Χριστουγεννιάτικη γιορτή
Όταν ένα παιδί ξέρει ότι μπορεί να στηρίζεται επάνω σας αποκτά εμπιστοσύνη και στον εαυτό του. Και όταν μάθει να στηρίζεται στον εαυτό του μπορεί να καταφέρει τα πάντα, λέει ο ειδικός ψυχολόγος Mac Bledsoe. Μόνον εσείς μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας την αυτοεκτίμηση που χρειάζεται για να προχωρήσει στη ζωή του. Κάποτε ένας προπονητής είπε στο γιο του Bledsoe ότι δεν έχει κανένα ταλέντο στο ποδόσφαιρο. Ο συγγραφέας είπε στον μικρό :«μην αφήνεις κανέναν να κλοτσήσει τα όνειρα σου». Σήμερα ο γιος του παίζει επαγγελματικό ποδόσφαιρο.
Τα παιδιά νιώθουν καλά όταν γνωρίζουν ότι οφείλουν να ακολουθούν κάποιους κανόνες. Τα όρια και οι κανόνες τους δίνουν σιγουριά και ασφάλεια, λέει ο Andy Spooner, διευθυντής της παιδιατρικής κλινικής του University of Tennessee College. Τα όρια και οι κανόνες σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι δε θα χαθείς ποτέ. Και αυτή η αίσθηση είναι πολύτιμη στην ζωή μας.
4. Δείξτε στα παιδιά την φωτεινή πλευρά της ζωής
Πείτε στα παιδιά σας ότι δεν υπάρχει πρόβλημα που δεν μπορείτε να το λύσετε μαζί. Επίσης μάθετέ τα να βλέπουν τα πράγματα πάντα θετικά και αισιόδοξα. Η αισιοδοξία είναι κάτι που μαθαίνεται αλλά δυστυχώς λίγοι γονείς το γνωρίζουν. Και οι αισιόδοξοι ενήλικες στατιστικά πετυχαίνουν στη ζωή τους σπουδαία πράγματα.
5. Μοιραστείτε μαζί την μαγεία
Τη μαγεία της φύσης, της τέχνης, της μουσικής. Εκτός από τις υποχρεώσεις υπάρχουν και τα ενδιαφέροντα. Εκτός από τις ώρες που θα διαθέσετε στο παιδί σας για το σχολείο, το διάβασμα και τις εξωσχολικές δραστηριότητες υπάρχουν κάποιες στιγμές που θα του μείνουν αξέχαστες. Κάνετε μαζί ποδήλατο, κολυμβητικούς αγώνες, ζωγραφίστε παρέα. Αυτές θα γίνουν οι πιο δυνατές του αναμνήσεις.
Και όταν λέμε υποστηρικτική δεν εννοούμε τους δασκάλους ή τους προπονητές του αλλά κυρίως του φίλους μας λέει η παιδοψυχολόγος στο Texas Children’s Hospital, Liza Bonin. Ενθαρρύνετε τις φιλίες του, γνωρίστε στο παιδί και τους δικούς σας φίλους, γίνετε «όλοι μια παρέα», όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Το να μπορείς να δημιουργήσεις φιλίες και δυνατούς δεσμούς είναι μια σημαντική δεξιότητα που θα το βοηθήσει στο να νιώσει αυτοπεποίθηση και κυρίως αυτονομία.
7. Δημιουργήστε τους όμορφες αναμνήσεις
Η Naomi Drew, συγγραφέας του βιβλίου Peaceful Parents, Peaceful Kids μας λέει ότι οι αναμνήσεις διαμορφώνουν την ζωή μας, μας κάνουν αυτό που είμαστε. Ακόμη διαμορφώνουν το χαρακτήρα μας και ορίζουν τις αξίες μας. Αξίζει λοιπόν να δημιουργήσετε υπέροχες αναμνήσεις στα παιδιά σας. Και να κρατήσετε ένα κουτί με αγαπημένα πράγματα και ενθύμια που αργότερα μπορεί να μοιραστεί με τα δικά του παιδιά.8. Αφήστε το να κάνει λάθη Το πιο μεγάλο προσόν στην ζωή είναι να μπορείς να διορθώνεις τα λάθη σου και να είσαι σε θέση να σηκώνεσαι όταν πέφτεις μας λέει η Naomi Drew. Μην προσπαθείτε να προστατεύετε το παιδί από οτιδήποτε το πονέσει. Αντίθετα βοηθήστε το να καταλάβει τι κάνει λάθος και να το διορθώσει μόνο του. Όταν το βλέπετε απαρηγόρητο, απλώς πάρτε το αγκαλιά και παρηγορήστε το.
9. Μάθετέ του να σέβεται τα δικαιώματα και τα αισθήματα των άλλων
Κι αυτό μπορεί να το καταφέρει με το να μάθει από μικρό πόση δύναμη κρύβεται στην έννοια «αυτοέλεγχος». Ο αυτοέλεγχος θα το βοηθήσει να επιλύσει ειρηνικά τις διαφορές του, να σέβεται τις απόψεις των άλλων και, φυσικά, να ενταχθεί ευκολότερα στο κοινωνικό σύνολο μας λέει η Betsy Taylor.
10. Βοηθήστε το να γίνει ανεξάρτητο
Μαθαίνοντας να βοηθάει μόνο του τον εαυτό του και να διαπραγματεύεται τα θέλω του, θα το ωφελήσει αργότερα τόσο σε προσωπικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Αν το ενθαρρύνετε από πολύ μικρή ηλικία να κάνει πράγματα για τον εαυτό του, τότε και το ίδιο θα αρχίσει να αισθάνεται δυνατό και αυτοδύναμο. Αφήστε το κάποιες φορές να ντύνεται μόνο του, να τρώει χωρίς να το ταΐζετε, να διαβάζει χωρίς εσάς από πάνω του. Ακόμη κι αν στην αρχή κάνει λάθη, δώστε του μια δεύτερη ευκαιρία. Κανένα παιδί δεν έμαθε αμέσως να διαβάζει. Περιμένετε λοιπόν με υπομονή να το κάνει ενθαρρύνοντάς το.
¨Μαθητικά χαμόγελα” η εφημερίδα μας
Πρόγραμμα e-twinning “Συνταγές για παιδιά”
Για το πρόγραμμα e-twinning που συμμετέχει η τάξη μας φέτος, έχουμε ετοιμάσει εύκολα μπισκότα και τα έχουμε προτείνει στους συμμαθητές μας σε άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.
…”Το σχολείο μας…”
“Το σχολείο μας είναι το Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ΔΔΜΝ. Βρίσκεται στον Οικισμό του Ναυστάθμου στα Χανιά, στην Κρήτη.
Το σχολείο μας είναι μεγάλο. Εχει μια τεράστια αυλή και το κτήριο έχει σχήμα γάμμα. Στην αυλή υπάρχει γήπεδο για μπάσκετ, για τένις ή για βόλεϊ. Στη μέση του κτηρίου, στα κεντρικά σκαλιά κυματίζει η γαλανόλευκη σημαία μας. Γύρω από την αυλή υπάρχουν πανύψηλα καταπράσινα δέντρα.
Καλό καλοκαίρι
Την Παρασκευή 24 Μαϊου 2013 η τάξη μας επικοινώνησε μέσω διαδικτύου με εικόνα και ήχο με δημοτικό σχολείο της Ισπανίας. Συγκεκριμένα, μιλήσαμε με την έκτη τάξη του σχολείου της Γρανάδας. Οι μαθητές συνομίλησαν για το σχολείο τους, την πόλη τους αλλά και για τα ενδιαφέροντά τους. Η δασκάλα τους, η κυρία Xaro, είχε προετοιμάσει μάλιστα και δύο μαθήτριές της και μας έδειξαν τον ισπανικό χορό φλαμένγκο.
Η εμπειρία αυτής της επικοινωνίας ήταν ιδιαίτερη, διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα. Είναι ωραίο να επικοινωνούμε με μαθητές από σχολεία της Ευρώπης και να μαθαίνουμε τόσα πράγματα γι’ αυτούς.

Επιμέλεια:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ
Kakatsakis@sch. gr
ΣΤ2 ΤΑΞΗ ΔΗμ. ΣΧ. ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΥ
Σχολικές περιπέτειες
Kαλοί μου φίλοι! Πρωτίστως δημοσιογραφικοί, αλλά όχι μόνο! Μια εφημερίδα, σχεδόν, όπως αυτές που βγάζουν οι φτασμένοι δημοσιογράφοι, που, όμως, έχει διάχυτο στις σελίδες της το άρωμα της παιδικότητας. Για τη σχολική διμηνιαία εφημερίδα «Σχολικές περιπέτειες», που εκδίδουν τα παιδιά της ΣΤ2 τάξης του Δημ. Σχ. του Ναυστάθμου Κρήτης, ο λόγος. Μια εφημερίδα που βρίσκεται στο 2ο έτος κυκλοφορίας… Εχω μπροστά μου το 6ο φύλλο (το πρώτο φετινό) και το απολαμβάνω, αρχίζοντας απ’ το εξώφυλλο. Τα πάντα όλα, όσα έχουν να κάμουν με τη ζωή της τάξης τους, τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητές τους, έχουν βάλει στις 14 έγχρωμες σελίδες του οι μικροί δημοσιογράφοι, προφανώς με την καθοδήγηση της δασκάλας τους, που έχει και την ευθύνη της σελιδοποίησης, όπως και την όλη επιμέλεια. Ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, άρθρα, σχόλια, ποιήματα, μαντινάδες, διαφόρων ειδών συνεργασίες, φωτογραφίες, πολλές φωτογραφίες… Τι να πρωτοχωρέσει στη στένα τούτης της σελίδας! Χάριν των παιδιών υπάρχουμε και ως γονείς και ως δάσκαλοι, είχα γράψει πριν από έναν μήνα (2/2) απ’ αυτήν τη θέση, παρουσιάζοντας μια άλλη δραστηριότητα των ίδιων παιδιών, την επικοινωνία τους μέσα από χριστουγεννιάτικες κάρτες με παιδιά από 40 ευρωπαϊκές χώρες, συγκεκριμένα. Το επαναλαμβάνω και σήμερα για να συνοδεύσω, για δεύτερη φορά, τα συγχαρητήριά μου και στα παιδιά και βέβαια στην καλή τους δασκάλα, την κυρία Σταυρούλα Λαδά. Δεν αποπαίδισεν ο κλάδος των δασκάλων δόξα τω Θεώ!
Σας χαιρετώ όλους!
Β.Θ.Κ.
Του Βασίλη Μαυριγιαννάκη
Συνέντευξη με τον αντιπρόεδρο της τάξης μας
O αντιπρόεδρος της τάξης μας, Βαγγέλης Νατσίδης, εύχεται να πάει η τάξη προς το καλύτερο. Μπορεί φέτος να μην βγήκε πρόεδρος, παρόλο που ισοψήφησε με τον Θοδωρή Λιονάκη και να είχε την τύχη ο δεύτερος, αλλά μαζί θα κάνουν ό,τι καλύτερο για αυτή την τάξη.
ΕΡ.: Πώς αισθάνεσαι που πήρες τόσες ψήφους;
ΑΠ.: Αισθάνομαι χαρά γιατί με εμπιστεύτηκαν να πάρω αυτή τη θέση και θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ.
ΕΡ.: Τι έχεις στο μυαλό σου για την τάξη σου φέτος;
ΑΠ.: Φέτος έχω στο μυαλό μου να μαζέψω με κάποιους τρόπους χρήματα στο ταμείο της τάξης, ώστε να πάει η τάξη μας εκδρομή στην Αθήνα. Επίσης θα ήθελα να κάνω διάσημο το ΣΤ2 σε όλο το σχολείο.
ΕΡ.: Πώς σου φάνηκαν οι θέσεις των άλλων μελών της τάξης;
ΑΠ.: Οι συμμαθητές μου ψήφισαν και αποφάσισαν. Όλοι μαζί θα προσπαθήσουμε και για μένα δεν αλλάζει τίποτα.
Σε ευχαριστούμε πολύ αντιπρόεδρε Βαγγέλη Νατσίδη.
Σχολικές εκλογές 2012
Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012 ήταν η μεγάλη μέρα που θα εκλέγαμε το πενταμελές συμβούλιο της τάξης μας.
Ο κάθε υποψήφιος είχε ετοιμάσει τον λόγο του με τις προτάσεις και τα έργα που θα κάνει, αν βγει στο συμβούλιο. Κάποιοι πιο οργανωμένοι είχαν κάνει και αφίσες.
Φωνές, επιφωνήματα, προτάσεις, η τάξη σήμερα έσφυζε από ζωή.
Η εφορευτική επιτροπή πήρε τη θέση της και αφού μάζεψε όλα τα χαρτάκια με τις ψήφους μας άρχισε την καταμέτρηση.
Θοδωρής Χριστοφορίδης
Τηλεδιάσκεψη
Η πρώτη τηλεδιάσκεψη του Στ2
με σχολείο της Χαλκίδας
Του Θοδωρή Λιονάκη
Τη Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012 πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας τηλεδιάσκεψη με μία τάξη από ένα σχολείο της Χαλκίδας. Το θέμα της εργασίας μας ήταν η Μεσόγειος θάλασσα.
Το σχολείο με το οποίο επικοινωνήσαμε βρίσκεται 15 χλμ. έξω από τη Χαλκίδα, στον Νομό Ευβοίας, στην περιοχή της Ανθηδόνας. Οι μαθητές του σχολείου αυτού είναι της Τετάρτης Δημοτικού. Παρόλο που ήταν μικρότερα από εμάς, είχαν βρει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το θέμα που είχαμε να συζητήσουμε. Αυτοί λοιπόν μας ενημέρωσαν για τα κύρια χαρακτηριστικά της Μεσογείου, ενώ εμείς τους αναφέραμε τα οφέλη της. Τους βλέπαμε στον προτζέκτορα και μας έβλεπαν και αυτοί. Επίσης μιλούσαμε και με τη δασκάλα αυτής της τάξης.
Εκτός από αυτά, συζητήσαμε για τα σχολεία μας, αλλά και για τον τόπο μας. Έτσι, ολοκληρώθηκε το πρώτο μέρος της τηλεδιάσκεψης. Στις επόμενες δύο τηλεδιασκέψεις θα συζητήσουμε για τα προβλήματα της Μεσογείου και τους τρόπους επίλυσής τους. Περιμένουμε να επικοινωνήσουμε ξανά γιατί η συνεργασία αυτή μας ενθουσίασε όλους.