spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Άλλο ταύτιση, άλλο «αντιστοιχία»! Μαζί μιλούν, χώρια καταλαβαίνουν

5 Ιουλίου 2016 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης, Μαθητές

Σύμφωνα με  έγγραφο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο επικαλείται σε γραπτή του απάντηση ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης,  σε πολλά μαθήματα η διδακτέα ύλη δεν ταυτίζεται με την εξεταστέα. Όντως υπάρχουν ενότητες Κεφαλαίων ή Κεφάλαια που δεν συμπεριλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη σύμφωνα με την απόφαση 96080/Δ2/17-6-2015 (ΦΕΚ τ. Β΄1186/19-6-2015), ωστόσο, η παρουσία τους είναι επιβεβλημένη και για την τήρηση της επιστημονικής συνέχειας σ’ ένα σχολικό εγχειρίδιο, αλλά και για τη δυνατότητα του Υπουργείου να αλλάζει την εξεταστέα ύλη όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης, σύμφωνα με την οποία πρέπει να υπάρχει εναλλαγή και πρόκληση ενδιαφέροντος.

Τέλος, σύμφωνα με το ως άνω έγγραφο, σημειώνεται ότι ο αριθμός των σελίδων των σχολικών εγχειριδίων δεν θα πρέπει να ξεπερνά ένα ορισμένο αριθμό, ανάλογα με τις ώρες που διδάσκεται κάθε μάθημα. Τα παραπάνω αποτελούν απάντηση στην ερώτηση, που κατέθεσε η Βουλευτής Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου, «σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε τα σχολικά βιβλία που εκτυπώνονται να είναι σε αντιστοιχία με τη διδακτέα ύλη». 

Πρώτον: Ταύτιση και αντιστοιχία δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Δεύτερον: ακυριολεξία και ακατανόητη δομή, άγνοια των παιδαγωγικών θεωριών που υποστηρίζουν την σύνθεση ενός αναλυτικού προγράμματος, άγνοια των βασικών παιδαγωγικών αρχών διδασκαλίας. ‘Ολα τα προηγούμενα, αλλά και άλλα για τα οποία θλίβομαι αναδύονται με την αλαζονεία της ημιμάθειας από το κείμενο του Υπεπθ: «… η παρουσία τους … ενδιαφέροντος». Κρίμα. 

Ετικέτες:

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση

Top