3ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ  17 ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΟΗΕ  

3ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 

17 ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΟΗΕ

 

Με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας (Φ15/183121/Δ2)

Τo QualityNet Foundation υλοποιεί για 3η συνεχόμενη χρονιά το Bravo Schools τον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ευρύτερη αφύπνιση της σχολικής κοινότητας για την προώθηση της Ποιότητας Ζωής μέσω των Παγκόσμιων Στόχων και την ανάδειξη των καλύτερων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Στο πλαίσιο αυτό καλούμε τα σχολεία από όλη την Ελλάδα να καταθέσουν τις δράσεις που έχουν αναπτύξει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου για όλα τα θέματα της αειφορίας, αφού οι Παγκόσμιοι Στόχοι έχουν μια ολιστική προσέγγιση στη θεματολογία τους,  σε 3 κατηγορίες Σχέδια Μαθήματος – Μαθητικές Δημιουργίες – Καλές Πρακτικές στο www.bravoschools.gr.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΟΛΥΜΠΟΥ

Το Μουσείο Γεωλογικής Ιστορίας Ολύμπου λειτουργεί από το 2013 , στην Λεπτοκαρυά του Νομού Πιερίας.

Στο Μουσείο παρουσιάζεται η εξέλιξη του Ολύμπου μέσα στον Γεωλογικό χρόνο.

Στην έκθεση του Μουσείου περιλαμβάνονται ορυκτά και πετρώματα του Ολύμπου, όπως και απολιθώματα από την ευρύτερη περιοχή, που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εξέλιξη της πανίδας και της χλωρίδας.

Στο Μουσείο ο επισκέπτης μαθαίνει πως οι παγετώνες επηρέασαν τον Όλυμπο, πως διαβρώνεται και πώς δημιουργούνται τα σπήλαια στο εσωτερικό του.

Επίσης, μπορεί κανείς να θαυμάσει τα ορυκτά τα οποία αναφέρονται στο αρχαίο κείμενο » Περί Λίθων» ή » Λιθικά του Ορφέα «. Ο Ορφέας , ως γνωστόν, έζησε και πέθανε στα Λείβηθρα που βρίσκονται στους πρόποδες του Ολύμπου, και ανήκουν στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς του Νομού Πιερίας.

Εκτός από την έκθεση της Γεωλογικής Ιστορίας του Ολύμπου , σε παράλληλη αίθουσα εκτίθενται καλλιτεχνικά έργα (ψηφιδωτά, ξυλουργικής, ζωγραφικής) που αναφέρονται στον Όλυμπο και στον Ορφέα αλλά και τον Μέγα Αλέξανδρο.

Για τα Σχολεία υπάρχουν ΔΥΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤA:

‘Ενα για τους Μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού, και ένα για τους μαθητές της Γ ‘, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, και το Γυμνάσιο.

Υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ (διαρκείας 25 λεπτών ) με θέμα < Η Δημιουργία της Γης και η Εξέλιξη της Ζωής , Η Δημιουργία του Ελλαδικού Χώρου και η Δημιουργία του Ολύμπου >.

Η ξενάγηση στο Μουσείο με τα εκθέματα διαρκεί περίπου 40 λεπτά της ώρας. Επίσης, οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να σκάψουν σε πρότυπα ανασκαφικά σκάμματα για να βρούνε διάφορα απολιθώματα, κρύσταλλα και πετρώματα και έπειτα να τα αναγνωρίσουν συγκρίνοντάς τα με αυτά που υπάρχουν στο μουσείο αλλά και στα βιβλία που τους παρέχονται για αυτόν τον σκοπό.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι το Μουσείο είναι < Ανοιχτού Τύπου > , δηλαδή ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ , όπου οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να αγγίξουν τα διάφορα κρύσταλλα και απολιθώματα ώστε μέσω της αφής να αποκτήσουν μια πιό ουσιαστική εμπειρία.

Στους μαθητές δίνετε να συμπληρώσουν και ένα ερωτηματολόγιο για τα διάφορα πετρώματα και έτσι συμβάλλουμε στην εμπέδωση των γνώσεων που αποκτούν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο.

Συνολικά, χρειάζονται περίπου δύο ώρες για μια πλήρης ενημέρωση.Η Αίθουσα Προβολής της Παρουσίασης είναι χωρητικότητας περίπου ( 70 ) εβδομήντα ατόμων.

Η τιμή εισιτηρίου για μαθητές είναι (2 ΕΥΡΩ)

Το Μουσείο είναι ανοικτό κάθε μέρα: 9:00πμ –21:00μμ.

Για πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην Ιστοσελίδα μας:

www.olympusmuseum.gr

 

Μια μικρή ιστορία για τον Κορωνοϊό…

«Σημειώσεις από το ημερολόγιο του Μανωλιού, του μικρού κορωνοϊού»

Μα τι αχάριστοι που είναι οι άνθρωποι! Εγώ ο Μανωλιός,  ένας τόσο δα μικρός ιός, ταξίδεψα πολύ και έρχομαι από πολύ μακριά! Και δε βρέθηκε κανείς να με καλωσορίσει! Παντού ερημιά…σπίτια κλειστά, δρόμοι άδειοι!

Και εκείνο που σιχαίνομαι περισσότερο…τα σχολεία κλειστά! Άδειες οι τάξεις, άδειες οι αυλές!

Ή μήπως τα κατάφερα; Μήπως είναι καλύτερα έτσι, αφού είμαι εγώ ο δυνατότερος όλων, μιας και μόνο στο άκουσμά μου  εξαφανίστηκαν όλοι; Εγώ ένας ιός δυνατός και μοναδικός! Ε, λοιπόν, μου αξίζει να στεφθώ βασιλιάς, να φορέσω την κορώνα και να λέγομαι Κορωνοϊός!

Και να πεις πως δυσκολεύτηκα; Τους βρήκα όλους απροετοίμαστους, ανέμελους, ξέγνοιαστους και έτσι απλά πήρα την εξουσία. Και τώρα με φοβούνται ΟΛΟΙ! Κλείστηκαν στα σπίτια τους, οι μεγάλοι άφησαν τις εργασίες τους , τα παιδιά δεν μπορούν να είναι στο σχολείο, γιατί μόνο έτσι μπορούν να με πολεμήσουν!

Α, χα χα!  Όμως εγώ μπορώ να επιστρέψω ξανά…όταν νομίζουν πως με νίκησαν για πάντα και γυρίσουν στην ανεμελιά τους.

Γιατί δεν ξέρουν…

Πως αν βρω ένα υγιές και δυνατό σώμα, δύσκολα μπορώ να τρυπώσω.

Αν βρω καθαρά χέρια, πάει χάθηκα μαζί με το νερό .

Αν βρω…αλλά σσς σιγά…και οι τοίχοι έχουν αυτιά… ας μην πω άλλα.

Φεύγω για την ώρα, αλλά θα τα ξαναπούμε!

της Σωτηρίας Γεωργοτά

Πιθανές ερωτήσεις για τους μαθητές:

-ποια πόλη λέτε να επισκέφτηκε ο ιός;

-θα μπορούσε να είναι η δική σας;

-σας θυμίζει κάτι αυτή η κατάσταση;

– τι; περιγράψτε μου (τα καταγράφουμε σε πίνακα)

-Μπορούμε να αποφύγουμε παρόμοια κατάσταση;

-πως; Προτείνετε τρόπους.

Παίζοντας στο σπίτι!

Στο site του μουσείου Κυκλαδικής τέχνης υπάρχει υλικό με δραστηριότητες που μπορεί να πραγματοποιηθούν από ο σπίτι δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους μαθητές να περάσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους.

Παίζοντας στο σπίτι