Το Νηπιαγωγείο μας ορίστηκε ως ένα από τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πανελλαδικά, που από τα μέσα Μαίου έως το τέλος της σχολικής χρονιάς, συμμετέχει στο Πιλοτικό Πρόγραμμα “Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας”.
Το Πρόγραμμα υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας με την υποστήριξη και το συντονισμό της Unicef καθώς και τη συμμετοχή του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να υποστηρίξει τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος στο σχολείο και στο σπίτι, με στόχο την προώθηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής για τα παιδιά. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αποσκοπεί στη δημιουργία περισσότερων ευκαιριών για υγιεινή διατροφή και σωματική δραστηριότητα. Στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος έχει αναπτυχθεί μια εργαλειοθήκη που απευθύνεται στα παιδιά, στους/στις εκπαιδευτικούς και στις οικογένειες των παιδιών, και στοχεύει στην προώθηση των επιθυμητών συμπεριφορών τόσο στο σχολείο, όσο και στο σπίτι.
Το παρόν πρόγραμμα σχεδιάστηκε με βάση την τεχνογνωσία προηγούμενων προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης της παιδικής παχυσαρκίας, που χαρακτηρίστηκαν ως «βέλτιστες πρακτικές» για παιδιά προνηπιακής και νηπιακής ηλικίας.
Βασικός πυλώνας του προγράμματος είναι ο ρόλος των γονέων/φροντιστών των παιδιών. Η υποστήριξη τους στην υλοποίηση του Προγράμματος είναι καίριας σημασίας. Για το λόγο αυτό, τους στάλθηκε επιστολή, όπου περιέχει πληροφορίες για τη Δράση, αλλά και την πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί με υλικό και δραστηριότητες για τη δική τους ενασχόληση και ενημέρωση στο σπίτι. Λόγω του λίγου χρόνου που μας απομένει μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς, οι δραστηριότητες που θα πραγματοποιήσουμε φέτος θα είναι περιορισμένες. Το Πρόγραμμα θα υλοποιηθεί ολοκληρωμένα το σχολικό έτος 2024-25.




