξίες να κρατάνε.

 

Αχιλλέα μέγα και καταξιωμένε

όταν με τις ικεσίες του Πριάμου έρθεις αντιμέτωπος,

την των αρετών αρχόντισσα προτίμησε, ω ανδρειωμένε,

την μεγαλοψυχία και την ειρήνη τίμησε, συ των Αχαιών

ο υπέρμαχος.

Παπαδοπούλου Σοφία Β3

.~.

Τροία

Κλαίει η ψυχή σου

σαν του Πρίαμου τα μάτια.

Τραγουδάει με φωνή

τη νίκη στα λιβάδια.

Τον Δούρειο ίππο δέχτηκες

των Αχαιών το τέχνασμα.

Μα τελικά η καρδιά σου

γέμισε σκοτάδια.

Οι Αχαιοί θυμήθηκαν

τι έκανε ο προδότης.

Κι εσύ δεν γλίτωσες

απ’ την οργή τους όλη.

Δεν άργησε η Νέμεση

την τιμωρία να δώσει.

Μα συ είχες ήδη

την απώλεια

στην καρδιά σου βιώσει.

 

Έκτορας

Τη στιγμή που όλα γύρω

γίνονται στάχτη

τις οικείες μορφές

ο καθένας μας ψάχνει.

 

Σε κάθε τόπο, κάθε άνθρωπος

με λουλούδι μοιάζει.

Στις όμορφες στιγμές μοσχοβολά,

στις υπόλοιπες γερνάει.

 

Σαν τον Έκτορα

την πανοπλία βγάζει

Και την σκοτεινή πλευρά του,

για λίγο πέρα κάνει.

 

Με τους αγαπημένους του

για μια φορά γελάει

και την ίδια  στιγμή

στη γη την Άνοιξη φέρνει.

Νιανιά Αναστασία, Β2

.~.

Παπαδοπούλου Σοφία Β3

Γογουρόπουλος Αθανάσιος, Β1

Γογουρόπουλος Αθανάσιος, Β1

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση